"שתי מדינות - מולדת אחת" כובשים את מר"צ

  • פותח הנושא ai21
  • פורסם בתאריך

evglev1

Well-known member
מנהל
גם צפון אירלנד לא עומדת בסטנדרטים

של אנגליה, סקוטלנד וולאס.
 

tgranot

New member
אבל צפון אירלנד היא חלק ריבוני מבריטניה.

לא כלכלה נפרדת ולא קונפדרציה.
ולאזרחי צפון אירלנד יש זכויות ייצוג בפרלמנט הבריטי ובממשל
אז מה הנקודה - רוצה לאזרח את כל הפלסטנאים?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בריטניה זה בכלל מודל מוזר

מצד אחד שלטון ריכוזי, ומצד שני ארבע מדינות שמיוצגות בספורט כמדינות נפרדות ויש להן חוקים נפרדים. משהו כמו יצור כלאיים בין שלטון ריכוזי, פדרציה וקונפדרציה.
 

ai21

New member
בריטניה היא לא קונפדרציה - אלא פדרציה

לצפון אירלנד יש פרלמנט משלה,
ולמרות שיש לה ייצוג בבבית הנבחרים,
הייצוג בבית הלורדים, שיש לו יכולות ווטו נרחבות - ניתן רק ליוניוניסטים.

בנוסף,
בגלל שיטת ההכרעה בפרלמנט הפדרלי, צפון-אירלנד היא כמעט-תמיד בעלת כח זניח של פחות מ3 אחוז, שגם הוא מתפלג על פני 2 מפלגות הפוכות במהותן.
 
הכלכלה הפלסטינית על גב ישראל . זו עובדה . וכך יהייה גם בעתיד

זה יהייה נכון במצב של שתי מדינות או מדינה אחת או פדרציה .
הפלסטינים הם משקולת כלכלית . אין להם את הבסיס ממנו הם יכולים להמריא .
 

ספי111

New member
אתה ממציא השוואות .

קונפדרציה תוכל להיות רק אחרי שתהיה מדינה פלסטינית .
 

ai21

New member
להפך. קונפדרציה ניתן להקים כבר מחר

הסכם אוסלו נתן בסיס טוב לקונפדרציה,
בדיוק מתוך אותה הבנה שהייתה לבריטים בשנות ה40 - שלמדינה הערבית אין שום קיום עצמאי, למעט שת"פ כלכלי עם מדינה היהודית, או היבלעות באחת השכנות.
הציפיה לכך שמדובר בשלב זמני והרש"פ תתפתח למדינה סבירה ועצמאית כלכלית - התבדתה קשות.

לכן צריך לשנות כיוון,
המו"מ לא צריך להתמקד ביצירת מדינה עצמאית - אלא בדרך בה אותה מדינה תתנהל בפועל,
בדרך בה אותה מדינה דמיונית תתפקד ביום-יום: מאיפה הכסף לתפקודה יגיע ביום לאחר שמליארדי הדולרים המגיעים כל שנה כתרומות לפליטים יפסיקו לזרום, ביום שיוכר רשמית שיש להם מדינה ובה לא יהיו יותר פליטים?
ובהתאם - לבנות את התשתיות היום.
 

ספי111

New member
אולי נתן בסיס אבל נתקע בשלבי הפתיחה שלו .

קונפדרציה צריכה מדינה ואנחנו לא נותנים .
 

ai21

New member
הפגיעה לא הייתה בגלל הבסיס הקונפדרטיבי - אלא להפך

ללא בסיס זה, לא היו לרש"פ את הכנסות המסים המהווים שני שליש מתקציבו,
לא הייתה לו את הכנסת הפועלים העובדים בישראל, בשכר שגבוה משמעותית משכר העבדים ברשות (50 עד 100 שקל ליום עבודה),
ומהווה חצי מהכנסות העבודה ברש"פ,
לא היו שום תשתיות - לא מים, לא חשמל, לא נמלים מודרנים, ולא תחבורה,
והכל היה קורס במהירות, למרות התרומות.

קונפדרציה - צריכה להיות מורכבת ממדינות מתפקדות:
בעוד צד אחד פעל כדי להכין תשתית מתפקדת,
השני היה עסוק בנסיונות חרם והסתה - שימנעו קונפדרציה כזו.

ההתמקדות בכך שתהיה דווקא מדינה (ולא למשל מודל פדרטיבי, או 2 מדינות ומחוז אוטונומי),
ובדרישות פנטזיונריות לטיהור-אתני-נרחב,
הן הסחות-דעת,
מכך שהרש"פ לא מתפקדת, ומעולם לא תפקדה,
ומכך שזו הבעיה המהותית שמונעת כל התקדמות.

בבעיות אלו יש להתמקד,
כדי להגיע לשלום.
 

ספי111

New member
הרשות מתפקדת בתחום בו ישראל מאפשרת לה.

כרגע יש מדינה ויש רשות ששולטת בבנושאי מנהלה תחת הכיבוש הישראלי.
משהו כמו ממשלת וישי.
כדי להגיע להסכם שלום צריכים שתהיה מדינה שאיתה עושים הסכם.
 

ai21

New member
הרשות לא מתפקדת - אפילו בתחום זה

הכספים שניתנו לה לצורך בניית כלכלה עצמאית - אבדו בשחיתות.
השירותים העצמאיים - מחולקים בחלקם הגדול בידי רשויות לטיפול בפליטים וארגוני סיוע,
מה שכן קיים (זכיונות כספקי-משנה של שירותים) חולק בין מנהיגי הרש"פ וצאצאיהם.
הישוב היהודי של שנות ה20 היה מפותח יותר מהרש"פ של היום,
למרות שלא הייתה לנו אז מדינה עצמאית.
זה לא משטר וישי - אלא שלטון-גנבים בסגנון אפריקאי, כשהמלחמה נותנת תירוץ לשליטים לבזוז הכל.

כדי להגיע להסכם - צריך שלטון מתפקד,
ההתעלמות מחוסר התפקוד - הפכה את חמאס (שכלל לא מתיימר לספק שירותים) לחלופה שחצי מהפלסטינים רואים כסבירה,
מה שגרם לכך - שכבר 12 שנה שאין בחירות ברש"פ.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אז למה הפלסטינים במקום להתקדם בשלב השני של מפת הדרכים

של הקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים וניהול מו"מ על סוגיות הליבה בין שתי מדינות, תקעו הכול והתעקשו לקפוץ ישר לשלב השלישי של הסדר קבע, שזה היה כבר לאחר כישלון קמפ דיוויד, כך שהיה ידוע כמה הפערים עמוקים, אבל הם במקום לקבל מדינה בגבולות זמניים כפי ששרון ובוש הציעו להם, בחרו שלא להתקדם במסלול הזה, ולקפוץ ישר למים הקרים של הסדר הקבע.
 
למעלה