סוגרים את בזן?
https://www.themarker.com/dynamo/.premium-1.6534016
אם המדינה מוכנה לקנות את המפעל, במחיר מלא מלא, אז לא אמורה להיות למשקיעים בעיה עם זה.
אם רוצים פשוט לסגור את המפעל אז זה כמובן בלתי מתקבל על הדעת.
אם המדינה מוכנה לממן את ניוד המפעל לרשות מקומית אחרת? (מי מתנדבת? רגע, לא כולן בבת אחת
) תפדל. גם עם זה אין לנו בעיה.
לגבי ה 13 מיליארד על הקרקע - מי בדיוק ישלם אותם? הפיה הטובה?
יש מספיק קרקע פנויה במטרופולין חיפה/קריות (בקרית אתא למשל מתכננים לבנות עשרות אלפי דירות) ובנוסף יש אלפי מבנים שראויים לתמא/פינוי בינוי.
בנוסף סביר שהקרקע מזוהמת - כדי להפשירה לבנייה צריך לטהר. מי יממן את התענוג? הפיה הטובה? בתע"ש רמת השרון, אזור יותר יקר, זה מתעכב שנים.
מה שכן אפשר וצריך לעשות זה להשקיע כסף בתחזוקה טובה של המפעל, כדי לצמצם עוד ועוד את הזיהום והפליטות. כן, גם אם זה קצת מקטין לבזן את הרווח. אם למשל יש צנרת ישנה שבעטיה נפלט זיהום? טוב יהיה אם יחליפו אותה. אני כמשקיע לגמרי מוכן שישקיעו בזה, גם אם זה יפגע קצת בשורת הרווח ומניית בזן תטפס פחות מהר.
אזור מטרופולין חיפה/קריות הולך להיות בעתיד צפוף יותר ויותר, כך שעם השנים יותר ויותר אנשים יושפעו מכך, וזה לא ישובונצ'יק אלא עיר גדולה, ולכן זה פתרון פשרה טוב.
בכתבה נרשם כי מקינזי צופים שבעוד עשור בזן תעבור להפסד כי הרכבים יהיו חשמליים ואז ממילא יסגרו אותה.
המנכ"ל חולק על כך וטוען כי החברה נערכת לעתיד.