קו 300 עפולה, קו 75 טבעון

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
בקווים 370 ו-380 שינו את המספור. חבל שלא כך גם ב-240

ואוסיף את 240 בבני ברק
כמו שאמרתי, אני מקפיד על זה, אבל לצערי לא כולם מקפידים על זה.

אותי זה ממש מרתיח.
בקווים 370 ו-380 שינו את המספור. חבל שלא כך גם ב-240
בעבר היו קווים 370 ו/או 380 בשירות "סופרבוס" ממודיעין עילית לכיוון הנגב המערבי. במסגרת מכרז החשמונאים (בו זכתה "קווים") שונה מספור הקווים. פספסו כנראה את 240 בבני ברק.
 

Ccyclist

Well-known member
חבל שאי אפשר לשים אות לטינית בתחילת המספר.

קו 300 עפולה, קו 75 טבעון
שתי שאלות שמגרדות לי בקצה של הסניליות:
האם היה/יש קו 300 חיפה-עפולה ואם כן איך זה שיש שני קוים עם אותו מספר (300 הידוע לאשקלון)?
האם קו 75 טבעון-חיפה היה פעיל בעבר במשך כל השבת? (כיום רק במוצ"ש)
חבל שאי אפשר לשים אות לטינית בתחילת המספר.
בלונדון זה היה פתרון עבור מספר קווים אזוריים (למרות שאחד מקווי C מגיע ללב אוקספורד סטריט). בעיר ישנם קווים עירוניים תלת סיפרתיים רבים וזה מגיע אפילו למספרים ב500 במיספור כלל עירוני. אזורי האותיות היו מצומצמים יותר. יתכן שזה פתרון עבור ערים צמודות או גושי ערים צמודים. הבעיה היא שזו חייבת להיות אות לטינית כדי להנגיש את המיספור לעולים ולתיירים, ולא"ב הלטיני אין מעמד רשמי מלא בישראל.
&nbsp
אם מציעים שיטה דומה יש לזכור שהאות N מייצגת קווי לילה.
 
יש כבר בישראל אותיות עבריות כחלק ממספר הקו

חבל שאי אפשר לשים אות לטינית בתחילת המספר.
בלונדון זה היה פתרון עבור מספר קווים אזוריים (למרות שאחד מקווי C מגיע ללב אוקספורד סטריט). בעיר ישנם קווים עירוניים תלת סיפרתיים רבים וזה מגיע אפילו למספרים ב500 במיספור כלל עירוני. אזורי האותיות היו מצומצמים יותר. יתכן שזה פתרון עבור ערים צמודות או גושי ערים צמודים. הבעיה היא שזו חייבת להיות אות לטינית כדי להנגיש את המיספור לעולים ולתיירים, ולא"ב הלטיני אין מעמד רשמי מלא בישראל.
&nbsp
אם מציעים שיטה דומה יש לזכור שהאות N מייצגת קווי לילה.
יש כבר בישראל אותיות עבריות כחלק ממספר הקו
 

Ccyclist

Well-known member
א תמיד היה וזה נסבל כי זו אות יחידה שדומה ל X. זו לא שיטה.

יש כבר בישראל אותיות עבריות כחלק ממספר הקו
א תמיד היה וזה נסבל כי זו אות יחידה שדומה ל X. זו לא שיטה.
בגוש דן צריך לבדל קווים פנימיים של מספר ערים, ובמרכז לפחות חייבים לבדל גם בין קווים אזוריים או מטרופוליטניים (חדרה - גדרה) שיש להם חפיפה במספרים ובמסלולים. ברגע שמשתמשים באותיות רבות השיטה צריכה להיות נהירה גם למי שאינו מכיר את הא"ב העברי וניואנסים כמו ההבדל בין ד-ז, מ-צ, ב-כ שנראים דומים מאד לעין זרה.
&nbsp
איך ניתן להשתמש בשיטה כזו? יש להחליט אם האות מייצגת חברה ("קחו קו Kxxx של קווים ולא קו Eyyy של אגד, אבל יש חלופת Azzz של אפיקים") אזור ( A לקווים שכונתיים בתוך תל אביב וטבעת 1 מרכז, B,C,D לקווים מקומיים בתתי האזורים של טבעת 2 או הקצעה ממש לפי עיר או שתיים בגוש דן) או יעד ( J ירושלים, T תל אביב, H חיפה וכו'). בלונדון יש קווים מהירים עם הקידומת X שינם עוצרים בכל התחנות. בכל מקרה - שיטה כלשהי יוצרת כ 24,000 מספרים תלת ספרתיים חדשים (בחו"ל נהוג שלה להשתמש ב O,l במספרי רישוי בגלל הדמיון ל 0,1) שניתן להשתמש בהם עם קידומת פשוטה בת אות בודדת. במערכת ארצית משולבת כמו בישראל שיטת מיספור אחידה היא דבר מתבקש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה