שאלה : המשביר לקחו 100 ש"ח עבור הארכה אוטומטית של החברות

cobeh

New member
תודה. החיוב מופיע בפירוט החיובים החודשי תחת הסעיף שונות

כאשר בית העסק הוא המשביר לצרכן. לא נכתב דבר על חידוש דמי חבר שנתיים ולא התקבל שובר קניה. הם שלחו בעבר שובר קניה על סך 50 ש"ח אבל התברר שכתוב בקטן כי הוא לא מיועד למוצרי טואלטיקה, בגדים, נעליים וכו' וכו' ובפועל אפשר לקבל איתו הנחה רק על בשמים מסוימים שבמבצע שעולים כמה מאות.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אז ככה

כבר כשחותמים על בקשה לקבלת הכרטיס משלמים במקום 100 ש"ח ומקבלים שובר על 50, מדי שנה הם מודיעים על החיוב של דמי החבר באחד החשבונות הקודמים לחיוב ולחשבון שאחריו (בתחתיתו) מצורף קופון על 50 ש"ח. ניתן לקנות בו ביינות ביתן (וגם במשביר לצרכן), אם היא לא קונה במשביר לצרכן - היא יכולה להשתמש בו ביינות ביתן בלי הגבלות על מה היא קונה, במידה ולא קיבלה את השובר או שאבד לה כדאי לטלפן למועדון 0ואם אין מספר טלפון שלו אז לויזה כאל9 ולבקש שיבדקו ויתקנו.
 
לגבי החיוב של הכרטיס החלופי

לצלצל ולהתעקש לקבל זיכוי ולציין שהחיוב היה שגוי משום שהפקיד לא אזכיר בשיחה שאתה מחוייב בעלות ניפוק כרטיס חדש. אם את בטוחה זסה לא נאמר במהלך השיחה את תזוכי לאלתר...בכל מקרה לא להפעיל את הכרטיס עד שהעניין יסןדר.
 

cobeh

New member
תודה רבה. באותה שיחה ביקשתי מהפקידה שלא תחדש את הכרטיס כלל

כאמור התקשרתי לדווח שהוא נגנב וביקשנו שהוא לא יחודש.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אצלי פעמיים החברות הסתיימה בתום השנה ולא חודשה אוטומטית

(במשביר לצרכן 365). אולי עשיתם כ"הוראת קבע" או שזה כרטיס אשראי?
 

ladybug4NLP

Active member
אתמול עברתי ליד המשביר שחלונותיו היו מכוסות לגמרי בכרזות

היה נראה כמו זירת פשע.
זה כי שלושה ימים נותנים להכנס רק למי שיש לו כרטיס לקוח.

בפעם הבאה אחשוב פעמיים אם להכנס בכלל
 

SicTransit

Active member
הסבר המנכ"ל

ב"הכל כלול" בשבוע שעבר, המנכ"ל דיבר בזחיחות מרובה על הרעיון השיווקי המצויין שלו (את הציון הוא נתן, לא אני) ועל "חוויית הקניה" שהוא רוצה להעניק לחברי המועדון (לטענתו יש כ 700,000 כאלה). חשבתי שהכעס שהוא מעורר אצל אותם 90% מאזרחי המדינה שאינם חברי המועדון יעלה לו ביוקר, ואני מקווה שזה באמת מה שיקרה.

רוצה לתת "חווית קניה" לחברי המועדון? מצויין; אבל לעשות את זה על חשבונו של הלקוח התמים שמגיע, אולי מרחוק, ומוצא חנות סגורה? אני כנראה לא מבין כלום בשיווק.
 

puptits

New member
זה אמיתי?

זה חוקי להתנות כניסה לחנות רק לחברי מועדון?
חשבתי שיש פה מידע לא הכי ודאי
הכצעקת?
אשכרה מנעו כניסת צרכנים ללא כרטיס מועדון ל 3 ימים?
חוקי?
 

SicTransit

Active member
כן, אמיתי לחלוטין

אין לי מושג אם זה חוקי, אבל מדובר בגוף פרטי כך שמן הסתם הוא יכול לעשות זאת (סגירת שטחים ציבוריים לטובת ארועים פרטיים הרבה יותר מפריעה לי).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מכירה חוק שאוסר על כך. אגב, בארה"ב יש רשת שלמה כמו קוסטקו

שעובדת בדיוק בשיטה הזאת – צריך להציג כרטיס מועדון בכניסה (לא חייב להיות פר אדם, גם פר פמליה).
 

puptits

New member
מוזר לי משהו, כצרכן זה מרגיש לי כה(א)פלייה צרכנית

&nbsp
אם הייתי מגיע במקרה למשביר ובכניסה הייתי נבלם כי אין לי מועדון, וואלה הייתי כועס מאוד...נראה לי.
&nbsp
ואולי זה רק אני, עם כל הכבוד לכך שזה גוף פרטי.
משהו לא מסתדר לי...
&nbsp
אגב ידוע למישהו מקרה קודם? בו חנות אפשרה כניסה רק לבעלי מועדון?

&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל אין איסור גורף על אפליה אלא רק מטעמי דת, גזע, מין וכיו"ב

וגם אז אפליה על בסיס מין קיימת במקומות רלוונטיים (למשל חוגי פעילות גופנית לנשים בלבד). לא חסרים מחירים ומבצעים ייעודיים לאוכלוסיות כמו סטודנטים, חיילים, אזרחים מבוגרים, חברי מועדון כזה או אחר וכו'. כל ההבדל הוא שכאן אפשרו כניסה רק לחברי מועדון מלכתחילה.
&nbsp
אם אתה גם ככה מגיע במקרה ולא יכול להיכנס, על מה יש לך לכעוס? לא ממש ברור לי... לא הגעת במיוחד, אין במשביר לצרכן משהו מיוחד (שאין בחנויות אחרות). אם הם לא רוצים כרגע אותך כלקוח, למה אתה רוצה אותם יותר? לא רוצים, לא צריך... תלך ותקנה במקום אחר.
 

puptits

New member
אני מפריד בין מבצעים לחברי מועדון בלבד

לבין מניעה פיסית להכנס לחנות, אלא לחברי מועדון בלבד.
והבמקרה שלי יכול להיות בהחלט במכוון, אני לעיתים נכנס...
מודה.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה כן, החוק (כנראה) לא

למיטב ידיעתי מותר לעסק להיות פתוח לחברי מועדון בלבד.
&nbsp
גם אני לפעמים נכנסת למשביר, אפילו הייתי חברת מועדון (כשהתאים לי) אבל מעטות הפעמים שנסעתי במיוחד (אלא כשהיה מבצע שווה לחברי מועדון והיה לי מה לקנות...).
&nbsp
לו הייתי עוברת במקרה, כפי שכתבת (מה שבד"כ קורה) לא הייתי מתרגשת אם החנות הייתה סגורה בפניי. לא מחלקים שם זהב. לא רוצים את הכסף שלי? לא צריך... הם לא עושים לי טובה בעצם קיומם או בכך שהם "מרשים" לי לקנות אצלם.
 

SicTransit

Active member
זה לא כל כך נעים לראות...

נכון, וגם בקנדה יש חברות שעובדות כך. ההבדל: שם זה ידוע מראש לכל צרכן, בעוד כאן אנשים הופתעו לגלות שחנות שפתוחה לכל בד"כ פתאום סגורה עבורם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כעס? על מה? לא רוצים, לא צריך... הם לא עושים לאף אחד טובה

אני בספק כמה לקוחות באמת נוסעים במיוחד דווקא למשביר לצרכן סתם כך. לרוב זו פשוט עוד חנות בקניון שנכנסים אליה על הדרך, לא מוכרים שם מוצרים מיוחדים שאין במקומות אחרים. בעיניי הפספוס השיווקי הוא דווקא באפשרות לצרף חברים חדשים למועדון – אם יתנו ללקוחות להיכנס ולראות אילו מבצעים מעולים מקבלים חברי המועדון (נגיד), הם ודאי ירצו להצטרף...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה? הדיווח כאן מעל אינו כעוס, יותר משתומם/מזלזל, "מה נסגר?"

כעס מצריך אכפתיות, ואני מעריכה שלרוב אזרחי ישראל (שאינם חברי מועדון) אין רגשות כ"כ עזים דווקא למשביר לצרכן.
 

SicTransit

Active member
בעיני המתבונן

אם "בפעם הבאה אחשוב פעמיים אם להכנס בכלל" לא מעיד על כעס, הציבי במקום המילה הזאת מה שנראה לך מתאים.

הידע שלי לגבי הנושא הגיע מ"הכל כלול" ותאמיני לי שהרגשות שהובעו שם לא היו הערכה וחיבה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רגשות שאינם הערכה או חיבה יכולים להיות זלזול, לאו דווקא כעס

יש מנעד שלם של רגשות שאינם חיוביים... כאמור, כעס מצריך אכפתיות. כאמור, אני אדישה. האינטרס שאיכנס ואשאיר אצלם כסף הוא קודם כל שלהם, לא שלי. אם הם לא רוצים, לי אין שום כוונה לרצות יותר במקומם...

&nbsp
וגם בפעם הבאה אחשוב פעמיים אם להכנס בכלל" לא מביע כעס בעיניי אלא לכל היותר אכזבה או פשוט גישה צרכנית הגיונית ובריאה של יחס באותו מטבע – "לא רוצים, לא צריך".
 
למעלה