רעיון למספור קווי רכבת

מצב
הנושא נעול.

DanBus43Maalit72

Active member
הצעה טובה אך אני בעד מספור שונה לקווי הרכבת

רעיון למספור קווי רכבת
כאן
הצעה טובה אך אני בעד מספור שונה לקווי הרכבת
שהינו דומה למספור הנסיעות הנוכחי של הרכבת.

לכל נסיעה מספר של 4 ספרות כאשר המספור אינו כולל מספור מיוחד של נסיעות שישי ושבת כך שגם בימים אלו הנסיעה תקבל מספר זהה בדומה לימי חול.

לדוגמא 1156. כאשר שתי הספרות הראשונות הן מספר הקו ושתי הספרות האחרונות הן מספר הנסיעה בקו. כאן לדוגמא מספר הקו הינו 11.

שיטת מספור מספרית זו יכולה להוסיף מקום לקווים נוספים ברכבת עקב כך שהמספור הקיים מתמלא.

הנה ההצעה שלי למספור מחדש של הקווים:
קו נהריה באר שבע: 10.
קו כרמיאל י"ם האומה: 11.
רכבת מהירה חיפה באר שבע: 15.
קו בנימינה אשקלון: 20.
קו הראשונים נתניה: 21.
קו הרצליה י"ם מלחה: 30.
קו מודיעין י"ם האומה: 31.
קו מודיעין הרצליה: 32.
קו אשקלון ראשל"צ משה דיין דרך השרון עם כיוון השעון: 40.
קו אשקלון ראשל"צ משה דיין דרך השרון נגד כיוון השעון: 41.
קו דימונה באר שבע: 44.
קו עפולה דרך המסילה המזרחית למרכז הארץ: 50.
קו בית שאן חיפה: 51.
קו לילה נתב"ג נהריה: 88.
אופציות לקווי לילה נוספים: 80 - 89.
קווים מיוחדים: מספרים פנויים תלוי באיזור.
רכבות משא: 90 - 99.

מספרים אלו יהיו את מספר הקו ושני הספרות הראשונות במספר הנסיעה.
לדוגמא נסיעה 924 בקו הראשונים נתניה תשנה מספרה ל 2124 ומספר זה יהיה בכל ימות השבוע ללא הבדל במספר הנסיעה בימי שישי ושבת.

מקסימום ניתן לעשות קידומת פנימית בתוך רכבת ישראל עצמה שלא יראה לנוסעים למספור הנסיעות בימי שישי ושבת למשל נסיעה 2101 בימי שישי תהיה 6-2101.
 

DanBus43Maalit72

Active member
ושכחתי את קו פרוורי קריות שאני מציע למספרו כ 52.

הצעה טובה אך אני בעד מספור שונה לקווי הרכבת
שהינו דומה למספור הנסיעות הנוכחי של הרכבת.

לכל נסיעה מספר של 4 ספרות כאשר המספור אינו כולל מספור מיוחד של נסיעות שישי ושבת כך שגם בימים אלו הנסיעה תקבל מספר זהה בדומה לימי חול.

לדוגמא 1156. כאשר שתי הספרות הראשונות הן מספר הקו ושתי הספרות האחרונות הן מספר הנסיעה בקו. כאן לדוגמא מספר הקו הינו 11.

שיטת מספור מספרית זו יכולה להוסיף מקום לקווים נוספים ברכבת עקב כך שהמספור הקיים מתמלא.

הנה ההצעה שלי למספור מחדש של הקווים:
קו נהריה באר שבע: 10.
קו כרמיאל י"ם האומה: 11.
רכבת מהירה חיפה באר שבע: 15.
קו בנימינה אשקלון: 20.
קו הראשונים נתניה: 21.
קו הרצליה י"ם מלחה: 30.
קו מודיעין י"ם האומה: 31.
קו מודיעין הרצליה: 32.
קו אשקלון ראשל"צ משה דיין דרך השרון עם כיוון השעון: 40.
קו אשקלון ראשל"צ משה דיין דרך השרון נגד כיוון השעון: 41.
קו דימונה באר שבע: 44.
קו עפולה דרך המסילה המזרחית למרכז הארץ: 50.
קו בית שאן חיפה: 51.
קו לילה נתב"ג נהריה: 88.
אופציות לקווי לילה נוספים: 80 - 89.
קווים מיוחדים: מספרים פנויים תלוי באיזור.
רכבות משא: 90 - 99.

מספרים אלו יהיו את מספר הקו ושני הספרות הראשונות במספר הנסיעה.
לדוגמא נסיעה 924 בקו הראשונים נתניה תשנה מספרה ל 2124 ומספר זה יהיה בכל ימות השבוע ללא הבדל במספר הנסיעה בימי שישי ושבת.

מקסימום ניתן לעשות קידומת פנימית בתוך רכבת ישראל עצמה שלא יראה לנוסעים למספור הנסיעות בימי שישי ושבת למשל נסיעה 2101 בימי שישי תהיה 6-2101.
ושכחתי את קו פרוורי קריות שאני מציע למספרו כ 52.
 

Ccyclist

Well-known member
זו חלוקה טובה וקומפקטית.

הצעה טובה אך אני בעד מספור שונה לקווי הרכבת
שהינו דומה למספור הנסיעות הנוכחי של הרכבת.

לכל נסיעה מספר של 4 ספרות כאשר המספור אינו כולל מספור מיוחד של נסיעות שישי ושבת כך שגם בימים אלו הנסיעה תקבל מספר זהה בדומה לימי חול.

לדוגמא 1156. כאשר שתי הספרות הראשונות הן מספר הקו ושתי הספרות האחרונות הן מספר הנסיעה בקו. כאן לדוגמא מספר הקו הינו 11.

שיטת מספור מספרית זו יכולה להוסיף מקום לקווים נוספים ברכבת עקב כך שהמספור הקיים מתמלא.

הנה ההצעה שלי למספור מחדש של הקווים:
קו נהריה באר שבע: 10.
קו כרמיאל י"ם האומה: 11.
רכבת מהירה חיפה באר שבע: 15.
קו בנימינה אשקלון: 20.
קו הראשונים נתניה: 21.
קו הרצליה י"ם מלחה: 30.
קו מודיעין י"ם האומה: 31.
קו מודיעין הרצליה: 32.
קו אשקלון ראשל"צ משה דיין דרך השרון עם כיוון השעון: 40.
קו אשקלון ראשל"צ משה דיין דרך השרון נגד כיוון השעון: 41.
קו דימונה באר שבע: 44.
קו עפולה דרך המסילה המזרחית למרכז הארץ: 50.
קו בית שאן חיפה: 51.
קו לילה נתב"ג נהריה: 88.
אופציות לקווי לילה נוספים: 80 - 89.
קווים מיוחדים: מספרים פנויים תלוי באיזור.
רכבות משא: 90 - 99.

מספרים אלו יהיו את מספר הקו ושני הספרות הראשונות במספר הנסיעה.
לדוגמא נסיעה 924 בקו הראשונים נתניה תשנה מספרה ל 2124 ומספר זה יהיה בכל ימות השבוע ללא הבדל במספר הנסיעה בימי שישי ושבת.

מקסימום ניתן לעשות קידומת פנימית בתוך רכבת ישראל עצמה שלא יראה לנוסעים למספור הנסיעות בימי שישי ושבת למשל נסיעה 2101 בימי שישי תהיה 6-2101.
זו חלוקה טובה וקומפקטית.
האם בסדר מבחינתך שאדגים אותה או משהו על בסיס דומה במפה?
&nbsp
הספרות 6,7 נשמרות לעתיד שזה רעיון טוב.
&nbsp
מבחינתי יש מקום לפיצול עתידי הקו הדו לולאתי בגוש דן מהרשת הארצית דרך מנהרה עירונית בדומה למערכות פרבריות חוצות עיר כפי שישנן במילאנו, מדריד, לונדון, פריס וערים רבות. מסיבה זו אני חושב שיש מקום להשתמש בקידומת שלא תפגע במיספור הארצי הכולל אם המערכות יופרדו בשלב עתידי.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אין לי בעייה שתדגים את השיטה על מפה.

זו חלוקה טובה וקומפקטית.
האם בסדר מבחינתך שאדגים אותה או משהו על בסיס דומה במפה?
&nbsp
הספרות 6,7 נשמרות לעתיד שזה רעיון טוב.
&nbsp
מבחינתי יש מקום לפיצול עתידי הקו הדו לולאתי בגוש דן מהרשת הארצית דרך מנהרה עירונית בדומה למערכות פרבריות חוצות עיר כפי שישנן במילאנו, מדריד, לונדון, פריס וערים רבות. מסיבה זו אני חושב שיש מקום להשתמש בקידומת שלא תפגע במיספור הארצי הכולל אם המערכות יופרדו בשלב עתידי.
אין לי בעייה שתדגים את השיטה על מפה.
רשימת הקווים:

01 - 09: שמור.
10: קו נהריה - באר שבע.
11: קו כרמיאל - ירושלים האומה.
15: קו מהיר חיפה ב"ש.
20: קו בנימינה - אשקלון.
21: קו ראשל"צ הראשונים - נתניה.
30: קו הרצליה - י-ם מלחה.
31: קו מודיעין - י-ם מלחה.
32: קו מודיעין - הרצליה.
40/41: קו אשקלון - ראשון לציון - תל אביב - השרון - תל אביב - ראשון לציון.
42: קו אשקלון - באר שבע.
44: קו דימונה - באר שבע.
50: קו בית שאן - מרכז הארץ דרך המסילה המזרחית.
51: רכבת העמק. קו בית שאן - עתלית.
52: קו נהריה - חיפה חוף כרמל.
60 - 69: שמור לשימוש עתידי.
70 - 79: שמור לשימוש עתידי.
88: רכבת לילה נתב"ג - נהריה.
80 - 87, 89: שמור לקווי לילה נוספים.
90 - 99: רכבות משא.
 

Yarenn

New member
IR זה גם לא טוֹב כי זה נראה כמוֹ Israel Railways

שירות ארצי / לאוּמי
לשירוּת הארצי אני מציע לקוֹרא שירוּת לאוּמי, זאת אוֹמרת L, אוֹ אם חייבים אנגלית אז N
IR זה גם לא טוֹב כי זה נראה כמוֹ Israel Railways
 
לדעתי זה דווקא עוד סיבה למה כן

IR זה גם לא טוֹב כי זה נראה כמוֹ Israel Railways
לדעתי זה דווקא עוד סיבה למה כן
בעתיד יכול להיות שאת האחריות על תפעול הרכבות הפרבריות תקבל הרשות המטרופולינית בכל מטרופולין (גם אם רכבת ישראל תישאר המפעילה).
הארצי יישאר לחלוטין של רכבת ישראל.
 

Yarenn

New member
אבל אי אפשר לדעת, ויכוֹל להיוֹת שלרכבת ישׂראל יהיוּ עוֹד דברים

לדעתי זה דווקא עוד סיבה למה כן
בעתיד יכול להיות שאת האחריות על תפעול הרכבות הפרבריות תקבל הרשות המטרופולינית בכל מטרופולין (גם אם רכבת ישראל תישאר המפעילה).
הארצי יישאר לחלוטין של רכבת ישראל.
אבל אי אפשר לדעת, ויכוֹל להיוֹת שלרכבת ישׂראל יהיוּ עוֹד דברים
 

Yarenn

New member
זה כמוֹ שהיוּ כוֹתבים SNCF ליד מספר הקו

לדעתי זה דווקא עוד סיבה למה כן
בעתיד יכול להיות שאת האחריות על תפעול הרכבות הפרבריות תקבל הרשות המטרופולינית בכל מטרופולין (גם אם רכבת ישראל תישאר המפעילה).
הארצי יישאר לחלוטין של רכבת ישראל.
זה כמוֹ שהיוּ כוֹתבים SNCF ליד מספר הקו
 

arseny92

Well-known member
מנהל
N בד"כ שמור לשרות לילה

שירות ארצי / לאוּמי
לשירוּת הארצי אני מציע לקוֹרא שירוּת לאוּמי, זאת אוֹמרת L, אוֹ אם חייבים אנגלית אז N
N בד"כ שמור לשרות לילה
כרכבות EuroNight או קווי ה-Noctilien בפריז
 

Yarenn

New member
טוֹב, אני מציע משהוּ אחר לגמרי

רעיון למספור קווי רכבת
כאן
טוֹב, אני מציע משהוּ אחר לגמרי
רכבת ישׂראל היא כוּלהּ בסך הכל רכבת פרברית בקנה מידה של ה RER באזוֹר פריז. ההבדל הוּא שלתל־אביב־יפוֹ־דן יש כמה מטרוֹפוֹליני לוויין ואז גם להם בתוֹרם יש רכבוֹת פרבריוֹת מקוֹמיוֹת יוֹתר. את האחרוֹנוֹת אפשר להשאיר כמוֹ שאמרת בערך, ואת הארציוֹת אפשר לסמן נוֹרמלי באוֹתיוֹת A B C D E וכוּלי.
 

Yarenn

New member
אוֹקי, אוּלי הפוּך (בגלל באר שבע?)

טוֹב, אני מציע משהוּ אחר לגמרי
רכבת ישׂראל היא כוּלהּ בסך הכל רכבת פרברית בקנה מידה של ה RER באזוֹר פריז. ההבדל הוּא שלתל־אביב־יפוֹ־דן יש כמה מטרוֹפוֹליני לוויין ואז גם להם בתוֹרם יש רכבוֹת פרבריוֹת מקוֹמיוֹת יוֹתר. את האחרוֹנוֹת אפשר להשאיר כמוֹ שאמרת בערך, ואת הארציוֹת אפשר לסמן נוֹרמלי באוֹתיוֹת A B C D E וכוּלי.
אוֹקי, אוּלי הפוּך (בגלל באר שבע?)
את הקווים הארציים אפשר לסמן 1 2 3 4 5 וכוּלי, ואז את ה"פרבריוֹת" אפשר לסמן אוֹת ומספר אוֹ בכלל מספר ואוֹת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה