תפקיד העיתונות הוא לא למנוע מידע, אלא לתווך כשצריך. החטופים היו ראויים להישמע מהתחלה ועד הסוף,מה שבטוח, אי שידורם שירת אדם אחד שרוצה למשול פה לעד.

  • פותח הנושא ayb1
  • פורסם בתאריך

ayb1

Well-known member

לפחות רביב דרוקר הפסיק להניח שהצופים מטומטמים

אחרי יותר מחצי שנה בה ערוצי החדשות נהגו כצנזורים פחדנים ולא שידרו את סרטוני חמאס המציגים את החטופים, החליט רביב דרוקר לשבור את הסטטוס קוו

קריאת זן
רביב דרוקר, אתמול. לא מסכים להיות בייביסטר של הצופים הרכים

רביב דרוקר, אתמול. לא מסכים להיות בייביסטר של הצופים הרכים צילום: צילום מסך ערוץ 13
יסמין לוי

יסמין לוי
התראות במייל
08:51 • 01 במאי 2024



"לא נשתף פעולה עם טרור פסיכולוגי", קבעו מגישי ישראל בגאווה מקצועית פעם אחר פעם, משל היו שמרטפים צדקנים לצופים ינוקות בכל פעם שעלתה השאלה אם לשדר או לא סרטוני חמאס עם אות חיים מהחטופים.
חלילה לזעזע ולערער את נפשם הרכה של היושבים בביתם עם מסרים מצד חסרי האונים נגד ראש הממשלה, שהפקיר אותם למותם. בזמנו, עיתונאים לא הסתפקו בלומר שיש משפחות שאינן מאשרות לשדר את הסרטונים, אלא מכרו לצופים שהצפייה תשרת את סינוואר — באותה נחרצות שבה נתניהו שיווק את מיטוט חמאס ברפיח.
מה שבטוח, אי שידורם שירת אדם אחד שרוצה למשול פה לעד.

תפקיד העיתונות הוא לא למנוע מידע, אלא לתווך כשצריך. החטופים היו ראויים להישמע מהתחלה ועד הסוף
, אבל דווקא פה, בתקשורת הישראלית, הם נהפכו לאילמים.
- סרטון החטוף הירש גולדברג־פולין היה אמור לסמן תפנית מבורכת בעניין, כשמשפחתו אישרה את שידורו ואף ביקשה שיפיצו אותו. אבל בערוצים המשיכו להתנהל כצנזורים מטעם מיניסטריון החרדה והורידו קטעים שבהם האשים את נתניהו שהפקירם.
- גם הסרטון שהציג את החטופים עמרי מירן וקית סיגל זכה לסלקציית אולפנים. את הרגע שבו סיגל השברירי הוריד ראש, התפרק והתייפח העדיפו לא להראות.
ודאי תהו מה יחשבו הצופים. אולי שלא כיף במחיצת מחבלים, שלא נעים לאבד את החירות ושהייאוש לא נוח.

צילום מתוך סרטון חמאס, שתיעד את החטוף אלעד קציר שנרצח בשבי

צילום מתוך סרטון חמאס, שתיעד את החטוף אלעד קציר שנרצח בשבי צילום: צילום מסך ערוץ 13


מי שעשה תיקון לעוול ושבר אתמול את מדיניות ההסתרה המבישה היה רביב דרוקר.
בתוכניתו "אזור מלחמה" בערוץ 13 שידר לראשונה שלושה סרטונים ישנים של חטופים שלא הוצגו בזמן אמת
- אלעד קציר שנרצח בשבי,
- דניאל אלוני ששוחררה עם בתה אמיליה
- וחיים פרי בן ה–80 (שתועד לצד יורם מצגר ועמירם קופר).
שידורם היה צעד ראוי ומשמעותי, גם אם באיחור. "בזמנו החלטנו לא לשדר את סרטוני חמאס. כל הזמן חלקתי על ההחלטה הזו וחשבתי שיש לשכנע את המשפחות", הבהיר דרוקר. "מי שרוצה להפעיל לחץ נגדי צריך להשתמש בקלפים שיש".

במקרה של אלוני הכעס שהפגינה נגד ראש הממשלה היה אותנטי, כפי שהודתה בשידור ב"יומן צהריים" בגל"צ.
גם אם ארגון הטרור הכתיב לה משפטים, המסר היה מדויק כשתועדה מטיחה נגד ראש ממשלת הדמים: "היית אמור לשחרר את כולנו ובמקום (זה) אנו נושאים במחדל הביטחוני־מדיני וצבאי". אילו רק הפנימה משפחתה אז כמה הוא עסוק רק בשרידותו היתה לבטח מאשרת את שידור הסרטון מיד.


Watch on Twitter

ג'קי לוי: ביבי איים ומאיים על משפחות החטופים שלא ידברו נגדו
גם קציר פנה לראש הממשלה בסרטון שבו אמר בין היתר: "אל תגידו למשפחות שעשיתם הכל להחזיר אותי כי זה לא נכון". קציר היה אחד מהחטופים ששילמו בחייהם את מחיר ההפקרות הבלתי נסלחת.
וגם בסרטון עם פרי הצנום והמותש ניבטה אמת מבעד למילים כשסיפר שהוא בקבוצה של אנשים מאוד מבוגרים, כשכולם עם בעיות ומחלות רקע. "סובלים מאוד. אנחנו בנקודת שבר", אמר בקול מרוסק. "אני לא מבין למה אנחנו פה, שחרר אותנו בלי שום תנאי", זעק. ספק אם הוא וחבריו שרדו, ואם כן ספק אם יבינו את האכזריות האטומה והמכוונת של השלטון שהפקיר אותם יותר מחצי שנה.

מהשיחות שניהל דרוקר עם האחות כרמית פלטי־קציר והבת נועם פרי אחרי שידור הסרטונים, עלה שהמשפחות חששו באותה עת שהחשיפה עלולה לפגוע ביקיריהם ולהזיק למגעים.
כפי שאישר זאת גם ג'קי לוי כאשר אמר באולפן כי גורמים מטעם ראש הממשלה איימו על המשפחות שאם ידברו נגדו, ימצאו עצמן "במקומות לא נחמדים ברשימה" של החטופים המיועדים להשתחרר.

"עכשיו אנחנו מרגישים שיש צורך להסביר שיש שם אנשים חיים", טענה פרי.
"כרגע אין לנו ממה לפחד. אי אפשר להגיד 'יש טרור פסיכולוגי'", הסבירה פלטי־קציר.
האמת היא שטרור פסיכולוגי זה מה שהממשלה והשופרות שלה עושים להם בארץ.
כעת נותר לשלוף את כל הקלפים ולא לשחק לפי כללי לשכת רה"מ.


על ערוצי החדשות להיזכר מה תפקידם — והוא אינו לשרת את נתניהו הנמלט מאחריות — ולהפסיק להניח שהצופים מטומטמים ולשדר בלי פילטרים.
אולי אם החטופים יהפכו לדמויות בשר ודם מעבר לצילומי סטילס, יקומו הרבה יותר אזרחים מודאגים מהספה ויילחמו להשבתם.
 
למעלה