שאלת הרצון החופשי.

jamejame

New member
לאלוהים בכבודו ובעצמו אין רצון חופשי

שהרי חכמתו אינסופית ולכן כל החלטה שלו היא הנכונה ביותר, וכל מי שמעז לרמוז אחרת, כאילו הזמין מקום שמור בגיהנום ואף שילם עמלת הזמנה.
ולא רק זאת: כיוון שחכמתו אינסופית יודע אחד אלוהינו בדיוק מה שיקרה בעתיד, ולכן אינו יכול לבחור בשום נתיב אחר מלבד זה המוביל ישירות אל העתיד שכבר ידוע לו. ולכן עיקר זמנו מוקדש לפתרונות של משוואת שרדינגר על מנת לאפשר לכל אותם חלקיקים תת-אטומיים להפטר מהרכיב ההסתברותי באישיות שלהם ולכן לא היה לו זמן להפציע הערב באצטדיון בצרפת ולאפשר לאיטלקיות להבקיע שער כנגד ההולנדיות במונדיאל הנשים, וזאת למגינת ליבם של מיליוני האוהדים האיטלקים הקתוליים (מותר על פי התורה לנשים לשחק כדורגל? אתמהה). ואם לצור ישראל וגואלו אין בחירה חופשית, על אחת כמה וכמה לנו, צאן מרעיתו, אין ולו שביב של רצון חופשי ונגזר עלינו אופס מה זה הברק הזה באמצע הקיץ
 

pozetiv

New member
אין דבר כזה החלטה נכונה.

אם מטעויות לומדים אז טעות היא לימוד ובגלל שבחיים כל הזמן לומדים לכן אין טעויות בחיים.
אם אתה חוזר על טעות זה כבר נקרא משהו אחר .
 

jamejame

New member
הטעות הראשונה שלך בתגובה מופיעה

כבר בשלב בחירת הכינוי. לא העתקת נכון את התוצאה של בדיקת האיידס שלך.
תהיה זו החלטה לא נכונה מבחינתי להתייחס לשאר דבריך.
 

jamejame

New member
תחביב.

אבל רציני, כמו נגיד רוכבי אופניים של יום שבת שמשקיעים בציוד ולבוש.
 
הרמב"ם - הלכה ה

שמא תאמר והלא הקב"ה יודע כל מה שיהיה וקודם שיהיה ידע שזה יהיה צדיק או רשע, או לא ידע? אם ידע שהוא יהיה צדיק אי אפשר שלא יהיה צדיק, ואם תאמר שידע שיהיה צדיק, ואפשר שיהיה רשע הרי לא ידע הדבר על בוריו? דע שתשובת שאלה זו ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, וכמה עיקרים גדולים והררים רמים תלויים בה, אבל צריך אתה לידע ולהבין בדבר זה שאני אומר: כבר בארנו בפרק שני מהלכות יסודי התורה שהקב"ה אינו יודע מדיעה שהיא חוץ ממנו, כבני אדם שהם ודעתם שנים, אלא הוא יתעלה שמו, ודעתו – אחד, ואין דעתו של אדם יכולה להשיג דבר זה על בוריו. וכשם שאין כח באדם להשיג ולמצוא אמתת הבורא, שנאמר: כי לא יראני האדם וחי אין כח באדם להשיג ולמצוא דעתו של בורא, הוא שהנביא אמר: כי לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי וכיון שכן הוא אין בנו כח לידע היאך ידע הקב"ה כל הברואים והמעשים, אבל נדע בלא ספק שמעשה האדם ביד האדם, ואין הקב"ה מושכו ולא גוזר עליו לעשות כך. ולא מפני קבלת הדת בלבד נודע דבר זה, אלא בראיות ברורות מדברי החכמה, ומפני זה נאמר בנבואה, שדנין את האדם על מעשיו כפי מעשיו, אם טוב ואם רע וזה הוא העיקר שכל דברי הנבואה תלויין בו.
================================================
מאחר שהטוב המופק מן המעשה תלוי גם בתוצאותיו ולא רק במניעי המבצע,
הרי רק האל, שידיעותו אינה מוגבלת בזמן יודע מהו טוב באמת.
 
למעלה