תח"צ בשבתות וחגים , ציווי מוסרי

מצב
הנושא נעול.
החילונים פועלים נגד עצמם כי הם פועלים בצורה הפוכה לחוק שהם

ובדיוק בשיטות הללו גם הסקטור החילוני צריך לנהוג
זו בדיוק הדרך - אימוץ השיטות של החרדים.
החילונים פועלים נגד עצמם כי הם פועלים בצורה הפוכה לחוק שהם
בעצמם חוקקו.

כל החוקים בקשר לתחבורה ציבורית בשבת הם בעד החילונים אבל הם מעדיפים להתעלם מהם.

אסור למשרד התחבורה לא להפעיל קו אוטובוס או רכבת שיש בו צורך חיוני בשבת. החילונים יכולים לנצל זאת ע"י החרמה של מוניות השירות מכל סיבה הגיונית או לא שהם יכולים להמציא.

במקרה הרע המדינה תייעל את מוניות השירות ע"י הורדת התעריפים שלהם בשבת ותוספת של מוניות כדי להילחם בתירוצים להחרמה הזאת.

במקרה הטוב המדינה תישבר ותפעיל במקביל אליהן קווי אוטובוס ורכבת.

בכל מקרה החילונים ינצלו את החוק לטובתם.
 

d70

Well-known member
על איזה חוקים אתה מדבר,ולמה אתה מתעלם מהעסקנות הדתית?

החילונים פועלים נגד עצמם כי הם פועלים בצורה הפוכה לחוק שהם
בעצמם חוקקו.

כל החוקים בקשר לתחבורה ציבורית בשבת הם בעד החילונים אבל הם מעדיפים להתעלם מהם.

אסור למשרד התחבורה לא להפעיל קו אוטובוס או רכבת שיש בו צורך חיוני בשבת. החילונים יכולים לנצל זאת ע"י החרמה של מוניות השירות מכל סיבה הגיונית או לא שהם יכולים להמציא.

במקרה הרע המדינה תייעל את מוניות השירות ע"י הורדת התעריפים שלהם בשבת ותוספת של מוניות כדי להילחם בתירוצים להחרמה הזאת.

במקרה הטוב המדינה תישבר ותפעיל במקביל אליהן קווי אוטובוס ורכבת.

בכל מקרה החילונים ינצלו את החוק לטובתם.
על איזה חוקים אתה מדבר,ולמה אתה מתעלם מהעסקנות הדתית?
 
החוקים שקובעים שהמדינה חייבת להפעיל תחבורה ציבורית בקווים

על איזה חוקים אתה מדבר,ולמה אתה מתעלם מהעסקנות הדתית?
החוקים שקובעים שהמדינה חייבת להפעיל תחבורה ציבורית בקווים
שיש בהם צורך חיוני. זה לא משנה שבת או יום חול.

המדינה מצאה לה פתרון נוח שחוסך לעצמה הרבה כסף בשבת בדמות מוניות השירות.

מי שמפסיד מהפתרון הזה הוא ציבור הנוסעים החילוני שמקבל את מוניות השירות כגזירה משמיים למרות מחירן הגבוה.

במקום שהחילונים יילחמו במחיר של מוניות השירות בשבת, מלחמה לצידו של החוק, החילונים נלחמים נגד החוק ודורשים דווקא הפעלת קווים אחרים שאין להם ביקוש בשבת ולכן החוק הוא נגדם.

החילונים פועלים נגד עצמם מבלי להבין זאת.
 

d70

Well-known member
שוב,היכן ההפניה לחוק? למה ממשיך להתעלם מעסקנות חרדית בנושא?

החוקים שקובעים שהמדינה חייבת להפעיל תחבורה ציבורית בקווים
שיש בהם צורך חיוני. זה לא משנה שבת או יום חול.

המדינה מצאה לה פתרון נוח שחוסך לעצמה הרבה כסף בשבת בדמות מוניות השירות.

מי שמפסיד מהפתרון הזה הוא ציבור הנוסעים החילוני שמקבל את מוניות השירות כגזירה משמיים למרות מחירן הגבוה.

במקום שהחילונים יילחמו במחיר של מוניות השירות בשבת, מלחמה לצידו של החוק, החילונים נלחמים נגד החוק ודורשים דווקא הפעלת קווים אחרים שאין להם ביקוש בשבת ולכן החוק הוא נגדם.

החילונים פועלים נגד עצמם מבלי להבין זאת.
שוב,היכן ההפניה לחוק? למה ממשיך להתעלם מעסקנות חרדית בנושא?
 
לחרדים לא אכפת מהנושא כי זה לא פוגע בהם. תקנה 386א לתקנות

שוב,היכן ההפניה לחוק? למה ממשיך להתעלם מעסקנות חרדית בנושא?
לחרדים לא אכפת מהנושא כי זה לא פוגע בהם. תקנה 386א לתקנות
התעבורה קובעת ש"לא יינתן רישיון להפעלת קו שירות של אוטובוס ציבורי בימי המנוחה, אלא בקו שירות-

1. שמשרת נוסעים לבתי חולים.

2. שמשרת נוסעים לישובי ספר.

3. שמשרת נוסעים לישובים שתושביהם אינם יהודים.

4. שהוא חיוני מבחינת ביטחון הציבור.

5. שהוא חיוני מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית".

התקנה אינה חלה על קווים שפעלו בשבת לפני 1.1.1991 וקווים אלה ימשיכו לפעול כרגיל בשבת כפי שהם פעלו לפני תאריך זה.

המפקח על התעבורה (משרד התחבורה) מחוייב לספק את הצרכים החיוניים של ציבור הנוסעים באוטובוסים ביום המנוחה. הוא רשאי להפעיל כל קו שהוא רואה לנכון ביום המנוחה.


בנוסף לכך יש את חוק שעות העבודה והמנוחה. החוק כולל פרשנויות רבות של בית המשפט העליון לגבי יום המנוחה וכולן בעד הציבור החילוני לפי רוח החוק.

לא ניתן לפרש את חוק שעות העבודה והמנוחה אחרת אלא לטובת החילונים כי יש בו סעיפים שדנים במיוחד בעבודה ביום השבת ובהפעלת שירותי המדינה ביום השבת. הסעיפים האלה הם כלליים מאד ומזמינים פרשנויות מקלות.

כל קווי מוניות השירות שפעילים בשבת הם למעשה קווי אוטובוס מאושרים של דן ושל אגד שאושרו להפעלה בשבת ע"י משרד התחבורה אבל המשרד ניצל את סמכותו המוחלטת בנושא והפך אותם מקווי אוטובוס לקווי מוניות שירות כי הוא ידע שחברות מוניות השירות יקפצו על המציאה הזאת של קווים בעלי ביקוש גבוה בשבת.

משרד התחבורה לא עבר על החוק אלא הוא ניצל את החוק לטובתו ולרעת הנוסעים החילונים.
 

cesium

New member
כל זה נשמע כמו הגבלות על מתינת אישור - ולא כחובה למתן אישור

לחרדים לא אכפת מהנושא כי זה לא פוגע בהם. תקנה 386א לתקנות
התעבורה קובעת ש"לא יינתן רישיון להפעלת קו שירות של אוטובוס ציבורי בימי המנוחה, אלא בקו שירות-

1. שמשרת נוסעים לבתי חולים.

2. שמשרת נוסעים לישובי ספר.

3. שמשרת נוסעים לישובים שתושביהם אינם יהודים.

4. שהוא חיוני מבחינת ביטחון הציבור.

5. שהוא חיוני מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית".

התקנה אינה חלה על קווים שפעלו בשבת לפני 1.1.1991 וקווים אלה ימשיכו לפעול כרגיל בשבת כפי שהם פעלו לפני תאריך זה.

המפקח על התעבורה (משרד התחבורה) מחוייב לספק את הצרכים החיוניים של ציבור הנוסעים באוטובוסים ביום המנוחה. הוא רשאי להפעיל כל קו שהוא רואה לנכון ביום המנוחה.


בנוסף לכך יש את חוק שעות העבודה והמנוחה. החוק כולל פרשנויות רבות של בית המשפט העליון לגבי יום המנוחה וכולן בעד הציבור החילוני לפי רוח החוק.

לא ניתן לפרש את חוק שעות העבודה והמנוחה אחרת אלא לטובת החילונים כי יש בו סעיפים שדנים במיוחד בעבודה ביום השבת ובהפעלת שירותי המדינה ביום השבת. הסעיפים האלה הם כלליים מאד ומזמינים פרשנויות מקלות.

כל קווי מוניות השירות שפעילים בשבת הם למעשה קווי אוטובוס מאושרים של דן ושל אגד שאושרו להפעלה בשבת ע"י משרד התחבורה אבל המשרד ניצל את סמכותו המוחלטת בנושא והפך אותם מקווי אוטובוס לקווי מוניות שירות כי הוא ידע שחברות מוניות השירות יקפצו על המציאה הזאת של קווים בעלי ביקוש גבוה בשבת.

משרד התחבורה לא עבר על החוק אלא הוא ניצל את החוק לטובתו ולרעת הנוסעים החילונים.
כל זה נשמע כמו הגבלות על מתינת אישור - ולא כחובה למתן אישור
כלומר אפשר לתת אישור לקו שמשרת נוסעים לבתי ספר (לדוגמא), אבל אין חובה לכך, ולעומת זאת אסור לתת אישור לקו שאינו ממלא אף אחד מהקריטריונים הנ"ל. אחרת, מה היה הצורך במתן פטור לקווים שפעלו לפני 1/1/91?
 

d70

Well-known member
בעברית קוראים לזה "הגבלה",עכשיו נחש איזה מגזר יתנגד לביטולו

לחרדים לא אכפת מהנושא כי זה לא פוגע בהם. תקנה 386א לתקנות
התעבורה קובעת ש"לא יינתן רישיון להפעלת קו שירות של אוטובוס ציבורי בימי המנוחה, אלא בקו שירות-

1. שמשרת נוסעים לבתי חולים.

2. שמשרת נוסעים לישובי ספר.

3. שמשרת נוסעים לישובים שתושביהם אינם יהודים.

4. שהוא חיוני מבחינת ביטחון הציבור.

5. שהוא חיוני מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית".

התקנה אינה חלה על קווים שפעלו בשבת לפני 1.1.1991 וקווים אלה ימשיכו לפעול כרגיל בשבת כפי שהם פעלו לפני תאריך זה.

המפקח על התעבורה (משרד התחבורה) מחוייב לספק את הצרכים החיוניים של ציבור הנוסעים באוטובוסים ביום המנוחה. הוא רשאי להפעיל כל קו שהוא רואה לנכון ביום המנוחה.


בנוסף לכך יש את חוק שעות העבודה והמנוחה. החוק כולל פרשנויות רבות של בית המשפט העליון לגבי יום המנוחה וכולן בעד הציבור החילוני לפי רוח החוק.

לא ניתן לפרש את חוק שעות העבודה והמנוחה אחרת אלא לטובת החילונים כי יש בו סעיפים שדנים במיוחד בעבודה ביום השבת ובהפעלת שירותי המדינה ביום השבת. הסעיפים האלה הם כלליים מאד ומזמינים פרשנויות מקלות.

כל קווי מוניות השירות שפעילים בשבת הם למעשה קווי אוטובוס מאושרים של דן ושל אגד שאושרו להפעלה בשבת ע"י משרד התחבורה אבל המשרד ניצל את סמכותו המוחלטת בנושא והפך אותם מקווי אוטובוס לקווי מוניות שירות כי הוא ידע שחברות מוניות השירות יקפצו על המציאה הזאת של קווים בעלי ביקוש גבוה בשבת.

משרד התחבורה לא עבר על החוק אלא הוא ניצל את החוק לטובתו ולרעת הנוסעים החילונים.
בעברית קוראים לזה "הגבלה",עכשיו נחש איזה מגזר יתנגד לביטולו
 
קבוצות טרמפים הם לא תחליף לתח"ץ

יש הרבה יותר שניתן לעשות גם בלי תחץ בשבת
מספיק שחילונים יתחילו להסיע אחד את השני בשבת כשהם ממילא בדרך ממקום זה למקום אחר ופתרת 80 אחוז מהדרישה בעלות אפסית.
&nbsp
קבוצות טרמפים בפייסבוק הם עובדה קיימת וחוקית ואף אחד גם לא במפלגות החרדיות הביע שום סוג של התנגדות לזה.
קבוצות טרמפים הם לא תחליף לתח"ץ
לטרמפים אמינות נמוכה יותרה צריך לסמוך על הנהג שיצא בזמן
תדירות לא צפויה , ורבים בכלל לא רוצים לנסוע במכונית של זרים.
זה טוב ביישובים קטנים ולסטודנטים בעיקר. לא כאפשרות סדירה לכולם לנסוע בין שני יעדים בהם יש ביקוש בשבת.
 

tenen

New member
זה יכול בקלות להפוך להיות אמין יות

קבוצות טרמפים הם לא תחליף לתח"ץ
לטרמפים אמינות נמוכה יותרה צריך לסמוך על הנהג שיצא בזמן
תדירות לא צפויה , ורבים בכלל לא רוצים לנסוע במכונית של זרים.
זה טוב ביישובים קטנים ולסטודנטים בעיקר. לא כאפשרות סדירה לכולם לנסוע בין שני יעדים בהם יש ביקוש בשבת.
זה יכול בקלות להפוך להיות אמין יות
כל מה שדרוש זה שכל מי שדורש בקול תחבורה ציבורית בשבת שייתן יד וישים את הכסף שלו היכן שהפה שלו.
&nbsp
ברגע שמספיק אנשים יעשו מאמץ דווקא ביישובים הגדולים שאתה מסמן כקושי שם תהיה הפריחה.
מבטיח לך שכל הזמן רכבים יוצאים ועושים ת"א ירושלים, ת"א רחובות, ת"א ראשון, ת"א חיפה. לא יקרה כלום אם אותם רכבים יאספו איתם עוד נוסע על הדרך וזה כנראה יהיה יעיל יותר ממוניות שירות שיוצאות רק ממקום אחד בכל עיר.
&nbsp
גם יעזור אם אנשים שעולים על טרמפ כזה ישאירו כמה שקלים מאחור ויעודדו את מי שנתן להם טרמפ גם אם לא ביקשו מהם.
&nbsp
תחבורה שיתופית שלא מבוססת על אוטובוסים היא כבר עובדה קיימת היום, יש היום עשרות קבוצות טרמפים בווטס אפ ופייסבוק והם עקפו כבר היום בסיבוב את כל המיזמים שמשתמשים באוטובוסים ובמקום להיתקע בדרישות לא ריאליות מהמדינה למה לא להצטרף לפיתרון שכבר היום קיים בהיקף הולך וגדל?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה