רילוקיישן

Brave Spirit

New member
עוד תוספת קטנה לגבי הויתורים

תמיד חשבתי שזה ישמח אותה ותמיד אמרתי לה שאם זה מה שהיא רוצה וזה מה שישמח אותה, אז אני זורם איתה ותומך בה.
 
"זה גם לא מצב סופר-חמור, של אלימות, השפלות, שנאה ובגידות"

אם יורשה לי, אנחנו במצב כפי שתארת. פונקציונלית מתפקדים אבל אני לא אוהב אותה והיא לא אוהבת אותי. אולי אפילו היו לה פרשיות מהצד, לא יודע בטוח אז נעזוב מחמת הספק. אחרי ששקלתי ארוכות את כל האספקטים, חוקי, כלכלי וכמובן עם עצמי, מה שאני רוצה, והחלטתי להתגרש. יש לי הרגשה שהיא תציע טיפול זוגי (שלו התנגדה בעבר). השאלה אם יש טעם להתחיל בכלל טיפול זוגי אם אני בעיקרון לא רוצה להחיות את הקשר ורגשית אני כבר בחוץ? האם טיפול זוגי יכול לחולל קסם ולהחזיר לי את העניין בבת הזוג ובזוגיות? כשכאמור אין השפלות, מריבות קשות, אלימות וכיו"ב.
 

YoniS007

New member
לשאלות כאלה כבדות כדאי לפתוח שרשור חדש

כאן זה גם לא שייך לדיון וגם הולך לאיבוד בין יתר השאלות/תשובות/תגובות/הגגים.

על רגל אחת, התשובה היא שאפשר להשתמש בטיפול הזוגי כפלטפורמה לדו שיח מונחה ומבוקר לתיאום וקבלת החלטות על החיים אחרי הגירושין. יצא לי להכיר כמה עובדים סוציאליים קליניים שעושים דברים כאלה, אני מניח שגם מריוס נתקל בזה. גם אחרי הגירושין מתנהלים סוג של יחסים שיכולים להיות נוחים ומועילים לשני הצדדים או מלאי איבה ומאבקים. ולפעמים ההבדל בין השניים הוא בתקשורת בין בני הזוג.
 
גירושין זה המוצא האחרון, אחרי שכל היתר נכשל

אם עדיין יש סיכוי להציל את הנישואין אז שמים את הגירושין בהקפאה. מבחינה משפטית יש הסכם שנקרא שלום בית-גירושין. בהסכם זה מסכימים על מספר אבני דרך של שלום בית שאם הם לא מתקיימים אז נפרדים ותנאי הפרידה כבר סוכמו מראש. אולי מבחינה משפטית זה תופס, אבל מבחינה רגשית אני לפחות לא הייתי יכולה להשתדל להגיע לשלום בית כשחרב הגירושין על צווארי. אבל דע שהאופציה קיימת.
 

YoniS007

New member
אתה ויתרת לה שוב ושוב ומאמין שעכשיו מגיע לך ויתור מצידה

מבלי להכיר אותה, יש לי תחושה שהיא רואה את הדברים אחרת. היא רואה אותך כזה שתמיד מוותר ולכן כבר לא מתחשבת בדעתך. כי אתה תוותר שוב כמו שעשית עד עכשיו. אם יש סיכוי כלשהו להציל את הרילוקיישן, זה להבהיר לה שהפעם זה רציני מבחינתך. איך לעשות את זה בדיוק אני לא יודע כי אני לא מכיר אתכם אבל אם תעביר מסר שזה קו אדום מבחינתך, אולי היא תצא מאזור הנוחות שלה בשבילך. אבל קבל את זה עם אזרה, גם אם תצליח לשנות את דעתה יהיה לזה מחיר. אם תתקלו שם בקשיים היא תפתח את שערי הגיהנום עליך.
 

Brave Spirit

New member
אני מאשים רק את עצמי

היא לא בן אדם רע בסך הכל ולא מניפולטורית. אולי לא מאד גמישה אבל בסדר בסך הכל. אני מאשים רק את עצמי שבחרתי להתמקד בקריירה ונתתי למצב להתדרדר כל כך. אבל כרגע כבר אין מה לעשות ואני לא רואה איך אנחנו ממשיכים לחיות יחד.
 
אז אל~!

אכן לא רלוונטי להאשים... זה לא שאם ביהמ"ש יכריע שמישהו צודק זה יפתור את הבעיות.
פעם היה לך נעים ונחמד לנסות לשמח אותה, סדרי העדיפויות שלך שמו את השמחה ושביעות הרצון שלה מעל אלו שלך... או שניסית לייצר אצל עצמך שמחה שנובעת מהשמחה שלה...
אולי זה אפילו עבד תקופות מסויימות....

עכשיו כנראה כבר לא. ואם אין שם כלום.. לדעתי (ואני מהמפלגה שלא תומכת בכלל בטיפולים זוגיים, ובאופן כללי חושבת שלנסות להחיות את המתים זו משימה אבודה במקרה הטוב, ומצליחה במקרה הרע...) חבל על כל רגע נוסף.

יש חיים אחרי הגירושין, ואם תסתכל סביבך- רוב הגרושים ואנשי הפרק ב', נראים מרוצים מהחיים הרבה יותר. כי רובם אכן... מרוצים מהחיים.

(מסייגת את הנושא הכלכלי... אם אתם בצרות כלכליות, גירושין זו מכת מוות. אבל אם אתה יכול להרשות לעצמך- לך על זה.)
 
רוב הגרושים ואנשי הפרק ב' נראים מרוצים מהחיים הרבה יותר ממי?

מעצמם לפני שהתגרשו, או ממישהו אחר?
 
גם וגם.

בראש ובראשונה יותר מרוצים ממה שהיו קודם,

אבל גם יחס לאחרים... תשמעי, אחרי שאתה יוצא ממערכת יחסים מתה- אתה יודע לזהות את זה כשרואים את זה אצל אחרים (יש כאלו שלא רואים אצלם והכל נראה מושלם... כמו אצלנו למשל שאין אדם בעולם כולל הילדים שלנו שחשבו שאנחנו עובדים עליהם בהתחלה כשאמרנו שנפרדים..) אבל הפוך אין זיופים.
מי שפרצוף איכה, ונראה מבואס מהתחת, ומגלגל עיניים על אישתו, ונושמת בכבדות נשימות של עאלק- איפוק כמחווה לאמירות של בעלה- אלו, מחורבן להם. באחריות.
והם רבים. מאוד.
 
המעטים שאני מכירה שגרושים

לא מרוצים יותר מהאחרים שאני מכירה, והבודדים ממש שהיכרתי גם לפני שהתגרשו - פחות מרוצים ממה שהיו קודם (יכול להיות שזה כי הם מהצד הנבגד/נעזב/וכו'..., והם גם לא בפרק ב'). יש רק זוג אחד שאני מכירה שהוא במערכת יחסים מעורערת וידוע לי על כך, אבל אני מכירה את הצד השפוי והנחמד בה, והוא לא מגלגל עיניים על אף כל מה שהוא עובר (הצד השני כן מתנהג מגעיל). כל השאר - אם משהו לא טוב קורה ביניהם, הם לא מוציאים את זה החוצה.
 
אני לא חושבת שאפשר לאלץ מישהי לצעד כל כך דרסטי בניגוד לרצונה

אפילו אם זה החלום שלך ואתה מאמין שזה טוב לכולם. אתה כופה עליה ניתוק מהמשפחה, ניתוק מהחברים, שינוי סביבה תרבותית ולפעמים גם אקלים, יש איזורים קרים במזרח ארה"ב ולא כולם מסתגלים. זה לא קשור לויתורים שלך בעבר, זאת פשוט סוגייה בפני עצמה.

הויתורים שלך בעבר הם בעייה אבל בעייה אחרת.
 

Brave Spirit

New member
היא אפילו לא נתנה לזה סיכוי

אני יכול למנות פה מגילה של דברים שאני עשיתי בשבילה. שעשיתי, לא שוויתרתי לה. גם העסק שלה שהיא כל כך מתפארת בו לא היה קיים בלעדיי ובלי העזרה וההשקעה שלי. והיא אפילו לא רצתה לתת קפיצה של כמה ימים לחקור את המקום. ממה היא פחדה, שזה ימצא חן בעיניה?
 
אני מבינה את התסכול שלך אבל לא זה לא

ולא משנה מה הסיבה. זכותה להתנגד למהלך. כמו שזכותך להיפרד. אתה לא יכול להכריח מישהי לעשות משהו בניגוד לרצונה.
 

alongrin

New member
מערכת יחסים היא לא ...

חשבון בנק שלתוכו את מפקיד את כל המעשים הטובים והויתורים, במטרה שביום אחד תוכל לפרוע את השטר.
&nbsp
עשית מה שעשית כי זה מה שהרגשת לנכון באותו הזמן.
היא מצידה לא מרגישה חייבת ובצדק כי אף אחד לא מנע ממך לעמוד על שלך באותם המקרים.
&nbsp
לגבי הרילוקיישן...
לצערי אתה יכול לשכוח ממנו.
גם אם תחליט להפרד ממנה היא יכולה לטרפד לך אותו על ידי צווי עיכוב יציאה מהארץ.
גירושים יכולים להפוך למלוכלכים בן רגע.
&nbsp
לגבי העתיד...אתה צריך בכל מקרה לחשב מסלול מחדש כי אתה נמצא בנישואים מתים.
 

alongrin

New member
עושים דברים

כי רוצים לעשות טוב לצד השני, אבל לא מנהלים פנקסנות.
&nbsp
 

skickers

New member
אם לא תדע את הסיבה האמיתית להתנגדות שלה, לא תוכל לפתור

אחרי שקראתי את השתלשלות האירועים בהמשך, ברור לי שאלה רק מניפולציות. אתה צריך לגלות את הסיבה האמיתית להתנגדות שלה ולטפל בשורש העניין. בהצלחה.
 
למעלה