תגידו, מה אתם אומרים על סורק >>>>>

mamby

New member
תגידו, מה אתם אומרים על סורק >>>>>

mustek BearPaw 2400? אני צריכה סורק הכי מקצועי שיש בתחום מחיר של כמה מאות שקלים (עד 1000 פחות או יותר). לפי מה שראיתי יש לו נתונים טובים. האם יש משהו יותר טוב במחיר הזה? תודה!
 

yossi_maoz

New member
"מקצועי"

זה מושג שניתן לפרוש שונה... הכל תלוי בסוג העבודה שאת צריכה. האם את צריכה סורק לצרכי עיצוב לאינטרנט, הדפסה ביתית, או לצרכי קדם דפוס?
 

mamby

New member
אני גרפיקאית מתחילה למדי. כרגע אין

לי הרבה עבודות שאני עושה מהבית (אלא ממקום העבודה שם יש ציוד ברמה גבוהה כמובן) אבל מדי פעם יש לי עבודות גם מהבית (בתקוה שזה יגבר) ואני זקוקה לסורק שיכול לתת לי תוצאות גם לקדם דפוס. לצערי התקציב שלי מוגבל לסכום שציינתי.
 

yossi_maoz

New member
סורק טוב לקדם דפוס

לא ניתן למצוא במחיר שציינת. סורקים "מקצועיים" לקדם דפוס כמו סדרת POWERLOOK של UMAX או SAPHIR של HEIDELBERG נותנים תוצאות צבעוניות מעולות, אולם מחירם בהתאם (מעל עשרת אלפים ש"ח) . עם זאת, ניתן להתפשר על דרישות איכות ודיוק צבעוני ולקנות סורק "ביתי", UMAX מסדרת ASTRA או של דגמי CANON שיתן מענה טוב לעבודות "פשוטות". הסורקים הנ"ל מגיעים עם רזולוציה אופטית של 600X1200PPI אשר מספיקה לרוב הצרכים, מחירם נמוך יחסית (לא יותר מכמה מאות שקלים). הבעיה של הסורקים הללו היא טווח דינמי נמוך יחסית, לא בכולם ניתן לסרוק שקופיות, והדרייבר שלהם לא תומך בהפרדה איכותית ל-CMYK (אם בכלל).
 

mamby

New member
יוסי קודם כל תודה על התשובות והסבל-

-נות. אתה באמת צריך לנהל את הפורום. לגבי הסורק, ברור שסורק מקצועי בלי מרכאות זה לא בליגה שאני מדברת עליה כרגע. אבל אני זקוקה למשהו שיתן לי מענה לצורך בסריקות מדי פעם לשימושים חצי מקצועיים (עבודות בשבילי ובשביל חברים ודברים כאלה) וגם לשם לימודים נוספים שאני מתכננת בשנה הבאה. בכל מעשי כרגע אין לי צורך בדיוק צבעוני מושלם או במקסימום איכות. אבל יש לי צורך בסורק מספיק טוב בשביל הדברים שציינתי - עבודות שגם מיועדות לדפוס - לא למדפסת ביתית. בקיצור, מה הכי טוב שניתן להשיג במחיר שציינתי. עד כמה שראיתי לסדרת BEARPAW של MUSTEK יש נתונים יותר טובים מסדרת ASTRA. הסורק עליו דיברתי- BEARPAW 2400 בא עם רזולוציה של 1200X2400 DPI שזה כבר יותר טוב ממה שציינת, ו COLOR MODE של 42 ביט (פנימי). כמו שאמרתי, אני לא מבינה גדולה בסורקים, אז אני מבקשת לדעת האם הוא אכן טוב כמו שנראה לי, או שיש משהו יותר טוב. כמובן יותר טוב בתחום מחיר שדיברתי עליו. מה לעשות - יש מגבלות בחיים...
 

yossi_maoz

New member
את הדגם הספציפי הזה

אני לא מכיר, ישנם דגמים של CANON כמו ה-1270U שמתהדרים ברזולוציה של 1200X2400 PPI, ובאופטיקה משובחת. רזולוציה היא לאו דוקא מדד לאיכות הצבעונית של הסורק, אלא לכמות ה-CCD שלו. ככלל סורק בעל רזולוציה גבוהה יותר מאפשר להוציא תמונות שיודפסו בהגדלה גדולה יותר בלי לאבד פרטים בתמונה, אולם הוא לאו דוקא איכותי יותר מסורק בעל רזולוציה נמוכה יותר (טווח דינמי). סריקה ב-42 ביט היא גם סוג של הטעיה מכיוון שהעין האנושית לא מסוגלת להבדיל בניואנסים של הבדלי צבע מעל 24 ביט. בסך הכל היצרנים אוהבים להכניס נתונים מספריים מרשימים, שלא תמיד מצדיקים שימושים ריאליים בסורק ורק מהווים עילה לניפוח מחירו. נסי לבדוק את הדברים בצורה יותר מוחשית, לבקש ממש שיתקינו לך את הסורק בחנות ולנסות לסרוק איתו. מעבר לאיכות תוכלי גם להתרשם מדברים כמו ידידותיות של ממשק המשתמש שלו, יכולות כגון BATCH SCANS כיווני צבע בדרייבר וכו´ אין כמו "נסיעת מבחן" אמיתית כדי להחליט אם המוצר מתאים לך.
 
אני לא אוהב את סדרות BEARPAW

משטח הסריקה מפלסטיק, אחרי X חודשים, הופך לצהצהב אני ממליץ לך על HP 4400 (התמורה הטובה ביותר לכסף מתחת ל-1000 שקל) או על אפסון פוטו 1260 (נדמה לי זה הדגם, יש גם תוספת לנגטיבים) אחלה סורק
 

noa_f

New member
יוסי צודק! ועוד משהו

באביזרי גרפיקה באמת התכונות ש"על הנייר" לא תמיד קובעות. ככה זה במסכים,במדפסות בסורקים במצלמות דיגיטליות וכו´. מה שחשוב זה לראות בעיניים את התוצאות האמיתיות שהמוצר נותן: יש לסורק 42 ביט צבע - אבל האם הצבעים אמינים לעומת המקור? האם הוא קולט פרטים וניואנסים דקים? וכו´. מכיוון שאף חנות לא תיתן לך לעמוד ולסרוק את אותו המסמך בכל הסורקים שבמלאי - צריך לפנות לאלו שכבר עשו את זה (ולהם כן נתנו), כלומר: סקירות מוצרים במגזינים מקצועיים. צירפתי לך קישור לסקירה של סורקים בפי.סי. מגזין. הם תמיד "בעד" אפסון. וגם אני עןד לא התאכזבתי מהמוצרים שלהם (מבחינת רמה גרפית) וחוץ מזה: אל תקני יומקס!
 

mamby

New member
המון תודה לכל המשיבים. עזרתם לי

הרבה! להתראות בפורום!
 
למעלה