שאלה לגבי השלמת נסיעה

מצב
הנושא נעול.
אני עדיין מנסה להבין על מה הוויכוח כששנינו אומרים אותו דבר

מה שאתה אומר לא יעבור בית משפט מכמה סיבות:
אבל קודם לכן, תקנות התעבורה נכתבו ב1961, מאז חלו בהן שינויים היכן שנדרש, היכן שדבר מה שנכתב היה דרוש שינוי עקב מציאות חדשה. אך היכן שלא התעוררו מחלוקות על הבנת התקנות והשלכותיהן על המציאות החדשה - לא בוצע שינוי. התקנות נכתבו כאשר בעבור נסיעה באוטובוס או רכבת היה ניתן לשלם במזומן בלבד ולכן כל אחד שילם עבור ההגעה ליעדו. מקרים פחות נפוצים היו מה שתיארתי מקודם, אדם אשר שילם ליעד ביניים אך מסיבה כזאת או אחרת החליט שלא לרדת ביעד הביניים ובחר להמשיך ליעד ביניים אחר או לעיר היעד. המספר של המקרים האלו להערכתי היה עוד יותר מועט מכיוון שכדי שאדם ישנה את תכנוניו בימים ההם מבלי שיוצרים עמו קשר...
&nbsp
עכשיו, מדוע לא יעבור בית משפט:
&nbsp
1. שכר הנסיעה לא ניתן לפירוש כהשכר שיש לשלם במקום (בעת העליה לאוטובוס) אך ורק מתחנת המוצא ועד תחנת היעד. למה? כי אם המחוקק היה רוצה למנוע מצב שכזה (פיצול לשני תשלומים), הוא היה מציין זאת בתקנה.
&nbsp
2. מכיוון שכל אדם יכול לעלות על אוטובוס כמו קו 317 ולשלם בעבור נסיעה ליבנה או להשתמש בחוזה תקופתי (שהוא כרטיס נסיעה תקף לפי הגדרת התקנה), לרדת פיזית מהאוטובוס (ובכך תמה "הנסיעה"), לעלות שוב על האוטובוס ולהתחיל ב"נסיעה" חדשה - בית המשפט לטעמי לא יתרשם שלכך התכוון המחוקק, לטרטר את הנוסע כולל מטלטליו, לרבות אדם המתקשה בהליכה או נכה ולכן לא יקבל את הטענה שלך.
&nbsp
ואם אתה רוצה שאקשה עליך, מה לגבי קווים בהם יש הפסקת התרעננות? הנסיעה תמה כולל כיבוי מנוע, כולל ירידת כל הנוסעים מהאוטובוס. האם מכיוון שהנסיעה תמה (אי אפשר להגיד שהיא לא תמה), הנוסעים צריכים לפצל את תשלומם 3 פעמים בין ת"א לאילת? הרי כל ההתייחסות בתקנה היא לגבי "שכר הנסיעה" והרי שהנסיעה תמה, אין נהג באוטובוס, המנוע כבוי ואין נוסעים באוטובוס (אנחנו כבר לא במצב נסיעה, אנחנו במצב עמידה במקום, אוטובוס סגור). ובתקנות לא כתוב דבר על הפסקת התרעננות...
אני עדיין מנסה להבין על מה הוויכוח כששנינו אומרים אותו דבר
 

olli3

New member
מנהל
על פירוש החוק היבש, לא הנוהג ולא האופציה ללרדת ולעלות שוב.

אני עדיין מנסה להבין על מה הוויכוח כששנינו אומרים אותו דבר
על פירוש החוק היבש, לא הנוהג ולא האופציה ללרדת ולעלות שוב.
ולא על ה"כאילו לעלות ולרדת שוב". אם אני ניגש לנהד ואומר לו שאני משלם עד יבנה בחופשי חודשי ובהמשך אשלם בערך צבור או מזומן על המשך הנסיעה לאשדוד, זו זכותי להגיד לו את זה והוא לא יכול למנוע ממני להשתמש בחופשי חודשי למקטע הנסיעה הראשון.
 
זה לא שונה מהחוק היבש (או מהתקנות היבשות) - אין שום סתירה

בדיוק כמו שציינתי
"ובכל מקרה אם לא מסכימים לקבל בתחילת הנסיעה, אז יש לגשת אליה בתחנה הנ"ל ולשלם את ההפרש, הם חייבים לקבל, כאילו ירדת ועלית באותה תחנה"
&nbsp
הרי רשמתי שהנוהג שונה מהחוק היבש.
&nbsp
גם אני ניצלתי נסיעות בצורה כזאת.
זה לא שונה מהחוק היבש (או מהתקנות היבשות) - אין שום סתירה
בין התקנות לבין התנהלות כזו.
פיצול התשלום לקטעים נפרדים לא סותר את התקנות במאומה, כל עוד רשיון הקו מאפשר פיצול כזה.

אם רשיון קו 317 לא היה מאפשר עליה ביבנה לצורך נסיעה לאשדוד (או ירידה ביבנה בנסיעה מפ"ת) ולכן גם טכנית לא היה ניתן לבצע ביבנה תיקוף לצורך נסיעה לאשדוד (או בפ"ת לצורך נסיעה ליבנה) , אז זה היה סיפור אחר.
אבל רשיון הקו כן מאפשר זאת.
 

נתנאל531

Well-known member
הנחת היסוד - שגויה

מדבר על תקנות התעבורה
חובה להסיע מי שמוכן לשלם את שכר הנסיעה (לא שכר חלק מהנסיעה) או שבידו כרטיס תקף לנסיעה.
&nbsp
עדיין לא מוזכר בתקנות הנושא של השלמה לכרטיס תקף (כדוגמת חופשי למינהם)
&nbsp
&nbsp
הנחת היסוד - שגויה
במשטר דמוקרטי-חופשי מותר לאזרח לעשות כל דבר - עד שיאמר בחוק שהדבר אסור.
למשטר לעומת זאת, מותר לפעול רק בהתאם למה שהחוק מאפשר לו.
&nbsp
לכן כל זמן שאין הסתייגות בחוק / תקנות מתשלום על נסיעה בשני חלקים - הדבר מותר.
 

846

Active member
לא חוק ולא יבש....

לפי החוק היבש, צריך לשלם את כל עלות הנסיעה
לפי מה שנהוג, לפחות עם נהגים שנתקלתי בהם, הם מסכימים לקבל את ההפרש בין התחנה האחרונה שיש בה גם איסוף וגם הורדה שבאזור החופשי ליעד.
&nbsp
ובכל מקרה אם לא מסכימים לקבל בתחילת הנסיעה, אז יש לגשת אליה בתחנה הנ"ל ולשלם את ההפרש, הם חייבים לקבל, כאילו ירדת ועלית באותה תחנה
לא חוק ולא יבש....
הנוסע יכול להשתמש באמצעי הכירטוס המתאים עד הגבול שלו ומשמם ישלם את דמי הנסיעה ליעד.
 

נתנאל531

Well-known member
נוהג ותיק מתחילת הפעלת כרטיסי 'חופשי-חודשי'

לא חוק ולא יבש....
הנוסע יכול להשתמש באמצעי הכירטוס המתאים עד הגבול שלו ומשמם ישלם את דמי הנסיעה ליעד.
נוהג ותיק מתחילת הפעלת כרטיסי 'חופשי-חודשי'
 

עידן 8888

New member


לא חוק ולא יבש....
הנוסע יכול להשתמש באמצעי הכירטוס המתאים עד הגבול שלו ומשמם ישלם את דמי הנסיעה ליעד.

זה כמו שפעם לפני הרפורמה של קיץ 2011 אדם שהיה לו חופשי חודשי אדום והוא היה למשל בתל אביב ורוצה לנסוע לפתח תקווה בקוו 66 או קוו 51 הוא היה משלם את עלות הנסיעה שבין רמת גן לפתח תקווה (כלומר מחיר נסיעה עירונית ולא מחיר נסיעה בין עירונית מתל אביב לפתח תקווה שהיה גבוה יותר)
 

ronatd

New member
תגובות שקיבלתי:

שאלה לגבי השלמת נסיעה
שאלה לגבי השלמת נסיעות:
נניח שיש לי חופשי חודשי שמכסה אזור מסיום.
במקרה שלי, יש לי חופשי חודשי גוש דן מורחב, קוד 142 שמכסה
את טבעת 1 וטבעת 2, מכפר סבא עד יבנה בדרום, וראש העין ואלעד במזרח.
ונניח שאני רוצה לנסוע נסיעה חד פעמית מתל אביב לאשדוד, או לחדרה.
האם אני צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, או רק להשלים את החלק שהחופשי חודשי
שלי לא מכסה?
(במקרה שלי, עליתי על קו 317 של אפיקים, מפתח תקוה לאשדוד, וירדתי ביבנה, שזה עדיין בתחום הכיסוי, אך היה נוסע נוסף שרצה לנסוע לאשדוד, והנהג אמר לו שהוא צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, ולא רק את החלק מיבנה עד אשדוד).
האם זה תקין?
האם כדאי במקרה כזה לקנות חופשי יומי? גוש דן + דרום קוד 144 ?
או מטרופולין דרומי קוד 147 ?
תגובות שקיבלתי:
תגובות שקיבלתי:
באתר אפיקים: https://www.facebook.com/afikim.tra...51218215109145&ref=notif&notif_t=feed_comment

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: https://www.facebook.com/tachbura.org/posts/1267460106613793?ref=notif&notif_t=like

באתר ת' זה תחבורה ציבורית: https://www.facebook.com/groups/127...4789554616039&ref=notif&notif_t=group_comment
 
אני משלם על הקטע הראשון ברב קו ובסוף הקטע משלם שוב

שאלה לגבי השלמת נסיעה
שאלה לגבי השלמת נסיעות:
נניח שיש לי חופשי חודשי שמכסה אזור מסיום.
במקרה שלי, יש לי חופשי חודשי גוש דן מורחב, קוד 142 שמכסה
את טבעת 1 וטבעת 2, מכפר סבא עד יבנה בדרום, וראש העין ואלעד במזרח.
ונניח שאני רוצה לנסוע נסיעה חד פעמית מתל אביב לאשדוד, או לחדרה.
האם אני צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, או רק להשלים את החלק שהחופשי חודשי
שלי לא מכסה?
(במקרה שלי, עליתי על קו 317 של אפיקים, מפתח תקוה לאשדוד, וירדתי ביבנה, שזה עדיין בתחום הכיסוי, אך היה נוסע נוסף שרצה לנסוע לאשדוד, והנהג אמר לו שהוא צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, ולא רק את החלק מיבנה עד אשדוד).
האם זה תקין?
האם כדאי במקרה כזה לקנות חופשי יומי? גוש דן + דרום קוד 144 ?
או מטרופולין דרומי קוד 147 ?
אני משלם על הקטע הראשון ברב קו ובסוף הקטע משלם שוב
בלי שאלות ובלי בעיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה