שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2

שבתשתיות
|במרכז הסקירה תעמוד השבתת דצמבר בקו לב"ש. עיקר המאמץ בהשבתה זו הופנה כלפי מפגש 244 שהפך למפגש כפול. בנוסף, שודרג קטע מסילה פעילה באורך 800 מ' ברמלה והואצו עבודות נוספות על הרציפים בתחנות רמלה וכפר מנחם. אפתח באזהרה מפני
: תמונה פנורמית של של המאסטרו רמי'ש ממפגש 244. בתמונה מופיע המעקף הזמני שהוכן סמןך למפגש. אפרופו רמי: האיש נשלח לחזית הלילית הקפואה לאחר שמנהל הקו הודיע לי חגיגית שהוא מעדיף לראות פנים חדשות. "אתה חייב לי את החסד הזה, בועז. אם לא עד עכשיו, אז לפחות במבצע האחרון של הפרויקט"
לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2
מבט מבפנים על הנעשה בחוץ.
 

בועז ל

New member
מפגש 244 בהשבתת דצמבר

לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2
מבט מבפנים על הנעשה בחוץ.
מפגש 244 בהשבתת דצמבר
כך זה התחיל: השופל שבתמונה עוקר ממקומם את אדני המסילה הפעילה. בצד מונחים האדנים החדשים. העבודות על מפגש 244 ובסביבתו הקרובה כללו בתוכן השלמת הנחתן של צמד מסילות באורך 700 מ' כ"א.
 

בועז ל

New member
בשל הקצב האטי של שרתי תפוז - הפסקה.

ביצוע חפירה
במהלך העבודות שודרג כמובן קטע המסילה הפעילה. עבודות השדרוג כוללות כמובן את חפירה להסרת המבנה התחתון הישן.
בשל הקצב האטי של שרתי תפוז - הפסקה.
אחזור אי"
בשעה מהירה יותר.
 

בועז ל

New member
הכנת מעקף

לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2
מבט מבפנים על הנעשה בחוץ.
הכנת מעקף
הכנת המעקף הזמני נועדה לאפשר את ביצוע העבודות במפגש. מיקומו של המעקף נבחר במכוון בתוך רצועת הרכבת והכביש. זאת, ע"מ להימנע מכניסה לשטחי השדות הסמוכים - עניין ביורוקרטי בלתי רצוי.
 

בועז ל

New member
המנוף המסילתי

לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2
מבט מבפנים על הנעשה בחוץ.
המנוף המסילתי
גם הוא בסביבה. בשונה מימי שגרה, בעת מבצע מרכזת הרכבת מאמץ אינטנסיבי במוקדי ההשבתות. קבלן התשתית + כל מחלקות הביצוע הרלוונטיות נמצאים בו זמנית באתרי העבודה.
 

בועז ל

New member
ביום למחרת

לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2
מבט מבפנים על הנעשה בחוץ.
ביום למחרת
כפי שצוין, תקופת המבצע מנוצלת להאצת עבודות נוספות וחשובות של הפרויקט. בתמונה זו ניתן להבחין כי הוחל ביציקתו של ניצב נוסף בצדו המערבי של גשר ההפרדה המפלסית הסמוך למפגש. שימו לב לתאריך ולמראה הכללי של הגשר. עוד אחזור אליו בתום המבצע. אגף תקשורת של הרכבת נוטל אף הוא חלק חשוב במבצע. הרדאר שבתמונה יעודכן במהלך המבצע לתנאים של מפגש כפול. זרועות המחסום בצדו המזרחי של המפגש פורקו יחד עם אלמנטי תקשורת נוספים של המסילה.
 

בועז ל

New member
גשר ההפרדה המפלסית

לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2
מבט מבפנים על הנעשה בחוץ.
גשר ההפרדה המפלסית
העבודות על הגשר מקבלות סוף-סוף דחיפה. לסחבקכם נודע כי ר"י הודיעה, משמע התחייבה, לגורמים שונים (ביניהם משרד התחבורה) על הפעלת הלו"ז החדש במאי 2012. משמעות הדבר היא כי ההפרדה המפלסית חייבת להסתיים עד לתאריך זה ולא - ניתן לשכוח מ-52 הדקות המובטחות בקו.
 

בועז ל

New member
הפתעות רמלה

לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2
מבט מבפנים על הנעשה בחוץ.
הפתעות רמלה
כאמור, מוקד נוסף של העבודות נמצא ברמלה, שם אמור להשתדרג קטע מסילה פעילה באורך 800 מ'. העבודה על התוואי הצר אינה נוחה במיוחד ובמצבים מסוימים נגישותן של המשאיות למיקום העבודה מתבצעת בנסיעה בהילוך אחורי בלבד. לאחר פירוק המסילה התחוור להנהלת הפרויקט כי לא ניתן לדבר על שדרוג המבנה התחתון, שכן לא נמצא מבנה תחתון. פשוטו כמשמעו. הדבר הצריך חפירה לעומק נוסף של 70 ס"מ לפחות, עניין המעמיד בספק את יכולתה של הרכבת לעמוד בלו"ז שנקבע להשבתה. ואם לא די בכך, הרי שצרה נוספת נחתה על הרכבת בדמותם של תושבי רחוב המן הרשע הסמוך למסילה ותושבים נוספים. בעקבות תלונות הדיירים - הפעם בצדק יש לומר בהגינות - הופסקו פעמיים עבודות הלילה של הרכבת. בבדיקה שנערכה ע"י הרכבת נמצא כי ברמלה לא שונה חוק העזר העירוני, כפי שנעשה בלא מעט רשויות אחרות, באופן בו ראש הרשות יוכל להתיר את ביצוען של העבודות בלילות. התסבוכת החדשה שנוצרה הובילה את הנהלת הפרויקט לפתרון הבא: בלילות תתבצענה עבודות שקטות שניתן לבצען. הצורך בחפירה עמוקה בוטל לאחר שנמצא פתרון הנדסי לעניין בדמות הכוורות שנראה בתמונות הבאות. בתמונה: פירוק המסילה הפעילה ו"המבנה התחתון" בתחנת רמלה.
 

בועז ל

New member
מבנה המעלית בתחנת רמלה

לפני שעוזבים את מנהרה מס' 2
מבט מבפנים על הנעשה בחוץ.
מבנה המעלית בתחנת רמלה
בצד שמאל של התמונה. במהלך המבצע הואצו העבודות על אלמנטים שונים בתחנה. על כך בהמשך שיבוא מחר.
 

קו 415

Active member
סליחה על השאלה

מבנה המעלית בתחנת רמלה
בצד שמאל של התמונה. במהלך המבצע הואצו העבודות על אלמנטים שונים בתחנה. על כך בהמשך שיבוא מחר.
סליחה על השאלה
האם קטע נען-לוד, כבר כפול? והאם הוא פעיל?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה