שובר אחוזונים כלפי מטה

בלונד23

New member
האמת? היום עשיתי משהו דומה למה שהצעת

עזבתי אותו לנפשו בנוגע לאוכל.
והוא לא אכל ארוחת ערב.
גם בייביביס שהצעתי הוא אפילו לא טעם - לא היה רעב (אכל צהריים מאוחר במיוחד היום אבל מנה קטנה). כשראיתי שלא רעב, לא הצעתי בכלל ארוחה אלא ישר בקבוק, אכל שליש וזהו, נרדם.
יקום בלילה לבקבוק או שניים, מה לעשות.
 
הבת שלי היתה באחוזון 3

כשכולם סיפרו לי שהילד שלהם אוכל כל ארוחה בקבוק של 240 מ"ל, אצלי היה נס אם היא סיימה 100 מ"ל.
על כן הינו במעקב אצל אחות טיפת חלב לשקילה אחת ל3 שבועות או לחודש.
לגיל שנה היא הגיעה ב7 וחצי קילו.
אבל.... היא תמיד היתה ילדה מאוד מאוד פעילה. עירנית, ומפותחת מוטורית (היא הלכה בגיל 8 ורבע חודשים למשל, זחלה ב3 וחצי).
ולא נראתה רע. כן, רזה, גבוהה, אבל לא נראית רע.
כשקבלתי הפניה מרפאת הפראות אכילה בתל השומר שיחררתי בבת אחת את כל הסיפור הזה. הילדה בריאה מאוד, מתקדמת יפה, אוכלת מה שמתאים לה.
היום היא אוטוטו בת 8 (באוגוסט). עדין היא רזונת (מאחלת לה שתשאר כזו גם בגיל 20) ובין הגבוהות בכיתה. אובחנה כמחוננת השנה ,והכל טפו-טפו-טפו מעולה.
כל הסיפור הזה? כדי שלא תדאגי. תעקבי אחרי המדדים כדי לא לפספס משהו, אבל אם הילד אוכל קצת, זה כנראה מה שהוא צריך. אם יש מאכל שהוא לא אוהב, אז לא לתת, להחליף למשהו שיותר טעים לו.
לפעמים כדי "להכניס בייצים וחלב" אפשר להכין לחם מטוגן ולפז קצת דבש או סוכר מעל, או פאנקייק (המלצות האחות והמרפאה).
תוודאי שהוא מלא מרץ, כנראה שיש לו מאיפה לשאוב את האנרגיה, שהוא מתפתח בהתאם לבני גילו.
יהיה בסדר.
חיבוק.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
גידלתי שני ילדים שהיו מחוץ לאחוזונים

לדעתי הלא מקצועית, את צריכה להתייחס להתקדמות השכלית/מוטורית/פיזית שלו ופחות למשקל.
*מחסור בברזל טיפלנו גם בטיפות
*נשמע שאת מודעת לכל יסודות האכילה המשמינה...
*האם עדיין האחוזונים של טיפת חלב מגיעים הישירות מאמריקה הרחוקה?
 

בלונד23

New member
הוא בעיכוב התפתחותי - מפרטת

לא, הוא לא מתפתח כמו בני גילו.
ובטח לא כמו שהיתה אחותו.
הוא טרם יושב בעצמו שזה מפריע מאוד לאכילה.
הוא מוגדר כטונוס נמוך - בקצה הנמוך של הנורמה. מוגדר גם גב חלש.
התחיל לזחול רק עכשיו - בגיל 10 חודשים.
מי יודע מתי יתיישב ומתי יילך. הכנסתי לגן והוצאתי כשהבנתי שזה רק פוגע בו, הוא זקוק לטיפול מאוד אישי. מאוד לא מתלהב מאוכל באופן כללי, למשל עוגיה? לא ירצה. לא מושך אותו באופן מאוד לא ברור, לא ראיתי דבר כזה בכל המשפחה שלנו. לדעתי אם תתני לו עכשיו שוקולד הוא יבכה, לא ירצה לטעום. הוא אוהב רק מרק וגרבר...
גם אם אוכל בתיאבון יחסי, נניח תלכי ותפסיקי לו באמצע - הוא לא ימחה... הוא פשוט לא אוהב אוכל. אמא שלי מספרת שהיא היתה ככה כשהיתה בגילו, לא עזרו מיטב הרופאים ולאט לאט זה עבר עם הגיל.
אני מודעת ל"אכילה המשמינה" כי הבת שלי הפוכה ממנו, התפתחה מהר והעלתה יותר מדי משקל בדיוק הפוך ממנו.
מבחינה קוגניטיבית בלי עין הרע הוא מאה אחוז, סקרן וערני, משחק, צוחק והכול, תודה לאל. אבל חיוור מאוד מאוד (כל הרופאים אומרים ממש חיוור לבן) המוגלובין נמוך, נוטה לחטוף כל וירוס בסביבה, ומתעייף ממש מהר, בשעה 6 הוא כבר גמר את היום...
כל רופא שראה אותו, בין אם בבית חולים או בקהילה, ציין שהוא ילד רגיש, חיוור, והיפוטוני באופן גבולי. שהוא זקוק לפיזיותרפיה ולברזל.
לא יודעת מאיפה מגיעים האחוזים אבל מה זה משנה...
&nbsp
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
את מתארת פה בהחלט משהו

אני לא מאבחנת כמובן, אבל הוא מזכיר לי את הבן של חברה שלי, שבגיל מתקדם יותר אובחן עם בעיית ויסות חושי. היכולת לאכול 3-4 מאכלים לא סבירים, התפתחות איטית וטונוס נמוך. במקרה הזה מציעה לך מעכשיו לבדוק את הכיוון הזה ולטפל בדרך שתתאים לו כבר עכשיו. החלון הזדמנויות בגיל הזה רחב יותר.
שוב, רק זורקת כיוון וזה לא בהכרח נכון אבל שווה לבדוק את הכיוון הזה.
בהצלחה!
 
מזכיר לי מה שהיה לנו

עם הבת השנייה. היה לה עיכוב התפתחותי בכל התחומים. מבחינה מוטורית- התחילה לזחול גחון רק ביום הולדת שנה. מבחינת דיבור ותקשורת- התחילה לדבר בהברה אחת רק אחרי גיל שנה וחצי, כמעט לא השתמשה במחוות, לא הגיבה ל'איפה אבא?' ודומיו עד גיל שנה פלוס. מבחינת מערכת הבליעה והעיכול- הייתה מקיאה המון ומאוד התקשתה עם המעבר למזון מוצק/ טחון.
הייתה לה אלרגיה לחלב, שעלינו עליה במקרה בגיל כמה חודשים. אחרי שהפסקנו את החשיפה לחלב הספיגה של הברזל השתפרה מאוד.
כל זה גרם לתינוקת מאוד מתוסכלת, לא שקטה, עם עניינים סביב אוכל. בגיל שנה הפסיקה לינוק, ואז הייתה אמורה לקבל תחליף חלב דוחה של אלרגיים, שלא הסכימה לשתות בכלל. בהמלצת הרופאה התחלנו להאכיל בלילה. היינו נותנים לה בקבוק של תמ"ל מועשר מתוך שינה, וזה היה הבקבוק היחיד ששתתה כל היום, כשהייתה ערה לא הסכימה להתקרב לזה.
לגבי שאר הבעיות, הכל עבר עם הזמן. מערכת העיכול הבשילה לאט, וכך גם שאר המערכות. למרות שדיברה מאוחר, התחילה לדבר במשפטים כמעט מיד (המשפט הראשון שלה- אבא, עוד במבה). בגיל שנה וחצי התחילה ללכת ובגיל שנתיים סגרה את הפערים המוטוריים מול בני גילה.
היום מדובר בילדה בריאה בת 8, שחיינית, נבונה ושלווה, בלי זכר לבעיות בינקות.

לא ברורה הסיבה לעיכוב, אבל הוא היה כולל ונרחב, כמו אצלכם. אל תתייאשי.
 

בלונד23

New member
יש הבדלים

אצלי הוא כבר זוחל עכשיו, אצלכם התחילה בגיל שנה.
הוא אמר אבא כבר לפני חודשיים (אבל הפסיק).
זה ממש מעולה שכל הפערים נסגרו אצלכם, איזה יופי!
הפיזיותרפיסטית אמרה לי שאפילו שהוא בעיכוב (מוגדר עיכוב קל) הוא ידביק את הפער וגם שזה לא משפיע על כישוריו בילדות המאוחרת, זה משהו שעובר. אני מאוד שמחה שזה ככה, אבל עכשיו זה קשה.
איך במקרה עליתם על האלרגיה לחלב? אצלי עיתי לו טסט לבוטנים ושומשום כי הראה רגישות אבל חלב לא בדקתי.
 
אלרגיה לחלב

זה היה קצת במקרה, כי היא נולדה כשאחיה היה בן קרוב לשנתיים, וקצת לפני זה אובחן עם אלרגיה לחלב וסויה. אז היינו מאוד מודעים לנושא, ושמנו לב שהקטנה (היונקת) נוטה להקיא בערב. הבנו שהיא מקיאה כשאני אוכלת מוצרי חלב (ארוחת ערב חלבית, במשך היום כמעט לא אכלתי חלב כלל). הפסקתי עם מוצרי חלב- ההקאות נעלמו. האלרגולוג שטיפל בשניהם הסביר שזו תופעה נפוצה שכל הילדים באותה משפחה אלרגיים לחלב ולעיתים גם לסויה, ולרוב זה חולף. הנחה אותי בלידות הבאות להימנע מחלב מהלידה למשך שנה ואז לחשוף לאט. כך עשינו.
גילינו שאחרי שנה של הימנעות, המערכת שלהם כבר בשלה לקלוט חלב והיום ארבעתם אוכלים חלב וסויה בלי בעייה, כולל היונק בן השנתיים.
שימי לב שטסטים עוריים נוטים להיות לא אינפומטיביים לפני גיל שנה. אצלנו האבחון היה באמצעות בדיקות לדם סמוי- החלב גרם להם לדלקת במעי שגרמה לדם סמוי בצואה.
 

danakama10

New member
לפני כחודשיים

היתה לך תלונה דומה, ועל העיצה לראות מרפאה בעיסוק שמתמחה באכילה כתבת שכבר הגשת בקשה. מדוע את כותבת עכשיו שאת צריכה לקבוע לייעוץ עם מרפאה בעיסוק. עוד לא נפגשת איתם?
אני חושבת שממש לא כדאי להזניח את זה. ואני חושבת שהמרפאה לא רק תייעץ אלא גם תעבוד איתו על תרגילים שונים שיחזקו אצלו את השרירים. בזמנו שלחתי לך לינקים לתרגילים שאת יכולה לבצע איתו כבר עכשיו. ניסית משהו מהם?
הנה ההודעה שלי בנושא מאז:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1934/182113896/%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%94/%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%A4%D7%A2%D7%95%D7%98%D7%95%D7%AA[/URL]
 

בלונד23

New member
בדיוק היום ניסיתי שוב לטפל בזה! וטוב שאת כותבת לי שוב

חיפשתי ולא מצאתי את הלינק הזה!
בשניידר יש 2 מרפאות, התפתחות הילד ופיזיו.
אנחנו התחלנו בפיזיו, עשינו אבחון וטיפול אחד וכל שאר הפעמים ביטלו לי, לא באו לפגישה, איחרו... הם מאוד לא בסדר.
ציינו באבחון שעלינו לקבל ייעוץ ריפוי בעיסוק, כן, לפני חודשיים. קיבלתי הפניה בקהילה וטופס 17. אבל כשבאתי לקבוע פגישת ייעוץ סירבו - עד שאני לא איפגש עם רופאה אחת מסוימת אצלם בהתפתחות הילד, הם לא מאשרים את הייעוץ, ולא מזיז להם שכבר שילמתי לקיבלתי הפניה בקהילה. לשניידר נהלים משלו ולא מזיז להם מה עשית בקהילה. ניסיתי לבקש הפניה בפקס/טלפון ונעניתי שאי אפשר. הרופאה הזו אמורה לפגוש אותנו רק באמצע אוגוסט, עד אז אין אפילו אפשרות להיכנס לרשימת המתנה.
ראית פעם כזה שירות נוראי, זה פשוט הזוי, הסיבה היחידה שביקשתי שניידר שכולן מסביבי שהלכו בקהילה לפיזיו יצאו מאוד מאוכזבות והלכו לפרטי בסוף אסז חשבתי שאני "חכמה" שהולכת למקום הכי טוב. בפועל הפיזיו בשניידר מתבצע בחדר גדול משותף לכולם שזה אומר תינוקות בוכים וילדים מרעישים ולא מצליחים בכלל להתרכז בכלום והילד בוכה. גם כן טיפול ציבורי, זה פשוט זוועה, לא כל שכן שאם המטפלת חולה היא לא טורחת להודיע לי... וכך על פני חודשיים לא הצלחנו לטפל בכלום.
אם יש לך המלצה על מקום אחר במרכז לקבל בו את השירות, אני לא יודעת אם יסכימו להחזיר לי את הכסף ולשנות מקום כי כבר שילמתי על טופסי 17, אך מוכנה לנסות...
 

danakama10

New member
שימי לב

את מדברת על פיזיותרפיה, נדמה לי שריפוי בעיסוק זו הכתובת. תבררי. מצטערת, אני לא גרה בארץ ולא יכולה לעזור. בהצלחה
 

בלונד23

New member
לא, אני מדברת על ריפוי בעיסוק

ייעוץ בריפוי בעיסוק ולחוד פיזיותרפיה. שניהם.
 
למעלה