רק שתדעו שעברנו לשעון קיץ

RossieL

Active member
מנהגים והידורים באיסור חמץ וחומרותיו

הקדמה: ככל שיש מנהגים שונים לעדות השונות, גם בפסח יש.
וזה יפה, וזה בסדר ואין בזה, בעיני, פסול, ואיש איש כטוב במנהגיו ינהג.
לא לאלוהים ולא למלאכיו הפתרונים, אלא רק לנו, ציבור החוגגים שגדלנו והתחנכנו, כל אחד בביתו, על ברכי ערכי מנהגים שונים ועדתיים,

ולחלק המצוטט
"חמץ בפסח אסור אפילו "במשהו", והוא איסור חמור, שחייבים עליו "כרת". לכן, נהגו להחמיר בענייני חמץ יותר מאשר בשאר מאכלות אסורים. בנוסף לכך, החמץ שונה משאר האיסורים בכך שהוא אסור רק לשבוע, ולכן קל יותר להתבלבל ולהחליף בין חמץ לבין מצה, בין מה שהיה כשר עד ערב פסח ויהיה כשר גם אחרי פסח – לבין מה שאסור בפסח.

האשכנזים הנהיגו שלא לאכול "קטניות". אין הכוונה להגדרה הבוטנית של קטניות, אלא לכל דבר שעשוי זרעונים או גרגרים, ואפשר לטחון ממנו קמח ולאפותו כמין פת. כנראה שחששו לערוב עם קמח דגנים האסור. בכלל קטניות נחשבים האורז, התירס, וכל הקטניות המוכרות, כשעועית ואפונה. גם בוטנים נכללו באיסור. לגבי מינים חדשים – נחלקו הדעות מה כלול באיסור, מפולי סויה ועד קינואה. וכן – באיזו תצורה הקטניות אסורות, לדוגמה, האם גם שמן מקטניות אסור, גם אם הופק בצורה כשרה לחלוטין וללא כל חשש חימוץ. יש מעדות הספרדים שאימצו חלק מן החומרות הללו, יש שאינם אוכלים אורז. אבל בדרך כלל אינם נמנעים מאכילת קטניות.

יש מן החסידים שאינם אוכלים "שרויה" - כלומר, גם מצה ומוצרי מצה שנאפו כדת וכדין והם כשרים לפסח למהדרין במקרה שבאו במגע עם מים אחרי האפייה - נזהרים שלא לאוכלם, שמא נותר בהם קמח לא אפוי והוא יחמיץ. הנוהגים במנהג זה אינם אוכלים מאכלים העשויים מקמח מצה: לא עוגות ועוגיות העשויות מקמח מצה, לא "קניידלך" (כופתאות) ואף לא שאר תבשילים המבוססים על מצות.

יש שנהגו לא לאכול בכלל מחוץ לבית בפסח. זו תקנה שמונעת אי-נעימות. לא צריך לשאול ולברר, גם לא לחשוד. פשוט, לא אוכלים מחוץ לבית. גם אם המארח הוא תלמיד חכם ואין ספק בכשרות מטבחו."
 
כלומר, בני האדם הם אלה שהטילו על עצמם איסורים שונים ומשונים

וכל העם מקבל זאת בהכנעה. כל עדה הולכת אחרי הרב שלה, אחרי האיסורים של אותו חסיד או אותה חסידות.
אני יכולה להבין את האיסור באכילת חמץ כדי לשמר את זכר יציאת מצרים, אבל אני לא יכולה להבין את הדקדקנות בפרטי פרטים כאלו ואחרים והאיסורים השונים והמשונים. זה מטומטם. בעיניי.
בכל אופן, תודה על הציטוט
כנאמר, איש באמונתו יחיה
ובא שלום על ישראל
 
יש את ספר שמות פרק יב

ושם כתוב
יח בָּרִאשֹׁן בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ, בָּעֶרֶב, תֹּאכְלוּ, מַצֹּת: עַד יוֹם הָאֶחָד וְעֶשְׂרִים, לַחֹדֶשׁ--בָּעָרֶב. יט שִׁבְעַת יָמִים--שְׂאֹר, לֹא יִמָּצֵא בְּבָתֵּיכֶם: כִּי כָּל-אֹכֵל מַחְמֶצֶת, וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מֵעֲדַת יִשְׂרָאֵל--בַּגֵּר, וּבְאֶזְרַח הָאָרֶץ. כ כָּל-מַחְמֶצֶת, לֹא תֹאכֵלוּ; בְּכֹל, מוֹשְׁבֹתֵיכֶם, תֹּאכְלוּ, מַצּוֹת.
לא כתוב שם על אורז , חומוס , פסוליה , קוקה קולה , מלפפונים כבושים..............
 

Ron W

New member
לצטט בלי לחקור מי כתב את הספרים ומה מניעיו


משפט כמו נכרתה הנפש ההיא מעדת ישראל.. מוציא את הלגיטימיות
לדעתי הרבה מעבר להתערב לנו בצלחת - לא לגיטימי לימינו
ומעורר פילוג בעידן בו יש פלח חילוני נרחב וים סוף נקרע מאז
מאליו אלפים בשנים. כל יציאת מצרים ו"המכות" מבוססים על סיפורת
בדויה של מעשי ניסים.. אז גם לנו מותר לחגוג בכאילו, באותו ישראבלוף.
מבחינתי אם אטעם מצה יצאתי ידי חובה
 
נכון, זה מפחיד לקרוא את זה


מספיק לאכול חתיכת מצה כדי לקיים את זכר יציאת מצרים. לא צריך את כל שאר האיסורים והאיומים וההפחדות.
 
זכר יציאת מצרים ?בכלל לא בטוח שהאירוע היה .

יש סיפור כתוב ושמור בספר שקיבל קדושה . אולי נכון ואולי לא נכון . על גבו כל מיני בעלי השפעה הוסיפו , קיצרו , שינוי ועשו בטקסט הכתוב אונס ציבורי . כדי לתת תוקף לזה הוסיפו את הדבר היחיד שהם ידעו לעשות . איומים בעונשים נוראים .
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
איזה מזל שהמשה רבינו לא הכיר את הפסוליה, הקולה והאורז...
 
האמת? האמא הזו לא נראית לי הכי אסופה עם עצמה

למה להביא ילד ליידי דמעות על היותו אשכנזי?
הרי היה בינהם שיח לפני שהוא התחיל לבכות והיא לצלם....משהו שגרם לו לבכות
לא אהבתי בכלל שכבר בגיל הזה מטמיעים בילד את עניין העדות
 
אני לא חושבת ששמירה על מנהגי חג זו עבודת אלילים

כשם שאני לא חושבת שמליוני משפחות נוצריות שמקשטות עץ ומחכות לסנטה הן עובדות אלילים
 
בכל הדתות יש חברים דמיוניים כאלו ואחרים ויחד עם זאת לשמר

חגים ע"י כל מיני מנהגים זה לא דבר רע,זה מאחד את המשפחה וזה נחמד.
אני די מקפידה למשל לנסוע בתקופת חג המולד לשווקים באירופה, נהנית לראות את הקישוטים ולאכול את המטעמים ויחד עם זאת מבינה שסנטה לא יגיע לתת לי מתנה.
בדיוק כמו שאני יודעת שאליהו לא יגיע לשתות אצלי לחיים.

הכל בסדר, תהיה רגוע
 

אספרסו2

New member
הכל התחיל בהפחדת הילד לשווא

תוך ניצול ציני של תמימותו.
כשיגדל ויקבל שכל,כמו כל אשכנזי. יבין שדת זה חרטא.
 
למעלה