תגובה לכתבה בידיעות אחרונות

shachaf119

New member
תגובה לכתבה בידיעות אחרונות

נאווה שלום! בתגובה לכתבה שפורסמה בעיתון היום , אני חושבת שאשה הפונה לתרומת זרע דנה בינה לבין עצמה רבות בסוגיה שבעתיד המוקדם או המאוחר אותו ילד ישאל ויעלה את נושא האב על אף הפתיחות שיש ואותו ילד אכן יודע שהוא בא לעולם מתרומת זרע. אכן זוהי סוגיה לא קלה בכלל ,הכמיהה להביא ילד לעולם ללא אב , מסיבות אילו ואחרות ויהיו מוצדקות ככל שיהיו , אין פה מהנמנע להשיב לשאלות הילד . בנוסף לכל קיים כאן העניין העתידי של אותו ילד שירצה ביום מהימים להתחתן או לקשור קשר עם אשה , יהיה עליו לחקור ולברר אודותיה , שמה אולי גם היא מאומצת ולהסיר צל של ספק שאולי הם מאותו תורם.... תמיד קיימת האופציה לבצע בדיקת DNA ולגלות יותר על הילד . דבר נוסף , הרי שאם בעתיד יאשרו את גילויו של תורם הזרע , אותו גבר יגלה שיש לו מי יודע כמה ילדים פזורים ברחבי הארץ ומי יודע כמה מהם עוד יתבעו אבהות ?
 
היי שחף, יש המון סוגיות לדיון בנושא

מדברים שקשורים לבנק הזרע, דרך חד הוריות בכלל ועד לבחירות החינוכיות שלנו. יש לי הרבה בחירות שאינן קונבנציונליות ואין לי חרטה עליהן. אין לי רצון להיכנס כאן לדיונים עמוקים על העניינים עצמם, בשל היותם ממש לא שייכים לפורום. אבל כן אנצל את החשיפה שהיתה לי בעניין ההוא, כדי לחדד משהו שכן שייך לכאן. בחרתי להיות חד הורית. בחרתי לעשות זאת באמצעות תורם אנונימי מבנק הזרע. הבחירה הזאת עונה על כל הצרכים שלי כאישה וכאדם. הבן שלי, הוא אינדיווידואל שאינו שייך לי אלא לעצמו. הצרכים שלו שונים משלי, ולכן חלק מהבחירות שאני עושה בחיים אינן מתאימות לו. אני מחנכת אותו לתקשורת מילולית ברורה, להבעת רגשות ולנאמנות לעצמו. מגיל צעיר מאוד הוא מביע דעה, מגיל צעיר מאוד הוא עושה בחירות עצמאיות הנוגעות לחייו. דעתו לא תמיד מתקבלת, אבל יש לו זכות להביעה. כשהוא מעלה צרכים - אני מחפשת להם מענה. הצורך לחבר את המושג "תורם" לפרצוף הוא שלו אני כאימא שלו, מוכנה להתאמץ לקדם את האפשרות שלו לקבל מענה. זה עדיין צורך שלו - אני יכולה לחיות נהדר גם בלי לדעת. כאדם וכאם, החלטתי על החינוך הביתי. ההחלטה נלקחה על סמך דעותיי, מחשבותיי, והדרך בה אני רואה את העולם. האם זה באמת מה שמתאים לבן שלי? - לדעתי כן! האם זה הכרחי שזה נכון? - לאו דוקא. כבר אמרתי - ישות עצמאית הוא. לכן אני שומרת על המון גמישות בעניין. לכן אין לי בעיה לזרום עם התגובות של יהונתן ולוותר על מה שהוא לא רוצה (גם כשלדעתי הוא מפסיד בגדול)
לגבי החשש לגילוי עריות, הוא מכוסה ע"י בנק הזרע. הבעיה היחידה היא שהרישומים בבנקים נפרדים ולכן יחסר תמיד המידע מבנקים אחרים. הפתרון? - איחוד הרישומים. עובדים על זה... אגב, מבחינת סדרי עדיפויות - זה חשוב יותר בעיני. מסיבות שונות אני לא יוצאת למלחמות פוליטיות ומשפטיות בעניין, אבל משתפת פעולה ברצון עם הכתבים השונים שעושים לי שרות בבקשם לפרסם את עמדתי. את הפעילות הפוליטית לשינוי - אני משאירה לאחרים (לפחות בשלב זה)
 

shachaf119

New member
הבעת הסכמה

היי נאוה אני מביעה כאן את הסכמתי הכללית לדברים שנאמרו על ידייך , ישנם הרבה שאלות המעסיקות עדיין בנושא וימשיכו להעסיק , באופן עקרוני דעותינו בנושא מאוחדות על אף שעדין אין מענה ברור לילד , בתקוה שבעתיד ימצא פתרון הולם . תודה על הבהרת העניין . שיהיה לכולם חג שמח ונעים.
 
למעלה