שלום רב, אני מקווה שהגעתי לפורום הנכון,

Adminastor

New member
שלום רב, אני מקווה שהגעתי לפורום הנכון,

אנא תעזרו לי. אשתי בכל פעם שמתלקח ריב בינינו מאיימת לנסוע לחו"ל (להורים שלה) ולקחת את הבן שלנו (בן 3 שנים) איתה. אני נורא מפחד שהיא תממש את האיום שלה מתחת לאף שלי. מה אני יכול לעשות בשביל למנוע ממנה להוציא את הבן שלנו מחוץ למדינה? בבקשה תעזרו לי.
 

קושדסי

New member
קודם כל, לאן היא עלולה לסוע ?

יש מדינות החתומות על אמנת האג וניתן להשיב בצו שופט את הילדים משם, ויש מדינות שלא..... חוצמזה, אם תפרדו היא תוכל לפנות בבקשת הגירה לבית משפט. בכדיי להשיב לך תשובה חכמה חסרים כמה פרטים: האם יש לילד דרכון ? האם יש לילד אזרחות זרה ? האם יש לאימא אזרחות זרה ? זכותה לבקר את הוריה בחו"ל עם הילדים, אך מכאן ועד חטיפה רחוקה הדרך, כמובן שתוכל לבקש צו עיכוב יציאה מהארץ, אך עליך לשקול היטב האם יש לך עילה שתשכנע את בית משפט לתת צו כזה והאם אתה מוכן לפרק את החבילה.
 
צו עיכוב לילד

תוציא לילד צו עיכוב יציאה מן הארץ דחוף. אני מדגישה, לילד ולא לאם. אם תבקש צו עיכוב לאם - אתה עלול להידרש להגיש ערבויות במקרה שייגרם לה נזק מהוצאת צו כזה. היא רשאית לבקר את הוריה בכל עת שתחפוץ ואם היא רוצה שילדה יפגוש את הוריה - שיתכבדו הם ויבואו ארצה. עד גיל שמונה עשרה - הילד בארץ. אני מקווה שהרוחות יירגעו - תשתדל לא לאיים עליה.
 

קושדסי

New member
מיכל, הם עדיין נשואים והוא לא ביקש להתגרש....

הגינות בין בני זוג לא כוללת הוצאת צווים בבית משפט...... ואף בית משפט לא יאסור על אימא לקחת את בנה לבקר את סבתו סתם ככה כי אבא ביקש. מומלץ להיזהר מלתת עיצות אחיתופל.
 

the man

New member
מסכים עם מיכל, ובנוסף

כדי שבית המשפט אמין לך, הקלט נא את איומי אשתך, בהצלחה !!!
 

קושדסי

New member
אילו הייתי הילד בספור ואבי היה פועל ע"פ הגבר

אילו אני הייתי הייתי הילד של אותו זוג הורים ואבי היה מונע ממני לסוע לבקר את סבתי בחו"ל, מקליט את אימי ותובע את אימי בבית משפט לשם כך ...., כפי ש""ה-גב""ר מציע..... אני מניח שהייתי מבקש גם לצמצם את הקשר שלי עם עם אותו אבא... לא כל ניכור הורי הוא תוצאה של הסתת האם... יש אבות שמביאים זאת על עצמם, לבד.
 

the man

New member
תגובה לקושדסי ופניה ל-Administrator

ראשית, אני הצטרפתי לעמדת מיכלי בעניין, אישה שאני מאוד מעריך ומכבד, על אף שעמדותינו לפעמים חלוקות, והוספתי את האמצעי הטכני כדי שניתן יהיה ליישם את הפתרון. קושדסי - הילד בן 3, ראבאק, מאיפה הוא צריך לדעת שאבא הקליט את אמא מאיימת עליו ? לידיעתך - צו עיכוב היציאה מהארץ פותר רק בעיה אחת - מניעת מצב בו הילד יוצא מהארץ על דעת צד הורה אחד בלבד, ומניעת הסיכון שהוא אכן יחטף. לידיעתך - צו עיכוב מהארץ הוא סעד זמני, וזמני בלבד, וזאת עד לפתרון אחר של הבעיה. מדוע הסבא והסבתא לא יבואו הם לבקר את הילד ? אתה מעדיף קשר של ילד עם סבא על פני קשר שלו עם אביו ?! אולי יבקר הילד בחו"ל בכפוף להבטחת ערבויות מתאימות ? לא צריך לסכן את הילד בחטיפה, וגם לא למנוע מפגש עם סביו יש דרכים לפתור את הבעיה ולתגובתך למיכלי - ממש לא משנה אם הם נשואים או לא. אם למשל אם מונעת מאב גישה לילדים, בימ"ש יתערב אף שעדיין לא התגרשו. קושדסי - קרו מקרים מעולם. מה תגיד אם באמת הילד יחטף ? אתה תלך להחזיר אותו ? האמנות למיניהן לא תמיד מחזירות באופן מעשי את הילד, ואם כן ההליך קשה מאוד. האבא לא רוצה למנוע ביקור הילד אצל הסבא, ואדמיניסטרטור, אנא הסבר עד כמה איומיה של אישתך נראים רציניים ומעשיים, ואת תגובתך לתגובות שנכתבו כאן.
 

קושדסי

New member
ה-גבר, הילד שלי בגיל שנתיים כבר ידע מי נגד מי

וחוצמזה, זוגיות היא לא תעודת ביטוח ומי שמנסה לקיים משפחה עם ערבויות מבטיח את פירוקה.
 

פרצלה

New member
אז זה מאוד עצוב

הורים צריכים לדעת לא לשתף ילדים בדברים כאלו....בטח כשמדובר על תינוק בן שנתיים... מה קורה אצלך בבית...צר לי על התינוק,כנראה מהמקרים של "על גב הילד"?
 

קושדסי

New member
כן, זה עצוב, ובן שנתיים הוא כבר בן-אדם.

זה שפקידות הסעד "לא סופרות" ילדים בכלל זה חלק משאיפה שלהם לשליטה בבני אדם ומחיקתם. שנתים זה כבר לא תינוק, אלה אדם קטן שיודע משהו ומן הראוי להקשיב לו ולהתחשב בו.
 

פרצלה

New member
אז אם ראוי להתחשב בו

זה אומר בראש ובראשונה לא לערב אותו במריבות של הגדולים והפחות חכמים. הוא בן שנתיים ראבק
 

קושדסי

New member
נכון, צריך להתחשב בו ולא להשתמש בו

הבעיה מחריפה מאחר שכאשר ההורים לא רואים את הילד שלהם, שירותיי הרווחה שאמורים להיות המגן של הילדים בוחרים גם לראות את הילד כמטרה בכדיי להיות חשובים ולא כמישהו שהן אמורים לדאוג לו. אבל לא רק הרווחה, גם בפורום זה נשמעות אמירות מצד הנהלת הפורום שמעדיפות את ריצוי האישה על טובת הילד.
 
קושדסי, מספיק עם ההתחכמויות

קושדסי היקר, הנהלת הפורום בוחנת בראש ובראשונה את טובת הילד ובשום אופן לא מעדיפה את ריצוי האישה באופן עיוור ועל פני טובת הילד. אם תמשיך להשמיץ - תעוף מהבמה, ואני לא צוחקת איתך.
 
לא שווה לקחת סיכון

ראשית, שמי מיכל ולא מיכלי. שנית, אני שמחה שאתה מסכים עימי ואני חייבת לומר שהרציונל שהנחה אותי היה דומה לזה שלך - אם קיים סיכוי קלוש שבקלושים שהאב ימצא עצמו מחפש את בנו באיזשהוא חור (או לא חור) בחו"ל, שלא יקח את הסיכוון. אם הילד יסע לחו"ל, יש סיכוי סביר לאור התבטאויות האם שהוא גם יישאר שם, והאב יצטרך למכור את דירתו כדי לממן עו"ד בארץ ובחו"ל והוצאות חיפוש וגם אז אין ערובה שיצליח. בקיצור, האב ייכנס ל"סרט" של החיים שלו. לא שווה את הסיכון. אילו אני הייתי במקומו, לא הייתי מסכנת את חיי בשביל אולי אולי אולי לשמר את הנישואים. אם האישה איימה (גם בצחוק יש טיפת אמת) - אזיי על האב להתייחס לכך ברצינות ולהיערך מראש. אני לא מציעה כלל לאב לסמוך על רצונם הטוב של שופטים, לא בארץ ולא בחו"ל ועליו להגן על עצמו ככל האפשר. בקשר להקלטות - נכון מאוד. שהאב ישתדל מאוד להקליט את האם אחרת יהיה לו קשה לשכנע את בית המשפט שיש סיכון, אם כי גם זה אפשרי, לאור העובדה שהוריה מתגוררים בחו"ל. הנזק עלול להיות כל כך גדול שלא שווה לקחת סיכון. בקשר להסלמה אפשרית של היחסים הרגישים ממילא עם אישתו - יש דברים שהם לא לגמרי בשליטתו, ואם למשל היא תתנכל לו או תאמר לילד דברים לא טובים עליו, לדעתי, הוא צריך לכוון להיות יותר ויותר עם הילד, כדי שהילד יספוג את הטוב שבאב. ולא כדאי לאב "להחזיר" לאם באמצעות משיכת הילד לכיוונו (קרי הסתה דו-כיוונית). אני מאמינה בדרך הישרה והטובה, אדם צריך לדעת להגן על עצמו כשצריך אבל לא לפגוע כשאין הכרח.
 
לא מקובל עלי שתכנו אותנו בשמות חיבה

הודעות שכאלו ימחקו בלי הסברים. חזרה על פניה נטול כבוד שכזו - תביא לחסימה.
 

פרצלה

New member
צו עיכוב יציאה ומהר

ילד לא יכול להיות קלף מיקוח של אף אחד מהצדדים ואם היא מאיימת,כנראה היא לא אומרת סתם.
 

anitazit

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif פתרון שעובד ../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

באפשרותך למנוע מאשתך מלהוציא את ילדך מהארץ, גם בלי להסתכסך איתה או להגיע לבתי משפט. אשתך לא צריכה לדעת אפילו שפעלת כך. באפשרותך להודיע למשרד הפנים שמאחר שאתה חושש שאשתך תוציא את ילדכם מהארץ, אתה מבקש כי הוצאת דרכון לילד המשותף תיעשה בחתימת שני ההורים בלבד. פנה ללשכת מינהל האוכלוסין הקרובה אליך, הסבר בכניסה לאיזו מטרה באת. אתה תופנה לפקידות במשרד עצמו, לא לאילו שמקבלות קהל. הפקידה - בדר"כ זו המנהלת - תבדוק האם יש לילד דרכון כבר. אם יש והדרכון אינו ברשותך - אתה בבעיה... אם אין דרכון, עליך לכתוב מכתב קצר שמבקש שהוצאת דרכון תיעשה בחתימה של שני ההורים בלבד. הפקידה תפקסס את המכתב ללשכה הראשית בירושלים והעניין יעודכן במחשב מיידית. הצעד הזה הוא לא פחות אפקטיבי מצו עיכוב יציאה מהארץ. אם לאשתך יש אזרחות זרה, וגם לילד שלכם, אז הצעד הזה לא יעזור לכם. פנה אלי במסר לקבלת פרטים נוספים אם תצטרך.
 
למעלה