תח"צ בשבתות וחגים , ציווי מוסרי

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
ויתרנו להם כבר על המון דברים

כי זה מסתכם רק בנהג?
בשביל שרכבת תפעל צריך מערך שלם שיפעל.
מאבטחים, קופאים, מתפעלים במרכז השליטה ועוד.
&nbsp
ואני לא חושב שזה קשור בכלל האם יהודי עובד או ערבי עובד.. יש עבודות תשתית שבכלל לא מועסקים בהם יהודים ועדיין איאפשר לעשות אותם בשבת. זה יותר קשור לחילול שבת בחסות המדינה בפרהסיה. עקרונית לחרידים לא אכפת מה האזרח הפרטי עושה, אכפת להם מה המדינה עצמה עושה.
&nbsp
אני חושב שיש משהו גם שהרבה אנשים לא מבינים... אם ישנו את הסטטוס קוו זה צריך להיות במסגרת משא ומתן כלומר, אתה מבקש מהם להסיר את ההתנגדות לתח"צ בשבת אתה גם צריך להיות מוכן לוותר על משהו מהותי. הרי זה טבעו של משא ומתן. על מה אתה תהייה מוכן לוותר?
ויתרנו להם כבר על המון דברים
אם אתה לא שם לב, הסטטוס קוו שיש כרגע הוא יותר Ratchet מסטטוס קוו, הוא זז רק לכיוון אחד - ככל שעובר הזמן ניתנים לחרדים עוד פריוולגיות ועוד כוח לעומת מה שהיה להם בקום המדינה.

הרכבת המנדטורית עבדה בשבת.
אחרי קום המדינה, אחרי חתימת מכתב הסטטוס קוו, חרדים דרשו שהרכבת תפסיק לפעול בשבת. המדינה קיבלה את זה למרות שזה נוגד את עקרונות הסטטוס קוו.

הסטטוס קוו הוא שקר. אחיזת עיניים.


חילול שבת בכל מקרה קורה - יש לנו חשמל, יש לנו מים, יש לנו שירותי חירום, יש תחבורה פרטית, יש בתי קולנוע, יש מסעדות, יש מסחר, אתרי נופש, טלויזיה, פקקי תנועה בכל הארץ כל ערב חג וכו' וכו'. הטיעון הזה של "עבודות תשתית זה חילול שבת" או "תחבורה ציבורית זה חילול שבת" לא מחזיק מים.
 
חילול שבת כן או לא זה בכלל לא מעניין את המדינה כי אין מושג

כי זה מסתכם רק בנהג?
בשביל שרכבת תפעל צריך מערך שלם שיפעל.
מאבטחים, קופאים, מתפעלים במרכז השליטה ועוד.
&nbsp
ואני לא חושב שזה קשור בכלל האם יהודי עובד או ערבי עובד.. יש עבודות תשתית שבכלל לא מועסקים בהם יהודים ועדיין איאפשר לעשות אותם בשבת. זה יותר קשור לחילול שבת בחסות המדינה בפרהסיה. עקרונית לחרידים לא אכפת מה האזרח הפרטי עושה, אכפת להם מה המדינה עצמה עושה.
&nbsp
אני חושב שיש משהו גם שהרבה אנשים לא מבינים... אם ישנו את הסטטוס קוו זה צריך להיות במסגרת משא ומתן כלומר, אתה מבקש מהם להסיר את ההתנגדות לתח"צ בשבת אתה גם צריך להיות מוכן לוותר על משהו מהותי. הרי זה טבעו של משא ומתן. על מה אתה תהייה מוכן לוותר?
חילול שבת כן או לא זה בכלל לא מעניין את המדינה כי אין מושג
שכזה מבחינת המדינה.

מבחינת המדינה השבת היא לא "קדושה" אלא היא יום המנוחה הרישמי של אזרחיה.

אם אזרחיה מחוייבים ע"י המדינה או ע"י מעסיק פרטי לעבוד ביום המנוחה הזה אז צריך לפצותם על "חילול השבת" כלפיהם.

המדינה עברה על אחד מחוקיה כלפי האזרחים העובדים בשבת והיא מחוייבת לפצותם על העוול שנעשה להם.

"חילול השבת" היא מבחינתה ההכרח שהיא כפתה עליהם לעבוד ביום המנוחה הרישמי שלה. זה לא מושג דתי אלא טכני-חוקי.
 

Bus Nerd

Active member
יותר הגיוני לאפשר לעובדים לבחור את יום המנוחה שלהם

חילול שבת כן או לא זה בכלל לא מעניין את המדינה כי אין מושג
שכזה מבחינת המדינה.

מבחינת המדינה השבת היא לא "קדושה" אלא היא יום המנוחה הרישמי של אזרחיה.

אם אזרחיה מחוייבים ע"י המדינה או ע"י מעסיק פרטי לעבוד ביום המנוחה הזה אז צריך לפצותם על "חילול השבת" כלפיהם.

המדינה עברה על אחד מחוקיה כלפי האזרחים העובדים בשבת והיא מחוייבת לפצותם על העוול שנעשה להם.

"חילול השבת" היא מבחינתה ההכרח שהיא כפתה עליהם לעבוד ביום המנוחה הרישמי שלה. זה לא מושג דתי אלא טכני-חוקי.
יותר הגיוני לאפשר לעובדים לבחור את יום המנוחה שלהם
אסור שאדם יעבוד יותר משישה ימים בשבוע באופן קבוע, אבל אין שום סיבה לחייב את כל העובדים לשבות באותו יום. כל מי שמצדד בתח"צ בשבת אומר את זה, שנהגים שיבחרו לעבוד בשבת יוכלו לנוח באחד מימות השבוע האחרים. וכמובן לקבל שכר גבוה יותר אם יבחרו לעבוד בשבת, שוב, לפי חוק.

אין בעיה עם זה. כך זה עובד גם עם עובדי חברת החשמל, מקורות, שירותי החירום, בתי הקולנוע, וכו' וכו'.
 
המציאות כבר הקדימה אותך. כל מרכזי הקניות הגדולים שמחוץ

יותר הגיוני לאפשר לעובדים לבחור את יום המנוחה שלהם
אסור שאדם יעבוד יותר משישה ימים בשבוע באופן קבוע, אבל אין שום סיבה לחייב את כל העובדים לשבות באותו יום. כל מי שמצדד בתח"צ בשבת אומר את זה, שנהגים שיבחרו לעבוד בשבת יוכלו לנוח באחד מימות השבוע האחרים. וכמובן לקבל שכר גבוה יותר אם יבחרו לעבוד בשבת, שוב, לפי חוק.

אין בעיה עם זה. כך זה עובד גם עם עובדי חברת החשמל, מקורות, שירותי החירום, בתי הקולנוע, וכו' וכו'.
המציאות כבר הקדימה אותך. כל מרכזי הקניות הגדולים שמחוץ
לערים פועלים בשבת בשיא תפוקתם.

כל מתחמי הבילויים בכל הערים פועלים בשבת.

כל מי שרוצה עובד בשבת, גם נהגי אוטובוס וגם נהגי קטר של רכבת ישראל.

למדינה לא אכפת שיעבדו בשבת אבל אכפת לה מבחינה תקציבית לא לשלוח רכבת סתם ולא להפעיל סתם תחנות רכבת אם לא יהיו בהן נוסעים.

מהבחינה הזאת המדינה בודקת כל שקל ושקל אם הוא לא מתבזבז סתם.
 

Ccyclist

Well-known member
"אני לא רואה נוסעים ממתינים בתחנות" זה לא סקר דרישה.

המציאות כבר הקדימה אותך. כל מרכזי הקניות הגדולים שמחוץ
לערים פועלים בשבת בשיא תפוקתם.

כל מתחמי הבילויים בכל הערים פועלים בשבת.

כל מי שרוצה עובד בשבת, גם נהגי אוטובוס וגם נהגי קטר של רכבת ישראל.

למדינה לא אכפת שיעבדו בשבת אבל אכפת לה מבחינה תקציבית לא לשלוח רכבת סתם ולא להפעיל סתם תחנות רכבת אם לא יהיו בהן נוסעים.

מהבחינה הזאת המדינה בודקת כל שקל ושקל אם הוא לא מתבזבז סתם.
"אני לא רואה נוסעים ממתינים בתחנות" זה לא סקר דרישה.
האמירה האומללה של שר התחבורה דאז שאול מופז מסכמת את ההתעלמות המכוונת של המדינה מצרכי האוכלוסייה תלויית התח"צ בשבתות ובחגים. הרי אין סיבה שאנשים ילכו לתחנות שעות רבות לפני תחילת השירות ולכן ה"מדד" הנבחר אינו קשור למציאות. כמו כן אי אפשר לסקר את אפס הנוסעים או "גידול" הנסועה בקווים שאינם פעילים בשבת וחג, העובדה שמדובר באפס נובעת מחוסר הפעלה ולא להיפך.
&nbsp
פרסמתי בפורום מספר פעמים את נוסחאתי למדידת צורך תחבורתי בשבת: לוקחים את היחס בין נסועת השבת בקווים הפועלים בשבת כמו המטרונית, מאזנים את עניין התדירות (שבנויה על סטטוס קוו ולכן אינה משתנה לפי דרישה) כדי להשוות לאטרקטיביות של תדירות ימי חול (כלומר 3 מטרוניות בשעה זה הרבה פחות אטרקטיבי מ6 ועלול להוריד את הנסועה בפקטור של 50%-75% כי תדירות היא גורם משיכה מרכזי) ואז משווים את נסועת השבת כפול פקטור התדירות עם נסועת פנאי בימי חול: ערבים, לילה, בוקר שישי, מוצ"ש, חול המועד ויום העצמאות. כך מקבלים יחס דרישה ישראלי אמיתי X:Y של שבת מול חול שניתן ליישם אותו על כל קו תחבורה שאינו עובר ברחובות הסגורים בשבת. אינני מאמין שמשרד התחבורה עשה חישוב כזה משום שקיומו של חישוב כזה לא יאפשר תמיכה בסטטוס קוו. כמו כן אין שום הגיון בטענה שניתן לקיים קו לילה ברכבת אך אין הצדקה לקו במסלול זהה ביום שבת. כמות האנשים שערים ב10 בבוקר ביום שבת גדולה לאין שאור מכמות האנשים שערים ב4 בבוקר יום ג'.
 
אתה לא צריך להמציא שום נוסחאות. מיטב הפרופסורים לסטטיסטיקה

"אני לא רואה נוסעים ממתינים בתחנות" זה לא סקר דרישה.
האמירה האומללה של שר התחבורה דאז שאול מופז מסכמת את ההתעלמות המכוונת של המדינה מצרכי האוכלוסייה תלויית התח"צ בשבתות ובחגים. הרי אין סיבה שאנשים ילכו לתחנות שעות רבות לפני תחילת השירות ולכן ה"מדד" הנבחר אינו קשור למציאות. כמו כן אי אפשר לסקר את אפס הנוסעים או "גידול" הנסועה בקווים שאינם פעילים בשבת וחג, העובדה שמדובר באפס נובעת מחוסר הפעלה ולא להיפך.
&nbsp
פרסמתי בפורום מספר פעמים את נוסחאתי למדידת צורך תחבורתי בשבת: לוקחים את היחס בין נסועת השבת בקווים הפועלים בשבת כמו המטרונית, מאזנים את עניין התדירות (שבנויה על סטטוס קוו ולכן אינה משתנה לפי דרישה) כדי להשוות לאטרקטיביות של תדירות ימי חול (כלומר 3 מטרוניות בשעה זה הרבה פחות אטרקטיבי מ6 ועלול להוריד את הנסועה בפקטור של 50%-75% כי תדירות היא גורם משיכה מרכזי) ואז משווים את נסועת השבת כפול פקטור התדירות עם נסועת פנאי בימי חול: ערבים, לילה, בוקר שישי, מוצ"ש, חול המועד ויום העצמאות. כך מקבלים יחס דרישה ישראלי אמיתי X:Y של שבת מול חול שניתן ליישם אותו על כל קו תחבורה שאינו עובר ברחובות הסגורים בשבת. אינני מאמין שמשרד התחבורה עשה חישוב כזה משום שקיומו של חישוב כזה לא יאפשר תמיכה בסטטוס קוו. כמו כן אין שום הגיון בטענה שניתן לקיים קו לילה ברכבת אך אין הצדקה לקו במסלול זהה ביום שבת. כמות האנשים שערים ב10 בבוקר ביום שבת גדולה לאין שאור מכמות האנשים שערים ב4 בבוקר יום ג'.
אתה לא צריך להמציא שום נוסחאות. מיטב הפרופסורים לסטטיסטיקה
עומדים לרשותה של המדינה בכל נושא והם עורכים סקרים מקיפים בכל נושא בשבילה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בודקת אפילו את מס' המילים שאתה רושם בכל תגובה שלך בפורום הזה כדי שמשרד התקשורת יקצה בהתאם לכך פס עם רוחב מספיק בשבילך.

הסטטוס קוו הוא מושג שבו משתמש כל מי שהמציאות טפחה על פניו ואז הוא ממציא לעצמו צידוק פוליטי לכשלון שלו.

אם אתה רוצה את הטבלאות המדויקות של מס' הנוסעים במדינה אתה צריך לפנות למשרד התחבורה ואז הוא ייתן לך אותן. יש בדיקות כאלה כל הזמן ואפילו בשבת מס' הנוסעים נספר במוניות השירות ומס' הרכבים בכבישים בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
מי שנאחז בסטטוס קוו כתירוץ הוא משרד התחבורה.

אתה לא צריך להמציא שום נוסחאות. מיטב הפרופסורים לסטטיסטיקה
עומדים לרשותה של המדינה בכל נושא והם עורכים סקרים מקיפים בכל נושא בשבילה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בודקת אפילו את מס' המילים שאתה רושם בכל תגובה שלך בפורום הזה כדי שמשרד התקשורת יקצה בהתאם לכך פס עם רוחב מספיק בשבילך.

הסטטוס קוו הוא מושג שבו משתמש כל מי שהמציאות טפחה על פניו ואז הוא ממציא לעצמו צידוק פוליטי לכשלון שלו.

אם אתה רוצה את הטבלאות המדויקות של מס' הנוסעים במדינה אתה צריך לפנות למשרד התחבורה ואז הוא ייתן לך אותן. יש בדיקות כאלה כל הזמן ואפילו בשבת מס' הנוסעים נספר במוניות השירות ומס' הרכבים בכבישים בשבת.
מי שנאחז בסטטוס קוו כתירוץ הוא משרד התחבורה.
טוב שאתה מודה שמשרד התחבורה הפסיד את הוויכוח ואין לו טענות רציניות משום שהוא נאחז בסטטוס קוו כהסבר למצב הקיים בישראל שאין לו אח ורע בעולם.
&nbsp
אין למשרד ממשלתי שמונע שירות ציבורי שקיים בכל העולם בגלל מניעים אידאולוגיים אינטרס כלשהו לחקור את התחום ברצינות משום שאז היה אפשר להשתמש במחקר כדי לעתור נגד המדיניות.
&nbsp
הם וודאי לא פנו לאף פרופסור באף אוניברסיטה כי מחקר כזה רק יפגע במטרותיהם, הם מוקפים בסטודנטים שמהווים קהל יעד ברור לתח"צ בשבת וחג.
&nbsp
נתונים על מכוניות ומוניות אינן רלוונטיים לדרישה לתחבורה ציבורית סדירה במסגרת מערכת התשלומים הרגילה משום שהם משקפים יכולות נהיגה ויכולות כלכליות שאינן משקפות את ציבור תלויי התח"צ. באותה מידה אפשר להסיק מסקנות על בסיס מטוסים פרטיים ויאכטות.
&nbsp
באשר לטענה המשונה שלך כאילו "סופרים את מספר המילים בפורום" "כדי להקדיש רוחב פס" - מידע נמדד בביטים ובייטים ולא במספר מילים וממילא אף אחד במדינת ישראל אינו מקדיש לי רוחב פס כלשהו. שטויות תמכור למישהו אחר.
 
אין שום סיכוי למו"מ כזה, כי הפוליטיקאים החרדים לא יהיו

כי זה מסתכם רק בנהג?
בשביל שרכבת תפעל צריך מערך שלם שיפעל.
מאבטחים, קופאים, מתפעלים במרכז השליטה ועוד.
&nbsp
ואני לא חושב שזה קשור בכלל האם יהודי עובד או ערבי עובד.. יש עבודות תשתית שבכלל לא מועסקים בהם יהודים ועדיין איאפשר לעשות אותם בשבת. זה יותר קשור לחילול שבת בחסות המדינה בפרהסיה. עקרונית לחרידים לא אכפת מה האזרח הפרטי עושה, אכפת להם מה המדינה עצמה עושה.
&nbsp
אני חושב שיש משהו גם שהרבה אנשים לא מבינים... אם ישנו את הסטטוס קוו זה צריך להיות במסגרת משא ומתן כלומר, אתה מבקש מהם להסיר את ההתנגדות לתח"צ בשבת אתה גם צריך להיות מוכן לוותר על משהו מהותי. הרי זה טבעו של משא ומתן. על מה אתה תהייה מוכן לוותר?
אין שום סיכוי למו"מ כזה, כי הפוליטיקאים החרדים לא יהיו
מוכנים בשום מקרה לתת איזושהי הסכמה מצידם לחילול שבת.
המקסימום שאפשר לקבל מהם זה עצימת עין ואת זה אי אפשר לקבל במו"מ אלא רק בהבנות חשאיות לא רשמיות או בהבנה חד-צדדית שלהם שאין להם סיכוי במאבק על זה.
בכל מצב שבו הם מרגישים שהם יכולים לכפות, הם יכפו.

אמנת גביזון-מדן מציעה הרבה ויתורים משני הצדדים. אין סיכוי שהחרדים יסכימו לנוסחה כזו.

ולחרדים בהחלט איכפת מה האזרח הפרטי עושה ולא רק מה המדינה עושה וניתן לראות זאת במאבק שלהם נגד פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת.
"הפרהסיה" זו רק כסות להצדקה כביכול של התערבות בחיי הפרט, כי הפרהסיה נמצאת בכל מקום שמחוץ לקירות הבתים. אז ממש תודה שלא איכפת להם מה אזרח פרטי עושה בביתו, אבל בחסות תירוץ הפרהסיה הזה הם רוצים לנהל את חיי הפרט מחוץ לביתו.
 

d70

Well-known member
למה המדינה מתערבת?שיתנו לחברות האוטובוסים להחליט

כי זה מסתכם רק בנהג?
בשביל שרכבת תפעל צריך מערך שלם שיפעל.
מאבטחים, קופאים, מתפעלים במרכז השליטה ועוד.
&nbsp
ואני לא חושב שזה קשור בכלל האם יהודי עובד או ערבי עובד.. יש עבודות תשתית שבכלל לא מועסקים בהם יהודים ועדיין איאפשר לעשות אותם בשבת. זה יותר קשור לחילול שבת בחסות המדינה בפרהסיה. עקרונית לחרידים לא אכפת מה האזרח הפרטי עושה, אכפת להם מה המדינה עצמה עושה.
&nbsp
אני חושב שיש משהו גם שהרבה אנשים לא מבינים... אם ישנו את הסטטוס קוו זה צריך להיות במסגרת משא ומתן כלומר, אתה מבקש מהם להסיר את ההתנגדות לתח"צ בשבת אתה גם צריך להיות מוכן לוותר על משהו מהותי. הרי זה טבעו של משא ומתן. על מה אתה תהייה מוכן לוותר?
למה המדינה מתערבת?שיתנו לחברות האוטובוסים להחליט
שטיפת המוח שעושים לאוכלוסיה,כאלו חופש תנועה זה משהו לא מובן מאליו ושצריך להתמקח עליו - הינו הזוי.
ממתי צריך משא ומתן על זכות בסיסית של חופש תנועה בחסות המדינה?

למי שמתעקש על "סטטוס קוו" ומתעקש לעשות מסחרה - באו נבטל את קווי המהדרין,או לחילופין ,על כל קו מהדרין חרדי יוקצה קו מהדרין לחילונים שנוסע בשבת.
 
תחבורה היא מעין יצור כלאיים בין הפרטה לבין הלאמה.

למה המדינה מתערבת?שיתנו לחברות האוטובוסים להחליט
שטיפת המוח שעושים לאוכלוסיה,כאלו חופש תנועה זה משהו לא מובן מאליו ושצריך להתמקח עליו - הינו הזוי.
ממתי צריך משא ומתן על זכות בסיסית של חופש תנועה בחסות המדינה?

למי שמתעקש על "סטטוס קוו" ומתעקש לעשות מסחרה - באו נבטל את קווי המהדרין,או לחילופין ,על כל קו מהדרין חרדי יוקצה קו מהדרין לחילונים שנוסע בשבת.
תחבורה היא מעין יצור כלאיים בין הפרטה לבין הלאמה.
המדינה לא באמת מחזיקה בתחבורה ציבורית ומצד שני היא לא באמת מאפשרת שם שוק חופשי. חברות לא יכולות להפעיל קווים היכן שהן רוצות, כל דבר כל פיפס חייב את אישור משרד התחבורה.
&nbsp
יתרה מכך, לחברות אין תמריץ כדי לשפר את השירות שכן הם מקבלים תשלום קבוע ללא קשר בכמות הנוסעים בקו.
 

d70

Well-known member
רגע,אז יש שוק חופשי או שלא?

תחבורה היא מעין יצור כלאיים בין הפרטה לבין הלאמה.
המדינה לא באמת מחזיקה בתחבורה ציבורית ומצד שני היא לא באמת מאפשרת שם שוק חופשי. חברות לא יכולות להפעיל קווים היכן שהן רוצות, כל דבר כל פיפס חייב את אישור משרד התחבורה.
&nbsp
יתרה מכך, לחברות אין תמריץ כדי לשפר את השירות שכן הם מקבלים תשלום קבוע ללא קשר בכמות הנוסעים בקו.
רגע,אז יש שוק חופשי או שלא?
לגבי "תמריץ",תן לחברות האוטובוס להחליט על בסיס עיסקי ולא על בסיס עסקני.

"שבוס" ו"נוע תנוע" הוכיחו שיש דרישה לתחבורה ציבורית בשבת.
 
שתי החברות לא מציעות תחבורה ציבורית. רק המדינה יכולה להציע

רגע,אז יש שוק חופשי או שלא?
לגבי "תמריץ",תן לחברות האוטובוס להחליט על בסיס עיסקי ולא על בסיס עסקני.

"שבוס" ו"נוע תנוע" הוכיחו שיש דרישה לתחבורה ציבורית בשבת.
שתי החברות לא מציעות תחבורה ציבורית. רק המדינה יכולה להציע
זאת.

שתי החברות מציעות תחבורה מאורגנת באוטובוס פרטי.

זה עסק פרטי ולא ציבורי. שום עסק פרטי לא יכול להוכיח דבר כי הוא אינו אמין. עסק פרטי חושב רק על עצמו והמדינה חושבת על הכלל.

מטרת המדינה היא לא להרוויח אלא לספק שרות חיוני לכלל האזרחים.

אם החברות האלה רוצות לספק שירותי תחבורה ציבורית הן חייבות להתמודד במכרז של המדינה ולעמוד בכל תנאי המכרז שהמדינה קובעת.

שתי החברות לא יכולות אפילו לענות על עשירית מתנאי המכרזים האלה.
 

d70

Well-known member
עובדה שהן עובדות,ועובדה שהן מעצבנות חרדים


שתי החברות לא מציעות תחבורה ציבורית. רק המדינה יכולה להציע
זאת.

שתי החברות מציעות תחבורה מאורגנת באוטובוס פרטי.

זה עסק פרטי ולא ציבורי. שום עסק פרטי לא יכול להוכיח דבר כי הוא אינו אמין. עסק פרטי חושב רק על עצמו והמדינה חושבת על הכלל.

מטרת המדינה היא לא להרוויח אלא לספק שרות חיוני לכלל האזרחים.

אם החברות האלה רוצות לספק שירותי תחבורה ציבורית הן חייבות להתמודד במכרז של המדינה ולעמוד בכל תנאי המכרז שהמדינה קובעת.

שתי החברות לא יכולות אפילו לענות על עשירית מתנאי המכרזים האלה.
עובדה שהן עובדות,ועובדה שהן מעצבנות חרדים
 
לעצבן חרדים זו מצווה גדולה אבל לדאוג לחילונים זו מצווה

עובדה שהן עובדות,ועובדה שהן מעצבנות חרדים
לעצבן חרדים זו מצווה גדולה אבל לדאוג לחילונים זו מצווה
יותר חשובה.

הישועה לא תבוא משתי החברות המסכנות האלה אלא מהחברות הציבוריות שפועלות כבר בשבת ומרכבת ישראל שפועלת כבר בשבת.

משרד התחבורה יכול להפעיל את כל החברות הציבוריות בשבת ואת רכבת ישראל בשבת בלי בעיה.

הדבר היחיד שמפריע לו הוא מס' הנוסעים הנמוך בשבת.

אם מחר בבוקר יחוקק חוק שמבטל את כל מוניות השירות בישראל אז יפעלו בשבת רכבות ואוטובוסים במקומם כי קווי מוניות השירות בשבת הם קווים מאוד עמוסים ומשרד התחבורה יהיה חייב לפי החוק להפעילם.

החוק מחייב את המדינה להפעיל קווי אוטובוס או רכבת נחוצים בשבת.
 

d70

Well-known member
התבלבלת,בגלל שאין תחבורה בשבת,הקימו את החברות הללו

לעצבן חרדים זו מצווה גדולה אבל לדאוג לחילונים זו מצווה
יותר חשובה.

הישועה לא תבוא משתי החברות המסכנות האלה אלא מהחברות הציבוריות שפועלות כבר בשבת ומרכבת ישראל שפועלת כבר בשבת.

משרד התחבורה יכול להפעיל את כל החברות הציבוריות בשבת ואת רכבת ישראל בשבת בלי בעיה.

הדבר היחיד שמפריע לו הוא מס' הנוסעים הנמוך בשבת.

אם מחר בבוקר יחוקק חוק שמבטל את כל מוניות השירות בישראל אז יפעלו בשבת רכבות ואוטובוסים במקומם כי קווי מוניות השירות בשבת הם קווים מאוד עמוסים ומשרד התחבורה יהיה חייב לפי החוק להפעילם.

החוק מחייב את המדינה להפעיל קווי אוטובוס או רכבת נחוצים בשבת.
התבלבלת,בגלל שאין תחבורה בשבת,הקימו את החברות הללו
שהעסקנות הדתית בחסות המדינה תיעלם.לא יצטרכו "לעצבן" אף אחד.עובד נהדר בחו"ל.
 
יש תחבורה ציבורית בשבת אבל של מוניות שירות. במקום להקים

התבלבלת,בגלל שאין תחבורה בשבת,הקימו את החברות הללו
שהעסקנות הדתית בחסות המדינה תיעלם.לא יצטרכו "לעצבן" אף אחד.עובד נהדר בחו"ל.
יש תחבורה ציבורית בשבת אבל של מוניות שירות. במקום להקים
חברות מצחיקות כמו שתי החברות האלה אתה צריך ללכת למשרד התחבורה ולדרוש מהם החזרים על 8 השנים האחרונות שבהן נסעת בשבת במוניות שירות במחיר מופקע שעולה על המחיר של אוטובוס או רכבת.

מי שקבע את המחיר המופקע הזה הוא משרד התחבורה שמנצל את תמימות החילונים כדי לא להפעיל רכבות ואוטובוסים בקווים העמוסים במדינה בשבת.

משרד התחבורה נותן לך תחליף יקר בשבילם בדמות מוניות השירות והוא לא רוצה לקבוע להם מחיר נסיעה נמוך כי אז הוא יודע שהוא יצטרך לסבסד את הנסיעות האלה.

אם הוא יצטרך לסבסד את הנסיעות האלה אז הוא כבר יעדיף להפעיל אוטובוס או רכבת במקומן כי זה ייצא לו יותר זול.
 

Ccyclist

Well-known member
זו אינה תחבורה ציבורית סדירה עם לו"ז הכלולה בתשלום הרגיל.

יש תחבורה ציבורית בשבת אבל של מוניות שירות. במקום להקים
חברות מצחיקות כמו שתי החברות האלה אתה צריך ללכת למשרד התחבורה ולדרוש מהם החזרים על 8 השנים האחרונות שבהן נסעת בשבת במוניות שירות במחיר מופקע שעולה על המחיר של אוטובוס או רכבת.

מי שקבע את המחיר המופקע הזה הוא משרד התחבורה שמנצל את תמימות החילונים כדי לא להפעיל רכבות ואוטובוסים בקווים העמוסים במדינה בשבת.

משרד התחבורה נותן לך תחליף יקר בשבילם בדמות מוניות השירות והוא לא רוצה לקבוע להם מחיר נסיעה נמוך כי אז הוא יודע שהוא יצטרך לסבסד את הנסיעות האלה.

אם הוא יצטרך לסבסד את הנסיעות האלה אז הוא כבר יעדיף להפעיל אוטובוס או רכבת במקומן כי זה ייצא לו יותר זול.
זו אינה תחבורה ציבורית סדירה עם לו"ז הכלולה בתשלום הרגיל.
 
זו תחבורה ציבורית ברמאות. משרד התחבורה אישר את כל קווי דן

זו אינה תחבורה ציבורית סדירה עם לו"ז הכלולה בתשלום הרגיל.
זו תחבורה ציבורית ברמאות. משרד התחבורה אישר את כל קווי דן
שעמוסים בשבת לפעולה רציפה של אוטובוסים בשבת.

במקום להפעיל את האוטובוסים הוא מפעיל מוניות שירות במספרי הקווים האלה בשבת ואף חילוני לא פונה אליו בדרישה שיפסיק עם הרמאות הזו.

קווי יסוד בגוש דן כמו 66 או 51 שחוצים את גוש דן מאושרים להפעלה ע"י אוטובוסים בשבת אבל במקום שדן תפעיל אותם משרד התחבורה מסר אותם לחברות של מוניות שירות כי הן נורא רצו אותן.
 
מוניות השירות 51 ו 66 היו קיימות הרבה לפני שמשרד התחבורה החל

זו תחבורה ציבורית ברמאות. משרד התחבורה אישר את כל קווי דן
שעמוסים בשבת לפעולה רציפה של אוטובוסים בשבת.

במקום להפעיל את האוטובוסים הוא מפעיל מוניות שירות במספרי הקווים האלה בשבת ואף חילוני לא פונה אליו בדרישה שיפסיק עם הרמאות הזו.

קווי יסוד בגוש דן כמו 66 או 51 שחוצים את גוש דן מאושרים להפעלה ע"י אוטובוסים בשבת אבל במקום שדן תפעיל אותם משרד התחבורה מסר אותם לחברות של מוניות שירות כי הן נורא רצו אותן.
מוניות השירות 51 ו 66 היו קיימות הרבה לפני שמשרד התחבורה החל
לתת רשיונות למוניות השירות.
 

Ccyclist

Well-known member
והיעדר מוניות שירות בקו 1 ו 189 מוכיחה שאין תיכנון.

מוניות השירות 51 ו 66 היו קיימות הרבה לפני שמשרד התחבורה החל
לתת רשיונות למוניות השירות.
והיעדר מוניות שירות בקו 1 ו 189 מוכיחה שאין תיכנון.
אם הקווים האלו מצדיקים בניית קווי רק"ל כולל קטעים תת קרקעיים אין שום סיבה לוגית במצב הנוכחי שלא יהיו בהם מוניות שירות. היעדר מוניות כאלו מוכיחה שלא מדובר במערכת המתוכננת להענות לדרישה אלא בלוטו שרירותי של קווים שאינו מהווה רשת תחבורתית אמיתית וזה בלי שנזכיר את בעיית התימחור הנפרד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה