תח"צ בשבתות וחגים , ציווי מוסרי

מצב
הנושא נעול.
אלה קווי דן שקיבלו רישיון להפעיל אוטובוסים בשבת: 9, 18, 19,

והיעדר מוניות שירות בקו 1 ו 189 מוכיחה שאין תיכנון.
אם הקווים האלו מצדיקים בניית קווי רק"ל כולל קטעים תת קרקעיים אין שום סיבה לוגית במצב הנוכחי שלא יהיו בהם מוניות שירות. היעדר מוניות כאלו מוכיחה שלא מדובר במערכת המתוכננת להענות לדרישה אלא בלוטו שרירותי של קווים שאינו מהווה רשת תחבורתית אמיתית וזה בלי שנזכיר את בעיית התימחור הנפרד.
אלה קווי דן שקיבלו רישיון להפעיל אוטובוסים בשבת: 9, 18, 19,
24, 51, 61, 66, 89, 104.

אלה קווי אגד: 6, 7, 12א, 13, 14, 15, 18, 19, 23, 25, 28, 35, 37, 40, 45, 51, 52, 57, 59, 63, 64, 79, 271, 245, 221, 103, 113, 114, 115, 123, 133, 393, 394, 430, 444, 500, 501, 821, 823, 826, 829, 834, 841, 842, 843, 845, 853, 848, 909, 921, 947, 963, 968, 991, 702, 852, 200, 205, 207, 210.

קיבלו גם רישיון עוד עשרות קווים של מטרופולין, אגד תעבורה, אומני אקספרס, קווים, אפיקים, נתיב אקספרס, נסיעות ותיירות, ג'י בי טורס, גלים, ש.א.מ.

בטוח שהקווים האלה מכסים את המסלול של קו מס' 1 וקו מס' 189 שלא קיבלו רישיון.

משרד התחבורה נתן למאות הקווים האלה רישיון לשבת אך הוא עושה הפרדה בין גוש דן לבין יתר חלקי המדינה: בגוש דן הוא החליט לתת לאוטובוסים רק שעת נסיעה אחת לאחר כניסת השבת ולפני צאת השבת כי הוא דאג לתחליף של מוניות שירות. לשאר חלקי הארץ הוא נתן את כל יום השבת להפעלה רצופה של האוטובוסים.

כנראה שמישהו בכוונה מונע מגוש דן אוטובוסים בשבת ואלה לא החרדים אלא שר התחבורה בכבודו ובעצמו שמעדיף את טובת מוניות השירות על פני טובת כלל החילונים.
 

rpz79

New member
ונתב"ג מסתכם רק בטייסים?

כי זה מסתכם רק בנהג?
בשביל שרכבת תפעל צריך מערך שלם שיפעל.
מאבטחים, קופאים, מתפעלים במרכז השליטה ועוד.
&nbsp
ואני לא חושב שזה קשור בכלל האם יהודי עובד או ערבי עובד.. יש עבודות תשתית שבכלל לא מועסקים בהם יהודים ועדיין איאפשר לעשות אותם בשבת. זה יותר קשור לחילול שבת בחסות המדינה בפרהסיה. עקרונית לחרידים לא אכפת מה האזרח הפרטי עושה, אכפת להם מה המדינה עצמה עושה.
&nbsp
אני חושב שיש משהו גם שהרבה אנשים לא מבינים... אם ישנו את הסטטוס קוו זה צריך להיות במסגרת משא ומתן כלומר, אתה מבקש מהם להסיר את ההתנגדות לתח"צ בשבת אתה גם צריך להיות מוכן לוותר על משהו מהותי. הרי זה טבעו של משא ומתן. על מה אתה תהייה מוכן לוותר?
ונתב"ג מסתכם רק בטייסים?
הרי רוב הטיסות זרות.
כל עובדי התפעול, תחזוקה, ביטחון, כרטוס, מגדל פיקוח ,דיוטי פרי וכו...
הם יהודים מאות מחללי שבת בפרהסיה.

אז מה ההבדל? למה נתב"ג שהוא מקום שהוקם מופעל ומתוחזק ע"י המדינה (רשות שדות התעופה) מספק שירות תחבורה לאזרחים בשבת בעוד שתחנות האוטובוסים ורציפי הרכבות שוממים בשבתות וחגים?

התשובה היא כסף והרבה.
המדינה מכניסה מיליונים מכל יום שהשדה הזה עובד ותצטרך להוציא מיליונים על מערך תח"צ בשבת (הרבה פחות אגב מההכנסה מנתב"ג).

מי אמר שזה מאבק דתי הלכתי פרופר? מי אמר שלא דופקים את החלשים שאין להם כסף פרטי לטוס לחו"ל או לנסוע במחירים מופקעים במונית (שהם גם קבוצת אינטרסים מיוחדת)?
זה עוול מוסרי וחברתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נסעתי היום במונית שירות מת"א לחיפה. בעזרת רכבים פרטיים כמובן

תח"צ בשבתות וחגים , ציווי מוסרי
נסעתי היום לקחת את אחי מר"ג לקרית-אונו והכבישים מפוצצים ברכבים שלשום באו"ם ביבי דיבר על המשטר האיראני . כמה המשטר שם רודני ואנחנו דמוקרטיה נאורה.

להזכירו שם לאזרחים יש תחבורה ציבורית בחגים ובימי השבתון. גם אין איסור סגירת עסקים. אני מדבר על איראן לא נורבגיה או שוויץ.

זה לא הטבה או זכות זו חובה של מדינה מתוקנת לספק לאזרחיה תחבורה ציבורית ראויה וזולה בכל ימות השנה כמו בריאות כמו חינוך כמו רווחה.

אדם שאין ברשותו כסף לרכוש רכב או לנסוע במונית נשאר תקוע בביתו בגלל הצביון ושמירת "הסטטוס קוו" על איזה סטטוס קוו מדברים פה??

זו לא דמוקרטיה זו כפייה , עוול מוסרי, עוול חברתי, פגיעה בכלכלה , פגיעה באיכות הסביבה, פגיעה באיכות החיים וגורם לאובדן חיי אדם בתאונות דרכים.
נסעתי היום במונית שירות מת"א לחיפה. בעזרת רכבים פרטיים כמובן
מאחר שאני לא גרה ליד התחנה המרכזית בת"א וגם לא בשכונת הדר בחיפה (ואמנם בד"כ יש תח"צ בסופ"ש בחיפה, אבל היום ואתמול היה חג, אז ללא-יהודים וליהודים החילונים לא מגיע
).

הנסיעה עלתה 45 ש"ח, כפול משהייתה עולה לי באגד (למשל בכרטיס הלוך-חזור) והייתי צריכה לנסוע נסיעה לא קצרה כשאני דחוסה במושב קטן ולא נוח, עם נהג שהריח כמו מאפרה והשמיע לכולנו ממיטב המוזיקה הים תיכונית החביבה עליו.

אבל הי, על מה אני מתלוננת? הרי לפחות הייתה לי אפשרות לחזור (ולהגיע למסיבת יום הולדת של חבר בחיפה) במקום להיות בעוצר עד מוצ"ש (או לוותר על ארוחות משפחתיות...). יש אנשים שאפילו המעט הזה אין להם.


 
את יכולה לדרוש את החזר ההפרש של עלות הנסיעה ממשרד התחבורה.

נסעתי היום במונית שירות מת"א לחיפה. בעזרת רכבים פרטיים כמובן
מאחר שאני לא גרה ליד התחנה המרכזית בת"א וגם לא בשכונת הדר בחיפה (ואמנם בד"כ יש תח"צ בסופ"ש בחיפה, אבל היום ואתמול היה חג, אז ללא-יהודים וליהודים החילונים לא מגיע
).

הנסיעה עלתה 45 ש"ח, כפול משהייתה עולה לי באגד (למשל בכרטיס הלוך-חזור) והייתי צריכה לנסוע נסיעה לא קצרה כשאני דחוסה במושב קטן ולא נוח, עם נהג שהריח כמו מאפרה והשמיע לכולנו ממיטב המוזיקה הים תיכונית החביבה עליו.

אבל הי, על מה אני מתלוננת? הרי לפחות הייתה לי אפשרות לחזור (ולהגיע למסיבת יום הולדת של חבר בחיפה) במקום להיות בעוצר עד מוצ"ש (או לוותר על ארוחות משפחתיות...). יש אנשים שאפילו המעט הזה אין להם.
את יכולה לדרוש את החזר ההפרש של עלות הנסיעה ממשרד התחבורה.
את יכולה גם להוכיח שהנסיעה בחג היתה לא בטיחותית ולא נוחה כדי לאלץ את משרד התחבורה להפעיל בחגים אוטובוסים של אגד.
 

tenen

New member
פעם בשבוע אותה כותרת בלי לפתור את החלק הטכני של הבעיה

תח"צ בשבתות וחגים , ציווי מוסרי
נסעתי היום לקחת את אחי מר"ג לקרית-אונו והכבישים מפוצצים ברכבים שלשום באו"ם ביבי דיבר על המשטר האיראני . כמה המשטר שם רודני ואנחנו דמוקרטיה נאורה.

להזכירו שם לאזרחים יש תחבורה ציבורית בחגים ובימי השבתון. גם אין איסור סגירת עסקים. אני מדבר על איראן לא נורבגיה או שוויץ.

זה לא הטבה או זכות זו חובה של מדינה מתוקנת לספק לאזרחיה תחבורה ציבורית ראויה וזולה בכל ימות השנה כמו בריאות כמו חינוך כמו רווחה.

אדם שאין ברשותו כסף לרכוש רכב או לנסוע במונית נשאר תקוע בביתו בגלל הצביון ושמירת "הסטטוס קוו" על איזה סטטוס קוו מדברים פה??

זו לא דמוקרטיה זו כפייה , עוול מוסרי, עוול חברתי, פגיעה בכלכלה , פגיעה באיכות הסביבה, פגיעה באיכות החיים וגורם לאובדן חיי אדם בתאונות דרכים.
פעם בשבוע אותה כותרת בלי לפתור את החלק הטכני של הבעיה
החלק הטכני הוא מאוד פשוט.
היום חסרים אלפי נהגים.
בישראל יש מחסור בעובדים ולא מחסור בעבודה.
אם יש לך עוד נהגים לשבת היכן הנהגים האלו היום?
אם אין לך עוד נהגים אז איך בדיוק תצליח להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בלי לפגוע בקווים הקיימים בשבוע העבודה?
&nbsp
אני חושב שככל שתיכנס יותר תחבורה אוטונומית הבעיה תיפטר בעצמה. האוטובוסים יהיו אוטונומיים כך שההתנגדות לתחצ בשבת תרד מצד הדתיים במקביל לכך שלא יצטרכו נהגים שיסעו ולכן הכנסת התחבורה האוטונומית לא תפגע בשירות.
&nbsp
הבעיה שזה לוקח זמן, סדר גודל של 10-20 שנה עד שיגיעו לזה אבל יגיעו לזה בסוף וחבל להילחם על זה פעמיים בשבוע כאן משום שגם אם כולם יסכימו שצריך תחבורה ציבורית בשבת פשוט אין נהגים נכון להיום כדי למלא את השורות.
 

rpz79

New member
זה לא נכון, הקו בשבת לא אמור לעבוד במתכונת חול

פעם בשבוע אותה כותרת בלי לפתור את החלק הטכני של הבעיה
החלק הטכני הוא מאוד פשוט.
היום חסרים אלפי נהגים.
בישראל יש מחסור בעובדים ולא מחסור בעבודה.
אם יש לך עוד נהגים לשבת היכן הנהגים האלו היום?
אם אין לך עוד נהגים אז איך בדיוק תצליח להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בלי לפגוע בקווים הקיימים בשבוע העבודה?
&nbsp
אני חושב שככל שתיכנס יותר תחבורה אוטונומית הבעיה תיפטר בעצמה. האוטובוסים יהיו אוטונומיים כך שההתנגדות לתחצ בשבת תרד מצד הדתיים במקביל לכך שלא יצטרכו נהגים שיסעו ולכן הכנסת התחבורה האוטונומית לא תפגע בשירות.
&nbsp
הבעיה שזה לוקח זמן, סדר גודל של 10-20 שנה עד שיגיעו לזה אבל יגיעו לזה בסוף וחבל להילחם על זה פעמיים בשבוע כאן משום שגם אם כולם יסכימו שצריך תחבורה ציבורית בשבת פשוט אין נהגים נכון להיום כדי למלא את השורות.
זה לא נכון, הקו בשבת לא אמור לעבוד במתכונת חול
לא מבחינת היקף התחנות ולא מבחינת תדירות הקווים.
התשלום לעבודה ביום המנוחה הוא 200% נהגים יריבו בינהם ערבים וחילוניים על הבוננזה הזו. יש מספיק נהגים בוודאות.

קו x בשבת/חג בירושלים נגיד לא יעבור בשכונות דתיות או חרדיות ששם השכונה קיימה אסיפה והחליטה שאינה רוצה בכך.
גם התדירות שלו תהיה משתנה סטטיסטית עם הזמן. יש קווים שיעבדו בשבת וחג הרבה יותר מאשר ביום חול בוודאות. תיירים, חילונים, פשוטי העם.
זה ברור לי כמו שהיום זה יום שבת.

אין שום רצון לריב או לכפות שום דבר על אף אחד. המרחב הציבורי הוא של כולנו.
הפתרון ה"טכני" קיים והוא כלכלי וחברתי צודק מאין כמוהו עם השלכות גדולות לאיכות החיים שלנו במדינה הזו.
 

tenen

New member
בוא תלמד אותי מתמטיקה בבקשה

זה לא נכון, הקו בשבת לא אמור לעבוד במתכונת חול
לא מבחינת היקף התחנות ולא מבחינת תדירות הקווים.
התשלום לעבודה ביום המנוחה הוא 200% נהגים יריבו בינהם ערבים וחילוניים על הבוננזה הזו. יש מספיק נהגים בוודאות.

קו x בשבת/חג בירושלים נגיד לא יעבור בשכונות דתיות או חרדיות ששם השכונה קיימה אסיפה והחליטה שאינה רוצה בכך.
גם התדירות שלו תהיה משתנה סטטיסטית עם הזמן. יש קווים שיעבדו בשבת וחג הרבה יותר מאשר ביום חול בוודאות. תיירים, חילונים, פשוטי העם.
זה ברור לי כמו שהיום זה יום שבת.

אין שום רצון לריב או לכפות שום דבר על אף אחד. המרחב הציבורי הוא של כולנו.
הפתרון ה"טכני" קיים והוא כלכלי וחברתי צודק מאין כמוהו עם השלכות גדולות לאיכות החיים שלנו במדינה הזו.
בוא תלמד אותי מתמטיקה בבקשה
אני מסכים שנהגים קיימים יריבו על הבוננזה הזו.
השאלה היא מי יחליף את אותם נהגים באמצע השבוע שהרי החוק אוסר עליהם לעבוד 7 ימים בשבוע.
&nbsp
הבעיה היא לא אלו נהגים יעבדו בשבת אלא שאותם נהגים יגרעו מהשירות במהלך השבוע, שירות שגם כך נמצא במחסור.
 

rpz79

New member
שיתכננו את לוח הנסיעות כך שנהג שבת

בוא תלמד אותי מתמטיקה בבקשה
אני מסכים שנהגים קיימים יריבו על הבוננזה הזו.
השאלה היא מי יחליף את אותם נהגים באמצע השבוע שהרי החוק אוסר עליהם לעבוד 7 ימים בשבוע.
&nbsp
הבעיה היא לא אלו נהגים יעבדו בשבת אלא שאותם נהגים יגרעו מהשירות במהלך השבוע, שירות שגם כך נמצא במחסור.
שיתכננו את לוח הנסיעות כך שנהג שבת
עובד 5 ימי חול ונח באחד מהם או בשישי.
נו באמת. מחסור בנהגים או זמן נהג זה הדבר הכי פתיר.

אם רופאים עובדים 24/7 ומסתדרים (האמת לא כל כך) בכ"א דל הרבה יותר מנהגים אז גם מאגר של נהגים יכול לתמרן במהלך השבוע ואם צריך מגייסים עוד. נהג לא צריך לימודים והכשרה של רופא.

מה גם שלהבדיל מבתי חולים תחבורה ציבורית לא אמורים לתת מענה 24/7 גם 18/7 זה בסדר (חוץ מחמישי-שישי בערב קווי לילה לבליינים) את ה18 ויותר אפשר לפתור ה7 פה הוא הבעיה אין 7 חייב להיות 7.
 

tenen

New member
אם זה פתיר אתה מוזמן לנסות לפתור

שיתכננו את לוח הנסיעות כך שנהג שבת
עובד 5 ימי חול ונח באחד מהם או בשישי.
נו באמת. מחסור בנהגים או זמן נהג זה הדבר הכי פתיר.

אם רופאים עובדים 24/7 ומסתדרים (האמת לא כל כך) בכ"א דל הרבה יותר מנהגים אז גם מאגר של נהגים יכול לתמרן במהלך השבוע ואם צריך מגייסים עוד. נהג לא צריך לימודים והכשרה של רופא.

מה גם שלהבדיל מבתי חולים תחבורה ציבורית לא אמורים לתת מענה 24/7 גם 18/7 זה בסדר (חוץ מחמישי-שישי בערב קווי לילה לבליינים) את ה18 ויותר אפשר לפתור ה7 פה הוא הבעיה אין 7 חייב להיות 7.
אם זה פתיר אתה מוזמן לנסות לפתור
נכון להיום לא הצליחו לפתור את זה וחסרים כמה אלפי נהגים.
נהג לא צריך הכשרה של רופא, אבל השוק נמצא במחסור של עובדים ולכן גיוס אלפי העובדים שחסרים כבר היום לימות השבוע היא משימה שמשרד התחבורה וחברות התחץ הקיימות לא מצליחות לעמוד בה.
&nbsp
מה כולם טיפשים ורק אתה יודע שזה פתיר?
כל דרישה נוספת לשעות נהיגה לפני שתסגור את הפער שיש לך היום רק תחריף את הפער של אמצע השבוע.
&nbsp
כבר היום נהג נוסע יותר מדי שעות ביום, מתחו עד הקצה את המקסימום האפשרי, פשוט חסרים נהגים והפער הזה לא הולך להעלם אלא אם תסכים להוסיף של הרבה הרבה מאוד כסף.
 
זה לא מונע ממשרד התחבורה להוסיף עוד ועוד שירות בימי חול

אם זה פתיר אתה מוזמן לנסות לפתור
נכון להיום לא הצליחו לפתור את זה וחסרים כמה אלפי נהגים.
נהג לא צריך הכשרה של רופא, אבל השוק נמצא במחסור של עובדים ולכן גיוס אלפי העובדים שחסרים כבר היום לימות השבוע היא משימה שמשרד התחבורה וחברות התחץ הקיימות לא מצליחות לעמוד בה.
&nbsp
מה כולם טיפשים ורק אתה יודע שזה פתיר?
כל דרישה נוספת לשעות נהיגה לפני שתסגור את הפער שיש לך היום רק תחריף את הפער של אמצע השבוע.
&nbsp
כבר היום נהג נוסע יותר מדי שעות ביום, מתחו עד הקצה את המקסימום האפשרי, פשוט חסרים נהגים והפער הזה לא הולך להעלם אלא אם תסכים להוסיף של הרבה הרבה מאוד כסף.
זה לא מונע ממשרד התחבורה להוסיף עוד ועוד שירות בימי חול
אם אין שום אפשרות לדרישה נוספת לשעות נהיגה, אז משרד התחבורה לא היה מגדיל את השירות באופן עקבי - במכרזים, ברפורמות, בפרויקטים ייעודיים כמו קווי הזנק וקווים רציפים ועוד.
ולכן משרד התחבורה לא יכול להשתמש בטיעון הזה כהצדקה לאי הפעלת תח"צ בשבת.
 
המחסור בנהגים הוא בגלל תנאי העבודה וזה לא משנה כמה כסף

אם זה פתיר אתה מוזמן לנסות לפתור
נכון להיום לא הצליחו לפתור את זה וחסרים כמה אלפי נהגים.
נהג לא צריך הכשרה של רופא, אבל השוק נמצא במחסור של עובדים ולכן גיוס אלפי העובדים שחסרים כבר היום לימות השבוע היא משימה שמשרד התחבורה וחברות התחץ הקיימות לא מצליחות לעמוד בה.
&nbsp
מה כולם טיפשים ורק אתה יודע שזה פתיר?
כל דרישה נוספת לשעות נהיגה לפני שתסגור את הפער שיש לך היום רק תחריף את הפער של אמצע השבוע.
&nbsp
כבר היום נהג נוסע יותר מדי שעות ביום, מתחו עד הקצה את המקסימום האפשרי, פשוט חסרים נהגים והפער הזה לא הולך להעלם אלא אם תסכים להוסיף של הרבה הרבה מאוד כסף.
המחסור בנהגים הוא בגלל תנאי העבודה וזה לא משנה כמה כסף
ישלמו לנהגים.

עבודה כנהג אוטובוס היא עבודה קשה מאוד ואף ישראלי לא רוצה לעסוק בה. זה כמו עבודה בבניין או בחקלאות שאף אחד לא רוצה לעסוק בהם.

בכל מקום במדינה רואים ושומעים פרסומות שמנסות לגייס נהגי אוטובוס חדשים אבל ללא הצלחה כנראה.
 

Ccyclist

Well-known member
מתמטיקה מערבית: 5 ימי עבודה בשבוע ו 7 ימי תח"צ.

בוא תלמד אותי מתמטיקה בבקשה
אני מסכים שנהגים קיימים יריבו על הבוננזה הזו.
השאלה היא מי יחליף את אותם נהגים באמצע השבוע שהרי החוק אוסר עליהם לעבוד 7 ימים בשבוע.
&nbsp
הבעיה היא לא אלו נהגים יעבדו בשבת אלא שאותם נהגים יגרעו מהשירות במהלך השבוע, שירות שגם כך נמצא במחסור.
מתמטיקה מערבית: 5 ימי עבודה בשבוע ו 7 ימי תח"צ.
ואיכשהו רק בישראל מתקשים בפתרון.
&nbsp
המערכת של משרד התחבורה כיום מלאה בקווים מכל מקום לכל מקום שניתן לייעל למערכת היררכית מבוססת החלפה. ישנם כיום קווים מעיירות בגליל לעיירות בנגב שאין להם הצדקה תחבורתית כשעדיף שיהיו קווים אזוריים למסופים בחיפה, עפולה וחדרה / בינימינה בצד הגלילי ולבאר שבע וערי הנגב המערבי בצד הנגב כך שיהיה אפשר לקיים מערך תחבורה בינעירוני מהיר בין המוקדים האלו. אין סיבה לקו בין צפת לערד או ניצנה לראש פינה.
&nbsp
אותו עיקרון תקף לקווים משכונות בערים מסויימות לשכונות בערים אחרות שאינם עוצרים במסופי התחבורה העיקריים בערים אלו. באזור המרכז ישנם קווים העולים במדורי ההכוונה בפורום זה שאף אחד אינו חושב שיש נוסע כלשהו שנוסע בהם מקצה לקצה. ישנן גם כל מני חלופות בוקר הזויות שעדיף לקצץ.
&nbsp
מערכת היררכית תשחרר שעות נהיגה רבות הכלואות בקטעים הארציים של הקווים הבינעירוניים "מדלת לדלת", וכן את שעות העמידה בפקקים של קווי הספגטי באזור המרכז. בתל-אביב עצמה מעבר ממסלולים אלכסוניים של 5 קילומטרים שמנפחים את העיר לגודל שאין לה מהאיילון לים למסלולים אופקיים של 2 קילומטרים בלבד מהאיילון לים יאפשרו חצייה מהירה ויעילה של העיר תוך צימצום ניכר של זמני הנסיעה.
&nbsp
כל אלו ישחררו מספיק נהגים למערכת שבת בסיסית בקנה מידה של קווי הלילה שניתן להיבנות ממנה.
&nbsp
&nbsp
 

tenen

New member
רק רוצה לוודא.

מתמטיקה מערבית: 5 ימי עבודה בשבוע ו 7 ימי תח"צ.
ואיכשהו רק בישראל מתקשים בפתרון.
&nbsp
המערכת של משרד התחבורה כיום מלאה בקווים מכל מקום לכל מקום שניתן לייעל למערכת היררכית מבוססת החלפה. ישנם כיום קווים מעיירות בגליל לעיירות בנגב שאין להם הצדקה תחבורתית כשעדיף שיהיו קווים אזוריים למסופים בחיפה, עפולה וחדרה / בינימינה בצד הגלילי ולבאר שבע וערי הנגב המערבי בצד הנגב כך שיהיה אפשר לקיים מערך תחבורה בינעירוני מהיר בין המוקדים האלו. אין סיבה לקו בין צפת לערד או ניצנה לראש פינה.
&nbsp
אותו עיקרון תקף לקווים משכונות בערים מסויימות לשכונות בערים אחרות שאינם עוצרים במסופי התחבורה העיקריים בערים אלו. באזור המרכז ישנם קווים העולים במדורי ההכוונה בפורום זה שאף אחד אינו חושב שיש נוסע כלשהו שנוסע בהם מקצה לקצה. ישנן גם כל מני חלופות בוקר הזויות שעדיף לקצץ.
&nbsp
מערכת היררכית תשחרר שעות נהיגה רבות הכלואות בקטעים הארציים של הקווים הבינעירוניים "מדלת לדלת", וכן את שעות העמידה בפקקים של קווי הספגטי באזור המרכז. בתל-אביב עצמה מעבר ממסלולים אלכסוניים של 5 קילומטרים שמנפחים את העיר לגודל שאין לה מהאיילון לים למסלולים אופקיים של 2 קילומטרים בלבד מהאיילון לים יאפשרו חצייה מהירה ויעילה של העיר תוך צימצום ניכר של זמני הנסיעה.
&nbsp
כל אלו ישחררו מספיק נהגים למערכת שבת בסיסית בקנה מידה של קווי הלילה שניתן להיבנות ממנה.
&nbsp
&nbsp
רק רוצה לוודא.
אתה גר באחד המקומות האלו שאתה מציע לבטל הקווים הארוכים שעוברים בו או שאתה מבטל הקווים האלו בקלות משום שזה לא יפריע לך יותר מדי?
&nbsp
ליישובים האלו הקווים האלו הם קווי חמצן.
ערד ניצנה וראש פינה הן מספיק רחוקות מהמרכז גם היום וכל הרחקה נוספת שתעשה בתחבורה ציבורית פשוט תתקע אנשים בבית.
 

Ccyclist

Well-known member
קראתי לביטול קווים בין ערד לראש פינה, לא קווים הגיוניים לשם.

רק רוצה לוודא.
אתה גר באחד המקומות האלו שאתה מציע לבטל הקווים הארוכים שעוברים בו או שאתה מבטל הקווים האלו בקלות משום שזה לא יפריע לך יותר מדי?
&nbsp
ליישובים האלו הקווים האלו הם קווי חמצן.
ערד ניצנה וראש פינה הן מספיק רחוקות מהמרכז גם היום וכל הרחקה נוספת שתעשה בתחבורה ציבורית פשוט תתקע אנשים בבית.
קראתי לביטול קווים בין ערד לראש פינה, לא קווים הגיוניים לשם.
למשל - קו ערד באר שבע צריך לפעול 7 ימים בשבוע וכך גם קווים בין ראש פינה לתחנת הרכבת בכרמיאל וכן לחיפה ולמסוף האוטובוסים בעפולה. זה חמצן תחבורתי.
&nbsp
לעומת זאת קו אוטובוס בין ערד לראש פינה זה ביזבוז משאבים מוחלט כי מרבית הנסיעה מקבילה למערכת קווי אוטובוס תדירה יותר ולרכבת.
&nbsp
כאשר אתה מחליט להקצות נהג לנסיעה של 4-5 שעות בקו ייעודי בין שני ישובים בשני קצות המדינה במקום להקצות שני נהגים לקווים מזינים אזוריים אתה מחליש את התדירות בנגב ובצפון, מוציא נהג מהמערכת לשעתיים שבהן האוטובוס דוהר בכביש 6, ולמעשה כשאת מוסיף שעות מנוחה אחרי נסיעה ארוכה כל כך ומשהו כמו 6 נהגים ביום כדי לקיים קו כזה עם 3 נסיעות יומיות בכל כיוון כבר עדיף שתפזר את השעות האלו בין נהגי קווים אזוריים תדירים יותר וקווים ארציים תדירים. ככל שאתה מוציא יותר קווים חוצי מדינה לא מוצדקים מהמערכת כך אתה מרוויח יותר נהגים למערכת מבוססת הזנה ותדירות.
 
מציע לך לתרום לשבוס או נוע תנוע עד שהממשלה תאשר תחבורה ציבור

תח"צ בשבתות וחגים , ציווי מוסרי
נסעתי היום לקחת את אחי מר"ג לקרית-אונו והכבישים מפוצצים ברכבים שלשום באו"ם ביבי דיבר על המשטר האיראני . כמה המשטר שם רודני ואנחנו דמוקרטיה נאורה.

להזכירו שם לאזרחים יש תחבורה ציבורית בחגים ובימי השבתון. גם אין איסור סגירת עסקים. אני מדבר על איראן לא נורבגיה או שוויץ.

זה לא הטבה או זכות זו חובה של מדינה מתוקנת לספק לאזרחיה תחבורה ציבורית ראויה וזולה בכל ימות השנה כמו בריאות כמו חינוך כמו רווחה.

אדם שאין ברשותו כסף לרכוש רכב או לנסוע במונית נשאר תקוע בביתו בגלל הצביון ושמירת "הסטטוס קוו" על איזה סטטוס קוו מדברים פה??

זו לא דמוקרטיה זו כפייה , עוול מוסרי, עוול חברתי, פגיעה בכלכלה , פגיעה באיכות הסביבה, פגיעה באיכות החיים וגורם לאובדן חיי אדם בתאונות דרכים.
מציע לך לתרום לשבוס או נוע תנוע עד שהממשלה תאשר תחבורה ציבור
עד שהממשלה תאשר תחבורה ציבורית בשבת.
זה מה שניתן לעשות.
 

tenen

New member
יש הרבה יותר שניתן לעשות גם בלי תחץ בשבת

מציע לך לתרום לשבוס או נוע תנוע עד שהממשלה תאשר תחבורה ציבור
עד שהממשלה תאשר תחבורה ציבורית בשבת.
זה מה שניתן לעשות.
יש הרבה יותר שניתן לעשות גם בלי תחץ בשבת
מספיק שחילונים יתחילו להסיע אחד את השני בשבת כשהם ממילא בדרך ממקום זה למקום אחר ופתרת 80 אחוז מהדרישה בעלות אפסית.
&nbsp
קבוצות טרמפים בפייסבוק הם עובדה קיימת וחוקית ואף אחד גם לא במפלגות החרדיות הביע שום סוג של התנגדות לזה.
 

d70

Well-known member
או שחרדים יתחילו להסיע את עצמם וגם נפתרה הבעיה...

יש הרבה יותר שניתן לעשות גם בלי תחץ בשבת
מספיק שחילונים יתחילו להסיע אחד את השני בשבת כשהם ממילא בדרך ממקום זה למקום אחר ופתרת 80 אחוז מהדרישה בעלות אפסית.
&nbsp
קבוצות טרמפים בפייסבוק הם עובדה קיימת וחוקית ואף אחד גם לא במפלגות החרדיות הביע שום סוג של התנגדות לזה.
או שחרדים יתחילו להסיע את עצמם וגם נפתרה הבעיה...
 
אל תדאג לחרדים כי הם דואגים טוב מאד לעצמם. הם הפכו את

או שחרדים יתחילו להסיע את עצמם וגם נפתרה הבעיה...
אל תדאג לחרדים כי הם דואגים טוב מאד לעצמם. הם הפכו את
האוטובוסים של התחבורה הציבורית להסעות פרטיות לעצמם.

אם לא היה את הנהג החילוני באוטובוס לא היה ניתן לזהות שהאוטובוס בקווים שלהם שייך לחברה ציבורית ולא שייך לחברה פרטית חרדית.
 
ובדיוק בשיטות הללו גם הסקטור החילוני צריך לנהוג

אל תדאג לחרדים כי הם דואגים טוב מאד לעצמם. הם הפכו את
האוטובוסים של התחבורה הציבורית להסעות פרטיות לעצמם.

אם לא היה את הנהג החילוני באוטובוס לא היה ניתן לזהות שהאוטובוס בקווים שלהם שייך לחברה ציבורית ולא שייך לחברה פרטית חרדית.
ובדיוק בשיטות הללו גם הסקטור החילוני צריך לנהוג
זו בדיוק הדרך - אימוץ השיטות של החרדים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה