רעיונות לשנויים/שיפורים במערך קווי

מצב
הנושא נעול.

S a m B o o k i

New member
דוד בעבר היו קוים 941,992
שאחד מהם לפחות נסע במסלול שהצעתה בכביש גהה נסעו בעבר קוים 165 פ"ת-רחובות שאיני יודע מה היה מסלולו 316 עמנואל-כפר סבא-פ"ת-כביש גהה-עמנואל 427 נתניה-ירושלים 428 נסע דרך כביש 40 995 חיפה-באר שבע
316 הגיע לאשדוד.
 

אורי404

New member
316 הגיע לאשדוד.
קו 316
קו עמנואל-כפר סבא-הוד השרון-פתח תקווה-בני ברק-אשדוד. ככל הזכור לי, היו לו שתי נסיעות לכל כיוון. ארבע נסיעות בסך הכל. הקו בוטל בקיץ 1995. באותה תקופה פחות או יותר היו נסיעות של קו 89 בהפעלת "דן" בקטע פתח תקווה-עמנואל. ולצד זה קו 474 "אגד". תקופה קצרה אחרי ביטול קו 316 צומצמו הנסיעות של קו 89 לנסיעות בודדות וקו 474 המשיך לפעול. קו 474 פעל עד אמצע-סוף העשור הקודם (2007 +-). לאחר מכן, נעשה שינוי לקו 74 קצר יותר. כיום קווים 74 ו-89 בהפעלת "אפיקים".
 

אורי404

New member
קו 316
קו עמנואל-כפר סבא-הוד השרון-פתח תקווה-בני ברק-אשדוד. ככל הזכור לי, היו לו שתי נסיעות לכל כיוון. ארבע נסיעות בסך הכל. הקו בוטל בקיץ 1995. באותה תקופה פחות או יותר היו נסיעות של קו 89 בהפעלת "דן" בקטע פתח תקווה-עמנואל. ולצד זה קו 474 "אגד". תקופה קצרה אחרי ביטול קו 316 צומצמו הנסיעות של קו 89 לנסיעות בודדות וקו 474 המשיך לפעול. קו 474 פעל עד אמצע-סוף העשור הקודם (2007 +-). לאחר מכן, נעשה שינוי לקו 74 קצר יותר. כיום קווים 74 ו-89 בהפעלת "אפיקים".
הערה קטנה 89 ו-316 היו דומים בבני ברק-עמנואל
ולא פתח תקווה, כפי שכתבתי. למעט שינויים קלים. אני חושב, אבל לא בטוח, שקו 316 נסע דרך צומת רעננה ואילו קו 89 נסע דרך מגדיאל.
 

S a m B o o k i

New member
קו 316
קו עמנואל-כפר סבא-הוד השרון-פתח תקווה-בני ברק-אשדוד. ככל הזכור לי, היו לו שתי נסיעות לכל כיוון. ארבע נסיעות בסך הכל. הקו בוטל בקיץ 1995. באותה תקופה פחות או יותר היו נסיעות של קו 89 בהפעלת "דן" בקטע פתח תקווה-עמנואל. ולצד זה קו 474 "אגד". תקופה קצרה אחרי ביטול קו 316 צומצמו הנסיעות של קו 89 לנסיעות בודדות וקו 474 המשיך לפעול. קו 474 פעל עד אמצע-סוף העשור הקודם (2007 +-). לאחר מכן, נעשה שינוי לקו 74 קצר יותר. כיום קווים 74 ו-89 בהפעלת "אפיקים".
תודה על המידע , אורי
 

אורי404

New member
קו אוטובוס שנוסע על כל כביש 4
מאשקלון עד חיפה (ואולי עד נהרייה דרך מנהרות הכרמל). תארו לעצמיכם כמה זמן זה יחסוך נניח למי שרוצה להגיע מאשקלון לצומת רעננה ולא צריך לעבור דרך ת"א (הכרוך בהחלפת אוטובוס בתמח"ת העמוסה).
לא חושב, שזה מתאים
נסיעות ארוכות כאלה, מוטב לדעתי שימוש ברכבת ולא באוטובוסים. יש שירות רכבות מאשקלון לנהריה. בשנים הקרובות יהיה קו מהיר יותר מאשקלון, בתקווה שיכניסו שיפורים נוספים ברכבת, כמו למשל פרויקט החשמול, שיגרום לכמות רכבות גדולה יותר בשעה ולנסיעה יותר מהירה. גם מאשקלון לצומת רעננה יהיה ניתן לנסוע, כאשר תהיה מסילת השרון. ככל הנראה נסיעה ברכבת אחת ללא החלפות. זה יהיה שיפור רב ולא נותר, אלא להמתין לו.
 
רעיונות לשנויים/שיפורים במערך קווי
האוטובוסים במדינת ישראל נא לרשום איזה שנויים אתם מציעים במערכת קווי האוטובוסים בישראל לרבות קוים חדשים,ביטול קוים,החזרת קוים וכדומה גוש דן קו 37 סיבובי כחלק ממזלג 37/137/237 שאני מציע תל אביב-רכבת האוניברסיטה,2224,וייז,קלצ'קין,קלאוזנר,לבנון,דרך נמיר,שדרות רוקח,שיטרית,מבצע קדש,ששת הימים,ר"ג- בן גוריון,ז'בוטינסקי,זיסמן,תובל,היצירה,אבא הלל,ז'בוטינסקי,בן גוריון,ששת הימים,מבצע קדש,תל אביב-בכור שיטרית,שדרות רוקח,דרך נמיר,לבנון,קלצ'קין,קלאוזנר, וייז,2224,רכבת האוניברסיטה-הורדה המטרה בקו הזה היא להחזיר את קו 40 למסלולו הקודם,מבלי לנתק את רמת גן מהאוניברסיטה ופארק הירקון קו 137 תגבור תדירותו ואולי לשנות קצת את מסלולו שיכנס לרמת אביב והדר יוסף אם מסלול קו 237 שאני מציע לא טוב לדעתכם קו 237 מתל השומר עד גבעת שמואל כמו קו 45 המשך כביש גהה,יציאה לדרך אם המושבות,דרך אם המושבות,מבצע קדש בכור שיטרית או כניסה להדר יוסף ואז בני אפרים,דרך נמיר,לבנון,רדינג,ברודצקי,איינשטיין,לבנון,קלצ'קין-הורדה קו זה נועד להיות תחליף לקו 45 כפי אני מציע קווי בת ים החזרת קו 54 לפעילות ולהפעלתו עד שעה 20 וצמצום פעילות קו 240 לשעות הערב בלבד תגבור תדירות קו 141 והחזרת קו 86 לפעילות החזרת קו 26 לפעילות בתדירות נמוכה יותר ממה שפעל והפעלתו על ידי אוטובוסים מפרקיים קוים אחרים קו 61/161 א.הפעלתם על ידי אוטובוסים מפרקיים ב.שנוי מסלול הנסיעה מכיוון תל אביב לפחות לאחד מהמסלולים הבאים מכרמלית עד ל 1.בן יהודה/בוגרשוב ללא שנוי המשך בוגרשוב,טשרניחובסקי,דיזנגוף,ארלוזורוב והמשך כרגיל 2.בן יהודה/שדרות בן גוריון המשך בן גוריון, 3.החזרת המסלול מכיוון ת"א יסעו כמו שנסעו לפני הפעימה השניה פתרונות בעניין התפעולי של התח"צ 1.הסבת חניון הדולפנריום בתל אביב למסוף אוטובוסים והסבת מגרשי החניה שם למספר רציפים שישמשו כתחנת מוצא לחלק מקווי מסוף כרמלית הפועלים כיום כגון קוים 23,61,161,38,82,47,48,149,282 ועוד 2.החזרת קוים 20,21,28 לפעילות עם שנוי קטן יציאה מחניון שיכון דן,לולנברג,המשך אשכנזי,טורקוב,משמר הירדן,ולנברג,דבורה הנביאה ומשם קו 21 יסע כמו שנסע לפני ביטולו ואולי קו 20 ימשיך כך דבורה הנביאה,משמר הירדן,מרכוס,ק"ם,עולי הגרדום,הרוגי מלכות,משמר הירדן, ולנברג,מבצע קדש והמשך ללא שנוי קו 28 ימשיך כך דבורה הנביאה,משמר הירדן,מרכוס,עולי הגרדום,הרוגי מלכות,משמר הירדן,ולנברג,פנחס רוזן ומשם עד דרך בגין כמו שנסע עד ביטולו המשך דרך בגין,השומרון,שדרות הר ציון,לוינסקי וסיום בקומה 4 נא להגיב על הרעיונות שלי
הגברת תדירות של הקווים העירוניים
כל 5 דקות כמו שעון לקווים עירוניים וכל 7 דקות לקוים שנוסעים בין ערי הלווין במדינת תל אביב בכלל ובמדינת תל אביב בפרט
 

Kutaly

New member
רעיונות לשנויים/שיפורים במערך קווי
האוטובוסים במדינת ישראל נא לרשום איזה שנויים אתם מציעים במערכת קווי האוטובוסים בישראל לרבות קוים חדשים,ביטול קוים,החזרת קוים וכדומה גוש דן קו 37 סיבובי כחלק ממזלג 37/137/237 שאני מציע תל אביב-רכבת האוניברסיטה,2224,וייז,קלצ'קין,קלאוזנר,לבנון,דרך נמיר,שדרות רוקח,שיטרית,מבצע קדש,ששת הימים,ר"ג- בן גוריון,ז'בוטינסקי,זיסמן,תובל,היצירה,אבא הלל,ז'בוטינסקי,בן גוריון,ששת הימים,מבצע קדש,תל אביב-בכור שיטרית,שדרות רוקח,דרך נמיר,לבנון,קלצ'קין,קלאוזנר, וייז,2224,רכבת האוניברסיטה-הורדה המטרה בקו הזה היא להחזיר את קו 40 למסלולו הקודם,מבלי לנתק את רמת גן מהאוניברסיטה ופארק הירקון קו 137 תגבור תדירותו ואולי לשנות קצת את מסלולו שיכנס לרמת אביב והדר יוסף אם מסלול קו 237 שאני מציע לא טוב לדעתכם קו 237 מתל השומר עד גבעת שמואל כמו קו 45 המשך כביש גהה,יציאה לדרך אם המושבות,דרך אם המושבות,מבצע קדש בכור שיטרית או כניסה להדר יוסף ואז בני אפרים,דרך נמיר,לבנון,רדינג,ברודצקי,איינשטיין,לבנון,קלצ'קין-הורדה קו זה נועד להיות תחליף לקו 45 כפי אני מציע קווי בת ים החזרת קו 54 לפעילות ולהפעלתו עד שעה 20 וצמצום פעילות קו 240 לשעות הערב בלבד תגבור תדירות קו 141 והחזרת קו 86 לפעילות החזרת קו 26 לפעילות בתדירות נמוכה יותר ממה שפעל והפעלתו על ידי אוטובוסים מפרקיים קוים אחרים קו 61/161 א.הפעלתם על ידי אוטובוסים מפרקיים ב.שנוי מסלול הנסיעה מכיוון תל אביב לפחות לאחד מהמסלולים הבאים מכרמלית עד ל 1.בן יהודה/בוגרשוב ללא שנוי המשך בוגרשוב,טשרניחובסקי,דיזנגוף,ארלוזורוב והמשך כרגיל 2.בן יהודה/שדרות בן גוריון המשך בן גוריון, 3.החזרת המסלול מכיוון ת"א יסעו כמו שנסעו לפני הפעימה השניה פתרונות בעניין התפעולי של התח"צ 1.הסבת חניון הדולפנריום בתל אביב למסוף אוטובוסים והסבת מגרשי החניה שם למספר רציפים שישמשו כתחנת מוצא לחלק מקווי מסוף כרמלית הפועלים כיום כגון קוים 23,61,161,38,82,47,48,149,282 ועוד 2.החזרת קוים 20,21,28 לפעילות עם שנוי קטן יציאה מחניון שיכון דן,לולנברג,המשך אשכנזי,טורקוב,משמר הירדן,ולנברג,דבורה הנביאה ומשם קו 21 יסע כמו שנסע לפני ביטולו ואולי קו 20 ימשיך כך דבורה הנביאה,משמר הירדן,מרכוס,ק"ם,עולי הגרדום,הרוגי מלכות,משמר הירדן, ולנברג,מבצע קדש והמשך ללא שנוי קו 28 ימשיך כך דבורה הנביאה,משמר הירדן,מרכוס,עולי הגרדום,הרוגי מלכות,משמר הירדן,ולנברג,פנחס רוזן ומשם עד דרך בגין כמו שנסע עד ביטולו המשך דרך בגין,השומרון,שדרות הר ציון,לוינסקי וסיום בקומה 4 נא להגיב על הרעיונות שלי
לבטל את הכרטיסיות
שוב ושוב אני נתקע בלי כסף בכרטיס למה? כי עשרות שקלים מפוזרים לי על כמה כרטיסיות שבכל אחת יש 8 או 5 שקלים שלא מספיקים לנסיעה. זה כסף ששילמתי ללא תמורה ואני גם לא יכול להגיע אליו. צריך לבטל את שיטת הכרטיסיות ולאפשר לאחד את העודף שמצטבר לסכומים גדולים ע"מ שניתן יהיה לקבל את התמורה על מה שכבר שילמתי.
 
רעיונות לשנויים/שיפורים במערך קווי
האוטובוסים במדינת ישראל נא לרשום איזה שנויים אתם מציעים במערכת קווי האוטובוסים בישראל לרבות קוים חדשים,ביטול קוים,החזרת קוים וכדומה גוש דן קו 37 סיבובי כחלק ממזלג 37/137/237 שאני מציע תל אביב-רכבת האוניברסיטה,2224,וייז,קלצ'קין,קלאוזנר,לבנון,דרך נמיר,שדרות רוקח,שיטרית,מבצע קדש,ששת הימים,ר"ג- בן גוריון,ז'בוטינסקי,זיסמן,תובל,היצירה,אבא הלל,ז'בוטינסקי,בן גוריון,ששת הימים,מבצע קדש,תל אביב-בכור שיטרית,שדרות רוקח,דרך נמיר,לבנון,קלצ'קין,קלאוזנר, וייז,2224,רכבת האוניברסיטה-הורדה המטרה בקו הזה היא להחזיר את קו 40 למסלולו הקודם,מבלי לנתק את רמת גן מהאוניברסיטה ופארק הירקון קו 137 תגבור תדירותו ואולי לשנות קצת את מסלולו שיכנס לרמת אביב והדר יוסף אם מסלול קו 237 שאני מציע לא טוב לדעתכם קו 237 מתל השומר עד גבעת שמואל כמו קו 45 המשך כביש גהה,יציאה לדרך אם המושבות,דרך אם המושבות,מבצע קדש בכור שיטרית או כניסה להדר יוסף ואז בני אפרים,דרך נמיר,לבנון,רדינג,ברודצקי,איינשטיין,לבנון,קלצ'קין-הורדה קו זה נועד להיות תחליף לקו 45 כפי אני מציע קווי בת ים החזרת קו 54 לפעילות ולהפעלתו עד שעה 20 וצמצום פעילות קו 240 לשעות הערב בלבד תגבור תדירות קו 141 והחזרת קו 86 לפעילות החזרת קו 26 לפעילות בתדירות נמוכה יותר ממה שפעל והפעלתו על ידי אוטובוסים מפרקיים קוים אחרים קו 61/161 א.הפעלתם על ידי אוטובוסים מפרקיים ב.שנוי מסלול הנסיעה מכיוון תל אביב לפחות לאחד מהמסלולים הבאים מכרמלית עד ל 1.בן יהודה/בוגרשוב ללא שנוי המשך בוגרשוב,טשרניחובסקי,דיזנגוף,ארלוזורוב והמשך כרגיל 2.בן יהודה/שדרות בן גוריון המשך בן גוריון, 3.החזרת המסלול מכיוון ת"א יסעו כמו שנסעו לפני הפעימה השניה פתרונות בעניין התפעולי של התח"צ 1.הסבת חניון הדולפנריום בתל אביב למסוף אוטובוסים והסבת מגרשי החניה שם למספר רציפים שישמשו כתחנת מוצא לחלק מקווי מסוף כרמלית הפועלים כיום כגון קוים 23,61,161,38,82,47,48,149,282 ועוד 2.החזרת קוים 20,21,28 לפעילות עם שנוי קטן יציאה מחניון שיכון דן,לולנברג,המשך אשכנזי,טורקוב,משמר הירדן,ולנברג,דבורה הנביאה ומשם קו 21 יסע כמו שנסע לפני ביטולו ואולי קו 20 ימשיך כך דבורה הנביאה,משמר הירדן,מרכוס,ק"ם,עולי הגרדום,הרוגי מלכות,משמר הירדן, ולנברג,מבצע קדש והמשך ללא שנוי קו 28 ימשיך כך דבורה הנביאה,משמר הירדן,מרכוס,עולי הגרדום,הרוגי מלכות,משמר הירדן,ולנברג,פנחס רוזן ומשם עד דרך בגין כמו שנסע עד ביטולו המשך דרך בגין,השומרון,שדרות הר ציון,לוינסקי וסיום בקומה 4 נא להגיב על הרעיונות שלי
הבעייה היא שיש יותר מדיי מכוניות פרטיות
במדינה הזאת. אם המדינה תשקיע בתחבורה ציבורית וכולנו או לפחות רובנו (יש כאלה שהמכונית זה הפרנסה שלהם - מובילים, שיפוצניקים וכד') נעבור לנסוע בה, הבעיות הכלכליות, הבריאותיות והאיכות סביבתיות תיפתרנה.
 

mobyboy

New member
רעיונות לשנויים/שיפורים במערך קווי
האוטובוסים במדינת ישראל נא לרשום איזה שנויים אתם מציעים במערכת קווי האוטובוסים בישראל לרבות קוים חדשים,ביטול קוים,החזרת קוים וכדומה גוש דן קו 37 סיבובי כחלק ממזלג 37/137/237 שאני מציע תל אביב-רכבת האוניברסיטה,2224,וייז,קלצ'קין,קלאוזנר,לבנון,דרך נמיר,שדרות רוקח,שיטרית,מבצע קדש,ששת הימים,ר"ג- בן גוריון,ז'בוטינסקי,זיסמן,תובל,היצירה,אבא הלל,ז'בוטינסקי,בן גוריון,ששת הימים,מבצע קדש,תל אביב-בכור שיטרית,שדרות רוקח,דרך נמיר,לבנון,קלצ'קין,קלאוזנר, וייז,2224,רכבת האוניברסיטה-הורדה המטרה בקו הזה היא להחזיר את קו 40 למסלולו הקודם,מבלי לנתק את רמת גן מהאוניברסיטה ופארק הירקון קו 137 תגבור תדירותו ואולי לשנות קצת את מסלולו שיכנס לרמת אביב והדר יוסף אם מסלול קו 237 שאני מציע לא טוב לדעתכם קו 237 מתל השומר עד גבעת שמואל כמו קו 45 המשך כביש גהה,יציאה לדרך אם המושבות,דרך אם המושבות,מבצע קדש בכור שיטרית או כניסה להדר יוסף ואז בני אפרים,דרך נמיר,לבנון,רדינג,ברודצקי,איינשטיין,לבנון,קלצ'קין-הורדה קו זה נועד להיות תחליף לקו 45 כפי אני מציע קווי בת ים החזרת קו 54 לפעילות ולהפעלתו עד שעה 20 וצמצום פעילות קו 240 לשעות הערב בלבד תגבור תדירות קו 141 והחזרת קו 86 לפעילות החזרת קו 26 לפעילות בתדירות נמוכה יותר ממה שפעל והפעלתו על ידי אוטובוסים מפרקיים קוים אחרים קו 61/161 א.הפעלתם על ידי אוטובוסים מפרקיים ב.שנוי מסלול הנסיעה מכיוון תל אביב לפחות לאחד מהמסלולים הבאים מכרמלית עד ל 1.בן יהודה/בוגרשוב ללא שנוי המשך בוגרשוב,טשרניחובסקי,דיזנגוף,ארלוזורוב והמשך כרגיל 2.בן יהודה/שדרות בן גוריון המשך בן גוריון, 3.החזרת המסלול מכיוון ת"א יסעו כמו שנסעו לפני הפעימה השניה פתרונות בעניין התפעולי של התח"צ 1.הסבת חניון הדולפנריום בתל אביב למסוף אוטובוסים והסבת מגרשי החניה שם למספר רציפים שישמשו כתחנת מוצא לחלק מקווי מסוף כרמלית הפועלים כיום כגון קוים 23,61,161,38,82,47,48,149,282 ועוד 2.החזרת קוים 20,21,28 לפעילות עם שנוי קטן יציאה מחניון שיכון דן,לולנברג,המשך אשכנזי,טורקוב,משמר הירדן,ולנברג,דבורה הנביאה ומשם קו 21 יסע כמו שנסע לפני ביטולו ואולי קו 20 ימשיך כך דבורה הנביאה,משמר הירדן,מרכוס,ק"ם,עולי הגרדום,הרוגי מלכות,משמר הירדן, ולנברג,מבצע קדש והמשך ללא שנוי קו 28 ימשיך כך דבורה הנביאה,משמר הירדן,מרכוס,עולי הגרדום,הרוגי מלכות,משמר הירדן,ולנברג,פנחס רוזן ומשם עד דרך בגין כמו שנסע עד ביטולו המשך דרך בגין,השומרון,שדרות הר ציון,לוינסקי וסיום בקומה 4 נא להגיב על הרעיונות שלי
להוסיף קו שנוסע בנמיר ופונה ימינה לפארק הירקו
לכל אזור השכונות הצפוניות, אין אפילו קו אחד כזה בציר מרכזי שכזה !
 

cwen

New member
89 נוסע רק קטע קצר, מיהודה המכבי עד רוקח, ולא
לכל אורך נמיר (אני יודע, אפשר להשתמש בשיטת הטרמפולינה מבית מדרשה של נתיבי איילון .....)
גם 28 לא נסע לכל אורך נמיר
והשתמשתי כבר כמה פעמים בשיטת ההחלפות והעברתי מאחד מקווי 71 לקו 89, וזה היה מאוד מהיר. הפוך צריך להיות עוד יותר מהיר. אני פשוט לא מבינה למה אתה מתנגד לשיטת ההחלפות. אני משתמשת בה מאז שהתחילו להשתמש בחופשי חודשי.
 

guyweiss

New member
גם 28 לא נסע לכל אורך נמיר
והשתמשתי כבר כמה פעמים בשיטת ההחלפות והעברתי מאחד מקווי 71 לקו 89, וזה היה מאוד מהיר. הפוך צריך להיות עוד יותר מהיר. אני פשוט לא מבינה למה אתה מתנגד לשיטת ההחלפות. אני משתמשת בה מאז שהתחילו להשתמש בחופשי חודשי.
שיטת ההחלפות הינו מודל שהוכיח את עצמו
 

olli3

New member
מנהל
תלוי איפה שיטת ההחלפות היא מודל טוב
שיטת ההחלפות בגוש דן היא כשלון
נראה לי שעקב הסברה ונתינת חלופות ראויות
אני עוזר לאנשים דרך המסרים לא פעם בנודע לאיך להגיע ממקום מסויים למקום אחר במה שהי הפעם באמצעות קו אחד וכיום צריך החלפה. ואני מגלה המון פעמים שקודם כל ההחלפות אותן הם מוצאים הן באדיבות האתר של הרפורמה שמתעלם לחלוטין מקווים שאינם ברפורמה. ואז אנשים מתרגזים ואומרים שאין להם חלופה ראוייה ובצדק, מאיפה להם להכיר את כל מערכת התח"צ בגוש דן? זה לא מעניין כמו שזה מעניין אותנו כאן בפורום. כל עוד אנשים יפסיקו להתקבע על קו אחד ספציפי ואפילו על חברה אחת ספציפית (כמו דן), הנסיעות יהיו נוחות הרבה יותר. למה עדיין 641 נוסע בז'בוטיסקי ריק? כי אנשים לא יודעים שהם יכולים לעלות עליו, לא מנסים אפילו. ואני כמובן מדבר על הרוב, אבל לאט לאט כשמישהו עולה עליו, אז אנשים באים ושואלים את הנהג, לעזריאלי? רכבת מרכז? דיזינגוף? והוא עונה בהתאמה אם כן ולא, במידה וכן הם עולים ואתה רואה שהם סוף סוף מרגישים כיף לעלות לאוטובוס עם מקומות ישיבה ולא דחוסים וצפופים כמו ב51 למשל. עכשיו לגבי החלפת קווים, קשה להבין את מערכת התח"צ בגוש דן, היא מסועפת מידי , מורכבת מידי והראש שלך מסתחרר מרוב אוטובוסים וקווים שעוברים סביבך, כך שאתה כבר לא מתעניין במי מגיע לאן ורק רוצה לדעת שיש לך קו אחד שמביא אותך מהבית לעבודה וחזרה, לא מעניין אותך יותר כלום ובטח שלא אחרי יום עבודה מתיש או בוקר מתיש (מלחמות עם הילדים ודברים דומים), אז אני לחלוטין מבין את אלו שלקחו להם קו שהביא אותם דור טו דור וכרגע צריכים להחליף וגם לא יודעים איך בדיוק להחליף ולא פעם מחליפים בדרך לא כדאית כלל וכלל. אני מחליף אוטובוסים כבר כמה שנים טובות, זו שיטה מעולה עבורי (ואני לחלוטין מבין אוכולוסיות שמתקשות/לא יכולות), אבל הרבה ממשתמשי התח"צ יוכלו להפוך את העניין למועיל במקום לחכות לקו ספציפי. לפני הרפורמה המתנתי עם ידידה בשדרות ירושלים ביפו ל44/46 בשעות הערב. אמרתי לה שעד שהם יגיעו.... אבל היא התעקשה עליהם. אחרי רבע שעה אף אחד לא עלה, קמתי לקו 25 שהגיע ועליתי עליו, לא הייתה לה ברירה והיא קפצה גם פנימה וכעסה וכו' וכו'. ירדנו בכיכר המושבות, קפצנו לצד השני, 16 הגיע (יכול היה להגיע גם 4 ו3X), לא משנה... 5 דקות ואנחנו במרכזית. אני פספסתי את האוטובוס הישיר האחרון לבאר שבע (בגלל ההמתנה של הרבע שעה המיותרת) והיא עלתה לנתניה. הקונספט הזה שתבוע בכל כך הרבה משתמשי תח"צ שעליהם לקחת קו אחד מנקודה אחת לשנייה וזהו, בלי להחליף ובלי כלום זה קונספט שצריך לחלוף. מכיר מספיק שב"סניקים שנוסעים מבאר שבע לאשקלון דרך צומת ברכיה (הכניסה לאשקלון) או דרך קרית גת, כי זה יותר מהיר מהמאסף שפועל מב"ש לאשקלון. זה עקב החלפת המשמרות בצהרים, שבשעה זו 364 הישיר מב"ש לאשקלון לא מתאים תמיד בזמנים (אם מפספים אותו ולרוב מפספסים). ודוגמאות יש אין ספור, כמו נסיעה מפתח תקווה להרצליה באמצעות 551 המייגע או 49 לכפר הירוק ומשם 47/48 להרצליה. וגם נסיעה מפתח תקווה לכפר סבא או צומת רעננה שהכי עדיף לעשות אותה באמצעות 567 ממחלף גהה. נסיעה מבר אילן לרמת אביב שמתעקשים לעשות אותה בקו 45 ונלחמים על הקו הזה... כשאפשר לקחת כל קו לצומת גהה ומשם 49. יש תח"צ יעילה למדיי, הרבה יותר טובה מלפני הרפורמה לטעמי. אנשים לא רוצים להחליף את הדיקסט ומעדיפים להידחס בקו מוכר או בקו אחד למרות סיבוב ארוך, ואל לבצע החלפות. מקרה מאד משקף של המצב הזה הוא קו 70 ממרכזית ת"א אל תל השומר, מאז ביטול 35 (טמטום גמור - מסכים על כך), אנשים עוברים לקו 70. גם כי כתוב בלוח האלקטרוני שהוא מגיע לתל השומר. במודיעין של דן בקומה 7, הם מסבירים לבצע החלפה בבית גיל הזהב לקו 139, אבל אנשים מתעקשים על קו אחד, אז אומרים להם, תעלו על קו 70 אבל זה סיבוב מאד ארוך ולהם לא אכפת... אח"כ הם רוטנים ומקטרים על קו 70 אבל.... ובכלל כל אלו שבאים מהצפון ויורדים במרכזית כדי לחזור חזרה לרמת גן, מרכז ת"א, פתח תקווה, אריאל, תל השומר ומה לא... אנשים לא יודעים, אנשים מקובעים שמרכזית היא במקום מרכזי וממנה שי קישור לכל מקום באיזור (ממש לא נכון במקרה של ת"א). האמת שכך צריך להיות, שמרכזית אכן תמלא את תפקידה, אבל מרכזית ת"א לא עושה זאת. בקיצור, בלאגן אחד שלם שתלוי בכל כך הרבה דברים שמורידים את החשק לנסוע בתח"צ למי שלא מכיר את הקווים ברמה טובה.
 

אוהד11

New member
גם 28 לא נסע לכל אורך נמיר
והשתמשתי כבר כמה פעמים בשיטת ההחלפות והעברתי מאחד מקווי 71 לקו 89, וזה היה מאוד מהיר. הפוך צריך להיות עוד יותר מהיר. אני פשוט לא מבינה למה אתה מתנגד לשיטת ההחלפות. אני משתמשת בה מאז שהתחילו להשתמש בחופשי חודשי.
שיטת ההחלפות אינה טובה למתקשים בהליכה, לזקנים
לחולים, לאמהות/אבות עם עגלות ילדים ולעוד רבים וטובים אחרים שאינם מסתדרים עם השיטה הזו, מה עוד שההחלפות מצריכות לעתים רבות הליכה של מספר דקות ולא באותו מקום או סמוך אליו
 

cwen

New member
שיטת ההחלפות אינה טובה למתקשים בהליכה, לזקנים
לחולים, לאמהות/אבות עם עגלות ילדים ולעוד רבים וטובים אחרים שאינם מסתדרים עם השיטה הזו, מה עוד שההחלפות מצריכות לעתים רבות הליכה של מספר דקות ולא באותו מקום או סמוך אליו
אבל בכל מקרה אי אפשר לספק שירות מושלם
אולי עכשיו זקן X צריך להחליף קו וזה קשה, אבל יכול להיות שקודם הוא היה צריך ללכת שני רחובות עד האוטובוס האחד שהיה לו, ועכשיו הוא הולך פחות גם אם הוא מחליף באמצע. יש בעיות ביישום, למשל, תחנות החלפה רחוקות מדי זו מזו ותדירות לא מספיק טובה של חלק מהקווים שאתה אמור להחליף אליהם. אולי מה שחסר זה עוד כמה קווים מאספים (כמו 58) שאולי יעשו מסלול ארוך, אבל יוכלו לסייע לאלה שמתקשים בהליכה ולא יכולים להחליף. אבל שיטת ההחלפה כשיטה היא לא רק טובה, היא הכרחית ככל שהמטרופולין גדל. אי אפשר לספק קו מכל מקום לכל מקום אפילו אם אתה ממש ממש רוצה. זה בלתי אפשרי. בעולם הגדול גם יש זקנים, חולים, הורים עם עגלות ועוד. איך שם מסתדרים עם שיטת ההחלפות?
 

אוהד11

New member
אבל בכל מקרה אי אפשר לספק שירות מושלם
אולי עכשיו זקן X צריך להחליף קו וזה קשה, אבל יכול להיות שקודם הוא היה צריך ללכת שני רחובות עד האוטובוס האחד שהיה לו, ועכשיו הוא הולך פחות גם אם הוא מחליף באמצע. יש בעיות ביישום, למשל, תחנות החלפה רחוקות מדי זו מזו ותדירות לא מספיק טובה של חלק מהקווים שאתה אמור להחליף אליהם. אולי מה שחסר זה עוד כמה קווים מאספים (כמו 58) שאולי יעשו מסלול ארוך, אבל יוכלו לסייע לאלה שמתקשים בהליכה ולא יכולים להחליף. אבל שיטת ההחלפה כשיטה היא לא רק טובה, היא הכרחית ככל שהמטרופולין גדל. אי אפשר לספק קו מכל מקום לכל מקום אפילו אם אתה ממש ממש רוצה. זה בלתי אפשרי. בעולם הגדול גם יש זקנים, חולים, הורים עם עגלות ועוד. איך שם מסתדרים עם שיטת ההחלפות?
ברור שאי אפשר להפעיל קווים מכל מקום לכל מקום
אבל מכאן ועד לביטול סיטוני של קווים והפעלת קווים שמשתנים כל הזמן, כי אף אחד לא טרח לבדוק באמת ובתמים אצל הנוסעים לאן מועדות פניהם ולשקלל את הממוצע והרוב - זו נקודת התורפה ועליה קמה ונופלת הרפורמה, ואלה שמניתי הם הנפגעים בראש ובראשונה
 

cwen

New member
ברור שאי אפשר להפעיל קווים מכל מקום לכל מקום
אבל מכאן ועד לביטול סיטוני של קווים והפעלת קווים שמשתנים כל הזמן, כי אף אחד לא טרח לבדוק באמת ובתמים אצל הנוסעים לאן מועדות פניהם ולשקלל את הממוצע והרוב - זו נקודת התורפה ועליה קמה ונופלת הרפורמה, ואלה שמניתי הם הנפגעים בראש ובראשונה
זה שהביצוע לוקה בחסר, כולנו מסכימים
אבל זה לא אומר שהשיטה לא טובה, זה אומר שהביצוע לא מספיק טוב. כמו רוב הדברים בארץ הזו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה