שאלה בנוגע למיקום ארגז חול לחתול

אלישבע777

Well-known member
חתולים שיוצאים החוצה- מסתכנים יותר מחתולי בית!

אני איבדתי שניים לפני שנים רבות, בגלל שהם היו חתולי בית חוץ. הזכר, שסרסתי מאוחר מדי ( בגיל שנתיים) , היה תוקפני לחתולי החצר, אבל הוא לא ידע להלחם ולכן נשכו אותו לא פעם. הוא המשיך להלחם עד שנעלם. בנוסף נדבק במחלות מצינון ועד כל מיני כיבים מסתוריים.
החתולים האחרונים שלי, כבר לא יצאו החוצה. ואכן האחד מת בשיבה טובה ונוכחי כבר בשיבה טובה.

חתולים אוהבים בית ומאושרים בחברת בני אדם ואין להם דרישות רבות. אכן צריך להפעיל את החתול, אבל לא תמיד הם משתפים פעולה! בסיכום הכללי - עדיף בבית, עם כל הבעיות שציינת.
 

voyager2005

New member
קשה לי להתווכח עם הניסיון שלך

ואין לי מושג מה היו התנאים בכל מקום ומקום.
&nbsp
אצלי האופציה היתה להשאיר גורה מסכנה ברחוב, או לארח אותה אצלי בחצר. בחרתי בחצר. עכשיו אני פתאום מגלה מה חתולים עושים באופן טבעי, ואני יודעת שזה לא רק לא פשוט לסמלץ את זה בבית, אלא שאנשים אפילו לא מודעים למה החתול שלהם היה עושה אם הוא רק היה יכול. למרות שאני כל פעם כותבת כמה דברים, לא קרה שמישהו התייחס אליהם.
&nbsp
ואני לא מבינה למה "בית מול חוץ" מוציא כאלה אמוציות, חרמות ואזהרות, בעוד דברים אחרים לא. כמו שחתול גזעי הוציא פה הרבה אמוציות, אבל דירת 40 מ"ר התקבלה בלי שום בעיה. לא מובן לי.
 
אצלנו יש ארגז פתוח

חול מתגבש. אין ריח בכלל (מנקה כל בקר. עניין של חצי דקה).
אותי מעניין איך משאלה פשוטה על ארגז חול שוב פעם משך/ה מי שמשך/ה לביקורת על עצם החתול שהחלטתם לגדל....
 

RON23013

New member
תודה !

אני מבין שאנשים פה רגישים לנושא אבל אי אפשר לשנות את העולם, אני גם כמובן נגד פגיעה בבעלי חיים ולכן בדקתי בWCF אם מדובר בבית גידול רשום ומסודר והוא אכן רשום שם , אני רוצה לתת לחתול את הטיפול המיטבי ביותר שאוכל לתת וחבל שחברי הפורום הזה מבריחים מפה מגדלים לגיטימיים , גם לכלבים וחתולים גזעיים יש מקום בעולם בין אם זה לדעתכם או שלא.
 

Yukita

Active member
מנהל
השינוי בא מכל אחד ואחד מאיתנו

ודאי כשמדובר בשאלה את מי ומה נכניס הביתה.
&nbsp
הכותבת החביבה שמסמפטת אותך כל כך הכניסה הביתה אך ורק כלבים וחתולים מהרבעות ביתיות ללא תעודות, וגם ניסתה בפורום כלבים לעודד אנשים לקנות ממקומות כאלו. כאן פשוט לא מאפשרים לה. היא לא מעקרת ולא מסרסת, ומתנגדת לכך בחתולי רחוב, וכאשר נשאלה איך זה מתיישב עם המוסר (כי לא היתה לה אף הצדקה ממשית לכך) פנתה לאיזה רב, או שמא יש לומר "רב", שיאשר לה שהיא לא מחוייבת לדאוג לשלומם של בעלי חיים. חשוב להבין ממי אתה מקבל תמיכה.
&nbsp
פניה לאיגוד המגדלים לא מחייבת אותך לקנות. העמותות, ההסגרים, בתי האומנה והרחוב מלאים במועמדים שרק מחכים לך.
 
מסיונריות, קנאות "דתית" או כל שם אחר

יתאים לתסביך הזה.
מספיק לנסות ל"תקן" את הציבור ןלנסות להחליט עבורו מה לגדל בבית, איך לגדל וכו'.
אם היה משתתף מעלה שאלה האם לרכוש חתחל בריטי או אחר היה מקום להופות הצדקניות האלה. אבל השאלה היתה לגבי ארגז חול לחתול. הוא כבר אמור לקבל חתול מגזע מסויים שהוא בחר ומי את שתתערבי ותיתני ציונים?!
אני למשל חושבת שעיקור וסירוס זה מעשה נוראי ולא מוסרי. וכשעולה שאלה איך ומתי לעקר אני לא מתחילה עם "למה לעקר בכלל?". אני מתאפקת.
כי בניגוד אלייך אין לי את ה"מסיונריות וההטפה" של כל מה שאני מאמינה בהם. ואני לא מנסה לחנך ציבור. קטונתי.
זכותו של כל אדם לגדל או לא לגדל חתול. זכותו להחליט מאיזה גזענאם בכלל לגדל וזכותו להחליט מאיפה לקבל את החתול.
האג'אנדה שלך של לדחוף חתולי רחוב לכל בית כי "חתול זה חתול" אינה נכונה.
מספיק עם משטרת המחשבות והנסיון לקבוע מה מותר ומה אסור לכתוב.
אני לא מעקרת את הכלבות ולא מסרסת את טומי.
זה עניין פרטי שלי.
אני שמחה שקניתי את הפודליות דמסבים לנו הרבה שמחה וצחוק. אין בעיה עם ייחומים ואת יודעת מה? אני לא זיווגתי אותם כי הסיכון והבלאגן סביב זה לא מתאים לי. אבל אם הייתי מחליטה לזווג אחת מהן - זה היה ענייני הפרטי.
טומי לא מסורס. הוא בן 8 חודשים עוד מעט. בינתיים אין סימונים אין בריחות ואין בלאגן (ואיך החלטת שהוא גזעי וגם לא מתועד?!)
את רוצה לגדל חתולי רחוב? בבקשה. בא לך להאכיל חתולי רחוב? מצויין. בא לך לסרס ולעקר את שלך? בעייתי אבל אני לא מתערבת.
(ואגב, בפורום כלבים לא שכנעתי אף אחד לקנות גורים גזעיים. הצבתי אופציה בנוסף לאופציה השלטת. וכל אדם חכם בעיני ומכיר את עצמו ויחליט בעצמו.
(אגב, לאמץ מעמותה זה לא כזה פשוט. מחליטים בשבילך אם אתה ראוי בכלל ויש חוזים וקשקושים...).
 

Yukita

Active member
מנהל
כמובן

הדרך הקלה: אין לך הצדקה מוסרית למעשייך ולכן פשוט תגידי "זה סתם ססססססמולני, מקבל תרומות מהקרן החדשה" (בניסוח שלך במקרה זה: מסיונר, קנאות דתית).
&nbsp
ברור שאינך אחראית לדבר: קנית כלבות מזיווגים ביתיים בלתי מתועדים, הדבר שכפי שציינה כותבת אחרת בשרשור הזה ציינה הוא גורם הנזק הגדול ביותר, אבל אינך אחראית. רק נתת כסף למי שעושה זאת ועודדת אותו בקנייתך להמשיך לעשות זאת.
&nbsp
לקחת חתול מהמלטה ביתית כלשהי. גם אם היתה איזו יומרה (כמו במקרה של הכלבות) להדביק לו באופן שקרי את התואר "גזעי" וגם אם לא, עשית זאת אחרי שכבר למדת בעצמך מנסיון אישי איזה שטויות יספרו לך אותם מרביעים ומגדלים, וכאשר ידעת שעומדות בפנייך אופציות אחרות, אבל.... נו... את "לא אחראית".
&nbsp
כל אדם ואדם אחראי למעשיו. אחד מהדברים שמלמדים לגבי חברה ראויה היא שחברה כזו תאפשר לאדם לעשות כראות עיניו *כל עוד אינו גורם נזק לאחרים*. מאות האלפים ויותר של יצורים חיים ומרגישים שמתים בגלל אנשים שלא רק מתעלמים ממצוקתם אלא גם עושים הכל להנציח את מצבם הרע, הם בבחינת נזק שאסור לגרום.
 
לכל אחד יש את תפיסותיו

אדם שכלבתו המליטה גורים,גזעיים או לא, מחוייב להם לחלוטין (שזה אומר שחייב למצוא להם בית עם העברת בעלות שבב מסודרת או להשאירם לגידולו הפרטי).
אדם שלא מוצא בית לכלב ורוצה לשים בעמותה/כלביה - מבחינתי יש לחייבו על האפסון שלהם עד שיימצא להם בית.
אבל אם אדם יבחר לקחת גור מגידול ביתי או מסחרי זה כבר החלטה שלו.
לחתולים זה הרבה יותר פשוט. רב הגורים שמגדלים מהרחוב ניתן להחזיר לרחוב. בנערותי גידלתי גורה מגיל אפס (עם חלב פרה אגב. לא היתה מודעות אז. והאכלתי בשקית ניילון מאולתרת). והיא שנים הסתובבה כאן בשכונה. וידעה להתנהל עם חתולים אחרים וידעה להתקרב טלי ולברוח מאחרים. לא כל חתול צריך בית. האדם זקוק לחתול יותר משהחתול זקוק לאדם.
אני שמה את האדם במרכס.
בעיני פורומים נועדו לבני אדם. במקרה הזה פורום לבני אדם המתעניינים בחתולים.
לכן יש לכבד בני אדם, זכותו של כל אדם לגדל מה שבא לו בלי שיאשימו אותו בכל המטרות שמישהו אחר הציב לעצמו ולא הצליח להשיג.
אף אחד לא צריך לנתנצל אם הוא קנה גור סיאמי, פרסי, רגדולי, בריטי,מייןקוני או כל גזע שהוא. לא סתם יש גזעים בכלבים וחתולים. וטוב שאדם יגדל מה שהוא רוצה ולא יתפשר על משהו אחר. כי קשה לתחזק פשרה.
 

Yukita

Active member
מנהל
במקרה של פותח השרשור

"מה שהוא רוצה" הרבה יותר יקר וקשה לתחזוק ממה שאת מכנה פשרה.
&nbsp
לכל אדם יש את תפיסותיו, אך אדם אינו מורשה לפעול באופן חפשי לפי כל תפיסה שלו. פדופילים מרגישים שמתאנים להם, אך כמובן לא נרשה להם לפעול על פי תפיסותיהם - זה גורם כאב ונזק למישהו אחר. זה שלא מחילים קנה מידה דומה לגבי בעלי חיים לא אומר שכך צריך להיות: פעם ראו בעבדות דבר לגיטימי שלגביו לכל אדם יש את תפיסותיו והיו רבים שהכריזו בדיוק במילים שלך ש"זכותו של כל אדם לגדל מה שבא לו בלי שיאשימו אותו". אין עוררין שזו היתה טענה שגויה למרות שהיתה אז מאוד מקובלת. ההבנה שזה שגוי לא באה לבד. הדרשה הרבה עבודה לשם כך.
&nbsp
הפורומים מיועדים לבני אדם, חתולים לא יודעים לקרוא. הם לא צריכים ולא אמורים לשמש לצורך מתן הרגשה טובה ותחושת לגיטימיות למי שגורם נזק. היתה כתבה מתישהו באחד העיתונים המקוונים על איך פורומים באינטרנט הביאו בעלייה בתחושות הלגיטימיות של פדופילים לגבי עצמם, כיון שהיו בפורומים שקיבלו אותם ואף תמכו בהם. פורום חתולים אינו קיים לצורך חיזוק ומתן לגיטימציה בפוגעים. הוא קיים כדי להצביע על טובת החתולים.
 
הלכת מה זה רחוק...(פדופילים?! באמת?!)

ברור שכחברה יש אסור ומותר. ויש קודים חברתיים ויש מכנה משותף שאומר : אדם לא יזיק לאחר בניגוד להסכמתו (בגופו, ממונו וברגשותיו) ושקטין אינו בר דעת לתת הסכמה כזו מראש.זה לא אומר שצריך להרחיב את זה לכל תפיסה שהיא. בטח בנוגע לבע"ח.ץ. אני חושבת שחילול שבת בידי יהודים גורם סכנה לעם ולעולם. אס מה?! זה אומר שכל אדם שמספר שהוא נסע בשבת לאן שהוא יש לי זכות לגנות אותו בפומבי?! איפה הגבול?!
אני יכולה לומר על עצמי שאם לא היו לי את הפודליות לא הייתי מגדלת גסע אחר. (אולי שיצו. אבל אז זו היתה פשרה מצידי).
פותח השרשור לא שאל אם לגדל בריטי. הוא כבר קנה/הזמין אחד. הוא מנסה לברר על דרך גידול.
וכשכתבתי על פשרה זה בכלל לא פשרה על רקע כלכלי. כשאתה רוצה משהו ומתפשר - אתה עלול להיפטר מהפשרה כשאתה משיג את הדבר "האמיתי" שרצית. (לפני שבועיים דברתי עם משפחה שרצתה למסור את הכלבה שלהם בת השנה. כלבה ממש מתוקה ורגועה. ולמה? מסתבר שלפני 3 שנים היה להם כלב שחור קטן. פינצר מעורב כזה. שחור. הוא נדרס והם מצאו גורה לבנה מגזע קטן. אבל מה שהם בעצם רצו זה כלב זכר שחור וקטן... עכשיו הם מצאו כלב דומה למה שהיה להם. הביאו אותו הביתה והכלבה הפכה להיות "פשרה" שמראש לא רצו).
.
אם אתה רוצה סתם חתול ולא משנה צבע וגזע -אז באמת המקורות רבים.
אבל אם אתה רוצה ונעול על גזע מסויים : אין סיבה שתתפשר.
חתולי רחוב, מה שנקרא, יכולים לחיות ברחוב ובמידה מסויימת יכולים להיות מאושרים יותר מחתולי בית.
אנחנו מגדלים חתולים וכלבים להנאתנו.
ואני חושבת שזה לא הוגן שמנסים לתת הרגשת חוסר נעימות לאנשים שלא עיקרו או שקנו גזעי או אפילו זיווגו את בע"ח שלהם.
הם מוסריים והם בסדר ושכל אחד יחיה את חייו בלי לנסות לחנך אף אחד.
 

Yukita

Active member
מנהל
ברור

שאת חושבת "שזה לא הוגן שמנסים לתת הרגשת חוסר נעימות לאנשים שלא עיקרו או שקנו גזעי או אפילו זיווגו את בע"ח שלהם" כי את עצמך שייכת לקבוצת האנשים הזו, ולמעשה ידוע לך שעשית נעשה לא מוסרי. לכן לא הוגן בעינייך ולא נעים לך. לכן אינך רוצה שירחיבו לתחומים שיסמנו אותך. ברור.
&nbsp
זו בדיוק הסיבה שנורמות החברה לא צריכות להיקבע על ידי הפדופיל, בעל העבדים, או כל טיפוס אחר שפוגע באחרים. הם יזדרזו לקבוע שמעשיהם מוסריים וראויים.
 
אין לך מושג מה שאת כותבת

אם הייתי מרגישה חוסר נעימות או חושבת שיש קמצוץ של חוסר מוסריות (מוסר של מי?) בקניית כלבים גזעיים - לא הייתי כותבת.
אם הייתי מזווגת את כלבתי והיו לה גורים - לא הייתי מהססת לשתף את הפורום המתאים. היי בטוחה בכך.
אני מדברת בשמם של אחרים שמרגישים צורך להתגונן ולהסביר... למי,! על מה?! או במקרה הרע - פשוט שותקים.
לי אין בעיה מוסרית עם זיווג והמלטה. לא של כלבים ובטח לא של חתולים.
יש לי בעיה מוסרית עם פגיעה בבעלי חיים וזה כולל : חיתוך זנב, עקירת צפורניים, סירוס, עיקור וקיצוץ אוזנ/יים.
המוסר שלך ושלי שונה כנראה.
זהו פורום כללי עם נושא כללי.
ותחת המטריה של "חתולים" יש מקום לכולם.
 

Yukita

Active member
מנהל
תחת המטריה חתולים

יש מקום למי שרוצים בטובתם של חתולים, לא מי שמתייחסים אליהם כאל רכוש חומרי ומוציאים אותם מתחום החלת המוסר, מוסר שקובע שלא נכון לייצר מצבים שגורמים סבל ליצורים חיים. אין "מקום לכולם" - יש מקום לבעלי כוונות טובות שאכן רוצים להפחית כאב וסבל.
&nbsp
מרביעים ומזווגים לא רוצים בטובתם של חתולים, בטח לא במציאות הקיימת. גם לא של כלבים. מתנגדים לסירוס ועיקור לא רוצים בטובתם של חתולים וכלבים במציאות הקיימת - בודאי בישראל, על המליונים ברחובות והסבל הרב בכל פינה. במקרה שלך, מי שרוצה יכול לעבור על הפוסטים שכתבת עד כה ולגלות בעצמו עד כמה ההתנגדות שלך נובעת מדברים שאין בהם שום צל של רצון להיטיב עם חתולים (או כלבים). רק אנוכיות, רק "כי בא לי". "בא לי" מעולם לא נחשב בשום תחום לטיעון בעל משקל מוסרי. קוני חיות גזעיות או מהרבעות פיראטיות אכן ירגישו איתך מצוין. את תטפחי להם ולעצמך על השכם, בדיוק שפדופיל אחד טופח על שכמו של השני בפורומים מסוימים ברשתות. זה לא תפקידו של הפורום הזה. הפורום הזה מכוון לטובת החתולים, לא לניפוח האגו של המתעלמים מטובתם.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
את טועה

פורום חתולים נועד ליצור שיח בין אנשים שהמשותף להם זו ההתעניינות שלהם בחתולים.
לא נועד כדי לטפל בחתולי העולם. ממש לא.
חתול הוא בעל חיים. לא בן אדם. בדיוק כמו שכלב ועכבר וכבש וגמל הם חיות.
בני האדם גידלו ומגדלים בעלי חיים שונים להנאתם. חלק למען ייצור מזון וחלק לשעשוע.
אנשים גם מוכרים בעלי חיים עודפים או נצרכים. כך זה היה מעולם ואין בכך רע.
בעל חיים הוא אכן רכוש האדם שקנה אותו. זה מוכר גם חוקית.
אס מספיק עם הבריונות וסתימת הפיות.
כל מי שמגדל חתול מוזמן לשאול ולהתייעץ ולפרסם תמונות ומה שבא לו כל עוד מדוגר בחתול.
 

Yukita

Active member
מנהל
אין בעיה

אחרי שהסברת בדיוק את הראיה שלך את בעלי החיים כרכוש, ביכלתך ללכת ולהקים מרחב וירטואלי משלך שבו יהללו את כל המזיקים למיניהם. לפורום בזה, שאינו בניהולך, יש מטרה ברורה: להיות למען החתולים, שהם יצורים חיים ומרגישים, שבני האדם צריכים להיות מודעים למציאות הקשה שהם יצרו עבורם בישראל ולהשתדל להמנע ממה שמגדיל, מרחיב ומעמיק את הסבל הזה. זאת גם הסיבה שיכולים לקבל כאן עצות מועילות: כי הן מכוונות לטובת החתולים ולא להרגעת המצפון של מי שפוגע בהם.
&nbsp
מי שרואה בחתולים רכוש - זה לא המקום בשבילו. זה מקום למי שאוהבים חתולים, לא למי שמתנהגים כאילו מדובר ברהיט. את עצמך כאן לא מכוונות טובות, אבל זה על המצפון שלך. כאדם דתי את אמורה לדעת שבוחן כליות ולב יודע בדיוק מה כוונותייך, ושומע היטב את המטבע המקרקשת בכלי הריק.
 
בעל חיים הוא בהחלט רכוש. גם לפי החוק.

אם קניתי כלב, חתול או כבש - הם שלי ע"פ חוק.
הפורום נועד לאנשים שרוצים לנהל שיח בנושא חתולים. מהיבטים שונים. ולא רק מהיבט צר.
זוהי לא פחטפורמה אישית שלך. זהו פורום שפתוח לציבור הרחב. ואם חלק מהציבור ירצה לדבר על הפרסי החדש שהוא רנה אז זו זכותו בלי שיאשימו אותו בכל תלאות חתולי הרחוב )שאצלנו בכל אופן חיים מעולה).
 

Yukita

Active member
מנהל
יש לך טעות בהגדרת הפורום

פעם היו חוקים שהסדירו בעלות על עבדים. גם החוקים המגדירים בעלי חיים כרכוש גרידא הולכם ומשתנים, עדות לכך חוק צער בע"ח. ככל שהמודעות הציבורית לעוולות המוסריות תעלה, השינויים ימשיכו לקרות. החוק כיום אינו מספק הצדקה מוסרית להתנהלותך.
&nbsp
באשר לפורום, הוא במה ציבורית - עם הגבלות. זה פורום עם תקנון, אג'נדה ומנהלים. מאחר שאני בצוות הניהול, אכן יש כאן במידה מסוימת פלטפורמה שלי כי בכל פורום המנהלים קובעים מה מותר ומה אסור. בהתאם, אין למי שקנה חתול שום זכויות יתר מיוחדות שמתירות לו לכתוב פוסטים שאינם תואמים את תקנון הפורום, כלומר, לא יוכל לפרסם את בית הגידול ולא לעודד קניית חתולים או כל דבר בסגנון. מאחר שמעבר לכך הפורום אכן ציבורי, זכותו של כל כותב אחר בפורום להבהיר לאותו אדם את ההשלכות, הן המעשיות בשטח (שהרי, בניגוד למה שחושב פותח השרשור, לא מדובר באיזו "רגישות" או דעה שונה גרידא. מדובר במעשים המשפיעים הן ישירות והן בעקיפין על מצבם של החתולים בישראל) והן המוסריות, גם אם זה לא נעים לאותו כותב שהחליט שחתול הוא רהיט.
 

RON23013

New member
טהרנות מעצבנת...

את כל מה שאמרת אפשר להגיד גם על בני אדם, למה להביא ילדים לעולם שאפשר לאמץ ילדים מסכנים מבית יתומים? או למה זוג שלא יכול להביא ילדים לעולם יאמץ ולא יביא ילדים בפונדקאות, או למה אישה חד הורית הולכת לקבל תרומות זרע (כמובן שהיא תבחר בזרע המשובח ביותר עם המאפיינים הטובים ביותר שאפשר) אבל לא תאמץ ילד מסכן ? אפשר להשליך את זה לכל אספקט אחר בחיים , פורום תפוז זה לא המקום היחידי בראש שאפשר למצוא בו מידע , הזמנים של פעם השתנו , אתם יכולים להמשיך עם הדיונים הפילוסופים בשקל שלכם עד מחר.. העיקר שאתם מרגישים עליונות מוסרית מזוייפת כי אתם מגדלים רק חיות מסכנות מהרחוב..
 

Yukita

Active member
מנהל
מעבר לעובדה

שיש אנשים שבאמת מקדישים מחשבה לנושאים שהעלית, התשובה הפשוטה היא: ילדים אינם מוגדרים כרכוש. יש חוקים רבים המיועדים למנוע סחר בילדים, והחברה נזעקת כנגד התיחסות אל ילדים כאל רכוש ורואה פגמים מוסריים בנסיונות להתנהל כאילו הם רכוש (זו אחת הסיבות שדברים כמו פונדקאות אינם מקבלים חד משמעית גושפנקא חיובית, כי יש בעיות של סחר בילדים ובנשים). ילדים גם אינם מומתים בחלוף עשרה ימים בבית המחסה, ועוד כהנה וכ נה דוגמאות המבהירות שאין מה להשוות.
&nbsp
אתה מתרגז כי לא מקבלים בחיוב את התיחסותך לחתול כאל מוצר צריכה. למרות שכרגע החוק מאפשר לך, ויש בתי גידול, בקניה לא מדובר ביחס לחתול כאל יצור חי, מרגיש ורגיש, וגם מתעלמים מההשפעות על שאר החתולים (ויש השפעות. כל קניה פוגעת).
&nbsp
דווקא במקרה של חתול בריטי, מדובר במראה נפוץ למדי ברחוב הישראלי, יש לפחות שלושה חתולי רחוב בצבע הכסף-כחול הזה רק בקטע הרחוב הצמוד לבית שלי. לא קשה למצוא את המראה הזה בין "חיות מסכנות מהרחוב" שהזכרת בכזו נימת זלזול, ומכאן שמי שקונה אותו מראה בדיוק באלפי שקלים לא יוצא רק מישהו ששוכח שלא מדובר ברהיט, אלא גם מה שישראלים כל כך שונאים להיות - פראייר.
&nbsp
חבל שאתה כל כך נעול על קנייה. אתה יכול לקבל בדיוק מה שאתה רוצה גם בדרך חיובית ותורמת, ולא בדרך בלתי מוסרית.
 

Yukita

Active member
מנהל
בכל מקרה

אם ברצונך במידע אמיתי, מבוסס מציאות, ולא במידע שמיועד רק לעזור לך להרגיש טוב עם בחירה בעייתית, אנחנו כאן. כן, עם העליונות המוסרית הכביכול-מזויפת.... כי אכפת לנו מחתולים, לא מגזעים.
&nbsp
מי שבודק ברצינות את נושא הגזעים, מוצא שאין בהם שום דבר מועיל או טוב, לא לחתולים ולא לכלבים. הם מבוססים לחלוטין על העדר התיחסות לחתול או לכלב או לכל חיה נוגעת בדבר כאל ישות שצריך להתחשב בה. כל תועלת היא אך ורק לצד אחד, וזה לא הכלב או החתול - שנושאים בכל הנזקים הרבים שההרבעה לגזעים הביאו עימם, הן לגזעיים והן ללא-גזעיים, מבחינת בריאות, אורך חיים וכל פרמטר אחר. אכן לא ניתן לייחס שום ערך מוסרי משום כיוון לתחום הזה.


אה כן, נקודה נוספת, דווקא די חשובה - כתבת שאנו מנהלים דיון פילוסופי. לו אכן היה מדובר בפילוסופיה בלבד, לא היה צורך בדיון. הבחירה שלך אינה פילוסופית, ומה שקורה בבתי גידול וכתוצאה מקיומם, מה שקורה במציאות של ישראל אינו תיאורטי. חשוב מאוד לזכור את זה, כי זה מה שבאמת משנה, מבחן המציאות.
 
למעלה