אביתר777777777777777
New member
בקיצור ולענין: אילו היו מזיזים את כל התחנה
400 עד 500 מטר מזרחה, לא היה שום צורך להקים תחנה תת-קרקעית......
חבל מאוד שלא חשבו על כך.....או אז, היתה התחנה ממוקמת בתחילתו של גן סאקר, במקום פתוח לגמרי, ללא שום צורך לרדת 80 מטר אל תוך האדמה ובמיקום מעולה ופתוח וכמובן ענק ופחות צפוף. אולי צעד כזה יכול היה דווקא לסייע במרכז העיר הישן והגוסס.
באזור גן סאקר, ניתן היה להקים גם מגדל קומות לחניית כלי-רכב שחלקו תת קרקעי ואת הגן אפשר היה להקים בנוסף גם על מבנה התחנה. אין לי ספק שהדבר היה מוזיל במיליוני ש"ח את ההוצאה. ארץ חלם...
בקיצור ולענין: אילו היו מזיזים את כל התחנהועכשיו לחלק המעניין
מעבר למנהרת האוורור ובמפלס נמוך מעט יותר נמצא צוות הכרייה שהגיע ממנהרת הגישה בליפתא דרך ה"מכנסון" הצפוני. המרחק בין קצה הכרייה (מנהרת האוורור שבתמונה) לצוות של "רולצור" עומד על מטרים ספורים בלבד, אך בינתיים ללא חיבור ביניהם. כפי שציינתי קודם לכן, מקצה מנהרת האוורור האופקית שבתמונה תתבצע כרייה נוספת אנכית, שתהיה המשכה של מנהרת האוורור אל הרציף הצפוני, או הצפון-מזרחי למדקדקים. ע"פ המדידות, צוות הכרייה שהגיע מליפתא דרך המכנסון הצפוני, נמצא כבר כמטר וחצי בתוך הרציף. את הרציף, כמו גם אולם הנוסעים, יש להמשיך לכרות בכיוון משרד החוץ הישן. ביניהם אמורים להיכרות במספר מקומות מנהרות קצרות לגישה מאולם הנוסעים לרציף. כנ"ל לגבי הרציף הנוסף, שצוות הכרייה הליפתאי טרם הגיע אליו דרך המכנסון הדרומי.
בימים אלה נערכים דיונים ברכבת מול "חופרי השרון" באשר לאופן כריית שאר חלקיה של התחנה. חברת "רמט" מופקדת על ביצוע שלד התחנה בלבד, בעוד "חופרי השרון" תבצע את כריית הרציפים, המשך אולם הנוסעים ופיר הדרגנועים האלכסוני.
400 עד 500 מטר מזרחה, לא היה שום צורך להקים תחנה תת-קרקעית......
חבל מאוד שלא חשבו על כך.....או אז, היתה התחנה ממוקמת בתחילתו של גן סאקר, במקום פתוח לגמרי, ללא שום צורך לרדת 80 מטר אל תוך האדמה ובמיקום מעולה ופתוח וכמובן ענק ופחות צפוף. אולי צעד כזה יכול היה דווקא לסייע במרכז העיר הישן והגוסס.
באזור גן סאקר, ניתן היה להקים גם מגדל קומות לחניית כלי-רכב שחלקו תת קרקעי ואת הגן אפשר היה להקים בנוסף גם על מבנה התחנה. אין לי ספק שהדבר היה מוזיל במיליוני ש"ח את ההוצאה. ארץ חלם...