אירוח בנושא אבחון גנטי טרום השרשה

PGS

שלום רב,
PGS יכול לעזור במקרים מסוימים. עליכם להתייעץ עם הרופא המטפל שמכיר את כל הפרטים הקשורים לאבחנה ולמהלך טיפולי הפריון בך.
 

Rמחכה7

New member
שלום ד"ר פלדמן

1. האם ישנם הוכחות לכך שPGS עוזר במקרים של הפלות חוזרות?
2. האם ניתן לעשות PGS למוקפאים מיום 5?
3. היכן בארץ מבצעים PGS וממתי הוא מתבצע בארץ?
תודה
&nbsp
 
PGS

שלום רב,
1. יש החושבים ש – PGS יעיל במקרם שבהם יש הפלות חוזרות ללא אבחנה של הגורם להפלות.
2. כן
3. את הבדיקה מבצעים במספר בתי חולים בארץ כמו גם באסותא. עליך לברר את הפרטים בשיחה טלפונית או בייעוץ עם האחראי על התוכנית בבתי החולים השונים.
 

נויה131

New member
שלום ד"ר פלדמן

ראשית ,תודה רבה לך על כניסתך לפורום ותרומתך האדיבה על ידי מענה לנשים שנמצאות בפרשת דרכים כל כך קשה, שזקוקות לכל אוזן קשבת ומתן מענה מקצועי, אז שוב תודה..
ועכשיו על עצמי-
בת 27 אמא לילד בן שנתיים, ההריון הושג ע"י ivf (בסבב הראשון ) בשל רקע זיכרי-מרפולוגיה.
לאחר שנה מלידת בני הוחזר עובר מקופא מאותו סבב, בשבוע 13 בביקורת שגרתית נמצא עובר ללא דופק עם ציסטק היגרומה, עברתי הפלה אך סרבתי לשלוח לפתלוגיה כי רציתי כ"כ לקבור אותו, בדיעבד מצטערת על כך..
לאחר שלושה חודשים שוב הוחזר עובר מוקפא מאותו סבב, ושוב אותו ממצא בשבוע 14 ציסטק היגרומה אך עדיין היה דופק,ביעוץ גנטי הופנתי לסיסי שלייה, ביום של הסיסי שליה נדם הדופק אך הוחלט לעשות את הבדיקה בכל מצב על מנת שיהיה חומר הריוני לשלול נשאות לבעיות גנטיות מושרשות. שוב עברתי הפלה וגרידה העובר נשלח לפתלוגיה אך טרם הגיעו התוצאות.
היום שוחחתי עם הגנטיקאית לדבריה-לעוברית היה תסמנות טרנר.
לפי מה שהבנתי קראתי וחקרתי וכמובן לפי דבריה תסמונת טרנר אינה מושרשת וקוראת באופן רנדומלי.
רציתי בבקשה לדעת לגבי עתידי.
מאחר ושתי הריונות רצופים היה את אותו ממצא ציסטק היגרומה, במקרה הראשון לא ידוע בדיוק מה היה אך היה ציסטק היגרומה, במקרה השני ציסטק היגרומה ונמצא-טרנר, האם אני נכנסת לתוך סיכון מוגבר להריונות עתידיים? האם להערכתך יפנו אותו לpgd?
מאיזו סיבה אם לא תורשתית יכול להיות מקרה שני שחןזר על עצמו ברציפות? האם זה הכשלון ספציפי באותו סבב? יש לי עוד עובר אחד בן 5 ימים מוקפא,בהנחה שאין צורך בPGD, אתה ממליץ לי לוותר על אותו עובר ולהתחיל סבב חדש?

תודה רבה רבה לך על גמולך הטוב.!!
 
PGS - PGD

שלום רב,
אני מבקש להדגיש כי PGD נועד לאבחון גנטי של עוברים לבני זוג שהם נשאים של מחלה גנטית ידועה.
תסמונת טרנר אינה מורשת בדרך כלל ולכן PGD לא מתאים במקרה זה. אני מציע בכל מקרה לבצע בדיקת קריוטיפ לשני בני הזוג.
כדאי אולי לבצע PGS לבדיקה של הפרעות כרומזומיות בעוברים המוקפאים ואולי גם במהלך מחזורי טיפול עתידיים. עליך להתייעץ עם רופא הפריון שלך, הוא ידע להסביר לך על עקרונות, יתרונות וחסרונות הבדיקה במקרה המיוחד שלך.
בהצלחה,
 

הילה724

New member
התייעצות

שלום ד"ר פלדמן,
בת 41, בעברי 3 לידות קיסרי, הריון רביעי שק הריון ריק ובוצעה גרידה.
שלושת ההריונות ספונטניים.
&nbsp
מאז הגרידה לא הצלחתי להרות בשנית (עברה יותר משנה).
&nbsp
ביום השלישי פרופיל הורמונלי:
&nbsp
FSH 15.2 IU/L
LH 7.6
פרולקטין 208 MLU/L
TSH 0.83
&nbsp
&nbsp
** בהיסטרוסקופיה אבחנתית נמצא שיש לי נישה גדולה ועמוקה.
&nbsp
אני ובעלי נשאים של SMA (למרות זאת כמו שציינתי ההריונות ספונטניים וללא התערבות, נעשה סיסי שילייה).
&nbsp
שאלות:
&nbsp
1) מה הסיכוי שלי בהפרייה מהביציות שלי בתוספת PGD? יש לי רזרבה שחלתית נמוכה, הגיל, הנישה וPGD ידוע כמוריד מהסיכויים?
&nbsp
2)האם יש סיכוי להיקלטת בהפריית מבחנה ללא PGD מביציות שלי לאור הממצאים שציינתי?
&nbsp
3)כרגע אני בטיפול בעזרת תרומת ביצית (מעולם לא ניסיתי הפריית מבחנה מביציות שלי), שני נסיונות שנכשלו, האם יש קשר לנישה הגדולה והעמוקה שנוצרה מהקיסריים הקודמים ומונעת את היקלטות העובר או שאין קשר?
&nbsp
אני יודעת שהסיכוי להיקלט מתרומת ביצית גבוה יותר אך אודה לך אם תתייחס לשאלות הראשונה והשנייה בקשר לסיכויים והאם בכלל יש הצלחות עם נישה גדולה ועמוקה בצלקת הניתוחית בהפריות.
&nbsp
תודה רבה
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
PGD

שלום רב,
1. PGD יכול להתאים במקרה שלך, עם כי תרומת ביצית מונעת את הצורך ב – PGD בתנאי שתורמת הביצית נבדקה ונמצא שאינה נשאית ל – SMA.
2+ 3 . עליך להפנות את השאלות לרופא מומחה בפריון.
 

הילה724

New member
בהמשך לשאלתי

שלום,
תודה להתייחסותך.
השאלה מופנית לא עבור PGD לתרומת ביצית אלא השאלה ששאלתי האם יש סיכוי בגיל 41 עם FSH 15 להקלט להריון? הרי PGD מקטין את הסיכויים ומה קורה עם הנתונים שציינתי ולאור הנישה בצלקת?
תודה להתייחסותך
 

acka

New member
pgs

שלום ד״ר פלדמן ותודה שאתה מקדיש לנו מזמנך.
תהיתי האם יש חידושים בתחום ה
pgs -
האם יש שינויים בצורת הביצוע?
למי היום מומלצת הבדיקה ומה הסיכונים בביצועה?
איפה ניתן לבצע את הבדיקה היום בארץ?
&nbsp
ראיתי זוגות שטופלו בחו״ל ועברו
pgs
לכל העוברים כבר בטיפול הראשון ללא התוויה מיוחדת. האם גם בארץ זה יקרה או שיש לנו סיבה טובה להמנע מכך.
&nbsp
תודה.
 
PGS

שלום רב,
התשובות לשאלות שלך עומדות במרכז דיון רחב וסוער שמתקיים כמעט בכל כינוס או על גבי כל עיתון מקצועי העוסק בבעיות פריון ובפתרונן. אין תשובות מוסכמות לשאלות הכלליות האלה.
אני סבור שיש לדון בכל מקרה לגופו עם רופא הפריון המטפל ולהגיע להחלטה משותפת האם בדיקה גנטית של העובר להפרעות כרומוזומיות יכולה להועיל במקרה מסוים.
 
שאלה לגבי הסתברויות .. שמעתי דעות סותרות

לגבי סיכויי השרשה של עוברים לאחר תהליך - PGD - PGS . נדמה כי הדיעה הרווחת כי התהליך עצמו מוריד לכשעצמו את סיכויי ההשרשה של עובר חרי תהליך ומנגד יש הטוענים שדווקא אלו אשר הוכיחו תקינות כרומוזומלית - סיכוייהם גוברים.
מה עמדתך ? האם בעיית זרע שהיא סיבה לאי פריון , מהווה פקטור בתהליך , כלומר האם בבבעית זרע היית ממליץ פחות על PGD בשל סיכויי הפרייה הנמוכים יותר מלכתחילה ?
תודה רבה על השרשור החשוב הזה !!
 
PGS

שלום רב,
אין ספק שהחזרת עובר תקין כרומוזמית על פי בדיקה גנטית (PGS) מגביר את סיכויי ההשרשה ומפחית את הסיכויים להפלה. עם זאת יש לשקול כל מקרה לגופו כי ישנם מקרים שבהם ביצוע PGS לא ישנה באופן מהותי את הסיכויים של האישה להרות, במיוחד בהתחשב בעלות הגבוהה יחסית של הבדיקה.
 

temp1233

New member
גילוי תסמונת דאון

שלום ד"ר פלדמן,

עברתי הפסקת הריון מאוחרת בשבוע 22 עקב תסמונת דאון ויש לנו עוברים מוקפאים ביום 3. האם ניתן לבצע להם בדיקת PGS על מנת לוודא שאין להם טריזומיות לפני החזרה?

תודה!
 
PGS

שלום רב,
כן. אפשר לבצע בדיקה PGS לעוברים המוקפאים. יפשירו אותם, יגדלו בתרבית עד יום 5 ידגמו אותם לצורך ביצוע הבדיקה ויקפיאו אותם שוב לקראת החזרה לאחר קבלת התשובות.
 

Didi197

New member
בעיות כרומוזומליות של העובר

שלום ד"ר פלדמן. רציתי לברר האם תהליך של PGS אפשרי לאחר שתי הפלות עקב הפסקת דופק עוברי בשבוע 8-9 , נאמר לי כי הבעיה הינה כרומוזומלית בשל גילי (41, מציינת כי ההפלות נגרמו משני תורמים שונים ) . האם לדעתך יש צורך במידה ובדיקת הקריוטיפ לא תהיה תקינה? או שבכל מקרה, כדאי לפנות לאופציה זו? מה היית ממליץ בסיטואציה כזו? תודה רבה מראש על הסיוע .
 
PGS

שלום רב,
אין ספק שהחזרת עובר תקין כרומוזמית על פי בדיקה גנטית (PGS) מגביר את סיכויי ההשרשה ומפחית את הסיכויים להפלה. עם זאת יש לשקול כל מקרה לגופו כי ישנם מקרים שבהם ביצוע PGS לא ישנה באופן מהותי את הסיכויים של האישה להרות, במיוחד בהתחשב בעלות הגבוהה יחסית של הבדיקה.
 

Didi197

New member
האם מדובר בסיכוי להרות או בסיכוי להרות עובר תקין ?

שלום ד"ר פלדמן ותודה רבה על תשובתך המהירה . למה כוונתך בסיכויים להרות ? אני מצליחה להרות די מהר, בשאיבות הראשונות . אך הבעיה היא ההחזקה של העובר ברחם , יש דופק בתחילה ולאחר מכן הוא אובד כך שאני מניחה שקורה לו משהו בדרך .... אולי מלכתחילה הוא לא תקין.
האם ישנם סיכויים טובים להמשך ללא הליך מעבדתי , (בהנחה שבדיקת הקריוטיפ תקינה) האם תוכל להעריך מהי הסטטיסטיקה לנשים במצבי ? האם כדאי פשוט להמשיך ולקוות לטוב או ששווה להתעקש על הנושא בשלב כזה? שאלה נוספת- התייחסת לעלות: האם קופ"ח מסבסדת את ההליך לאחר מספר הפלות?
תודה מראש, מעריכה מאד.
 

gesta2

New member
החזרות כושלות של עוברים אחרי PGS

שלום ד"ר פלדמן.
בת 29 עם שחלות פוליצסטיות, אחרי שתי גרידות עקב הפסקות דופק בשבועות 7-8 (מהזרעות) הרופא המליץ לנסות IVF+PGS. ארבעה מתוך שבעה בלסטוציסטים יצאו תקינים. היום אני אחרי שלוש החזרות כושלות של עוברים שעברו PGS, לקראת ההחזרה הרביעית והאחרונה לסבב זה.
&nbsp
1. האם לעוברים כאלה יש סיכויי קליטה נמוכים יותר?
2. האם כדאי לעשות עוד סבב של PGS למרות הכשלונות החוזרים, או לקחת סיכון להפלה נוספת לאור ההיסטוריה שלי ותוצאות סבב ה-PGS האחרון שלי (4 תקינים מתוך 7 שנבדקו)?
&nbsp
תודה!
&nbsp
 
למעלה