שם המשפחה- לשמור או לא לשמור?

פומפיה

New member
איך נשמע: גב' פומפיה+ י'+ %&^* ?../images/Emo3.gif

הרעיון של שם חדש נשמע מאוד שיוויוני וקוסם מהבחינה הזו, אבל אני לא אהיה מוכנה לוותר על שם המשפחה שלי. אמנם יש בכך שימור של אלמנט פטריאכלי, אבל זה השם שליווה אותי כל חיי, והוא הפך לחלק ממי שאני. אני אצרף גם את שמו של הגבר, ואצפה ממנו לצרף את שם המשפחה שלי לשם משפחתו.
 

Neta558

New member
בענין משרד הפנים

בבחירות האחרונות ישבתי בועדת קלפי. הגיעו אישה או שתיים שנישאו כמה חודשים לפני כן (לא אחת לשניה "חלילה") ואף על פי ששמן בתעודת הזהות שהחזיקו היה "שם הנעורים" שלהן והן לא הלכו לשנות אותו, ברשימות של ועדת הבחירות המרכזית שאנחנו החזקנו, כבר הופיעה שם המשפחה של הבעל הטרי. דיברו על זה אח"כ (כי לשבת בועדת בחירות זה ממש משעמם, אז מדברים על כל נושא שטורח לקפוץ לבקר), ומשרד הפנים אכן משנה ברשומות את שם המשפחה לאחר נישואים. בשביל לשמור על שם המשפחה הקודם צריך לפנות בבקשה מיוחדת. ועד כאן אנקדוטות משעות הלילה של ועדת בחירות בקצה העולם
נטע
 

פומפיה

New member
אני מאוד מקווה

שהשר הנבחר יבצע כמה שינויים הכרחיים בכותלי משרד הפנים.
 

הילהל

New member
וזה לא לא לא חוקי!!!!!!!

אני מקווה ששמעתן את הצעקה העצבנית בכותרת. אני כועססססססת נוראאאא!!! כבר כמה שנים שהחוק אוסר על משרד הפנים לשנות אוטומטית את שמה של האישה עם נישואיה. והם שמים $%^# על החוק ועושים זאת בכל פעם שמקבלים מהרבנות את העתק תעודת הנישואין. מרגיז מרגיז מרגיז!!! איך זה אמור להיות? אני אספר - מי שכמונו לא מתחתן ברבנות, משרד הפנים "נאלץ" לקבל מבני הזוג את הדיוו על הנישואין. ואז אפשר לראות את הטופב הנכון והחוקי לעניין - זה טופס שבו האישה מודיעה למשרד הפנים מה ברצונה לעשות. יש שם כל מיני אופציות כמו: "להחליף את שמי לשמו של בעלי, להוסיף את שם הבעל אחרי שם האישה, להוסיף את שם האישה אחרי שם הבעל, להשאיר את שם הנעורים, לשנות לשם חדש". אם נשים שמגלות ששינו להן את השם אוטומטית לא יתלוננו זה לא ישתנה!
 
זה קרה גם לי, וזה בהחלט לא חוקי

מאחר ולא שינינו עדיין את שמנו לשם המשותף (רשמית, מעשית כולם קוראים לנו בשם החדש), קיבלתי הביתה הודעה לבוחר הנושאת את שמו של אישי. בתעודת הזהות היה רשום עדיין שם נעורי (וכן עובדת היותי שייכת ללאום היהודי, אבל זה לא לגמרי שייך לכאן). התקשרתי למשרד הפנים ושאלתי האם אוכל להצביע. נאמר לי שאני חייבת להחליף את תעודת הזהות לשמו של אישי, אחרת לא אוכל להצביע (זה היה אחרי סגירת פנקס הבוחרים) בקיצור, כמו ילדה טובה הלכתי והחלפתי. להתלונן? זה רעיון לא רע.
 

Neta558

New member
חייבו להחליף את השם בשביל להצביע??

זה מוזר... מאחר שזו בעיה מוכרת, אצלנו הצביעו הנשים הללו לפי שאר הפרטים המזהים. הרי ברשימות מופיע מספר תעודת הזהות, שם האב, תאריך הלידה... לא רואה סיבה ליחייבו אותך לשנות את השם בשביל להצביע.
 

Neta558

New member
המממף

התרגלתי. הרגל הוא כמובן לא משהו שצריך למנוע ממני שינוי, אך במקרה הזה אני לא בהכרח רואה סיבה לשנות משהו שאני באמת מאד רגילה אליו. ביסודי היינו לפעמים כותבים שמות של בנות עם שמות משפחה של בנים מהכתה (בדר"כ כהקנטה
), בחטיבה היינו מתבדחים במציאת שמות משפחה שיצרו שמות משעשעים (תודו שרות תבור זה רעיון מעולה...), החלפת שם המשפחה תמיד נתפס בתור חלק מהזוגיות הנצחית, אני לא חושבת שצריך לוותר על זה כל כך בקלות. מה כן מפריע לי? שקוראים לגברים לעיתים "מר X" עם שם המשפחה של האישה כהקנטה, כביטוי מזלזל לגבר שהוא "שפוט של אשתו". אימוץ שם משפחה אחד לשני בני הזוג נראה לי חשוב, וגם דיי בנאלי כשמתאחדים למשפחה אחת. האם זה חייב להיות שם המשפחה של הגבר? לא בהכרח. למעשה, אין שום סיבה שהמשפחה החדשה לא תאמץ את שם המשפחה של האישה. נראה לי שזה תלוי איזה שם יותר אוהבים, לאיזה שם יותר מתחברים, עם איזה צד מרגישים יותר "בבית". איך מנמקים את הבחירה להורים ששמם לא זוכה להכתב על שלט הדירה? זה כבר סיפור אחר
 

הילהל

New member
אין לזה תשובה אחת ויחידה

זה נראה לי אישי לכל זוג. לכל אחד ואחת יש כל מיני אסוציאציות לשם המשפחה שלה ושל בן זוגה ונראה לי שכדאי לפעול כפי שנוח לכם. אמא שלי שנאה את שם משפחתה המסובך להגיה, ושינתה בשמחה לשמו של אבי. אני מאוד אוהבת את שם משפחתי ומכיוון ששמי הפרטי נפוץ יחסית, השתמשו בו רבות כדי להבדיל אותי משאר ה"הילות" שסביבי. את שמו של בעלי אני מתעבת, ועוד יותר מתעבת את אביו המגעיל, שמקושר לשם הזה. הוספתי את שם בעלי מסיבות ביורוקרטיות (עניינים של אזרחות במדינה אחרת) אבל אני לעולם לא משתמשת בו. את רואה כמה שיקולים אישיים יש כאן?
 

אפרתש

New member
"שם משפחה"

המשמעות היא שזה שם של משפחה. לכן, שכל זוג ימציא לו שם חדש - נחמד, אבל מאבד מהמשמעות של "משפחה". זה שם של זוג, ועבור הילדים - שם זמני. אני לא בעד לחבר שמות, כי מהר מאד נגיע לבן אדם עם 16 שמות משפחה. אני שמרתי על "שם נעורי". בנותינו נושאות את שם אביהן. זה לא הפריע לי, עד שהגדולה התחילה להבין מה זה משפחה. ונחמד לה לדעת שלה, לאבא ולאחותה יש אותו שם משפחה. וקצת קשה להסביר לה למה לאמא יש שם אחר. זה קצת פוגם ב"כיף" של להבין שכולנו משפחה אחת.
 

אפרת 17

New member
הדעה שלי

|קודם כל, אני ממש שמחה לראות את כל התגובות שלחתן. דבר שני:
אני לא רוצה לקבל את שמו של בעלי (או לחלופין- האדם שאני אתחתן עימו), בגלל סיבות פמיניסטיות.
אני לא רוצה לשמור על שם משפחתי הישן בגלל שזה בעצם השם של אבא שלי, וזה שוב עניין פטראכלי
אני לא רוצה לשמור על שמי הישן, וששאר ילדי ישאו את שם האב, כיוון שאז\ אני אהיה חריגה, ולא חלק מהמשפחה.
אני לא רוצה להוסיף עוד שם משפחה, כי ילדיו ונכדי סתם יסבלו. אני חושבת שאין ברירה להמציא שם משפחה חדש, הבעיה היא שזה מאוד קשה שלאחר תקופת חיים ארוכה כשאת רגילה להיקרא בשם מסוים, פתאום שם המשפחה שלך ישתנה, וזה יהיה לי מאוד מוזר.
 

orlyt

New member
כמה כתבות מ"את"

הגליון האחרון של "את" (מבית מעריב) עסק בשמות מאספקטים שונים. אני מצרפת קישור שנוגע לנושא השרשור אני זו אני זו אני - נעמה תורן
 
רעיון חדש\ישן

במקום לדוש ברעיונות חדשים, אולי כדאי היה לחזור למנהג הקדום והטוב? זה ישמע לכן רע מאוד אבל...זה בעצם לא כמו שאתן חושבות. סך הכל זה דבר הגיוני לשמר את שם המשפחה בצורה אחידה! וכאן אני לא אומר שדווקא שם משפחה של הגבר צריך להישאר-זה יכול להיות גם הפוך! המטרה היא:שבני זוג שנישאים ישאירו שם משפחה אחת של הגבר או האישה.נקודה. כמובן אחד מהצדדים יצטרך להיתרגל בחודשים לאחר הקמת המשפחה. איך בדיוק להחליט איזה צד לבחור כשם משפחה? תלוי במשפחות של הצדדים!אם נניח יש בת יחידה או...משפחה שכל הצאצאיים בחרו בשם של הצד השני אז יהיה הוגן שבני הזוג יחליטו בשם המשפחה של הצד הזה. ואם מכל הבחינות המשפחות של הגבר ושל האישה שווים, אז אפשר "להפיל גורל" ואם יש אהבה זה רק יוסיף גם לבני הזוג וגם לאותה המשפחה ש"זכתה" בכבוד של הניצחון. לסיכום: לא כל מה שהיה פעם הוא בהכרח דבר רע!
 

orlyt

New member
אבל זה חלק ממה שאמרנו.

לא הצענו הצעה אחת וקבענו שהיא היא האמת היחידה. בסופו של דבר זו החלטה של הזוג, והשאלה היא איך ניתן לנתח את האופציות השונות מנקודות מבט פמיניסטיות. אגב מה שאתה מציע אינו המנהג הקדום והטוב, משום שבמנהג הקדום והלא טוב בכלל, נשים קיבלו באופן אוטומטי את שם הבעל ובכך עברו לחזקת משפחתו (אחרי שיצאו מחזקת משפחת אביהן, שניהם גברים כידוע), בעוד אתה מציע להחליט על אחד משמות המשפחה. באותה מידה הצענו הצעות נוספות, וכל זוג מחליט כראות עיניו.
 
לאפרת 17

אני אתחיל בנימה אישית:נישאתי בגיל צעיר מאוד רק משום שרציתי להחליף את שם המשפחה שהיקשה עליי תמיד...(סנטחר...), החלטתי שלעולם לא ישאלו אותי שוב "איך כותבים"? ולמרות הסיבה הטפשית לנישואין, אני עדיין חיה עם אותו בן זוג 32 שנה באושר! החלטנו על שם עברי כי גם לו היה שם לועזי (לור...) ושוב שאלו אותי איך כותבים. סך הכל אחרי דור , הדברים משתנים כי אי אפשר לסחוב את זה לעולמים ולכן כדאי להחליט על שם נחמד שמקובל על שני בני הזוג. בהצלחה , והעיקר לא להתחתן מהר מדי, ושמתחתנים להתחתן נכון. בהצלחה , רונית
 

אמיר.

New member
מה זה 'מהר מדי' ???

אם זה האדם המתאים והראוי (נכון בלשונך)... למה לחכות ??? זה בטח לא 'עיקר'....
 
החלפת שם המשפחה

האמת היא קצת עצובה - נשים מחליפות את שם משפחתן כי ככה עושות כולן (אוקיי כמעט כולן, אבל הרעיון מובן). אז במקום לעשות גלים עדיף פשוט לשחות עם הזרם. בין המכרים והמכרות הפמניסטים שלי אגב הרוב נוהגים לאחד את שמות המשפחה של בני הזוג למילה אחת. כך כנראה אעשה גם אני כאשר אתחתן(כמובן עם בת זוגתי תאהב את הרעיון).
 
למעלה