רילוקיישן

Brave Spirit

New member
אני לא מסכים

יש לי גם ניסיון אישי וגם מכיר המון, המון אנשים שהיו שם לשהות של שנתיים ומעלה. בגלל עבודתי אני נמצא בקהילה שבה הנסיעות האלה מאד נפוצות. אני מנסה להיזכר בכאלה שחזרו לא מרוצים או שהיה להם קשה ולא יכול לחשוב אפילו על אחד.
 

danakama10

New member
ושוב אתה מגלה את הילדותיות הקיצונית שלך

לא קשה לעבור עם משפחה לארץ אחרת? כי שמעת מהמון המון אנשים שהיו שם והיו כולם מרוצים ואתה "גדלת" שם וזו זכורה לך כחוויה?
זה קשה מאוד לעבור לארץ אחרת. ואם תצא מהאגואיסטיות שלך ותנסה לחשוב מה צפוי לעבור על אשתך ועל הילדים, אולי תצליח להבין, קצת. אם נתמקד בילדים (בקשיים של האשה התמקדתי בהודעה אחרת), הם יפרדו מהמשפחה המורחבת שלהם, מהחברים שלהם (קריטי ככל שהילד גדול יותר), ויתחילו ללמוד בבתי ספר עם שפה שונה שאינם יודעים טוב (אם בכלל), יצטרכו להכיר חברים שיש להם קוד התנהגות שונה, לסגנון החיים השונה, לחוסר העצמאות יחסית לארץ. זה לא פשוט בכלל. האם זו סיבה לא לעשות רילוקיישן? לא. כשיש החלטה של ההורים שזה מה שיעשה טוב למשפחה, למרות קשיי ההתאקלמות שעשויים להמשך זמן רב, אין לילדים ברירה. והחדשות הטובות הן שילדים הם בדר"כ סתגלתנים. אבל להתעלם מהקשיים? להכריז שאין קשיים כי אתה "גדלת" שם והמון המון אנשים דיווחו לך שהיו מרוצים (ולמה לרגע אתה חושב שמישהו ישתף אותך בקשיים שלו)? איזה מין דבר זה? שוב, ילדותי, אגואיסט, נרקסיסט. וגם לגביך, כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. ויהיו לך אכזבות, ללא ספק. וברור שאף אחד לא ישמע על האכזבות שלך, לאחרים תספר איזו חויה מדהימה זו ולא היה שום קושי.
 
הוא גדל שם ואת מספרת לו מה החוויה עבור ילד לעבור לשם?

מתשובה לתשובה את מתגלה לא רק כאדם דוחה אלא גם, איך לומר ממש בעדינות, לא הכלי הכי חד בארגז.
 

danakama10

New member
מי ש״גדל״ שם

לא נאלץ לעשות את המעבר לארה״ב כשהוא ילד. ומבוגר שכן עבר בתור ילד וטוען שהכל היה דבש הוא או בר מזל, וצריך להבין שלא כולם כמוהו, או שהוא שקרן/בעל זיכרון קצר.
אגב, נשמע שהחזרה לארץ כן היתה נוראית עבורו (למרות שמן הסתם ביקר שם מספר פעמים כילד וההורים הם ישראלים כך שהתרבות לא היתה זרה לו לגמרי) עד כדי כך שמאז הוא חולם לחזור לארה״ב.

.במקום לחלק ציונים לאחרים ולהתפאר בגבורות שלך, כדאי להתחיל להפעיל את התאים האפורים שלך.
 
מי שגדל שם לא נאלץ לעשות את המעבר כשהוא ילד?

אלא מה, כשהוא עציץ? כדאי שתקפידי על הכדורים שהרופא רשם לך.
 

YoniS007

New member
את אדם ממש אומלל וממורמר, את יודעת?

לא כולם כמוך, מי שבא בגישה חיובית מתגבר בקלות על הקשיים. הרוב רואים ברילוקיישן הרפתקה, זכות גדולה להיחשף למקום חדש ותרבות חדשה. בלי כל הדרמה שאת ממציאה. אנשים בימינו מהגרים על ימין ועל שמאל. יש ניוד עובדים ענק בכל המדינות המפותחום. למשל מעריכים שכתוצאה מהברקזיט חברות מניידות 50,000 עובדים מלונדון ליבשת, רובם לאמסטרדם. וזאת רק טיפה בים. אם כולם היו כמוך אז זאת הייתה אחת התקופות העצובות בהיסטוריה האנושית כשבעצם בדיוק ההיפך הוא הנכון.
 

danakama10

New member
ואתה יודע שאתה טיפוס מגעיל?

נהדר שלא כולם כמוני, אנשים ריאליים שלא מתכחשים לקשיים שעשויים לצוץ.
אני בעצמי גרה בארה״ב, ועדיין אני חושבת שלרצות להתגרש מאישה שלא רוצה לעבור לארה״ב זה משהו נורא. לא כל אחד חייב לרצות לעבור לארה״ב, זה בהחלט לא מתאים לכל אחד. סביבי אני רואה גם אנשים שטוב להם מהמעבר אבל גם לא חסרים אנשים, וכן, זה בעיקר נשים, שלא טוב להן והן מתות לחזור.
 
התפקידים עם רילוקיישן מאד מבוקשים בקרב עובדים צעירים

משפחות עם ילדים בבי"ס קצת פחות כי חושבים על רצף הלימודים של הילדים.

דבר נוסף, בארה"ב יוקר המחייה הרבה יותר זול מאשר בארץ. זה אחד מגורמי המשיכה, כי בזמן שנמצאים שם אפשר לחיות ברמת חיים יותר גבוהה מאשר בארץ. בית במקום דירה, מכונית שבארץ אפשר רק לחלום עליה, וכך הלאה.
 

alongrin

New member
הרבה מאד משפחות

יורדות עם ילדים בגילאי בית ספר.
הלוואי ובארץ היו קולטים זרים כמו שקולטים בארה"ב.
יש בבתי הספר תוכניות מסודרות ל esl ו eld שבהן מלמדים ילדים אנגלית. תוך זמן קצר מאד הם משתלבים בכיתות הרגילות.
 
ארה"ב היא מדינה ענקית שמורכבת מהרבה מדינות....

מקומות מסויימים זולים מישראל,
מקומות מסויימים יקרים בהרבה. לצערנו אלו המקומות המבוקשים יותר..... ולכן רמת החיים החומרית שם בסופו של דבר לא משאירה עודפים, שלא לומר יוצרת חורים....
 
ממש לא

הוצאנו מפה לסן פרנסיסקו 6 עובדים על משפחותיהם. היום רק תנסי להחזיר אותם לארץ... שני גדודים של מרינס לא יעזרו. וסן פרנסיסקו מהמקומות היקרים בארה"ב, אם לא היקר שבהם. עדיף שתשלימי עם זה שמה שכתבת פשוט לא נכון.
 

danakama10

New member
וכל מי שעובר לארה"ב מקבל את התנאים שלכם?

ארה"ב יכולה להיות יקרה בטירוף. אני גרה ב- bay area, אני יודעת. מספיק שהחברה לא מציעה ביטוח בריאות מספיק טוב, ומחלה שמסתבכת עלולה לגרום לאיבוד כל החסכונות. מספיק אם ביטוח הבריאות לא כולל ביטוח שיניים, שוב, הוצאות אדירות. הכותב אומר בפירוש שהוא לא עובד בהיי טק, אני בספק רב אם הוא הולך לקבל משכורת דמיונית. מסגנון דבריו אני מנחשת שהוא לא בתפקיד שדורש השכלה גבוהה נכבדת, כנראה מדובר במשהו בתחום האבטחה או כדומה. לא בטוח בכלל שמה שמוצא לו הוא כל כך נחשק כמו שמה שמציעים לעובדים בחברה אצלך.
 

alongrin

New member
גם אני גרתי בbay area

בחלקים היותר יקרים של קופרטינו.
ככלל, אין כמעט חברה שלא נותנת ביטוח בריאות/שיניים מכובד לעובדים שלה כחלק מהטבה סטנדרטית.
&nbsp
ולגבי מה שאותו ביטוח יכול לקנות עבורך...כנראה ששכחת איך נראית מערכת הבריאות הציבורית בארץ, מה זה סל תרופות וכמה עולים פה ביטוחים משלימים.
&nbsp
פה בארץ העלות למשפחה היא הרבה יותר גבוהה מאשר הPPO הטוב ביותר שתוכלי לקנות, ואת מקבלת חרא.
&nbsp
 


 
מתי גרת שם?

בחמשת השנים האחרונות המחירים זינקו שם. היו תקופות כשהיה יותר זול לגור בסן פרנסיסקו מאשר בוואלי. נהיה יקר אפילו באזורים בסאניוויל וסן חוזה שקודם נחשבו פחות מבוקשים. אנחנו מראש פתחנו בסן פרנסיסקו כך שכמעט כל העובדים שלנו גרים בעיר.

אבל מסכים עם כל מה שכתבת, אפילו מוכרים בסיירס מקבלים ביטוח רפואי סביר, שלא לדבר על עובדי הייטק.
 

alongrin

New member
התחלתי את הרילוקיישן

לפני התפוצצות בועת הדוט קום ב-1999.
&nbsp
שתבין מחירי הנדל"ן בסיליקון וואלי היו אז בשיא של השיאים מכמה סיבות:
&nbsp
1. עובדי הייטק קיבלו הלוואות ומשכנתאות על בסיס האופציות למניות שהם קיבלו וקנו נדל"ן בכמויות. הזוי במונחים של היום, אבל זו הייתה המציאות של אז.
&nbsp
2. שנתיים לפני כן, הסתיים השלטון הבריטי בהונג קונג וכל מי שהיה לו כסף ברח משם.
הרבה מאד הגיעו לסיליקון וואלי וקנו שם נדל"ן בכמויות.
&nbsp
3. על כל זה, כל חברות ההייטק משכו לשם אלפי עובדים מכל העולם באותה התקופה.
לכל חברה קיקיונית היה מרכז בסיליקון ואלי.
&nbsp
כל הגורמים האלה העלו את מחירי הדיור באיזור במאות אחוזים.
&nbsp
רק כדי לסבר את האוזן.
השכן שלנו בקופרטינו היה דוור שקנה את הבית שלו כמה שנים לפני כן ב-200K$.
בשיא הבועה הבית הזה היה מתומחר ב-2 מליון!
&nbsp
באותה תקופה לקח לי יותר מ-4 חודשים למצוא בית באיזור ה-Public School District שרציתי. (מזל שקודם נסעתי לבד כדי להכין את השטח למשפחה).
&nbsp
בעלי הבתים היו עושים מכרז בין השוכרים מי מציע להם מחיר גבוה יותר.
כל סופ"ש היית יכול לראות ברחובות תור משתרך של שוכרים מול בתים פתוחים.
בנוסף גם לא היה לי היסטורית אשראי, הסטורית שכירות... בארה"ב אתה צריך הרבה מאד הסטוריה.
&nbsp
בסוף הצלחתי לשכור על ידי כך ששמתי לבעל הדירה על השולחן את כל דמי השכירות במזומן לשנה במזומן והוא לא עמד בפיתוי.
שברתי בשביל זה כמה חסכונות בארץ.
&nbsp
&nbsp
 
המצב כיום כנראה לא רחוק מזה

שומעים שוב סיפורים שמזכירים את שלך.

אנחנו הגענו לשם בתחילת 2014. התחלנו עם משרד קטן, 3 אנשים בסאבלט בסן פרנסיסקו, כשהכלכלה עדיין היתה מתאוששת מהמשבר והמצב בשטח עוד היה שפוי. אבל רק בסוף 2015 ותחילת 2016 הגדלנו משמעותית את הנוכחות וגם התחלנו לשלוח אנשים מהארץ. החלטנו להישאר בסן פרנסיסקו ולאנשים לא היה קושי מיוחד להסתדר. מסיבות אישיות לא יכולתי לעבור אז אני אישית נסעתי הלוך חזור. מהפריבילגיות של בעל הבית
 

danakama10

New member
דברים נפתרים נורא בקלות אצלך

״חוזרים לארץ אם מתגרשים לאחר שמגיעים״, ״ביטוח מכובד הוא הטבה סטנדרטית ככלל״.
אדוני, אין לך הרבה מושג מהחיים. ה ppo הכי טוב שאפשר לקנות הוא למעלה מ 1000 $ לאדם בודד, וזה עוד לא כולל ביקורים אצל רופאים (20 $ במקרה הטוב), תרופות (יכול להגיע למאוד דולרים אם הן לא גנריות או גנריות אבל ברשימה מיוחדת), פרוצדורות מיוחדות (יכול להגיע לעוד מאות דולרים). הביטוח המעולה אמנם ישלם כל עלות מלבד תרופות מעל 1500 למשל, אבל עדיין כל חודש תשלם פרימיום של למעלה מ 1000, וכאמור, הכל לאדם אחד.
רוב החברות נותנות ביטוח בריאות, אבל אם אתה לא בהייטק או לא בחברה גדולה, הביטוח יכול להיות גרוע מאוד.

אגב, האדם הזה הדגיש שהוא לא בהיי טק. יכול להיות שמה שבשבילו זו הזדמנות חייו זו הצעה למעשה לא ממש טובה שלא תאפשר רמת חיים גבוהה במיוחד.
 
למעלה