שמונים אחוז

לא לשם וויכוח...נהרגו רוכבים טובים ומנוסים באשמתם ?

ואם כן, אתה יודע מה הן הסיבות ?
אני מדבר על רכיבה בכביש ציבורי.
 
ה"אופסים" האלה שאתה מדבר עליהם, כשאתה הוא האחראי

להופעתם. האם קרו מקרים בהם ה"אופסים" אשר הופיעו עקב רכיבה לא אחראית, (של רוכב אחר כמובן) הסתיימו במוות?
אני מדבר על רוכ מנוסה ומיומן, אשר רכב בכביש הציבורי.
 

גיZמו

New member
רוב ה״אופסים״ הם באשמת ה״הם״.

אני רוכב בצורה מודעת, אני תמיד מנסה לחשוב מה הדבר הכי דבילי שהנהג יכול לעשות ובמקרים מאוד נדירים יש נהגים שמצליחים להפתיע גם אותי.
&nbsp
ה״אופסים״ הנוספים הם בעיות בכביש שאתה לא צופה כמו מדרגה או חור, כתם שמן, חול ושאר החומרים שלא עושים טוב לאחיזה.
&nbsp
כשאני רוכב בכבישים לא מוכרים ולצערי רוב הכבישים ברכיבות שלי הם כאלה, אני רוכב לפי השלטים ״פלוס קצת״ ומעניק תשוממת לב למערכת הניווט שמספרת לי אם יש תוואי דרך שצריך לשים לב אליו מעבר לטווח הראייה כמו סיבוב חד או צומת.
&nbsp
אני לא ״אחראי להופעתם״ אבל אני בהחלט מושפע מהם.
&nbsp
אם מתו אנשים כתוצאה ממקרה כזה?
כן.
&nbsp
אני באופן אישי חוויתי מקרה כזה.
אני בטוח שיש פה עוד כמה אנשים בפורום שיכולים לספר לך על עוד כמה מקרים שקרו שאתה עדיין רוכב בתוך המעטפת של ה 80%, תראה את מקרה טל שביט כדוגמא ל״אופס״ שנגמר בצורה אחרת לגמרי.
&nbsp
זה ענה לך על השאלה?
 
ה-100% שלי הם פחות מה-80% של רוכב מיומן...

כשרוכב מיומן מחליט "להתגרזן", הוא מחליט בן רגע שהוא צבר מספיק ניסיון על המסלול ולכן הוא יכול הרשות לעצמו לעשות זאת וכאן חוסר האחריות בא לידי ביטוי.
האם הפיתוי גרם למותו של רוכב מיומן בכביש ציבורי ?
 

גיZמו

New member
אני לא מצליח לרדת לעומק השאלה,

כשאתה רוכב אתה פועל ומכיב לפי המצב שמסביבך.
אם יש לך מספיק נסיון או לא, זה לא משנה.
אם אתה תרכב בתוך המסגרת של ה 80% שלך, אתה תמזער את הסיכון שלך.
לרוכב אחר 80% מהיכולות שלו הם יותר מ 100% שלך.
ה 100% וה 80% זה לא פר כביש או פר אופנוע אלא פר רוכב, הנסיון שלו, הידע, היכולת והמזל שלו.
&nbsp
כל אחד קובע לעצמו את הרף ויצטרך לחיות עם התוצאה של ההחלטה הזאת.
&nbsp
פיתוי בכביש ציבורי זה רק חלקיק של סיבה שיכולה לגרום לתאונה.
פיתוי, חוסר יכולת, חוסר תשומת לב רגעית, חוסר מזל.. כל אחד מהדברים האלה עלול לגרום גם לרוכב הטוב ביותר לסיים את הרכיבה במקום אחר לגמרי.
&nbsp
מה שכן, אני בטוח שרוכבים שמיומנים רוכבים בצורה אחרת לגמרי מאשר רוכבים מתחילים.
&nbsp
רכיבה על מסלול משולה להשתתפות בסרט פורנו.
זה מגניב, זה אחלה, זה נראה ומרגיש סוף הדרך אבל תכל׳ס זאת עבודה מה זה קשה
ואז אתה חוזר הבייתה ונראה אותך מנסה לעשות את זה עם אשתך..
&nbsp
מסלול וכביש ציבורי זה בדיוק זה.
&nbsp
&nbsp
 

shayvilk

New member
Chicken strips לא אומרים כלום...

לרכב מהר לא בהכרח אומר לסגור צמיג...
ובמילותיו של הפטריה... אל תסתכל על הצמיגים שלך, זה רק יגרופ לך לרכב לאט יותר!
 

גיZמו

New member
לאו דווקא, זה סמל לאי שליטה מספקת על האופנוע.

אפשר וצריך לרכוב כשהאופנוע בהטייה.
בעיקר כדי שאם תגיע למצב שתצטרך לרכוב בהטייה תדע איך לעשות את זה ויותר חשוב, תדע עד לאיפה אתה יכול לרדת לפני הכחחחחחח שמסמן לך ״תודה שרכבת איתנו״.
&nbsp
כשאני עולה על אופנוע חדש אני מתרגל ומיתרגל לקלאץ׳,
(בחיריק ובצרה get the feel of it ו practice )
מתרגל ומיתרגל למערכת הבלימה ואז רוכב למגרש ובודק את קצוות המעטפת.
סיבוב במקום, הטייה, ווילי, בלימה עד לפני הסטופי..
הכל כשאני לבוש במיטב המיגון ולבד.
&nbsp
אותו הדבר כשאני מעמיס את האופנוע לפני מסע.
מעמיס הכל, קופץ החוצה מהחנייה התת קרקעית למגרש חניה שמאחורי הבניין,
עושה קצת שמיניות לקבל את ההרגשה של לנסוע עם עוד 200 קילו על הגלגל האחורי,
בלימה חזקה, האצה עד שהמנתק מתחיל לתקתק.. לא רוצה לגלות את הדברים האלה כשאני עם אישתי מאחורה ורכב יוצא לי מאיזה שדה.
יצא לי לעשות את זה פעם, לא נגמר טוב. פעם אחת מספיק.
&nbsp
אני לא חושב שזה מה שיציל אותי מהתאונה הבאה אבל אני מנסה לצמצם סיכונים כמה שיותר.
למרות הכמות המטורפת של קילומטרים שיוצא לי לרכוב בזמן האחרון כמות ה״אופס״ שלי שואפת לפלוס-מינוס 1 לשבוע וזה ממוצע שאני יכול לחיות איתו. תרתי משמע.
&nbsp
&nbsp
 

בועז בר

New member
150 ק"ג ציוד?!

(מפרגן לאשה, כן?
)
 
למעלה