קובי מרימי - נציג ישראל לאירוויזיון 2019 בישראל

alma velama

New member
ויש עוד עניין:

את לא יכולה לשיר את 'אופוריה' ולהגות את המלה DIVINITY כמו DIVENITY. זה כל כך צרם! אם את לא מבינה מה את שרה ולא טורחת לעשות 'הגהה' על הטקסט כדי שתהיי בטוחה שאת מבטאת אותו נכון (וזאת אחריותך הבלעדית), אז לא התכוננת למבחן הכי מכריע שלך כמו שצריך.
הניסיון של מאיה לקרוץ לחובבי האירוויזיון באמצעות בחירה בשירי אירוויזיון בולטים הייתה מתבקשת ואפילו ראויה לציון, אבל היא השתמשה יותר מדי פעמים בקלף הזה והשיא הגיע מוקדם מדי עם RISE LIKE A PHOENIX. לאחר מכן היא החריבה קשות את A MILLION VOICES וכל הרושם החיובי שעוד נותר נמחק כלא היה. הכל זה עניין של תזמון ושל מיצוי יכולות וב'אופוריה' היה שילוב קטלני של שמלת נוצות מזעזעת, חוסר הבנה בסיסי של הגשת שיר ומופע טווסות פתאטי.
עם זאת, יש מצב שגם אם היא הייתה מפיחה חיים בביצוע, מדייקת בכל תו (היא זייפה קשות כבר בתו הראשון...) והוגה כל מילה כהלכה, הקהל עדיין היה מתחשבן ומחמיר איתה בגלל הרושם שהעונה הזאת נתפרה סביבה. גם אם לא כך היה הדבר, זאת חרב פיפיות ו'ההוכחות' הן דיאנה גולבי, ג'ולייטה, חן אהרוני, רינת בר ואחרים. כל זמר ותיק עם טיפת כבוד עצמי - שומר נפשו ירחק מהפורמט ההרסני והאווילי הזה (אלא אם כן מטרתו היא לחזור לתודעה ולתרגם את זה לכסף).
 
צפיתי עכשיו במיליון קולות בעקבות תגובתך

בחיי שאין לי מושג על מה את מדברת. היא הייתה מעולה. הבעיה ששוב על הפלייבק המקורי. וזו הטעות. שלא לומר חאפריות דוחה. אני שם בצד את כל הבעיות איתה. לאכפתלי בכלל. וזה כי המתחרים שלה פחות טובים ממנה. אם היה אחד ממש טוב אז הייתי בעדו. אבל ביחס לאחרים היא הכי טובה. לא אכפת לי מההגהות שלה, שתשבש חופשי. אם היתה מנצחת היו מתאימים לה שיר למידותיה. היא לא זייפה קשות. לא צריך להגזים. מנקודת מבטי ההפקה הפילה בכך שלא התאימה לה עיבודים נכונים לה. זה קריוקי התכנית הזאת. עולב עולבים. שני השירים של קובי ששמעתי היו בעיבודים מיוחדים שמתאימים לו. ומאידך למאיה הדביקו פלייבק מקורי. אם זה לא סיכול ממוקד אז לא יודע מה כן. הראל שירי וקרן שלושתם מנוולים. הם לא מגיעים לקרסוליים של מאיה. ואני מדבר אובייקטיבית. אני לא איזה מעריץ של מאיה. זה שקוף לגמרי ששמו לה רגליים.
 

alma velama

New member
מישהו דיבר על RISE LIKE A PHOENIX?

זה היה ביצוע מרשים למדי. הנפילה באה לאחר מכן עם A MILLION VOICES.
אין לך מושג כי לא קראת נכון, אבל עזוב. אני חלוקה עליך לגמרי פה: אם את נכנסת למיטה חולה, משלימה עם חאפריות וסומכת על ההפקה בעינים עצומות כי את שבויה שלה, אין לך על מה להלין: בעיקר לא אחרי למעלה מ-15 שנה בתעשיה הזאת וגם בתור יוצאת ריאליטי לשעבר. אם את שרה באנגלית, תדעי מה את שרה. יש לי אפס סובלנות לשיבוש הגיית מלה (מבטא לא קשור לזה) כי זה חובבני ורשלני.
 
לא אני

כתבתי על מיליון קולות בעקבות תגובתך. קראי שוב.
בכל מקרה אני דווקא מסכים איתך באופן עקרוני על הגהות ודיוק. אבל גם ככה זו תכנית שכונה חאפרית מושחתת מכורה. אז שיהיה למאיה. הכי הגיע לה ממה שראיתי. הרי כולם כאן קיטרו חודשים על זה שהתכנית מכורה למאיה. ומה בסוף? השתמשו בה וזרקו. ולמי מכרו? לקובי תרימי הפייק והמשעמם.
 

alma velama

New member
צודק. טעות שלי. מה שנכון נכון.

לתחושתי הביצוע היה טכני לגמרי, חסר ניואנסים. לא היה בו שילוב של פאתוס וחמלה והיא לא ניצלה אפשרויות להכניס בו שאר רוח. זה היה חסר נשמה.
יחד עם זאת - הבחירה שלה בגמר הייתה הכי גול עצמי שיכול היה להיות ומכיוון שההכרעה עברה לקהל, גם ה-15% של השופטים לא היו משנים. 3 הצביעו כחול - 2 אדום, אז לכל היותר היא הייתה מגיעה ל-60% עם 5 כחולים. הקהל אמר את דברו ואף אחד לא יכל לעשות כלום. ההצבעה על הכרטיס השלישי לגמר בין מאיה לשפיטה הייתה הצבעת אנטי כלפי מאיה בעיקר. על כך אין עוררין, אבל זאת תהיה טעות להתעלם מבחירת השיר ומההשקעה המינימלית של מאיה בנאמבר הזה (או לפחות מהנכונות שלה ללכת לקנוסה ככה...)
לא עשו בה 'השתמש וזרוק': הקהל הביע בה אי אמון - לא באופן מוחלט (56% מול 44%), אבל מספיק כדי למנוע ממנה הזדמנות שנייה.
אין ויכוח שהתכנית פח, הפורמט פח ושאחרי 5 שנים מישהו צריך להפסיק את הזרם לקליקה של 'טדי' ללא קשר לתוצאה השנה.
 

musicislife91

New member
להגיד שלא היו לה מתחרים ראויים

זה קצת מצחיק לאור העובדה שהקל העיף אותה מקום אחרון בגמר.
הסיבה היחידה שהיא הגיעה לגמר זה השופטים, אחרת האוזניים שלנו היו מודות לנו הרבה לפני.
 

Tommy Tanision

New member
איך זו הסיבה היחידה?

היא ניצחה לאורך העונה בעזרת הקהל בכל הקרבות שלה, למעט הקרב מול מרימי שניצח אותה ב-2%.
 

Willo the Wisp

New member
מה זה ״הקהל״?

מאה/מאתיים אנשים שטרחו לסחוב את עצמם לנווה אילן? כמה הם באמת מייצגים?
 

Rori90

New member
קהל של כמה מאות אנשים אינו מייצג

מה גם שאף מתמודד מאז תחילת התכנית לא הצליח לעבור ללא 2-3 שופטים לפחות. השופטים לגמרי מכריעים האם המתמודד יעבור או לא. היו לא מעט מתמודדים שלא קיבלו כחול או קיבלו 2 כחולים ולא עברו אף על פי שמבחינת אחוזי הצבעה הם קיבלו יותר הצבעות מהקהל מאשר כמה מתמודדים שקיבלו אחוז יחסית נמוך מהקהל אך 4-5 כחולים מהשופטים. אם באמת רוצים להשוות את ההצלחה של מאיה למול זאת של קובי צריך נטו לבחון כמה כל אחד מהם קיבל רק מהקהל, בניקוי הצבעות שופטים.
 

musicislife91

New member
בעזרת הקהל באולפן בלבד

הגיל הממוצע שם הוא כמה...? 15-16 במקרה הטוב?
זה היה ברור שכשזה יעבור לקהל הרחב היא תקבל סטירה מצלצלת וזה אכן קרה.
בגלל זה כתבתי שהלערכתי אם הקהל הרחב (לא רק באולפן) היה מצביע גם ברבע ובחצי- אני בספק גדול שהיא הייתה בכלל מגיעה לגמר.

בכל שבוע הגמר היא עפה על עצמה בראיונות שהיא קונצנזוס ברחוב מאז התוכנית ושהיא מרגישה כמו נינט (מילים שלה, לא שלי)... אותי זה הצחיק הניסיון הפתטי הזה לשכנע את עצמה במשהו שברור לכל שהוא רחוק מהמציאות.
 
אם היינו הולכים על למי הכי מגיע אז היינו שולחים את מרים פרץ

לצערנו זה לא מייק א וויש אלא ריאליטי מוזיקה
 

Willo the Wisp

New member
לא מבין למה משתמשים במילה ״מגיע״ כל הזמן

ובעיקר בהקשר של מאיה בוסקילה. כאילו השתתפות באירוויזיון זו זכות בסיסית שנמנעת ממנה. כאילו אירוויזיון זה קארמה או פרס למי שהכי רוצה את זה.
אם זאת היתה המדיניות חן אהרוני היה צריך לנסוע לליסבון בשנה שעברה במקום נטע.
 

schweine

New member
כבד ומיושן. בטח ילבישו לו בלדה שבה המלווים באים

בסוף ושולחים לו יד והופכים ל"יחידה אחת שמסמנת אחוודה, אהבה ושלום".
מקום 24 בגמר.
 
זה בערך הדבר האחרון שאני חושש ממנו.... לא יקרה.

עם כל ההשמצות והאי-שביעות רצון בבחירה, רשות השידור (השי"ד) כבר מזמן יצאה מהקלישאות המביכות האלו. וגם הפעם האחרונה ששי ישראלי הסתיים כך, ב-2009, זה התאים. שנה לפני כן אולי זה קצת הפריע עם בעז, אבל ממש בקטנה. זהו, היום אנחנו כמעט אנטי, אז אני לא חושש שטדי יפלו לקלישאות האלו, זהו נגמר
 

nice to meet

New member
האם יש פה מישהו שחושב שאם שנה הבאה יש וועדת בחירה

אז מאיה תישלח לייצג אותנו?
&nbsp
לדעתי ממש הגיע לה לנצח. הגיע הזמן שלה להצליח! ב-2012 הוועדה שלחה את איזבו במקומה. החלטה מטומטמת וחסרת הגיון. לדעתי אם שנה הבאה הפורמט של "הכוכב" לא ישמש כקדם שלנו אז ישלחו את מאיה :)
 
ממש לא

מאיה משעממת מאד בשירה שלה. אין לה חותם. הרבה פעמים צורחת יותר מדי . ויש המון זמרות עם קול חזק בעולם. אין בה שום דבר ייחודי. לא התלהבתי ממנה בתוכנית. כתריה גם זמרת טובה אבל חסרת ייחודיות קולית (רק לוק ייחודי). שפיטה הביאה משהו אחר - אבל ממש לא היה ברור בשביל תחרות אירופאית . מבין כל המתחרים יכולתי לשמוע שוב ושוב ושוב את הביצועים של אברהם ושל קובי). כשאת של קובי שמעתי שוב ושוב ושוב. לכן ברור לי שהוא בחירה מצויינת.
השיר שיביאו לו חייב להכיל קטעים שקטים וקטעים גבוהים. עדיף להתחיל עם "שוק". מעין פתיח שיתפוס את האוזן והעין.
 

E u r o b o y

New member
בחירה מדהימה בנציג עם קול ממגנט שהוא גם דמות


מתוך הגמר הזה, זו הייתה הבחירה הנכונה. מאיה לא רלוונטית וצווחנית, שפיטה טובה ומעניינת אבל הקטע שלה לא היה תופס באירופה וה-BDS היו רוכבים על זה שהיא כביכול לועגת לערבים, וכיתריה זמרת מצוינת אבל הייתה נבלעת ולא מחדשת דבר.

ולא רק בגלל זה קובי הוא הבחירה הנכונה: הקול שלו מהפנט, הוא מסקרן מהרגע הראשון, יש לו דמות לא שגרתית - הגמלוניות, השקט הזה, הביישנות, הדמיון הקל לפרדי מרקורי, כל אלה כבר יוצרים עניין. עכשיו הכי חשוב להתאים לו שיר גדול מהחיים שיבטא את היכולות הקוליות המטורפות שלו - וצריך שיהיה עם עיבוד חדשני וייחודי.

אני אישית חושב שזה צריך להיות קטע דאנס - כזה שמתחיל שקט ומדגיש את היכולות של קובי לרגש ולהפנט אותך למסך כבר מהרגע הראשון (כמו באודישן שלו), ואז מתגבר ומתפוצץ, עם פזמון ממכר. אני חושב שאפילו שילוב של אלמנט אוריינטלי יכול להיות מצוין ולהבליט אותנו.

שמעתי הרבה קולות ממורמרים ביום שאחרי הבחירה, של הרבה שבטוחים שקובי ייכשל ויגיע לאחד המקומות האחרונים - וכל זה כשעוד אין שיר. אני מזכיר לכל המלעיזים שאמרו את זה גם על נטע בשנה שעברה - והתגובות ברשת היו נוראיות ומזעזעות. אפילו מרושעות. אני כל כך שמח שזה הסתיים בניצחון - זה שייחלנו לו כל כך. השנה יהיה קשה הרבה יותר לזכות שוב, וקובי הוא ממש לא מכשול בדרך לשם - אלא להפך. ש לו את כל מה שצריך. בין אם הוא ינצח, יגיע למקום בעשירייה או אפילו לאחד המקומות האחרונים - את שלנו עשינו. ניצחנו. התחרות כאן ומה שיקרה לישראל במגרש הביתי - זה בונוס.

תהיו בטוחים שהצוות שמאחורי קובי יעשה את הכל כדי להצליח. ומעתה, כשיש כבר נציג, צריך לעמוד מאחוריו, לתמוך ולעודד אותו עד לרגע הגדול - שלוש הדקות ההן בגמר אירוויזיון 2019 בתל אביב ב-18 במאי. לכו תדעו, אולי בלילה הזה נזכה לשמוח שוב, כמו ששמחנו בליסבון.
 
למעלה