שאלת "בוק בת מצווה"

אני באמת אצטרך לחפש.

קיוויתי שמישהי מכאן תכיר צלם כזה, ותחסוך לי זמן. לפחות התחלתי לחשוב על זה מספיק זמן מראש, ואוכל לדבר עם כמה צלמים, ולהתרשם מהעבודות שלהם.
 
לדעתי, העובדה שזה מה שכולן עושות לא בהכרח מעידה על כך
שהצלמים האלו לא יודעים גם לעשות משהו אחר. מאוד ייתכן שאם תשוחחי אם כמה מהם תגלי שהם פתוחים לרעיונות אחרים, או אפילו מסוגלים להעלות כאלו בעצמן (!).
 
אני אנסה.

מנסיוני רובם של אנשי המקצוע, מקובעים בדרכם.
אלה מתוכם שחושבים על עצמם כאמנים, עוד פחות פתוחים לשינויים.
בכל מקרה אני ללא ספק אחפש. יש לי מספיק זמן בשביל למצוא, אני מקווה, צלמ/ת שיהיו איתנו בראש אחד.
 

macaroni35

New member
גם אצלנו אותו הדבר אבל...

תמיד מצחיק אותי מחדש וגם מעציב השבלונה הקבועה של -
בת מצווה - בוק, מסיבה במועדון, ואיזה להטוט מגניב...שיעשה הכי "רעש" ...
ואני פשוט אומרת - אפשר ומותר ואף מומלץ גם לעשות אחרת....

אז אנחנו חגגנו החודש 11...והנה אוטוטו מתחילות הבת מצוות כיתתי/שיכבתי ואני לא זורמת עם העדר...ולא הולכת להיות שום בת מצווש.

אני לא יודעת היכן את גרה אבל יש פער ענקי במחיר לצילומי הבוק בין המרכז לפריפרייה...
מכל מה שראיתי כולן מצטלמות אותו הדבר עם הזר פרחים הענקי והמוגזם הזה ואיפור ובים ובגרפיטי...לא מעניין ואף משעמם וחוזר על עצמו.
באמת מעניין אותי כמה אחרי זה הן מסתכלות באלבום הזה.(גם מוציאים הון על צילום וגם על ביגוד ואקססוריז)

אני חושבת שכדאי שפשוט תתאמו ציפיות קצת ותשבנה יחדיו ותשוחחו על מה מעניין אותה ומה היא היתה רוצה, ואת תשתפי בחוויותייך מהתקופה שלך ואיך לך חגגו (למשל בתקופתי לא היו בת מצוות לבנות וכך גם לחברותיי...)
האם זה מדבר אליה או שמעניין אותה דברים אחרים.
היתרון שלך שהיא רק חגגה 11 ויש לך הרבה זמן להתארגן ולבדוק....

לא חייב לצלם בוק כמו כולם - ניתן לצלם בוק מעניין עפ"י התחביבים של הילדה והדברים שמעניינים אותה, אפילו לשלב סיפורים עליה לאורך כל ה-12 שנה.
אתן מחליטות איך האלבום ייראה.

אגב, דווקא כן ראיתי צלמים שמצלמים באופן טיבעי וכמעט ללא איפור...ותמונות טיבעיות ויפות פשוט צריך לאתר את הצלם הנכון עבורכן.

אני מצלמת המון (תחביב) ועורכת אלבומים דיגיטליים לילדים שלי ולנו כמשפחה.
יצא לי אפילו כבר לערוך קליפ בת מצווה ואלבומים מעוצבים לחברות דרך אלבומבום ודווקא הילדות היו מאושרות עד הגג וזה סיפק אותן.

ומשהו אחרון - אצלנו נכנסה תוכנית בנות מצווה לבית הספר - 6 מפגשים.
ובנוסף האימהות לבנות החליטו לערוך כמה מפגשים שקשורים לגיל המצווה על מנת לתת ערך מוסף לשנה הזו.(כגון התנדבות בקהילה, ביקור בבית התפוצות...) רק בגלל כל הבת מצווש ועל מנת שיבינו שיש משמעות אחרת מעבר למסיבה במועדון והבוק.

שבת שלום
 
מקווה שהיא תוותר על מועדון.

כרגע היא רוצה מפגש משפחתי, מסיבה מצומצמת לחברות, וטיול.
מצד שני, בחודש הבא מתחיל מצעד המסיבות, ואולי היא תשנה את דעתה.
כדי לצלם אותה על כל תחביביה, יהיה צריך יותר מלוקיישן אחד, כנראה שיותר ממפגש אחד עם צלם. צריך לחפש מישהו שלא מצלם ילדות בנות 12 באופן מיני, ושיסכים לשנות מהבוק הקבוע למעננו.
היום אנחנו מצלמים רק בסלולרי, והתמונות לא מתאימות לבוק. אולי אני באמת צריכה לחפש בארון מצלמה, ולנסות לצלם אותה בעצמי. מעניין אם התמונות יהיו איכותיות מספיק.
לצערי על כל הנחלת התוכן לשנת בת המצווה, השתלטה אצלנו המורה לתרבות יהודית. הרבה ממה שהיא מלמדת מתנגש עם סולם הערכים המשפחתי שלנו.
שיחות ותיאום ציפיות אנחנו מנהלות באופן קבוע. אני מקווה שנצליח ליצוק תוכן משמעותי, שמתאים לנו, לארוע.
יש לנו כמעט שנה, והרבה ילדות חוגגות, כדי שנוכל לראות מה מוצא חן בעיננו, ועל מה אנחנו מוותרות.
אני פשוט אוהבת להיות מוכנה מראש, ולא רוצה לחכות לרגע האחרון.
 

macaroni35

New member
כ"כ מבינה את המקום שאת נמצאת בו...

"אני פשוט אוהבת להיות מוכנה מראש, ולא רוצה לחכות לרגע האחרון." בול אותו הדבר...אני כמו בתיה עוזיאל "הנה הכינותי מראש...."


האמת יש המון קווי דימיון במה שרשמת...מפגש משפחתי, משהו קטן עם חברות ואפילו חשבנו קטע של טיול משביל ישראל.

אם את פונה לצלם מקצועי - אל תשתמשי בהגדרה "בוק בת מצווה" אולי צילומים רגילים, כמו שמדיי פעם משפחות שלא מצטלמות עושות.
יש אצלנו צלמת ביישוב שדווקא בפוסטים שהיא מעלה היא לא פעם כתבה שיש לדוגמא קבוצה של 5-6 חברות שכל תקופה מבקשות ממנה לצלם אותן....צילומי חברות טובות...

מצלמה - אני מאלו שנאמנים למצלמות הרגילות.
וכן על מנת ליצור אלבום דיגיטלי או פיתוח דרושה איכות וגודל טוב של תמונה.
אולי תיקני לה אחת כזו לבת מצווה ותשמישי אותה....

אין לך אף חברה או מכרה שיש לה מצלמה איכותית ויכולה לעזור לכן?
בכל מקרה - תשרבטי כל מיני דברים ואז תיגשי לצלם מקצועי ותגדירי לו מה בדיוק את רוצה, בטוחה שתצליחי.

ואם יש לכן קבוצת ווטאסאפ לאמהות זה הזמן להתחיל לאסוף את שמות הצלמים וההמלצות ולהתחיל לבדוק ולסנן.

המון הצלחה ותעדכני.
 
תודה


אולי גם לנו יש בארון מצלמה טובה. צריך משהו מיוחד לפורטרטים?
בנתיים קיבלתי בפרטי שם של צלמת טובה מהסביבה שלנו.
הילדה גדלה ומשתנה בקצב מסחרר, אז החלטנו שהגיוני לחכות חצי שנה לפני שנתחיל להפיק את הבוק בצורה מעשית.
נקווה שהמסיבות במועדונים לא ימצאו חן בעיניה יותר מידי
אני ממש לא מתחברת לסוג כזה של חגיגה.
 
ממש לחכות. אין טעם לצלם יותר מ-3 חודשים לפני האירוע. הם אכן
משתנים עכשיו בקצב מסחרר.
ואם היא דומה לך באופייה, אז בהחלט יש מקום לאופטימיות שמועדונים וכו' לא יהיו כוס התה שלה. כך זה אצלנו, ואנחנו גם לא מופתעים וגם מאוד שמחים. הבכור היה בשנה האחרונות בהמון בת מצוות (ועכשיו התחילו גם הבר מצוות), והסגנון של מועדונים/אולמות גרנדיוזיים לא מדבר אליו בכלל.
 
גם בר מצוות לא חגגנו באולם, לשמחתי הרבה.

חתונה חגגנו בגן ארועים, אבל זו היתה הבחירה של הכלה, לא של הצד שלנו.
כרגע אני מתחילה להתכוונן על כמה שבועות ביפן. היא ביקשה להגיע ליפן, אבל אמרנו לה שזה טיול מאוד יקר, ולא בטוח שניסע לשם, כך שזו הפתעה מאוד משמחת בשבילה. נראה לי שטיול אטרקטיבי שכזה יצליח לגבור על הפיתוי שבאולם ארועים.
 

Ani15

New member
בענין התוכן

התקבצנו אמהות כל ילדות הכתה, כבר עכשיו, עשינו רשימה של ערכים שחשוב לנו להעביר, רשימה של פעילויות שמתאימות להם, חילקנו אחריות בינינו, ובחודש הבא יוצאים לדרך. נדמה לי שאני לא הראשונה בפורום הזה שמספרת על יוזמה דומה.
הסתייגויות: 1. אנחנו חבורה של משפחות מגובשת מאוד שהולכת ביחד מהטט"ח, אז היה לנו ממש טבעי להתארגן לזה, כולל להוסיף את בנות הכתה שנוספו מאז.
2. אחת האמהות, פעלתנית במיוחד, דחפה לזה, ובלעדיה כנראה שזה לא היה קורה.
3. כבר חטפנו על הראש מהצקצקניות שבוועד הכתה שלנו שמדובר בפעילויות לבנות בלבד (חוץ מפעילות אחת), וזה לא בסדר, בלה בלה בלה. מכיוון שלא ממש ביקשנו מהם רשות, זה לא נורא מטריד אותנו. בת מצווה זה רק לבנות, זה מה יש.
 
אנחנו לא מגובשות, ובכל מקרה

כבר מאוחר מידי.
מקווה שעניין התוכן והמשמעות לא יתמסמס לנו.
 
בת מצווש

גם אצלי הבכורה חגגה לפני כמה חודשים 11 ומיד עברה למוד בת מצווש.
ישבנו לתאם ציפיות... אני ממש לא מתחברת עם החגיגות סטייל חתונה באולמות.. אבל נתתי לה לבחור בין ארוע גדול שיתאים לנו (באזור של טבע , בחוץ ובוודאי לא באולם) או טיול משפחתי לחו"ל שיתאים לתקציב. אחרי שערכנו רשימה של בעד ונגד היא בחרה בטיול משפחתי שגם היה הבחירה שלי
. מניחה שנערוך גם ארוחה חגיגית במסעדה למשפחה הקרובה ושתזמין גם כמה חברות טובות. עוד דבר שהיא חולמת עליו מאז היותה בת 10 זה בוק ... עם כל התמונות הצפויות והבנאליות. חיפשתי ברשת צלמים באזור שלנו... השוותי תמונות ובחרתי צלם או שניים שהתמונות הן במפורש תואמות גיל ולללא רמזים מיניים. על הדרך גם ישבתי איתה והראתי לה את ההבדלים ואת מה שזה משדר.
הבוק יהיה רק לקראת הקיץ אז עוד לא דיברתי עם אף אחד מהם... זה ברשימת המטלות... אני כן רואה התייחסויות בתמונות לתחביבים של הבנות ולאישיות... מניחה שבחירת האתרים לצילום זה חלק מהעניין.
נראה לי שאין טעם שאתן לך שמות כי אנחנו גרים בצפון.
בהצלחה
 
שיהיה בהצלחה


תמיד חבל לי שמכיוון שהיא נולדה בחורף, אי אפשר לחגוג בחיק הטבע. זה דווקא היה יכול להיות נחמד.
אני מחכה למסיבות הראשונות, נראה איך יחגגו החברות, ומה ימצא חן בעיניה. אני לוקחת בחשבון שהיא הגיעה לגיל שהחברות חשובות בו מאוד, ואולי היא תחליט לבחור משהו שלא ימצא חן בעיני.
נקווה לטוב.
 

danakama10

New member
אין כל רע בשטאנץ קבוע

הרי גם חתונות הן בשטאנץ קבוע. למה? כי זה מה שמוצא חן בעיני הרוב ולכן זה הקונספט המנצח.
אם יש רעיון מקורי ברור שנחמד להשתמש בו. אבל סתם לשבור את הראש איך להיות שונים ומיוחדים? מיותר. מגיע גם לבנות אינטילגנטיות עם תחביבים חשובים ומעניינים להיות כמו כולם וסתם יפה ופוטוגנית ליום אחד בלי אג'נדה מאחורי זה. ומותר גם לילדה שמשחקת כדורגל עם הבנים להתאפר ולהינות מזה. למה לקטלג אותה בכוח כטום בוי? אם הבנות מגיעות עם יוזמה אחרת, כמובן אפשר לשתף פעולה.
 

סביון1

New member
השאלה היא האם זו המהות של גיל המצווה

או ליתר דיוק - השאלה היא האם ההורים רוצים להנחיל לביתם את מהותו של יום בת המצווה כיום בו את יפה ופוטוגנית ותו לא בלי שום אג'נדה כמו שכתבת?
 
לא מכירה אף אחת ש-א' עשתה את הבוק

ביום של הבת מצווה.
ב' הדבר היחיד שהיא עשתה שקשור לבת מצווה היה בוק.
בוק הוא חלק מהחגיגה, שהמטרה שלו שתהיינה לילדה תמונות יפות מגיל 12. יש מי שחשוב לו להראות גם את התחביבים של הילדה באותו גיל, אבל זה לא הופך את זה ל"עמוק וערכי" יותר. עדיין המטרה היא כמה תמונות יפות מאותו גיל, ואם הילדה תצא לא יפה בתמונות, זה יאכזב ויכעיס את כולם - כי, כאמור, זו המטרה האמיתית, ובשביל זה בעצם שוכרים את הצלם.

העובדה שגם לילדות אחרות יש בוק דומה בכלל לא רלבנטית, כי מה שמשנה הוא מה יש לילדה הספציפית ואם הבוק נראה לה יפה עכשיו וייראה לה יפה בעתיד. זה לא שהיא תשב בעוד כמה שנים ותשווה בוקים - היא תראה רק את שלה.
 

סביון1

New member
ואני לתומי חשבתי, שמטרת הבוק הוא מזכרת לילדה מגיל 12

ואם הילדה לא יפה? ואם היא יפה אבל היופי לא מענין אותה? ומה לומדות הילדות בהגיען לגיל מצוות? שבגיל מצוות מתעדים את היופי שלהן. בעיני התרבות הזאת היא דוגמה קטנה לאיך אנחנו הופכים את הבנות שלנו לאובייקט מיני עוד לפני שהן מבינות מה זה בכלל. אני נגד. רוצים בוק יפה? סבבה, ברור שיותר כיף להצטלם יפה מאשר מכוערת. אבל אם זאת מהות הבוק, אז בעיני זה לא טוב. תקראו לי עתיקה, בוקית או לא זורמת. לא טוב בעיני.
&nbsp
אגב, הצעיר שלי ממש ברגעים אלה חזר מבת מצווש ראשונה בשכבה שלו. שאלתי אותו אם בת המצווה היתה יפה. מדובר, אגב, בילדה יפה מאד גם בלי שום איפור וקישוט. הוא אמר שהיה לו מוזר לראות אותה מאופרת. "היא יכלה להיות בובה" הוא אמר.
&nbsp
 

danakama10

New member
אם הילדה לא יפה

אז מלמדים אותה לטפח את עצמה. כל אחת מסוגלת להראות נאה לפחות.
אני לא מבינה מדוע השקעה בצורה החיצונית נחשב כל כך vain. מדוע זה אמור להפוך ילדה לאובייקט מיני. ילדות (וגם בנים) רוצים להראות טוב כי זה תורם להם לבטחון העצמי ולהרגיש טוב עם עצמם. אצל בנות זה כולל גם איפור. כאמור, אין בזה שום דבר רע. אני לא חושבת שילדות צריכות להתחיל להתאפר מוקדם מדי, כי זה לא תורם לבריאות העור, אבל החל מגיל 12, לא אסון בכלל אם באירועים מיוחדים הן תתאפרנה. ואם מדובר בילדות חכמות שיש להן תחומי עניין נוספים, הטיפוח והאיפור הוא רק פאן אחד מהן. זה לא מגדיר אותן, בדיוק כמו שטיפוס על עצים לא מגדיר בת אחרת. בנות הן יצורים קצת יותר מורכבים מזה, לא? אם ילדה לא מתעניינת באיפור, ברור שלא צריך להכריח אותה לשים בשביל הבוק. אבל לכבוד האירוע המרגש, היא תלמד שרוצים לתעד אותה כשהיא במיטבה. זו לא בושה. וגם אם הילדה אלופת מועדון השח, זה בסדר אם היא תצטלם מאופרת בשדה עם כתר פרחים על הראש, ולא בזמן האליפות דקה לפני הניצחון או עם מלכה ביד במבט מהורהר על לוח השח. בעיני זה פלצני. לילדות מותר להיות לפעמים סתם יפות או נאות בפוזות שחוקות. זה גם חלק מהן. אפשר לצלם אותן בזמן תחרות השח בלי קשר לבוק בת מצווה, והיא תמיד תזכור מה היו התחביבים שלה כשהיא תעיף מבט בכל הפרסים שזכתה בתחרויות. בעיני הבוק הוא כדי לתת הרגשה טובה לילדה, ולהוציא אותה הכי טוב שאפשר. לא כדי להשוויץ בכל הכשרונות שלה. אם הילדה מתעקשת להצטלם בזמן שהיא רוקד? על הכייפאק. בזמן שהיא מטפסת על עץ? מצויין. בזמן תחרות שחמט חשובה? אין בעיה. כל עוד זה נובע ממנה ומשקף את הרצון האמיתי שלה, ולא לחץ סמוי של ההורים שרוצים תוכן ונבעתים מהאפשרות שהילדה תהיה סטנדרטית.

אגב, הבן שלי משקיע הרבה זמן ומחשבה כל בוקר בבחירת הלבוש שלו ויש לו דרישות ספציפיות מהספר בזמן תספורת. חשוב לו איך שהוא נראה, וזה נהדר. לבן השני לא איכפת בכלל. העיקר שיהיה נוח, והשאר לא מעניין אותו. כל עוד הוא נראה מסודר ונקי, גם לי לא איכפת. שניהם חכמים ומוצלחים, וזה לא אומר שלבן המטופח אמור להיות לא חשוב מהצורה החיצונית שלו.

אני חייבת עוד לציין שאנטי כלפי טיפוח הוא דבר די ישראלי. הרבה נשים לא מתאפרות בארץ, שערות וציפורניים לא מטופחים, הלבוש לא מוקפד. זה נוח, אין ספק. אבל אם קצת מתגברים על העצלות אפשר להראות בצורה קצת יותר מלבבת לעולם. זה לא הופך נשים שאיכפת להן מהצורה החיצונית לאובייקט מיני, אלא לנשים שמכבדות את עצמן, כולל את הופעתן החיצונית.
 
כל ילדה יפה,

ובכל גיל מתעדים את היופי שלהן (גם כל ילד יפה, אגב) - רק שמי שעושה את זה אלה בדרך כלל ההורים האוהבים שלהן (ובימינו - החל מגיל מסוים גם הן. והם. שוב - לא קשור לבן או בת) - ורוב התמונות יוצאות לא מאוד טובות כי לא מדובר בצלמים מקצועיים עם מצלמות מקצועיות (לא שהילדה יוצאת מכוערת, אבל פחות נעים להסתכל בתמונות עצמן בגלל עניינים כמו תאורה, מרחק, מיקוד, רקע, וכו' - כל מה שצלמים מקצועיים יודעים לעשות היטב). בגיל 12 עושים את זה אצל צלם מקצועי כי זה סוג של טרנד - אחותי, למשל, עשתה בוק בגיל 9, בלי קשר לשום טרנד. ובהחלט אין לזה ש-ו-ם קשר למין. אבל ממש שום קשר. יכול להיות לזה קשר אם בוחרים בכך, אבל ז-ו בהחלט לא מטרת הבוק, והוא יכול להיות תמים לגמרי - כולל אם הילדה מאופרת. אם כי בהחלט לא חובה להתאפר גם לצילומים - רק אם הילדה מעוניינת (ורבות מהן כן מעוניינות, אבל יש בהחלט כאלה שלא מעוניינות).
אנחנו קיבלנו במתנה פעמיים צילומים משפחתיים, והפעם השנייה הייתה המתנה הכי טובה שקיבלתי אי פעם (הצילומים במקרה כ-ן היו ביום ההולדת שלי) - כי אני כ-ן אוהבת להסתכל בתמונות מהעבר (כמו רבים אחרים בעולם, אגב), והתמונות היו מאוד מוצלחות, ומהוות מזכרת מעולה של המשפחה בגיל הזה. במתנה הקודמת התמונות היו לא משהו (והצלמת ניסתה להציל אותן באמצעות פוטושופ מזעזע), וזה ביאס. ושוב, שום קשר למיניות של אף אחד - המטרה היא תמונות יפות נקודה.
 
אגב, "בובה" בהחלט לא נשמע משהו מיני.

אני מניחה שהוא לא התכוון לבובת מין...


והעובדה שיש בימינו גם בוק בר מצווה די שומטת את הקרקע מתחת לכל טיעון של "מה אנחנו מעבירים לילדה" לגבי הבעייתיות בכך שבנות מצולמות לבוק בגיל 12. המטרה היא תמונות יפות, לילדים משני המינים.
 
למעלה