בוחני רכב מכירים סוג מסוים של תקלות - הסוג שלא תוקע אותך
ואתה לא מודע לו בדרך כלל. גומיות קרועות, בעיות באיזון הבלמים וכן הלאה. בוחן רכב - בטסט או בבדיקות לפני קניה - לא מודע להאם המכונית עברה שיפוץ גיר או לא, האם מזרקי הדלק דרשו החלפה, מנגנון החלון דורש תיקון כל שנה, האלטרנטור מת בתדירות גבוהה מהרגיל ועוד עשרות סוגי תקלות.
מנהלי מוסכים נמצאים בעמדה טובה יותר לזהות דגמים בעייתיים, אבל גם במקרה שלהם הם רואים את העולם דרך חור מנעול צר בדרך כלל - חור המנעול של הדגמים שבהם הם מטפלים בדרך כלל, כך שכדי לקבל תמונה כוללת צריך לעבור אצל כמה וכמה מנהלי מוסכים (מהסוג שעוד עובד, ולא רק מנהל). אבל גם אז - מכיוון שאף אחד לא מנהל מאגר מידע מסודר, אף אחד לא ידע להגיד לך האם דגם א' אמין יותר מדגם ב' כאשר ההבדלים בינם קטנים, אלא רק להצביע על דגמים בעיתיים במיוחד.
ואתה לא מודע לו בדרך כלל. גומיות קרועות, בעיות באיזון הבלמים וכן הלאה. בוחן רכב - בטסט או בבדיקות לפני קניה - לא מודע להאם המכונית עברה שיפוץ גיר או לא, האם מזרקי הדלק דרשו החלפה, מנגנון החלון דורש תיקון כל שנה, האלטרנטור מת בתדירות גבוהה מהרגיל ועוד עשרות סוגי תקלות.
מנהלי מוסכים נמצאים בעמדה טובה יותר לזהות דגמים בעייתיים, אבל גם במקרה שלהם הם רואים את העולם דרך חור מנעול צר בדרך כלל - חור המנעול של הדגמים שבהם הם מטפלים בדרך כלל, כך שכדי לקבל תמונה כוללת צריך לעבור אצל כמה וכמה מנהלי מוסכים (מהסוג שעוד עובד, ולא רק מנהל). אבל גם אז - מכיוון שאף אחד לא מנהל מאגר מידע מסודר, אף אחד לא ידע להגיד לך האם דגם א' אמין יותר מדגם ב' כאשר ההבדלים בינם קטנים, אלא רק להצביע על דגמים בעיתיים במיוחד.