תפריט
עמוד ראשי
פורומים
פוסטים
חיפוש
מה חדש
פוסטים חדשים
פוסטים חדשים לפרופיל
פעילות אחרונה
משתמשים
משתמשים מחוברים
הודעות פרופיל חדשות
חפש בהודעות פרופיל
בלוגים
המומחים
השקעות נדל"ן בארה"ב
ייפוי כוח מתמשך , צוואות, ירושות
גישור
דיני משפחה
טיפול CBT
רפואת חניכיים שתלים דנטליים
דיני עבודה
דרכון פורטוגלי
הורים למחוננים
אדריכלות
פורום מיסים
טיפולי פוריות
שמאות מקרקעין
הסרת שיער
מכשירי שמיעה
אזרחות אוסטרית
איך לבחור עגלה לתינוק?
התחבר
הירשם
מה חדש?
חיפוש
חיפוש
חפש בכותרות בלבד
By:
פוסטים
חיפוש
תפריט
התחבר
הירשם
Install the app
Install
פורומים
המומחים
משפחה
הורים למחוננים
שאלה לנחושתן
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
אתה משתמש בדפדפן מיושן. יתכן והאתר הנוכחי יוצג באופן שגוי, כמו כן אתרים אחרים ברשת.
אנא שדרג את הדפדפן או השתמש
בדפדפן חילופי
.
הגב לנושא
תוכן ההודעה
<blockquote data-quote="יורה נחושתן" data-source="post: 139414279" data-attributes="member: 3971457"><p>יכולת זיהוי/ניבוי</p><p></p><p>לא מכיר את המחקר שנעשה לפני כ-20 שנים שמצא את המדד הטוב ביותר לניבוי הצלחה במבחנים אקדמיים, מעניין מטעם מי נעשה המחקר. בכל אופן, בחינות הבגרות אינן יכולות להוות מדד מכיוון שמדובר על לימוד חומר ושינונו (5 יחידות במתמטיקה זו נחלת מעטים). אבוי לנו אם שינון חומר יהווה מדד להצלחה באקדמיה אלא אם מדובר בקידוש הבינוניות. פעמים רבות נמצא שתלמידים הצליחו במבחני סאלד כשרמת השפה שלהם היתה גבוהה כשזהו מרכיב שהושג בזכות יצירת עניין בקריאת ספרים אצל הילדים. כלומר, ככל שילדים קראו יותר, הסיכוי שלהם להצלחה היה גבוה יותר. אם כך, אני יכול להסיק שמשפחה שתאפשר לילד יותר קריאה והרחבת הידע, תגדיל את סיכויו להצליח במבחן. ואז אני שואל את עצמי "מה בעצם נמדד כאן? והאם הרחבת יכולת הקריאה הופכת את הילד למחונן יותר?" אז מכאן אני יכול להסיק שמחונן אינו יכול להגיע ממקום בו לא יעודדו אצלו את הקריאה למשל (כמובן שיהיו מרכיבים נוספים המשפיעים על בדיקת רמת המחונן). כשאני רואה אחוז נכבד מאוד של ילדים שנכשלים במבחן קרני ולמרות זאת, הגיעו מכיתת מחוננים לאחר שהוכרו כמחוננים בדיקת סאלד, אייני יכול שלא להעלות את השאלות והספקות בעניין זה. אז יתכן שזהו המדד הטוב ביותר הקיים היום, אולם אין זה אומר שזהו מדד טוב.</p><p>ובקשר להצלחה באקדמיה. בזמנו ראיינתי את פרופ' יוסי צלגוב -שהתחום שלו הוא פסיכולוגיה קוגנטיבית ובמיוחד, מבחנים פסיכוטכניים ופסיכומטריים - אחת השאלות ששאלתי אותו היתה לגבי היכולת של הפסיכומטרי לנבא הצלחה באקדמיה. תשובתו הדהימה אותי מכיוון שהוא ענה ש"אם תיקח מטבע ותטיל אותו באויר ותהמר על עץ או ראש. התוצאה שתתקבל תהיה טובה יותר מתוצאת הבחינה בעניין זה" - וההסבר שלו היה חוסר משאבים חומריים לקבל את כל המבקשים ללמוד במחלקות מאוד מסויימות באקדמיה. אני מניח שבמקרה שלנו, יש גם חלק לנושא זה.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="יורה נחושתן, post: 139414279, member: 3971457"] יכולת זיהוי/ניבוי לא מכיר את המחקר שנעשה לפני כ-20 שנים שמצא את המדד הטוב ביותר לניבוי הצלחה במבחנים אקדמיים, מעניין מטעם מי נעשה המחקר. בכל אופן, בחינות הבגרות אינן יכולות להוות מדד מכיוון שמדובר על לימוד חומר ושינונו (5 יחידות במתמטיקה זו נחלת מעטים). אבוי לנו אם שינון חומר יהווה מדד להצלחה באקדמיה אלא אם מדובר בקידוש הבינוניות. פעמים רבות נמצא שתלמידים הצליחו במבחני סאלד כשרמת השפה שלהם היתה גבוהה כשזהו מרכיב שהושג בזכות יצירת עניין בקריאת ספרים אצל הילדים. כלומר, ככל שילדים קראו יותר, הסיכוי שלהם להצלחה היה גבוה יותר. אם כך, אני יכול להסיק שמשפחה שתאפשר לילד יותר קריאה והרחבת הידע, תגדיל את סיכויו להצליח במבחן. ואז אני שואל את עצמי "מה בעצם נמדד כאן? והאם הרחבת יכולת הקריאה הופכת את הילד למחונן יותר?" אז מכאן אני יכול להסיק שמחונן אינו יכול להגיע ממקום בו לא יעודדו אצלו את הקריאה למשל (כמובן שיהיו מרכיבים נוספים המשפיעים על בדיקת רמת המחונן). כשאני רואה אחוז נכבד מאוד של ילדים שנכשלים במבחן קרני ולמרות זאת, הגיעו מכיתת מחוננים לאחר שהוכרו כמחוננים בדיקת סאלד, אייני יכול שלא להעלות את השאלות והספקות בעניין זה. אז יתכן שזהו המדד הטוב ביותר הקיים היום, אולם אין זה אומר שזהו מדד טוב. ובקשר להצלחה באקדמיה. בזמנו ראיינתי את פרופ' יוסי צלגוב -שהתחום שלו הוא פסיכולוגיה קוגנטיבית ובמיוחד, מבחנים פסיכוטכניים ופסיכומטריים - אחת השאלות ששאלתי אותו היתה לגבי היכולת של הפסיכומטרי לנבא הצלחה באקדמיה. תשובתו הדהימה אותי מכיוון שהוא ענה ש"אם תיקח מטבע ותטיל אותו באויר ותהמר על עץ או ראש. התוצאה שתתקבל תהיה טובה יותר מתוצאת הבחינה בעניין זה" - וההסבר שלו היה חוסר משאבים חומריים לקבל את כל המבקשים ללמוד במחלקות מאוד מסויימות באקדמיה. אני מניח שבמקרה שלנו, יש גם חלק לנושא זה. [/QUOTE]
שם
אימות
פרסם תגובה
פורומים
המומחים
משפחה
הורים למחוננים
שאלה לנחושתן
צור קשר
תקנון הפורום
מדיניות פרטיות
עזרה
עמוד ראשי
עברית (he_IL)
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd.
Forum software by XenForo
®
© 2010-2020 XenForo Ltd.
למעלה