ובקשר לקישור:
"אפיקורוס הוא מאותם שאין להם חלק לעולם הבא...היכי דמי אפיקורוס כגון דאמר הני רבנן (סנהדרין ק.), שהוא לשון בזיון, או דאמר מאי אהנו לן רבנן אי קרו לדידהו קרו או שמבזה תלמיד חכם או שמבזה חברו בפני תלמיד חכם ובזה בפרט רבה המכשלה ואין צריך לומר אם מפקפק על דברי תורה או דברי סופרים ומלגלג אפילו על דבר אחד מדברי תורה או מדברי סופרים שזה הוא אפיקורוס גמור והרי זה פורק עול וכופר בעיקר ואין תרופה למכתו..." הציבור חי בזכותו של הצדיק. כי אם אדם יתלה את חייו בזכויותיו שלו, הוא יראה כי כבר מזמן כלו, ולכן אנו נתלים בזכויות הצדיקים. ואנו מוצאים במשנה במסכת סנהדרין (צ ע"א): כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא, ואלו שאין להם חלק לעולם הבא:...אפיקורס. ואמרו בגמרא (שם צט ע"ב) מהו אפיקורס? אפיקורס הוא אדם שאומר:וכי איזה תועלת יש בתלמיד חכם שלומד? הרי הוא לומד בשביל עצמו! ע"כ. ומסביר רש''י: והם אינם יודעים שהעולם מתקיים עליהם