marabo
Well-known member
"דת הרבנים" זו מסורת הדורות.
הפסוק בדברים אומרך כך:
"וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם בִּתְּךָ לֹא-תִתֵּן לִבְנוֹ וּבִתּוֹ לֹא-תִקַּח לִבְנֶךָ"
במסכת קידושין נכתב כך משמו של רבי שמעון בר יוחאי:
א"ר יוחנן משום ר"ש בן יוחי דאמר קרא (דברים ז, ד) "כי יסיר את בנך מאחרי" בנך הבא מישראלית קרוי בנך ואין בנך הבא מן העובדת כוכבים קרוי בנך אלא בנה.
בחומש דברים בפר יז ניכתב למי ניתנה סמכות לפרש את התורה:
כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין דָּם לְדָם בֵּין דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל.
השופטים הראשונים היו אלו שמשה רבנו החליט עליהם במדבר בפרשת יתרו ואלו שהוסמכו על ידיהם מדור לדור הם היו מוסמכים לתן תקנות ולקבוע הלכות.
הסמיכה עברה מדור לדור עד לאחר החורבן בגלל גזירות הרומאים.
שמעון בר יוחאי היה עדין מאלו שעבר את הסמיכה ולכן הוא היה מוסמך לחדש ולקבוע הלכות.
באשר לאותה נעמה העמונית, קודם כל לא כתוב שלא עברה גיור, כך שמכאן אי אפשר ללמוד מכאן או לכאן.
וגם אם נזרום איתך שבתקופת רחבעם עוד לא הונהגה ההלכה הזו אלא בזמן מאוחר יותר. כל עוד היא הונהגה בידי המוסמכים לכך אז זאת ההלכה המחייבת.
גם חוקי מדינת ישראל היום הם לא חוקי מדינת ישראל של 1948.
בחיים חוקים משתנים וכל עוד הם משתנים על ידי מי שהוסמך לכך הם החוקים המחייבים.
הפסוק בדברים אומרך כך:
"וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם בִּתְּךָ לֹא-תִתֵּן לִבְנוֹ וּבִתּוֹ לֹא-תִקַּח לִבְנֶךָ"
במסכת קידושין נכתב כך משמו של רבי שמעון בר יוחאי:
א"ר יוחנן משום ר"ש בן יוחי דאמר קרא (דברים ז, ד) "כי יסיר את בנך מאחרי" בנך הבא מישראלית קרוי בנך ואין בנך הבא מן העובדת כוכבים קרוי בנך אלא בנה.
בחומש דברים בפר יז ניכתב למי ניתנה סמכות לפרש את התורה:
כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין דָּם לְדָם בֵּין דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל.
השופטים הראשונים היו אלו שמשה רבנו החליט עליהם במדבר בפרשת יתרו ואלו שהוסמכו על ידיהם מדור לדור הם היו מוסמכים לתן תקנות ולקבוע הלכות.
הסמיכה עברה מדור לדור עד לאחר החורבן בגלל גזירות הרומאים.
שמעון בר יוחאי היה עדין מאלו שעבר את הסמיכה ולכן הוא היה מוסמך לחדש ולקבוע הלכות.
באשר לאותה נעמה העמונית, קודם כל לא כתוב שלא עברה גיור, כך שמכאן אי אפשר ללמוד מכאן או לכאן.
וגם אם נזרום איתך שבתקופת רחבעם עוד לא הונהגה ההלכה הזו אלא בזמן מאוחר יותר. כל עוד היא הונהגה בידי המוסמכים לכך אז זאת ההלכה המחייבת.
גם חוקי מדינת ישראל היום הם לא חוקי מדינת ישראל של 1948.
בחיים חוקים משתנים וכל עוד הם משתנים על ידי מי שהוסמך לכך הם החוקים המחייבים.