אינך מבין את מושג "מידתיות".
אחד הבסיסים של התרבות המערבית הינו מושג ה"מידתיות".
למשל, אם רוצח נמלט משוטר בין המון אדם, כמה אזרחים יכול השוטר להרוג כדי להרוג גם את הרוצח הנמלט?
הרי אם הרוצח ימלט, הוא עלול להרוג עוד אנשים.
לשם כך המוסר המערבי מעלה את נושא ה"מידתיות".
בד"כ הכוונה היא שאין לפגוע ביותר ממה שיכולים להפגע, אבל זה לא פשוט, כי אי אפשר לדעת כמה עלולים להפגע בעתיד אם הרוצח ימלט.
נושא המדיתיות הוא אבן בוחן חשובה בחוק המלחמות הבינלאומי, וצה"ל עושה מאמצים גדולים לעמוד בו.
צה"ל לא יסכל סכול ממוקד טרוריסט בעזה, אם בסביבה יש עוד 20 איש.
אך צה"ל כן יפעל נגד מכונית שבה יושב הטרוריסט עם עוד 2-3 אנשים.
הצבא הנאצי למשל לא נשמע לחוק הזה, ואם פרטיזן פולני הרג חייל נאצי, הנאצים הוציאו להורג כמה עשרות אנשים מהכפר הקרוב, ושרפו כמה כפרים בסביבה.
הגישה שלהם היתה שעדיף 1,000 הרוגים פולנים מחייל גרמני הרוג אחד.
גישה אידאולוגית דומה, נשמעת בישראל באותה תת רמה מוסרית, שעדיף 1,000 פלסטינים הרוגים, מישראלי אחד הרוג.
האידאולוגיה הזו אינה נאצית, היא היתה קיימת בעבר בהרבה תרבויות, אך היום היא מסמלת את הזוועה הנאצית.
כאשר בעולם אומרים שנהרגו 60 עזתים, ולא נהרג אף ישראלי, הכוונה במשפט היא שלישראל לא נשקפה סכנה של ממש, עובדה שאף ישראלי לא נהרג, ולכן הריגת 60 פלסטינים חורגת מגבולות המידתיות, ולכן מהווה עבירה על החוק הבינלאומי.
הבעייה ההסברתית נובעת, שאנו כהרגלינו בקודש, משקרים.
אנו יורים בפלסטינים בעזה לא בגלל שהם מחבלים, ולא בגלל שהם מהחמאס.
אנו יורים בהם כדי שמחר לא יבואו מיליון אזרחים לא חמושים ויעברו את הגדר.
הסכנה אינה בכמה חיילים שיכולים היום להפגע, אלא בסכנה למדינת ישראל בכלולתה, בחדירה המונית של אזרחים פלסטיניים לא מזוינים.
אם אומרים את האמת, אז המידתיות נשמרת.
אם משקרים, אז אנשים חסרי הבנה, שואלים שאלות מטופשות כמו ששאלת.