רצה למרחקים ארוכים

רוית אזוט מאסטר הגבות, הסרת הקעקועים והאיפור קבוע, עשתה את הבלתי יאומן והפכה לאימפריה בתחומה: שתי קליניקות : בהילטון תל אביב ובבאר שבע, אקדמיה להכשרת תלמידות התחום, קו מוצרי טיפוח משלה, והיא נחושה: זו רק ההתחלה.


1691677297167.png
צלם: עופר עברי​


בלי גב כלכלי, מהמטבח של דירונת קטנה בבאר שבע, עם שלשה ילדים קטנים בבית, רווית אזוט בנתה לעצמה אימפריית יופי נגד כל הסיכויים. נקודת הפתיחה המאד לא מבטיחה, לא הרתיעה אותה, היא ידעה שיש לה יעוד בחיים ושעם התמדה וסבלנות, היא יכולה לרוץ למרחקים ארוכים ולהגשים כל חלום. היום רוית, 48, מאסטרית נחשבת בתחום עיצוב גבות, איפור קבוע והסרת קעקועים, היא שם דבר בדרום הארץ, היא בעלת אקדמיה מצליחה בבאר שבע בשם PMU , ללמוד המקצועות האלה, ומובילה מהלך להסדיר את התחום הזה שעד היום הוא פרוץ, יש קו מוצרים משלה לטיפוח הפנים בשם "פרו גולד" והיא מנהלת מגעים מתקדמים למכור אותו גם באירופה. בימים אלה בנוסף לקליניקה בבירת הנגב, היא פתחה קליניקה במלון הילטון בתל אביב (במספרה של מעצב השיער אמיר אליהו) ומבחינתה השמיים הם הגבול. היעד הבא שלה פתיחת אקדמיות בצפון הארץ ובירושלים. "אני ההוכחה שעם כוח רצון, התמדה, וכמובן כשרון, אפשר לסמן יעדים ולהגיע הכי רחוק. אני גאה בעובדה שאני משפיעה על נשים רבות, ושזכיתי להיות להן עוגן גם למטופלות שלי, וגם לכל אותן נשים שאני מעצימה כשאני נותנת להם להן מקצוע, בטחון, ועצמאות כלכלית".


1691677337886.png
צלם: עופר עברי​


היא גדלה בערד , שניה מארבעה ילדים, בית נורמטיבי, חם ואוהב, אבל את האהבה לטיפוח היא סיגלה לעצמה מגיל מאד צעיר ולא יודעת מאיפה זה בא לה. "גם לזרוק את הזבל, לא הייתי יוצא מהבית בלי איפור". אחרי השרות הצבאי בבסיס עובדה בדרום, נסעה לחו"ל, "לחקור את העולם" לדבריה, אחרי כמעט שנה של חיפושים, מותה של סבתה החזיר אותה לארץ, "עברתי לתל אביב , הייתה לי חצי בגרות, לא הלכתי ללמוד ולא מצאתי את עצמי, אז בשביל להיות עסוקה התחלתי לטפל בחברות: עיצבתי גבות, הסרתי להן שיער בשעווה, מן חוש טבעי שכזה, וכולם החמיאו לי עד כמה אני טובה. אבל באותו שלב לא היה לזה המשך. השכרתי דירה בתל אביב, נגעתי בכל מיני תחומים: מנד"לן דרך מזכירה בקניון, ואז מכר ביקש ממני לעזור בהנהלת חשבונות אצל חבר שלו, בעל מוסך בבאר שבע. הסכמתי. עשיתי כל יום את הדרך מבאר שבע לתל אביב וחזרה. לא ידעתי ששם אמצא את בעלי.

מה מצאת?

יום אחד בחור באר שבעי בשם אפי נכנס לתקן את הרכב שלו, בדיעבד נודע לי שהוא ביטל ארבעה חודשים קודם חתונה. גם אני הייתי אחרי פרידה. הוא שאל עלי. אמרתי שאני מוכנה לשמוע רק אם יש לו כסף. לא היה לו , אבל החלפנו טלפונים. הוא היה ג'נטלמן מהיום הראשון. דיברנו כמה שבועות בטלפון ואז הזמנתי אותו אלי לשבת, ומשם בכול התפתח , כעבור שלשה חודשים הוא הציע לי בואי לגור איתו בבאר שבע. בשלב הזה עוד לא הייתי מאוהבת ברמה של לחתוך ורידים, אבל ראיתי בן אדם כל כך טוב ואמרתי לעצמי שאני לא נותנת לדבר כזה לחמוק ממני. יצאתי עם גברים, היו לי רומנים, אבל מעולם לא ראיתי גבר כמוהו שיודע לכבד ולהעריך אישה. התאהבתי בו, הרגשתי כאילו קיבלתי טופס זוכה במפעל הפיס אז ושאני לא יכולה לוותר עליו. בגיל 25 התחתנו.

ואיך הגעת לתחום הגבות וכל השאר?

חיפשתי מה לעשות בבאר שבע, ראיתי בנות שסובלות מכל מיני בעיות במראה, הרמתי את הכפפה והתחלתי כתחביב לטפל בהן, קצת הסרת שיער, טיפול גבות. והתחלתי לעבוד כיועצת בחברת קוסמטיקה. למדתי הרבה מהשטח אבל רציתי יותר , מי שדרבן אותי היה בן זוגי שקלט את הפוטנציאל שיש לי וראה כמה זה בוער בי, והתחלתי ללמוד את התחום בצורה מקצועית. למדתי קוסמטיקה במשך שנה וחצי, גיליתי תחום רחב שמתפתח כל הזמן שמביא בשורות חדשות גם מבחינה טכנולוגית ונשאבתי לזה. רכשתי עוד ועוד מיומנויות והבנתי שהגיע הזמן שלי לצאת לדרך עצמאית

ופתחת קליניקה בבית?

כן בחדרון קטן צמוד למטבח, הלקוחות ראו את בעלי מסתובב במטבח, לקוחה הביאה לקוחה הקליינטורה גדלה אבל אחרי לידת ביתי השנייה, כבר לא היה מקום והבנו שאנחנו חייבים לעבור. השכרנו את הבית הקטן ושכרנו בית גדול יותר, אימי, יחד עם אחותי הקטנה, באו לעזור והיא זאת שבעצם גילה את הילדים ואני עבדתי מבוקר עד לילה ועשיתי הכול: טיפולי פנים, הסרת שיער בשעווה ועוד אבל שוב העסק גדל, ואחרי 4 שנים של עבודה בבית הבנו שאני צריכה מקום גדול. מצאתי במרכז ליד הבעת חנות להשכרה של 20 מטרים אבל מהר מאד הוא נהיה קטן ולא ענה על הביקוש, כעבור שנה קניתי את כל המרכז ואני הבעלים של "מרכז אזוט", ארבע חנויות במרכז הפכו לקליניקה משגשגת, זה היה אושר צרוף, ידעתי שעשיתי את זה בעשר אצבעות ושרק צריך לחלום כדי להגשים.

ואז?

באה הנפילה הגדולה. בשנת 2012, פתחתי מכון גדול עם שותפה, זו הייתה טעות חיי, הסתכסכנו והפסדתי חצי מיליון שקל מהון עצמי שהבאתי מהבית


1691677368844.png
צלם: עופר עברי​

מה עשית?

היו לי שתי ברירות : לפשוט רגל, להתקרבן ולבכות על מר גורלי או לקום על הרגליים ולא לוותר. ויתור לא היה בא בחשבון מבחינתי אז קמתי, חזרתי לעבוד כמו חמור ונכנסתי חזרה לעניינים בפול גז. הפעם החלטתי שאני הולכת להתעמק בתחומים שאני נמשכת אליהם במיוחד: עיצוב גבות, איפור קבוע והסרת קעקועים ונסעתי ללמוד את הנושאים האלה בחו"ל. נסעתי לאקדמיות מובילות בעולם את התחומים, ברוסיה באסטוניה, ברומניה, ביוון וגם בארצות הברית שם למדתי ולימדתי. הבאתי לארץ הרבה חידושים וטכניקות שפיתחתי ושאני מיישמת באקדמיית הבוטיק שלי שהחלה לפעול לפני חמש שנים והכשרתי עד עכשיו מאות נשים, אני מלווה אותן לעצמאות כלכלית, הן כבר לא תלויות בגבר . קבוצה גדולה של נשים כבר פועלת באופן עצמאי מכניסה כסף הביתה ומי שיצאה מהקורס ועדיין רוצה להתחזק, יכולה להמשיך ללא עלות.

והפכת גם לאושיית רשת ?

נכון. אבל לצערי ההצלחה הגדולה שלי שכולל עשרות אלפי עוקבים ברשתות, לא באה טוב לכולם, יש תחרות בתחום ולא תמיד נשים מפרגנות לנשים. יש הרבה צרות עין וקנאה וככל שהצלחתי פרגנו פחות להצלחה שלי. בעבר לקחתי קשה, היום אני בשלי, לא רואה אף אחד ממטר. אני משמשת יו"ר ארגון המקרופיגמנטציה בארץ, שמאגד את כל העוסקות באיפור קבוע , התחום הזה פרוץ, הרבה נשים באות אלי כדי שאציל אותן מטיפולים כושלים ויש הרבה תקלות בתחום ואני מובילה תהליך להסדרת המקצוע.

איך הצלחת ללהט בין קריירה תובענות לבית ולילדים?

כבר היו לי שלשה. בעלי היה שותף מלא, אימי כבר עזבה, אני מודה בכאב שהילדים גדלו בלעדיי ויותר מזה, יש לי ייסורי מצפון ואני משלמת מחיר עם קשיים לא פשוטים. אם הייתי מי שאני היום לפני שני עשורים, הייתי עושה דברים אחרת ומנסה למצוא את שביל הזהב אבל נשאבתי להגשים חלום מקצועי ושילמתי מחיר. אני מנסה לפצות את הילדים מבחינה חומרית אבל יודעת שלא די בזה.


1691677246774.png
צלם: עופר עברי​


עברו דרכך מפורסמים?

דוד דביר, ניקול רזניקוב, מורן אייזנשטיין

טרנדים חדשים בגבות?

אני לא מאמינה בטרנדים. אני מטפלת אישית בלקוחות ומתאימה ומדגישה פנים על פי המבנה של כל אחת ועל פי זה משדרגת לה את המראה. כמובן שיש דברים כללים כמו גבות עבות שעדיין ממשיכות וגם גבות ישרות. אבל יותר ויותר נשים רוצות היום מראה משודרג ושיראה טבעי.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה