צודק. נשמטה מילה: "כי זה לא אפשרי"
(אני הופך לדיסלקט בערוב ימי...) אפשר, בהחלט, וללא צל של ספק, להשפיע על התנהגות האופנוע רק ע"י מה שרוב האנשים קוראים לו "הפעלת לחץ על הרגליות" או "העברת משקל לרגליות". אפשר. רק שזה לא מעביר שום משקל, בפועל, כיוון שהמשקל הכולל של האופנוע ישאר זהה בין אם הרוכב יושב כמו שק תפוחי אדמה על המושב, אם הוא עומד על הרגליות, ובין אם הוא חצי יושב חצי עומד, ככה "מרחף" עם הישבן על המושב. מי שרוצה לבדוק זאת יסע נא בכביש פנוי (שחו"ח לא יעשה תאונה ויגיד שזה בגלל שמיצו אמר לו), ובזמן הרכיבה במהירות סבירה, ללא שינוי בכלל בתנוחת הישיבה שלו, ידרוך נא בכל הכוח על הרגלית הימנית. ממש, לדרוך בכל הכוח, ולא לעזוב. ההשפעה על האופנוע תורגש. אבל אין פה קסמים, ולמרות שהרוכב לא היה אולי מודע למה שהוא עשה, בפועל, כמו שכתב "הבנת", זה תמיד יבוא על חשבון משהו אחר, אפילו ברמה שהרוכב לא מודע אליה. לדוגמה, זה יכול להיות שכדי לקבל את המנוף המתאים לדריכה חזקה על הרגלית, הוא לפת במידת מה את הכידון וכדי לתת את המנוף הוא גרם לכך שבתת-מודע הכידון נדחף קצת שמאלה. אני לא ממליץ לזלזל באותו אלמנט של תת-מודע (או אולי עדיף לקרוא לזה "תנועה לא מודעת"). גם פה אפשר בקלות לבצע ניסוי, ואם תרכבו על אופנוע סביר במהירות סבירה בכביש ישר לגמרי, ובדימיון שלכם תדמיינו איך אתם רוצים לעבור נתיב, גם אם תזיזו (שוב, בדימיון) רק את האוזן השמאלית שלכם, או אפילו אם תטו את הראש מעט שמאלה, תגלו להפתעתכם שאשכרה האופנוע עובר נתיב. ברור שלא הזזת הראש היא זו שגרמה להטייה ולמעבר הנתיב, אבל זו עובדה. מבלי לפרק את התנועה עצמה לגורמיה לא יהיה ניתן בוודאות לדעת מה בדיוק גרם למה, אבל זה בהחלט מספיק כדי שמדריכי רכיבה בארץ ובעולם יגידו את המשפט הזה, "להעביר משקל לרגליות" והם יעבירו את המסר. זה דומה, בערך, לכל ההסברים שמדריכי טירונים מעבירים לטירונים שלהם לגבי כל מיני טכניקות ירי, ואפילו אם ההסבר עצמו ברמה הפיזיקלית לא נכון או שובש מהמקור מבלי שמי שמעביר אותו יבין שמה שהוא אומר לא יתכן פיזיקלית, עדיין הוא מעביר את המסר.