קנייה בלי כרטיס אשראי

אבי לב50

New member
כנראה שלא הבנת נכון ואולי לא הסברתי נכון.

למעשה אם הנתונים מוצפנים כמו שצריך הרי שאף אחד לא אמור לראות את המספרים.
אז איך מתבצעים החיובים?
לפי מה שהסביר לי מומחה לנושא זה מבוצע ע"י תוכנות מיוחדות ללא מגע עינו של אדם.
מכיוון שאינני מומחה לנושא לא אוכל להסביר יותר מכך.
מה שכן, זה שונה למשל כאשר נותנים את מספר כ. האשראי למוקדן בשיחה טלפונית.
לכן, ולאור מקרי רמאויות רבים (אחד כזה קרה לי, שניים להורי הקשישים לפני שנים) החלטנו להמנע מתשלומים דרך מוקדנים כאלה, פרט למקרים מיוחדים וחריגים בהחלט.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
העובדה שרוב האנשים אינם גונבים, ואלה שכן עלולים להיתפס ולשלם

על כך. מעבר לכך אין מה שמונע משימוש לרעה בכרטיס האשראי שלך בפועל, מלבד מערכות חכמות בחברת האשראי שנועדו לנטר ולחפש שימושים לרעה, ומניסיוני הן עושות עבודה לא רעה בכלל...
&nbsp
במשך עשור הזמנתי במרשתת משלל אתרים בחצי עולם (אמריקה, אירופה, מזרח אסיה, אוסטרליה...) רק באמצעות כרטיס אשראי, בלי שום פייפל. אז עוד לא קניתי שטויות סיניות זולות, ובפעם היחידה שרציתי משהו מאיביי חבר הזמין עבורי. גם כיום אני משתמשת בפייפל לא פעם משיקולי נוחות (יותר קצר להקליד ססמה מלהקליד את כל פרטי האשראי ו/או פרטים אישיים נוספים) ולא כי אני חוששת למסור את האשראי. אני לא.
&nbsp
מתוך כל זה רק פעם אחת עשו שימוש לרעה בפרטי הכרטיס שלי. קיבלתי מסרון עם חיוב חשוד (אפשר להגדיר בחברת האשראי קבלת מסרון על כל קנייה במסמך חסר) ועוד לפני שהספקתי להתקשר לשירות הלקוחות ולברר, הם כבר יצרו איתי קשר כי הם חשדו בכך בעצמם. ביטלו לי את הכרטיס והנפיקו חדש.
&nbsp
כמו כן בפרשת ה"האקר הסעודי" (שקרתה בגלל מסד נתונים של אתר ישראלי) עלה בגורל גם כרטיס האשראי שלי, אבל לא נעשה בו שימוש לרעה וגם כאן חברת האשראי טיפלה בכך בלי שהייתי צריכה להתאמץ.
&nbsp
הפעם היחידה שבה חגגו לי על הכרטיס הייתה כשהארנק שלי נגנב (פיזית) ואפילו אז לא הייתה בעיה, חברת האשראי עלתה על כך שהכרטיס לא אצלי, יצרה איתי קשר (כך גיליתי שהארנק כבר לא עליי... הייתי בבית אז לא שמתי לב), חסמה את הכרטיס ובהמשך עברו איתי על כל החיובים וזיכו אותי על כולם (אלפי שקלים).
&nbsp
חשוב להבין שכרטיסי אשראי בישראל מספקים הגנה מפני שימוש לא מורשה, כל זה מעוגן בחוק כרטיסי חיוב:
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/191_001.htm
&nbsp
וכאמור, זו לא רק הגנה בחוק, היא קיימת גם בפועל, ועמדה לצדי כשנזקקתי לה. כפי שאפשר לראות, למרות קניות מקיפות ברחבי העולם, הבעיות קרו דווקא כאן בבית, והחיוב הכי גדול קרה כשהכרטיס עצמו היה ביד הגנב, לא בגלל הקניות במרשתת. אז לא, אני לא דואגת ואני לא עורכת תחקיר על כל חנות שאני קונה בה. די לי בכך שהיא עושה עליי רושם אמין (בדיוק כמו חנויות שאני קונה בהן פיזית). אם לא, אני לא ארצה לקנות בה בכל מקרה, בלי קשר לפרטי האשראי.
 

Amiram_e

New member
מרשתת? יפה. ניראה לי את הראשונה שמשתמשת

אני אוהב להשתמש במילה "כרוכית" במקום שטרודל כשאני רוצה שישלחו לי מייל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ממש לא, אבל אולי בפורום הזה


 
למעלה