Black Friday גם בטיסות

אנחנו מדברות על תחבורה ציבורית בכלל,תבדילי בין מותרות לחיים

...לא על נקודתית הגעה משדה לעיר ליד. אז זה לוקח המון זמן - אבל יש לפחות תחבורה ציבורית כלשהי, גם אם לא לטעמך האישי, בכל יום בשבוע. וכן, תחבורה שמשתמשת בכביש לעתים נתקעת בפקקים (עניין של מזל ושעה), ולשאטלים יש לפעמים הרבה עצירות ועיקופים. אבל יש משהו, וכמו שאמרתי כבר קודם: השוואה למקום אחד מעולם שלם לא אומרת כלום (הרי אפשר להביא דוגמא הפוכה לגמרי, ושוב - סיאול, ששדה התעופה שלה במחוז אחר לגמרי אבל יש 2 רכבות מהירות וזולות ואוטובוס לימוזינה, כך שאפילו המקומיים לא נוסעים לשם ברכב), וגם זה שבמדינה כלשהי רע יותר לא מצדיק את מה שקורה פה.

הבעיה היא מעבר לעולם הפנאי והמותרות והטיסות לחו"ל. זה חיי היומיום שלנו. אני לא יכולה לממן רכב, והנה אני בתחילתו של סופ"ש מעצר כי 17 לתוך שנות האלפיים עדיין מיעוט החליט שזה מרגיז את האל שאוטובוס נוסע בשבת אבל מרכב לא ממש אכפת לו. וזה עוד מבלי לדבר על הסיוט של הגעה למשרד וצמצום אפשרויות העבודה בגלל נושא התחבורה הלקוי.
קשה כנראה לתפוס את זה לאדם שיש לו רכב צמוד, אבל האמת היא שכולם מפסידים מזה בגלל ההשפעה על הכלכלה, הבריאות, איכות הסביבה, הדיור, התעסוקה וכו'.
 
בדיוק, כך צריך לראות את זה. תלות ברכב פרטי מעלה את מחיר

המגורים בגלל מחיר החניה, היא גוררת הוצאה כספית עצומה, מעודדת אורח חיים יושבני ודל בפעילות גופנית, מוסיפה מתח בשל העומס בכבישים ואי-ציות לחוקי תנועה, מגדילה את זיהום האוויר ואת מספרי המתים בתאונות דרכים, בעיקר הולכי רגל. היא גם מחייבת מגורים בפרברי, מחסני עבודה, שכל התכנון שלהם הוא איך לצאת מהם, ברכב פרטי כמובן, וכך. ללא מבני ציבור וללא מוקדי תעסוקה, שנמצאים היום רוב הזמן מחוץ לאותם ישובים ומתים בלילה, כלומר יש כאן בזבוז של תשתיות ושטחים.
זה פוגע גם כן ביכולת להנהיג תחבורה ציבורית טובה כי אם עיר כמו פריז או ברסלונה, קורים בה דברים כל הזמן כי יש בהן עירוב שימושים של מגורים, עבודה ובילויים. ערי שינה הן בדיוק זה, צבר של בתי מגורים ולא הרבה יותר מזה. ואם הבניה כמו שהיא עכשיו תמשיך, לא יהיה אפשר יותר לצאת מכל אותם ישובים כי העומס שיוצר החיוב להחזיק 1-2 מכוניות לכל משק בית, יהפוך את ההתניידות בלתי אפשרית.
 

Nרב

New member
לגבי השבת באמת שאין לי מה לכתוב, זאת המדינה בה אנו חיים, רוב

האוכ' (סטטיסטית) כן מאמינה באל, ויש סטטוס קוו שלא יזוז מהותית עוד שנים רבות, ולכן כל אחד כנראה צריך ומתאים את חייו למצב.
לגבי פרברים ותחבורה ותעסוקה וכל מה שביניהם - זה פלונטר, אפשר לראות את זה גם בכל מיני פרספקטיבות. לנו יש שני רכבים, אבל כשתהיה הרכבת שאמורה להבנות ליד ביתי בהחלט יכול להיות שנוותר על רכב ונשאר עם אחד. גם כשיש לי רכב אורח החיים שלי ממש לא "יושבני" תאמיני לי, הכל בראש וב"קו 11" כשרוצים.
 
אם יש לך זמן, מסתבר שדה מרקר בדיוק פרסמו בעניין

עד כמה שהנושא התכנוני קריטי כאן. יש כמה נקודות אור אבל בגדול המצב הולך ומחמיר. עד לפני פחות משנה לא הבנתי את העניין של פרבור ועירוב שימושים, את זה למדתי מקבוצת הפייסבוק עירוניות מתחדשת בישראל. זה ארוך וגם לא תמיד נותן לגשת אם יש חוסם פרסומות - שאני לא מסירה - אבל כדאי לקרוא את זה.
https://www.themarker.com/realestate/MAGAZINE-1.4625953
 
שארל דה גול הוא אכן תענוג גדול. רכבת פרברית RER B

או אוטובוסים שונים, 7 ימים בשבוע ובעיר עצמה, מטרו. לי זה מספיק. ארצות הברית לא מהווה אצלי דוגמא לתחבורה ציבורית טובה.
 
מסכימה, זו עוד סיבה שאני לא מטיילת בארץ

אני מטיילת לבד, ואיני נוהגת. יש שמורת טבע במרחק של רבע שעה נסיעה מהבית שלי, אבל להגיע אליה בתחבורה ציבורית זה בלתי אפשרי, ונגישות ברגל אין ממש (אוטוסטרדות) אז אולי אפשר לעשות מסלול הליכה עוקף של העוקף בכמעט שלוש שעות לכיוון...

הטבע לא נגיש לי, אפילו הערים לא תמיד נגישות בצורה סבירה - יום אחד קשקשתי עם מישהו בטלפון והוא שאל אם בא לי לקפוץ לירושלים לארוחת ערב, והוא לא האמין לי שזה לוקח מעל לשעתיים במקרה הטוב לכל כיוון. תכלס, אפילו לחברים בערים הצמודות לעיר שלי אני לרוב הולכת ברגל, 2.5 עד 5 ק"מ לכיוון, כי זה לא פעם מהיר יותר מהתחבורה הציבורית.
הרבה יותר קל ופשוט וכיף ולפעמים גם זול לטייל בחו"ל במדינות שבהן יש תחבורה ציבורית נורמלית.

וכן, הגיע הזמן שיתחילו לאכוף את נושא האופניים החשמליות (במיוחד נושא גיל הנהגים). די מפתיע אותי שהמשטרה מתעלמת מהנושא שיכול להכניס לה הון במסים ובהחרמת הצעצועים היקרים הללו.
 
ברור. אני רוצה לראות טבע מגנואה? קו 40 עד תחנה סופית בצפון

מערב העיר. רוצה לחזור למרכז לאכול במסעדה? שוב קו 40 חזרה למרכז, 7 ימים בשבוע מדי 15 דקות. רוצה פארק ענק וגם טיילת על הים? באותו כסף שאני משלמת על כל אמצעי תחבורה אחר, אני לוקחת רכבת מגנואה לפרבר נרווי, שם יש פארק ענק נפלא, כמה בנייני מוזיאונים בשטחו וטיילת של 2 ק"מ על הים, עם אפשרות לרדת לסלעים ולשבת שם שעות (ורחצה ללא שירותי הצלה, יש כאלה שעושים את זה).

אני רוצה לצאת ליער בהאג? אני לוקחת אופניים או טראם קו 1 ויורדת ביער סכייוונינגן. רוצה עכשיו לים בצד השני של העיר? לוקחת אותם אופניים ורוכבת 8 ק"מ, או אוטובוס-שניים, שנוסעים במסלולים שלהם, 7 ימים בשבוע, ולא מתמודדים עם רכב פרטי, שהתנועה שלו מוגבלת בכוונה.

השווי את זה עם הרברט סמואל בתל אביב, שאין עליו תחנה אחת של אוטובוס. כי יותר חשוב שיהיה אוטוסטרדה להסיע רכב פרטי מתל אביב ליפו או להרצליה.
 

לאונידס

Active member
בארה"ב רכב ודלק עולים שליש מישראל, רישוי עשירית


והערים בנויות לתחבורה פרטית.
כך שבהחלט סביר שאנשים ישתמשו ברכבם הפרטי ליום יום שלהם.
בערים שלא בנויות לתחבורה פרטית כמו נניח בוסטון ניו יורק ו SF יש תחבורה ציבורית סבירה.

באירופה הערים (ככלל) הערים לא בניות לתחבורה פרטית אז יש תחבורה ציבורית סבירה ואפילו טובה.

בישראל הערים לא בנויות לתחבורה פרטית, בימי חול ברובן אין תחבורה ציבורית סבירה ובימי שבת וחג אין בכלל.
העלויות של הרכב הפרטי בין הגבוהות בעולם לרכישה, כנראה הגבוהות בעולם לתחזוקה גם במחירי החלפים וגם במחירי הדלק (דלק מקום שני אחרי יוון), הגבוהות ביותר בעולם ברישוי שנתי.
העם הכי חכם בעולם הצליח לבחור את הרע שבכל העולמות, אין תחבורה ציבורית, אין תשתיות לתחבורה פרטית, עלויות התחבורה הפרטית בשמים והמצב נראה רק כהולך ומתדרדר. אם המצב מתדרדר ולא משתפר הותק של המדינה בעוכריה, לא לטובתה.

בתחבורה בין עירונית יש גם כן תופעה דומה.
 
אני שוב שמה פה את ה-PDF של אדם טבע ודין כקריאה גם לעצמי

לחזור ולקרוא בו כי החלק החשוב בו הוא החלק המדבר על התכנון ועל עירוב שימושים. זה הבסיס. וכל עוד יוקמו שכונות כמו המשתלה, כל השכונות של רעננה צפון, נוה גן, לא תהיה כאן תחבורה ציבורית מתפקדת כי אי אפשר להכניס אותה ליישוב פרברי עם כביש כניסה אחד ועם רחובות ללא מוצא. שתי וערב, זה מה שנחוץ. יום אחד בהאג מבהיר את ההבדל לעומת מה שצריך להיות לעומת מה שערים ישראליות הן כעת וממשיכות להיות מתוכננות לפיו.
http://www.adamteva.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/TACHBOORA.pdf

גם הלינק לתוכנית של לינוי בר-גפן ששמתי בהודעה אחרת, הכל ידוע והכל ממשיך כפי שהוא.

נקודות אור: הקבוצה שנקראת "מטה המאבק לבינוי שפוי", שקמה ממש עכשיו לאור תוכניות הבניה הגרנדיוזיות החדשות בעשרות ערים, ודורשת שינוי. ואחת שהיא סוג של נקודת אור: לא תהיה ברירה ויצטרכו לעשות צעדים דרסטיים כבר בקרוב. כלומר צריך לחכות שיהיה עוד יותר רע בכבישים. עוד נקודת אור: שבוס ונוע תנוע. המנוולים לא יצליחו לפגוע בהן, להערכתי. זה לא יעבור ואני מעריכה שמשנה לשנה תגדלנה.
 

Nרב

New member
כל שכונה כמו המשתלה וכו' צריכה תחנת רכבת אחת, לא בכל רחוב

כמו בפרברי לונדון ופריס. הסתכלת כבר ברשת הקוים של נת"ע?
https://www.nta.co.il/lines
הוא יחבר אותי, מהפרבר בדרום גוש דן למרכז ת"א ב- 9-10 תחנות - מה רע בזה?
 
למעלה