< צלמים גדולים >

Nat King Cole

New member
אנסל אדאמס

צלם אמריקאי, נולד ב-1902 מת ב-1984. מגדולי הצלמים של ארה"ב, נולד בקליפורניה, התמקד בעיקר בצילום נוף של מערב ארה"ב עם דגש מיוחד לפארקים הלאומיים שם. אדאמס הוא ממציא "שיטת הסולם" Zone System שמשמעותה היכולת לקבוע את דרוג גווני האפור האופטימלי בכל תמונה - כל הגוונים נפרשים מהצל הכבד ועד לאזורים הבוהקים. בשיטה יש עשר רמות של אפור וניתן לשנותן באמצעות שינויי צמצם. בכל שנות היצירה שלו 1923-1963 צילם בשחור לבן. ניתן לגלות שברוב יצירותיו קל לצופה לזהות את כל גווני האפור בין הלבן לשחור. התמקד כאמור בפארקים הגדולים של מערב ארה"ב: עמק היוסמיטי והרי הסיירה נבאדה, ילוסטון, גלאסיר וגרנד-טיטון. אותם צילם גם בכל מזג אויר. יצירותיו המדויקות להפליא ביכולת מדידת האור מהוות נכס חשוב לטבע של מערב ארה"ב. תופעות טבע מדהימות כמו האולד פיית'פול בילוסטון ו-האפ-דום והקפיטן ביוסימיטי זכו להיות מונצחות על ידו. לצילומים יש לינקים. עמכם הסליחה (זכויות יוצרים)
 
../images/Emo41.gifסקירת אמני הצילום הגדולים../images/Emo41.gif

הפינה של אבי יוצאת לדרך !
 

Nat King Cole

New member
צילום אחד שאהבתי

כמובן שכל יכולותיו של אדאמס שציינתי מופיעות כאן בנוסף: פסי אור (קרניים) בקירבה לשתי הגבעות וכן האבנים שנראות לי לפחות כמו אנשים מתפללים (מוסלמים). התמונה מחולקת לשני חלקים ולכל אזור יש את היחוד הגראפי שלו.
 

elistein

New member
גדול, הייתי בטוח שיקח זמן עד שיתחיל

כל העניין הזה. מקווה שימישיך כך אלי
 

geostant

New member
זה צילום נחמד

http://www.pbs.org/wgbh/amex/ansel/gallery/gal_ansel_03.html למרות שהייתי מעדיף לחתוך קצת למעלה בכלל, אני לא מתלהב מהצילומים שיש בקישור...
 

Nat King Cole

New member
לי פרידלנדר Lee Friedlander

צלם אמריקאי, נולד ב-1934. פרידלנדר הוא אומן צילום הכרך האמריקאי של שנות השישים והשבעים. צילומיו הם סוג של צילום חטף מוקפד Snapshot. כל צילומיו בשחור לבן. הוא מרבה לצלם: כבישים, עמודים, שלטי כיוון, מדרגות, פסלים וכן דמויות הן למעשה האנשים ברחוב שלא נותר לנו אלא לתהות מעט על קנקנם. באמצעות שילוב של אלה הוא הופך את התאור האורבני למענין יותר. הוא מצלם ומשאיר לנו הצופים כעין חידה קטנה בכל צילום. הוא לא משנה את הדמויות אותן הוא מצלם ולכן אלו באמת צילומי חטף. פרידלנדר משתמש בציוד פשוט: מצלמת כוונת ועדשות קצרות אורך מוקד. בישראל הצלם אלכס ליבק הולך בדרכו לדעתי - צילומים אורבניים שנונים.
 

Nat King Cole

New member
צילום אחד שאהבתי

האספקטים החזקים בצילום הזה: הדמות של עו"ד המוקפת בדלת מרימה אותו ונותנת לו כבוד, יש דינמיקה צורנית חזקה בין שתי הדמוית כשהצל של אחת מגיעה אל הדמות השניה, שהיא כאן הדמות המסתורית.
 

geostant

New member
אני עובר על הצילומים שלו עכשיו

ורובם בכלל לא מלהיבים אותי יש כמה נחמדים, אבל לא ברמה שאני אומר "וואו" כמו לא מעט צילומים שאני רואה בימינו
 

simaniya

New member
תמיד צריך להיות "מבקר המדינה"?

רגע לפני שאתה שופט, כדאי אולי לנסות לשים בצד את שאלת ה"וואו", ולתת צ'אנס למשהו לחלחל? בכל זאת הבנאדם עשה משהו בחיים שלו.
 

simaniya

New member
גם אם עשיתי, לא נראה לי שאני ברמה

של לי פרידלנדר, וכמובן לא כל דבר שצילם מביא לי את ה"וואו", אבל עדיין נראה לי שיש הרבה מה להעריך אצלו וללמוד ממנו.
 

Operation Ivy

New member
לא צריך להעלב בשמו של הצלם

כל אחד וטעמו האישי. יכול להיות שמה שאותך הדהים את מישהוא אחר אפילו לא ריגש. גאוסטנס בסך הכל אמר שאותו התמונות לא הלהיבו, אפילו את אמרת שלא כל דבר שצילם גרם לך להגיד "וואו".
 

geostant

New member
עזוב אותה

נראה לי שהיא / הוא או מה שזה לא יהיה שמה לעצמה מטרה לסכסך בפורום
 

simaniya

New member
המוטו שלך geostant הוא באמת זה?

"פעם אמרו לי שלרדוף אחרי נשים זה טיפשי, זה בדיוק כמו לרדוף אחרי האוטובוס שהרגע איחרת, הרי תמיד תבוא אחת אחרת במקום..."
 

Nat King Cole

New member
אני עם ג'אז

אתם לא מוסיפים כבוד לשרשור הזה. יש הרבה על מה לדבר אז למה דווקא על זה?
 

simaniya

New member
so you say

יש לך עוד הרבה לאן להתפתח. בתור התחלה אתה מוזמן ביום שלישי, י"ח חשון תשס"ה, (2/11/2004) בשעה 10:00 להשתתף ב”כנס שדרות לחברה 2004” - מושב בנושא: ”מעמד האישה - הקרב שלא נגמר” בראשות יושבת-ראש הוועדה לקידום מעמד האישה - חה”כ אתי לבני. בהמשך תוכל להשתלב בפעילות לגברים מפותחים יותר.
 
למעלה