ארוח בפורום

אבולוציה במבחנה

אכן ריקי, ניתן להראות אבולוציה בפעולה במעבדה. נכון, לא לוקחים קוף והוא הופך לאדם כי לכך דרוש יותר זמן מזה העומד לרשותנו. אך ניתן ביצורים שזמן הדור שלהם קצר להראות את הדרך המכניסטית בה עובדת האבולוציה. אם תהיה מעוניין בפירוט של ניסוי כזה אשתדל לתמצתו כאן.
 
אבולוציה בצלחת פטרי

אם ניקח תרחיף חיידקים ונחלקו לשתי מבחנות כך שבכל אחת יש אותם החיידקים וגם פחות או יותר אותה כמות. עכשיו נקרין בקרינת X (כזו המאיצה את האבולוציה משום הגברת מספר המוטציות) את אחת המבחנות ואז מכל מבחנה נמרח את החיידקים על פני צלחות פטרי המכילות מצע מזון עם אנטיביוטיקה. החיידקים במקור אינם עמידים לה. בצלחת עליה נזרעו חיידקים מהמבחנה המוקרנת תופענה הרבה יותר מושבות עמידות מבאחרת. והרי המוטציות שיצרנו היו אקראיות ללא כוונת מכונן. והחיידקים לא ידעו שהם עומדים להחשף לאנטיביוטיקה, אלא שמוטציות אקראיות וחשיפה לתנאים חדשים בררה את המתאימים לתנאים החדשים. כך זה עובד בחיידקים כך זה עובד בביולוגיה בכלל.
 

GRADLER

New member
שמעתי במו עוזני את פרופ' ישראל אומן

אומר דברים מנוגדים לחלוטין לאלה שתיארת. והוא מדען...
 
כלומר???

נעזוב אותי בצד, חתני פרסי נובל לעשרות זכו בפרס משום שניסוייהם מלמדים כיצד האבולוציה עובדת. אומן, מכובד ויקר חושב אחרת..
 

GRADLER

New member
כל מי שהראה

כיצד המיקרו-אבולוציה עובדת (השתנות בתוך המין דרך עליה וירידה
בשכיחות האללים בלחץ הסביבה) מבורך מבחינתי.
בהחלט ניתן לראות כיצד התהליך הזה עובד גם ללא עזרת המעבדה.
 
נכון

GRADLER צודק, אך לא לכולם הידע שיש לך ולרוב האנשים יש צורך בניסוי פשוט כדי להכנס לתמונה. מי שהנושא מעניין אותו מוזמן כמובן להרחיב בגנטיקה ובאבולוציה. לאוניברסיטה הפתוחה יש ספרי לימוד מעולים בנושא בעברית.
 
למעלה