תמהיל משכנתא: מה זה ואיך בונים אחד נכון

בין אם אתם עומדים לקחת משכנתא, או בעלי משכנתא קיימת, יש דבר אחד שיקבע כמה תשלמו ומה הם התנאים אותם תקבלו וזה תמהיל המשכנתאות שלכם.

אם נפשט את המונח: תמהיל משכנתא הוא זה שיקבע את תנאי המשכנתא שלכם. מדובר בשילוב של מספר מסלולי משכנתאות. תמהיל המשכנתא כולל בתוכו שילוב ריביות בניהם: ריבית פריים, ריבית משכנתא, ריבית קבועה או צמודה וכדומה.

חשוב להבין כמה דבר אחד: אין תמהיל משכנתא מושלם- יש את תמהיל המשכנתא האידיאלי עבורך.
לכל לוקח משכנתא יש צרכים, העדפות ויכולת החזר שונה ולכן יש לבנות תמהיל שיתאים באופן אישי ללווה.

מסלול המשכנתא מורכב מכמה גורמים שונים שמשפיעים כל אחד על תמהיל המשכנתא:

  1. מצב הריביות בשוק: כפי שציינו, אחד מהגורמים המשפיעים על תמהיל משכנתא הוא מצב הריביות – ריבית פריים, ריבית קבועה וכדומה. חשוב להבין שאחד מהגורמים הנוספים שמשפיע על כמות הריביות אותם תשלמו יהיה דירוג האשראי שלכם- במידה ויש לכם דירוג אשראי גבוה תקבלו ריביות טובות יותר וכמו כן, נמוכות יותר ובכך תוכלו לחסוך עוד כסף על תשלום ריביות מיותרות.
  2. יכולת ההחזר שלכם: משכנתא מורכבת ממספר השנים אותם אתם פורסים את המשכנתא, ככל שתפרסו את החזר המשכנתא שלכם לפחות חודשים כך גדל הסיכוי שתקבלו משכנתא משתלמת יותר. הכלל הוא פשוט- ככל שהבנק יקבל את הכסף שלו יותר מהר – כך הריביות יתפרסו למשך פחות זמן – מה שאומר שתשלמו פחות ריביות. חשוב להבין מה יכולת ההחזר שלכם, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות לכך, בכדי לחסוך את המקסימום האפשרי על תשלום משכנתא.
  3. סוג המשכנתא אותה אתם לוקחים: ברוב המקרים, יעדיפו הבנקים לתת משכנתא משתלמת ללווים הרוכשים דירה חדשה מקבלן, מכיוון ואז יוכלו להעריך את שווי הנכס בצורה פשוטה יותר בהתאם למיקום הדירה. חשוב להבין שסוג המשכנתא אותה אם לוקחים או סוג הנכס אותו אתם רוכשים משפיעים גם הם על תמהיל המשכנתא אותו אתם מקבלים.
  4. יועץ המשכנתאות: יועץ מומחה יוכל לבנות לכם תמהיל משתלם יותר ולעשור לכם לקבל משכנתא משתלמת יותר ממה שתוכלו להשיג לבד או בעזרת יועץ משכנתאות בנקאי. הסיבה לכך פשוטה מאוד- יועץ משכנתאות פרטי עובד בשבילכם ואילו יועץ משכנתאות בנקאי עובד בשביל הבנק- מה שאומר שהתמהיל אותו הוא בונה ככל הנראה יהיה משתלם יותר לבנק מאשר לכם.


איך בונים תמהיל משכנתא משתלם?

במידה ואתם רוצים לקבל משכנתא משתלמת, תוכלו לקצר את התהליך ולחסוך זמן וכסף יקר ולפנות ליועץ משכנתאות מומחה. יועץ משכנתאות מומחה יוכל לעזור לכם לקבל משכנתא חסכונית ומשתלמת שתתאים לאורח החיים שלכם, בנוסף לכך הוא יוכל לתרום לכם בנוגע לסכומי המשכנתא אותם אתם צריכים לקחת במידה ואתם רוכשים דירה: טווח מחיר שיפוץ דירה וכסף שחשוב שיהיה לכם בצד לאחר רכישת הדירה הם גם דברים שחשוב לקחת בחשבון.

חשוב להבין כי היות וריביות המשכנתא משתנות בהתאם לשוק מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות אחת לשנה לאחר לקיחת המשכנתא ולבדוק אפשרות של מחזור משכנתא, זאת במטרה ולצמצם את ריביות המשכנתא יותר ולקבל ריבית משכנתא משתלמת יותר.

אנו בחברת קרדיט משכנתאות מתמחים בייעוץ משכנתאות אישי, בעלי צוות מומחה עם ניסיון רב בבניית תמהיל משכנתאות וייעוץ משכנתאות מותאם אישית עם ליווי צמוד עד קבלת המשכנתא.

לשיחת ייעוץ ללא עלות חייגו עכשיו: 8539*
 
למעלה