פסטיבל סן רמו 2023 מה שהיה הוא זה שיהיה

mati02021

Member
לא רק בישראל מתחממים, באיטליה העניינים מתחממים בשלב די מוקדם, רשת RAi
מרוצה מהישגים שהביא מנהל האמנותי של הפסטיבל,אמדאוס, וזמן קצר לאחר שהסתיים פסטיבל הסן רמו הקודם מיהרה להחתימו על
עוד שני פסטיבלים גם ב2023 ו2024 ,
כמו כן נקבע כבר מועד לפסטיבל הבא שיחל ב7.2.23 ויסתיים במוצ״ש ב 11.2.23 , לכשלעצמו דבר שאינו זכור בשלבים כל כך מוקדמים.
נקבע מנחה שילווה את אמדאוס בכל חמשת ערבי המפסטיבל וזהו ג׳אני מורנדי שסיים שלישי בתחרות השנה,

https://eurovoix.com/2022/07/12/italy-gianni-morandi-co-host-sanremo-2023/



כמו כן ידוע על מנחה נוספת בלוגרית האופנה המפורסמת ואישתו של הזמר פדז,קיארה פראני (Chiara Ferragni) שתנחה לצידם את הערב הראשון ואת הערב האחרון של הפסטיבל.



https://www.nssgclub.com/en/lifestyle/30190/chiara-ferragni-will-co-host-sanremo-2023



כמו כן כבר נקבע שהקונספט של הפסטיבל ישאר כפי שהיה השנה: 25 שירים, 22 מהאמנים יבחרו ישירות לפסטיבל, 3 נוספים יבחרו דרך הג׳ובאני, שלושת הזמרים שיגיעו למקומות הראשונים בג׳ובאני ימשיכו לפסטיבל הגדול וכמובן שיצטרכו להכין שני שירים
אחד לג׳ובאני והשני לפסטיבל הגדול במידה וינצחו בג`ובאני.
גם חלוקת הערבים, כניראה ( לא ראיתי אישור רישמי), תשאר זהה. מחצית מהשירים בערב הראשון, מחצית מהשירים בערב השני. כל השירים יחדיו בערב השלישי, בערב הרביעי יהיה ערב של קאברים ודואטים בעיקר של שירי שנות ה70׳ ה80׳ וה90׳, ובמוצ״ש יבחר המנצח.

וכמו בשנים קודמות שוב מתחילות השמועות לגבי האורחים שאמדאוס רוצה להביא לפסטיבל, אז אחר ליידי גאגא לפני שנתיים, ולהקת אבבא לפני שנה וג׳ניפר לופז ואד שירן השנה, שכידוע אף אחד מהם לא בא,אז הפעם מדברים שוב על ליידי גאגא ובעיקר על בריטני ספירס, ע״פ שמועות
הציע אמדאוס כ 200,000 יורו לבריטני ספירס
שתבוא להתארח בפסטיבל, המו״מ טרם נסגר.
https://eurovisionfun.com/en/2022/0...itney-spears-and-lady-gaga-as-special-guests/

השירים המצליחים ביותר בפסטיבל השנה שעד היום נימצאים במצעד האייטונז הם:Ovunque sarai
של אירמה,צ׳או צ׳או La Rappresentante di Lista ,ובעיקר Farfalle של סאנג׳ובאני,
Dove si balla של דרג׳ן דמינקו וכמובן בריבידי של מחמוד ובלאנקו.

קצת מוקדם מדי לגבי שמועות לגבי הזמרים שמתכוונים לשלוח שירים אך מכיוון שהתחלתי את הכותרת השרשור במילים מה שהיה הוא זה שיהיה, בשנים האחרונות השתרש סוג של מסורת שהזוכה בתחרות אמיצ׳י מתחרה בפסטיבל סן רמו הבא בעיקר במשמרת של אמדאוס( אלברטו יוזרו, גאיה וסאנ׳ובאני וגם לפניהם היה את אירמה)

אז נבחר לפני חודשים אחדים מנצח בתחרות זו ושמו Luigi Strangis




 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
השמועות על הזמרים המתכוונים לשלוח שירים לתחרות מתחילות להתחמם, השמות הראשונים
הם: אנאליזה, רוקו האנט, טננאי ,טיציאנו פרו וגם הזמרים הותיקים אל באנו ומינה.גם שמו של הראפר שסיים שני לפני שנה וחצי בתחרות
,פדז, מוזכר אך לא בהכרח כמתחרה כניראה אורח שאישתו כאמור תנחה את הערב הראשון והאחרון של הפסטיבל .

https://www.domanipress.it/sanremo-...iali-sognando-lady-gaga-e-britney-spears/amp/
עוד שמות שמוזכרים הם אלסנדרה ארמוסו,מיסטר ריין Rosa Chemical. ו J-Ax
וישנם שמועות על שני זוכי עבר
שנרשם שהם המבוקשים ביותר מרקו מנגוני שזכה ב 2013 וג׳ורג׳יה שזכתה ב 1995

גם שמו של הזוכה בתוכנית אמיצ׳י לואיג’י סטרנגיס מוזכר , אך לגביו ישנם מסרים כפולים, השמועות מספרות שאמדאוס רוצה אותו בתחרות כחלק מצמד של אחד הפיינליסטים של אמיצ׳י כמו LDA , ולואיג׳י פחות מתלהב מכך.

https://amp.anticipazionitv.it/news/sanremo-2023-luigi-strangis-partecipa-una-condizione.html






ההצבעה היא די זהה לשנה שעברה בערב הראשון והשני ההצבעה
על ידי חבר השופטים של חדר העיתונות, הטלוויזיה,
הרדיו והאינטרנט (150 נציגי התקשורת המוסמכים לפסטיבל) וכן על ידי חבר השופטים (300 חברים).

בערב הראשון והשני יצביע חבר השופטים של חדר העיתונות, הטלוויזיה, הרדיו והאינטרנט ויבצע את הצבעתו על ידי חלוקה לשלושה מרכיבים עצמאיים: שליש לטלוויזיה ולמדיה המודפסת, שליש לרדיו ו- שליש עבור חבר שופטים באינטרנט.
בערב השלישי, 50% מהקולות יופקדו להצבעה טלפונית ו-50% הנוספים דמוסקופיקה
לבסוף, במהלך הערב הרביעי והחמישי, ההצבעה תחולק לשלושה חלקים: 34% מופקדים על הטלווטינג, 33% לחדר העיתונות - טלוויזיה-רדיו, חבר שופטים באינטרנט ו-33% דמוסקופיקה



. https://eurovisionworld.com/esc/italy-sanremo-to-be-used-as-national-selection-for-eurovision-2023

אם נחזור רגע ללואיג׳י ,ישנו שיר מאד מסויים ויחסית חדש ,סה׳כ מלפני שנתיים ,שאני שם לב שעוד ועוד מתמודדים בריאליטי מוזיקליים מבצעים לו קאבר בניהם גם לואיג’י ואינסוף זמרים מתחילים מעלים סרטונים ליוטיוב עם קאבר לשיר הזה כדי להתפרסם ,במקרה של לואיג׳י הוא העדיף לשיר אותו כחלק ממחרוזת , אולי גם הוא הבין שיש בעיה כלשהי בכמות גירסאות הכיסוי לשיר.
לשיר קוראים destri של זמר בשם גאזל שבשירשור הקודם צירפתי דואט שלו עם מרקו מנגוני.
מדובר בבלדה נוגה שמתפוצצת לאט ומספרת סיפור ,כפי שמודגש גם בתמונות בסרטון. גאזל מופיע לראשונה בתוך פיאט פנדה נייחת לאחר שנכנסה לבית והרסה קיר, ואז שוכב על המיטה. וחלקו הקידמי של הפיאט מבצבץ בחדר השני .השיר תואר על ידי המחבר כך: "מילים חופשיות, חיים שלוקחים אותך קצת לאן שהוא רוצה, כמו כשאתה מפיל את הפקק של משחת השיניים שלך בחור הכיור. בסופו של דבר, הדבר היחיד שאני יודע לעשות הוא לעשות חשבון נפש כשהדברים יוצאים משליטתי, כשהגרוע מכל כבר חלף גם אם חשבתם שהוא הכי טוב, וזה לעולם לא יעבור. ואז לצרוח בקול רם, הכי חזק שאני יכול. בתקווה שזה יספיק, ושזה לעולם לא יספיק".והוסיף "היה לי צורך דחוף לכתוב את זה, נתתי פורקן למצב הרוח שלי באותו רגע: שילוב של כעס, בלבול ואי נוחות” אני מצרף סרטונים, הראשון הוא של השיר המקורי וכמה גרסאות כיסוי ובסרטון האחרון תרגום של השיר לאנגלית המשולבות ברישול בסצינות של סדרות וסרטים בנטפליקס.
https://youtu.be/l6hIeVeOE7M
https://youtu.be/IKSBB8U6wYY
https://youtu.be/fbd_RdqJgwo
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
יש אתר באנגלית שמפרסם עוד שמות של זמרים בניהם גם נציגים לשעבר של איטליה באירוויזיון כמו דיודאטו,אמה,נינה זילי, אנה אוקסה,פאסטו ליאלי ואל באנו

זוהי הרשימה המלאה שפירסם



https://eurovisionfun.com/en/2022/08/sanremo-2023-list-of-potential-contestants-revealed/

אם כי חשוב לציין שהאתר נסמך על אתר איטלקי אחר בשם recensiamomusica ונדמה שהאתר באנגלית בלינק שצירפתי לא בדיוק הבין את כוונת המשורר , למה אני מתכוון? לא כל שם של זמר שפירסם האתר האיטלקי התכוון שיופיע בפסטיבל.
בשירשור קודם בתקופה זאת בשנה שעברה צירפתי לינק שלו והדגשתי שלא בדיוק מדובר בשמועות או הדלפות אלא השערות שלו בלבד שבעזרת מעט רכילות או הצהרות של זמר מסויים, ניתן כבר להסיק כמה השערות, אולי על ידי הוספת קצת היגיון אך מדובר גם בלא מעט מניפולציות של הכתב האיטלקי ,אין לו מידע קונקרטי שאפשר להסיק את הדברים שהוא כותב . אחד הפרמטרים שהוא לוקח בחשבון הוא כוונת הזמר להוציא אלבום בסמוך למועד הפסטיבל והשיר שישלח לפסטיבל יקדם את האלבום. בשנה שעברה היו לו כמה פגיעות במטרה אך היו גם פה ושם פיקשושים.

הוא מציין שיש לאמדאוס תקופת הכנה הרבה יותר ארוכה לחשוב, לבחור ולבנות מופע ושירים מאשר בשנים קודמות, אמדאוס כבר מחודש מאי האחרון החל לקבל שירים לתחרות , מאחורי אמדאוס שלוש מהדורות מלאות הפתעות וחידושים יהיה קשה למצוא ג'וקרים חדשים הכל עדיין בשלב די עוברי אך מציין שפסטיבל 2021 היה שונה מפסטיבל 2020 ו 2022 ,מהדורת 2021 הוקדשה במיוחד לחיפוש אחר חדשנות הן בשפה המוזיקלית והן בשמות שהוצעו לקהל הרחב של סן רמו. ושתי המהדורות האחרות של הפסטיבל הקאסט היה יותר ״שמרני״ הוא סבור מהדורת 2023 אמדאוס יבחר ללכת באותו הקו בקאסט דומה יותר למהדורה "שמרנית" עם קבוצת אמנים המוכרת מספיק לקהל הרחב כדי להוסיף קצת תהילה ישנה, שזוהי למעשה מהדורה שהבטיחה לו את תוצאות הטלוויזיה הטובות ביותר במדדי רייטינג ,עם זאת, הוא מציין שהמהדורה החמישית של אמדאוס באריסטון ב-2024, לדעתו תהיה מהדורה ניסיונית יותר שתיתן מקום לשמות חדשים וטריים, אקספרמנטליים שמגיעים מאינדי ולא מהראפ, כפי שקרה במידה רבה ב-2021.
הקבוצה הראשונה שהוא מונה הוא קורא לה
״מכסת החזר". בשנת 2020 קיבל אמדאוס את פניהם של אנריקו ניג'יוטי ואכיל לאורו בחזרה למירוץ מהשנה הקודמת. ב-2021 קרה אותו הדבר עם פאסמה ובוגו וב-2022 הגיע תורם של נעמי, לה רפרזנטטה דה ליסטה ואירמה לחותמת כפולה של השתתפות רצופה. הוא מונה 4 זמרים שעשויים לחזור לשנה רצופה לתחרות :אמה שעובדת על האלבום החדש ויתכן היא יכלה להיענות לאתגר חדש של Sanremo לנצל את העבודה שלה על אלבום חדש




, יש גם את מיקלה בראווי שיכול, אם כן, לחזור לפסטיבל כדי להמשיך בשיווק האלבום שעדיין זקוק לדחיפה של אירוע גדול כדי לאסוף מספרים חשובים. אחרי מופעי הבכורה בשנה שעברה, לא Aka 7even ולא Tananai עדיין הוציאו אלבום: ושואל למה לא לחזור לסנרמו כדי לסגור מעגל ולהשיק פרויקט?

קבוצה נוספת שהוא מונה קשורה
לחזרה של אליסה ב-2022 וקטיפת המקום השני שהייתה באמת הפיכה עבור אמדאוס ועבור כל אלה שהאשימו את הפסטיבל בכך שלא אירח שיר גדול אמיתי יותר מדי זמן.
לציבור הבוגר יותר היו חזרתם למירוץ של ג'אני מורנדי ומסימו ראניירי.
לשנת 2023, לפיכך, אין דרך חזרה. אמדאוס יצטרך להיות טוב בלהבטיח לפחות כמה שמות "בלתי אפשריים" כדי להוכיח שהוא ראוי. רבים היו רוצים שג'ורג'יה תלך בעקבות עמיתה וחברתה אליסה על ידי בחירתה, אולם הרעיון שהזמרת הרומית יכולה להיענות לאתגר סן רמו הוא לא קל בעקבות הקולגה הצעירה יותר. זה יהיה תלוי באמדאוס לשכנע אותה להשתתף.
ניראה שהסיכוי להופעת הבכורה של אלסנדרה אמורוסו בפסטיבל הוא טוב
ומציין שהסיכוי של מרקו מנגוני להשתתף לא גבוה בגלל הפרוייקט השאפתני שלו להוציא 2 אלבומים נוספים עד הסתיו הבא בעוד שנה, האלבום החדש של מנגוני צפוי לצאת בדצמבר בעוד 4 חודשים , הקלטות האלבום הסתיימו וצפוי להוציא עוד אלבום בעוד שנה ,לוח הזמנים הצפוף שלו יקשה עליו את השתתפות בפסטיבל.
יש, אם כן, הרבה דיבורים על הופעת הבכורה של טיזיאנו פרו בתחרות אבל האם הזמר והיוצר באמת יהיה מוכן לביקור באריסטון? זה יגיע עם הוצאה מחודשת של אלבום שיצא רק 3 חודשים קודם לכן ועם עוד מספר גורמים שלא משחקים לטובת המבצע.ב 11 בנובמבר 2022 טיציאנו פרו יוציא את אלבומו החדש שטרם פורסם "העולם הוא שלנו". הגעתו לפסטיבל פירושה הוצאה מחודשת של האלבום לחודש פברואר.
קונצנזוס שממנו נהנה הפסטיבל יהיו מועמדויות ספונטניות רבות שיגיעו לאמדאוס כדי לגשת אליו בשנת 2023. הוא מונה בעיקר את אריסה,
שאוהבת להציע את עצמה לציבור עם תדמית חדשה ומוזיקליות מקורית בהשראת הניסויים האחרונים שלה ,לעומת זאת הוא סבור שאנאליזה תרצה לנסות להשיק פרויקט מחוץ למסלול סן רמו, הסינגל החדש הראשון מתוך אלבום הבא של אנאליזה צפוי לצאת בקרוב מאד ,בשני לספטמבר ויקרא Bellissima (יפה )הוא סבור שחברת התקליטים שלה תנסה לשכנע אותה להתמקד בהצעות אחרות ובדחיפות ולא בהכרח דרך הפסטיבל.אם כי בתגובה קודמת נרשם ע׳פ צ׳י מגאזין שאנאליזה כן שלחה שיר לתחרות, ובדרך כלל המגזין מפרסם הדלפות של חברות תקליטים.

הוא מונה גם את לבנטה,פאולה טורצ׳י ומאליקה איין שהחליפה ניהול וחוזה הקלטות חדש.
הוא סבור שיש סיכוי טוב לחזרתו של דיודאטו

וגם חזרתם של הפינגווינים הטקטיים הגרעיניים, שהם יהיו שמות יוקרתיים שאם ישתכנעו, בהחלט יעשירו את מגוון ההצעות.

הוא מציין להקת MODA וסולנה קקו סילבסטר שנימצאת במשבר והפסטיבל יכול לסייע להם ,הם נאלצו לוותר על סינגלים לרדיו ומכירות תקליטים גדולות. ללא השקה תקשורתית מסיבית ושיר מניפסט חדש, אפילו הפעילות החיה שלהם נידונה במהרה לגווע.

הוא מציין את להקת הבומדבאש, שמיטבה בעיקר עם להיטי קיץ( יש להם שיר מצליח מאד עם אנאליזה שהפך ללהיט בקיץ האחרון וכבש את מצעד הסינגלים ומעל 20 מיליון צפיות ביוטיוב בתוך חודש וחצי) הוא סבור שהלהקה תצטרך להמציא עצמה כדי לצאת מהכלא של להיטי קיץ על ידי מציאת דרך לחזור ולהציע את עצמם בממד אחר.





ויש את אלודי שיש לה אלבום מוכן ושהיא צריכה את ההזדמנות הנכונה להשיק אותו. יעד האירוויזיון במקרה שלה יהיה מובן מאליו, אבל יחד יהיה צורך גם להפגין צמיחה נוספת במונחים של בגרות אמנותית.

הוא מציין גם זמרות מתחילות כמו חזרתה לתחרות של מאדאם ושל שמות טריים כמו מרגריטה ויקאריו, מארה סאטיוארייטה. נוסטלגים עשויים להעריך שמות שחסרים כבר יחסית זמן מה כמו של נינה זילי, קיארה גליאצו ואנריקו ניג'יוטי, שעבורם המשחקים תמיד מסובכים.

ויש את הפרק הגדול של זמרים ותיקים שעבורו כמה רצים (אל באנו, איוונה ספניה, מרצ׳לה בלה, פאוסטו ליאלי...) ואשר אמדאוס יחזר אחריו בתשומת לב מיוחדת. החזרה של דיווה כמו אנה אוקסה תהיה נחמדה אם RAI תפתור את הבעיות המשפטיות שנותרו פתוחות יותר מדי שנים. ואז יש את ג'אנלוקה גריניאני שעבורו אמדאוס היה משאיר דלת פתוחה כפי שאמר לו ישירות על הבמה בשנה החולפת כשהיה אורח על אף שהשמועות מספרות שעלה שיכור לבמה והרס את ההופעה של אירמה בערב הקאברים.



https://recensiamomusica.com/sanremo-2023-nomi-e-rumors-allantivigilia-dellinizio-dei-giochi/



באתר allmusicitalia מדווחים על
משבר בין דומיאנו דיוויד לחברי להקתו מונסקין ,
הם נימצאים במסע הופעות ביפן, על פי שמועות בתוך הלהקה יש המון חילוקי דעות... שמאחורי החיוכים ומסיבות מאחורי הקלעים.התעקשות הולכת וגוברת: דמיאנו דיוויד, המנהיג הכריזמטי והסולן של הלהקה, עשוי לעזוב בקרוב את הלהקה כדי להמשיך בקריירת סולו. מגזין MOW פרסם לאחרונה מאמר מעניין בנושא.המגזין מציין שזה זמן שלדומיאנו היתה תוכנית מגירה לפצוח בקריירת סולו,
ומה שעיכב זאת היתה… הזכיה באירוויזיון.

למעשה, שמועות מתמשכות מאששות את תזה של חוסר שביעות רצון בין דמיאנו שהתפתח עם המנהלת לשעבר מרתה דונה, אותה אחת שגררה אותם לגג אירופה. אלה מדברים על חילוקי דעות הקשורים לכיוון אמנותי לא משותף, וחילופי מנהלים. זה לא מקרי שבזכות פבריציו פראגוצו (המנהל החדש) ה-Máneskin פרצו לקריירה בינלאומית. אבל עכשיו נראה שהכל שוב נסדק והאפשרות לפיצול הופכת ליותר ויותר קונקרטית, עם שותפות (לא שקטה במיוחד) של ג׳ורג׳יה סולרי( בת זוג של דמיאנו) יצרה איכשהו חיכוך עם ויקטוריה( הבסיסטית ), איתה דמיאנו פלירטט בעבר.

לאחרונה פורסם ציוץ בו משיב הסולן לכתבה של ראי ניוז המפרט כי במקום להיות מוגדר כ"דמיאנו ממנסקין", הוא מעדיף שיקראו לו בשמו ובשם משפחתו, "דמיאנו דיוויד". האם שני רמזים מוכיחים זאת? אולי.

הוא מציין שבמקרה האחרון, נראה פשוט שמכיוון שהציוץ היה על חדשות לא מוזיקליות, דמיאנו רצה לאשר את זהותו כאדם מעבר ללהקה כדי להימנע מלהיות שמו של דמיאנו מהמנסקין לכל החיים.

בכל מקרה, כרגע נראה שהכל מתקדם בצורה הטובה ביותר עבור מנסקין, שביום ראשון הבא אפילו יזכו להופיע בטקס פרסי הווידאו היוקרתי של MTV 2022.


https://www.allmusicitalia.it/news/damiano-david-maneskin-solista-tweet-giorgia-soleri.html

בחזרה לרשימה , אם הפינגווינים מתכוונים לחזור אני מקווה שיחזרו עם שיר כמו זה Pastello bianco

(פסטל לבן) שזכה לשבחים מקיר לקיר, והוא הנצפה ביותר ביוטיוב מכל השירים שהוציאו הפינגווינים כולל השיר עמו התחרו בפסטיבל ב 2020 ׳רינגו סטאר׳
שעמו הגיעו למקום השלישי אחרי דיודאטו ופרנצסקו גבאני .


נודע כי השיר נכתב במקור עבור אריסה, 'פסטל לבן' שהוצע לה על ידי ריקרדו זנוטי, סולן הפינגווינים ,אך התוצאה לא היתה לשביעות רצונו ואמר שהשיר לא מתאים לה, הוא שינה את הפזמון ושר זאת בעצמו יחד עם שאר חברי להקתו .
השיר מספר על שני בחורים שמכירים זה את זה מילדות, שחוצים זה את זה בצמתי זמן ובסיפורי אהבה שונים מתמצים לקו נרטיבי אחד. הכל נגמר רע, זה מעין "שיר פרידה" רומנטי ועצוב, בקיצור קלאסיקה. בלדה כמעט סנרמו מושלמת בכלי מיתר ופסנתר צליל קלאסי ותזמורתי וקולו הניפלא של ריקרדו.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
גם האתר המוזיקלי allmusicitalia מנסה לעשות את מה שאתר מוזיקלי איטלקי recensiamomusica עשה :לנחש ולהמר
מי הולך לקחת חלק בפסטיבל , אך גם המידע שהוא מפזר הוא ספקולטיבי ,ומה שמעניין שהוא מגיע לאותם שמות עם כמעט אותם נימוקים
אמדאוס, כמו כל מנהל אמנותי אחר לפניו, תמיד מחפש "להיטי על". בין אם זה להחזיר את אליסה לתחרות (21 שנים אחרי הפעם היחידה שלה) או להיות מעודכן ולהביא בשנה החולפת תגליות כמו בלנקו ואלוף המכירות רקומי לבכורה על הבמה ההיא, שמות שבקלות יכלו להגיד לא.
גם הוא מונה את אלסנדרה ארמוסו, היא האמנית המצליחה היחידה שהושקה על ידי תוכנית כישרונות שמעולם לא השתתפה באירוע ב-13 שנות הקריירה שלה. הוא טוען שעכשיו זה בהחלט הזמן המתאים לעשות את זה. מאבקי פופ בעולם הסטרימינג והאלבום האחרון של אלסנדרה, למרות קידום נהדר, מכר פחות מאלבומיה הקודמים.
אמה מארון שעובדת בימים אלה על האלבום החדש,כניראה תגיש שיר, ישנם תמונות ברשת המציגות את אמה בחברת יוצרים באולפני הקלטות כמו אלה של סימון 'סיימון סאייס' פריוויטרה שעבד עם לה פרזנטנטה דה ליסטה, ג'קופו אטורה, אלסנדרו לה קאווה (שכתב ארבעה שירים לפסטיבל הקודם) וכמובן דריו 'דארדסט' פאיני
שכתב לה את השיר שצירפתי בתגובה הקודמת.
הוא מונה את BIAGIO ANTONACC ,וטוען שזוהי שנה נכונה עבורו לחזור ולהשיק אלבום חדש בהינתן המספרים לההקלטות האחרונות שלו ,הוא אומר את אותם דברים על הזמר לוקה קרבוני.
הוא מתקשה להאמין שהזמר טציאנו פרו יקח חלק בתחרות אף טוען שזוהי השערה קשה וכמעט בלתי אפשרית במיוחד אחרי שהיה אורח קבוע בפסטיבל
2020 נסיון שלא עלה יפה וגם הוא לא תולה תקוות גבוהות לראות בפסטיבל את מרקו מנגוני, מנגוני עסוק עד מעל הראש בפרוייקט שלו טרילוגיה
״ Materia” שלושה אלבומים בתוך זמן קצר ,הפרק השני בטרילוגיה של מרקו מנגוני יגיע ב-7 באוקטובר. אחרי מאטריה (טרה) האלבום השני יקרא מאטריה (Pelle -עור) ויש לחכות ולגלות מהו השם של האלבום השלישי, שיגיע באביב הבא.
את האלבום השלישי הוא מתכוון גם אותו להקדים למרץ 2023
הסינגל מתוך האלבום השני שלו מתוך הטרילוגיה כבר יצא והוא נקרא
Tutti i Miei Ricordi

זו תהיה הפיכה, אבל גם משימה קשה מאוד, אבל זה חלום של אמדאוס, שכפי שהראה, הוא לא אחד שרגיל לעצור, את החזרה של אולטימו לפסטיבל . שתי השתתפות בפסטיבל הספיקו, האחת, עם ניצחון בג׳ובאני, השנייה עם מקום שני, בגדול, כדי להפוך אותו לאמן המצליח ביותר מבין אלו שהושקו בעשור השני של שנות ה-00 אך גם הוא סבור שהסיכוי לכך קטן.

ניקולו פאבי הצהיר לאחרונה שעם היצירה הנכונה הוא יחזור ויעשה את זה בגישה אחרת ,עכשיו כשהוא גדל.


גם הוא מעלה את ההשערה שפועלת באתרים רבים, לגבי ג׳ורג׳יה שניצחה בפסטיבל ב 95 ברור שאמדאוס היה אוהב את זה אבל הזמרת תמיד אמרה ׳לא׳ לכל הצעה ,היא לא אוהבת את החרדה מהמירוץ למרות שהמרוץ כבר לא במרכז האירוע. האם חזרתה של אליסה בשנה שעברה שינתה את דעתה? או שאולי אמדאוס יסתפק בכך שהיא תהיה אורחת קבועה מדי ערב כפי שקרה לטיציאנו פרו?


גם הוא מונה את טננאי שיצטרך להשיק את אלבומו הראשון ואת סיבוב ההופעות במועדונים שנקבע כבר למאי הבא.
שמועות מאוד עקשניות שגם סאנג׳ובאני שסיים חמישי אחרי הופעת הבכורה בשנה שחלפה , יחזור. אבל הפעם הוא לא יהיה לבד אלא בדואט שעדיין אפוף מסתורין.הוא מנחש שהשותפה שלו לדואט תהיה מאדאם שהשתתפה בפסטיבל ב2021 וסיימה במקום השמיני, בעבר הם הקליטו דואט
יחד

עוד מהצמדים הם זמרת צעירה בשם סיסי ואלכס שהתגלו באמיצ׳י , על סיסי נאמר שקולה מאד מזכיר את קולה של פרנצ׳סקה מיקליין ולא רק בקולה אלא גם במלודיות שמזכירים מאוד את שיטת הכתיבה של פרנצ׳סקה.


גם הוא מונה את זוכה תחרות אמיצ׳י לואיג׳י אך מוסיף את זוכה אקס פקטור gIANMARIA 21 .
הוא סבור שארמל מאטה וג׳ג׳י דאליסיו צפויים לחזור.
הוא מנחש שמתחום הראפ תהיה נציגות של מיסטר ריין(שניסה כמה שנים להתקבל ולא הצליח) קלמנטינו,רוקו אנט,שהמגזין צ׳י כבר דיווח ששלח שיר, והדמות המדוברת ביותר של הרגע בסצינת הראפ, RHOVE , שבבמה זו יוכל להוכיח את עצמו.

https://youtu.be/U6VMjHJ18a0
הוא מציין שגם מתאו רומנו שסיים במקום ה 11, אנריקו נגיוטי ומיקלה בראבי יגישו שירים , הראשון מוכן להוציא אלבום אבל צריך את האירוע הנכון כדי להשיקו, השני עזב את סוני מיוזיק ליוניברסל והשלישי עובד על אלבום מאוד מיוחד ,
הוא מונה את הראפר האיטלקי ממוצא טוניסאי בשם
גאלי, https://youtu.be/s1xbQVNGSPQ
שלא ידוע אם שלח שיר אך מציין שהוא יצטרך את הפסטיבל בגלל פרוייקט קודם שנכשל, מאותה הסיבה הוא מציין את סולן להקת ״העיתונאים״
תומאסו פרדיסיו,
וגם הוא מציין את חזרתו הצפויה
של דיודאטו,הוא מציין שזה הרגע המתאים לחזרתו.
על אלודי הוא כותב כמעט את אותם דברים של קודמו
שהגיע הזמן להשיק את האלבום החדש ולגבש את מה שנזרע בשנים האחרונות.החיפוש שלה אחר השיר לפסטיבל החל לפני זמן מה. הופעת הבכורה שלה על הבמה של האריסטון התקיימה בסנרמו הראשון של אמדאוס.
אחרי שהרשתה לעצמה את כל הזמן הדרוש ליהנות מאימהות, מוכנה לבנטה לחזור.
ואז יש את עמלת "מנוי ראי" כפי שמכנים זאת בצחוק. אלה הם אותם אמנים שהשתתפו במספר גדול מאוד של פסטיבליםבכמה שנים, מה שקרה גם בעבר. אחרי שנתיים ברציפות, נעומי תיקח הפסקה ו-אריסה תגיע (7 פסטיבלים ב-14 שנים אבל בין ניצחון לאירוח זה כמעט אף פעם לא חסר) ואנה טנטנג׳לו (8 פסטיבלים בעשרים שנה) ואנאליזה (5 פסטיבלים ב-10 שנים)הבדיחה ברשתות החברתיות על אריסה ואנאליזה שהן תצטרכנה לשלם שכירות לאריסטון כי הן עברו למגורי קבע שם.
האחרונה הוציאה את הסינגל החדש בתחילת החודש מתוך אלבומה הבא.
מאליקה איין תגיש גם היא שיר, שעברה לאחרונה מחברת תקליטים שוגר לוורנר מיוזיק
הוא מונה זמרות ותיקות כמו סימונה מולינרי וסוריה
שנעדרו כבר זמן מה מהפסטיבל , ואולי זו יכולה להיות השנה הנכונה עבורם. עוד מבין הזמרות הוא מונה את פאולה טורצ׳י , מארה סאטי ומרגריטה ויקאריו .כותב המאמר הציע להחזיר את הזמרת הותיקה נאדה שזכתה בעבר בפסטיבל לפני שנים רבות, עוד ברשימה של הזמרות הוא מונה את ארייט, ג׳ורדנה אנג׳י וגאיה.

https://youtu.be/YP9ORRYSkWw

שם נוסף שהזכרתי קודם שהוא מונה הוא פרנצ׳סקה מיקליין https://youtu.be/25iTjcX3V2E
וישנה קטגוריה נוספת שהוא מונה אמנים שהם חלק מההיסטוריה של המוזיקה האיטלקית לדוגמא הנציגים שלהם לאירוויזיון 78 ריקי אה פוברי
, מרצ׳לה בלה ,אל באנו ורון.
אמדאוס חולם על חזרתה של אנה אוקסה אבל הבעיה היא סכסוכים משפטיים שלה עם ראי.הוא מונה את סימונה קריסטיצ`י שכבר ניצח בתחרות ב 2007 והגיע למקום החמישי ב 2019 . נמצא כעת בסיבוב הופעות AMARA

https://youtu.be/GYxEwYUDaco

הוא מונה גם את צמד האחיות פאולה וקיארה,
הן קרובות מאוד לחתימת חוזה עם וורנר מיוזיק, הן מחפשות את היצירה שכרגע טרם נימצאה כדי להשלים את הקאמבק שלהן.
מהלהקות -הקולורס ינסו, וכמעט בטוחים, יחזרו שלוש שנים אחרי ההופעות הבכורה שלהם בתחרות.
וגם הוא מונה את חזרתם של הפינגוונים, יש להם אלבום מוכן והוא משוכנע שהכרת תודה כלפי אמדאוס תוביל אותם להיענות להזמנה לתחרות.
בדף האחרון הוא מסכם 32 שמות


בחודש מאי פרסמו אמדאוס וראי ברבים את תקנת סן רמו ג׳ובאני 2022, התחרות שתבחר 3 צעירים שיקודמו למגרש של השמות הגדולים של פסטיבל סן רמו 2023, כפי שקרה בשנה שעברה עבור טננאי, מתאו רומנו ויומן , העניין סן רמו ארנה גם הוא חוזר לחיים.
אירוע העזר שאורגן על ידי קרן התזמורת הסימפונית של סן רמו יצטרך לבחור, כפי שקרה בשנה שעברה, 20 משתתפים שמתוכם אמדאוס יבחר 4 אמנים שיצטרפו ל-8 שנבחרו על ידי הוועדה האמנותית של סן רמו לגמר שישודר בדצמבר.בגמר בדצמבר יבחרו 3 זוכים שימשיכו לתחרות הגדולה עם שירים אחרים .
אמדאוס פתח את ההרשמה לג׳ובאני במאי האחרון ויסגר ב-12 באוקטובר.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
המשך..
ובקטנה-בעבר הסבתי את תשומת הלב לדמיון בין קליפ של זוכה העונה השמינית של אקס פקטור איטליה לורנזו פרגולה שיצא במרץ 2016 D’improvviso


ולבין קליפ לשיר “מזמן” של ריטה שיצא באוגוסט 2017


לורנזו סיפר לגבי הקליפ שלו :״כשהתחלתי לפתח את הרעיון של הווידאו-קליפ, רציתי סרטון סטטי בו הרקע לא משתנה אך בו בזמן דינמי, שבו כל הפעולות התרחשו במרחב לבן בלתי מוגדר. זה סרטון שמורכב מניגודים, כמו כל סיפור שמכבד את עצמו". והוסיף "חשבתי על דיו כי כמו מערכת יחסים, זה משאיר בך כתמים שמשנים אותך ואת הסביבה שלך לנצח. חיפשתי גיבורה בעלת מטען ארוטי טבעי שלא גובר על מצבי רוח כמו כעס ואדישות״

ובכן , המגמה הזאת נמשכת עם זמר ישראלי נוסף
שהעתיק קונספט של זמר איטלקי באמצעות טרילוגיה של קליפים ואני מתכוון לזמר שסומן שני לתחרות השנה בבריטניה וזהו מרגי והזמר האיטלקי הוא מרקו מנגוני.
מנגוני הוציא ב 2015 טרילוגיה של קליפים, פרויקט שהוגדר בזמנו חדשני ביותר ,הרעיון של מנגוני הוא לעשות "מיני-סרט" שסופו של כל קליפ הוא התחלתו של הקליפ הבא, והקליפים מסתיימים ברקע שחור ואותיות לבנות המבשרות על ״המשך יבוא״.ובקליפים יש מוטיב :אצל מנגוני זהו האקדח , ואלו מרגי הוציא לאחרונה 2 קליפים עד כה ( בקליפ השני אף נרשם שהמשך יבוא) כך שעושה רושם שגם הוא הולך על טרילוגיה של קליפים , וסופו של הקליפ הוא התחלתו של הקליפ הבא,והרקע המבשר על המשך יבוא הוא אותו רקע שחור ואותיות לבנות אך אצל מרגי המוטיב הוא לא האקדח אלא הפרח,הקליפ הראשון של מרקו מתחיל שהוא מתעורר המום וקר בלי להבין או זוכר שום דבר על הסיבה שהוא שם. כדי למצוא את זהותו, הוא מתחיל לרוץ במקומות מעוררי רגשות. השיר הוא זרימת מחשבות, זרם תודעה המלווה את התחושות שכל אחד מאיתנו חווה במהלך שחזור אישי קשה. בסוף, מרקו מגיע לעיירה קטנה,ואז עולה כתובית של המשך יבוא כבר צירפתי את הקליפ הראשון במס׳ הזדמנויות ואף תירגמתי את מילות השיר,
הוא עד היום הלהיט הגדול ביותר של מנגוני עם כ 130 מליון צפיות ביוטיוב ,לשיר קוראים Ti ho voluto bene veramente(באמת אהבתי אותך) בלדה אינטנסיבית שמערבת את המאזין החל מהצלילים הראשונים. החוזק ובו בזמן העדינות של השיר מלווים את המסע הפנימי של כל אחד מאיתנו, לרגעי השינוי ובו בזמן של הבנה ומודעות למה שהיה. והתגובות לשיר
ביוטיוב קורעות את הלב משום שהצופים מקדישים את השיר למישהו שקרוב להם שהלך לעולמו,בעיקר בני זוג. מרקו הגדיר את הפרוייקט כ"פלייליסט בהתהוות" שלו.




ואלו הקליפים של מרגי עד כה וכאמור בקליפ השני נרשם to be continued כך שצפוי קליפ המשך

https://youtu.be/h79oiuQwG1k

https://youtu.be/__tkmSPJdp8

מעניין שגם לשניהם יצא סרטון המתעד את
הפקת הקליפים הראשונים

https://youtu.be/ua7PbyGDLVM


https://youtu.be/VDPvNdFcCjk
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
לא לחינם רשמתי בכותרת ׳מה שהיה הוא זה שיהיה׳ אתר Adnkronos דיווח שאמדאוס עשוי להופיע ב-Tg1 כמה ימים מוקדם מהצפוי, כמו בשנה שעברה
ושם יודיע על האמנים שיקחו חלק בתחרות.
אמדאוס צפוי להופיע במהלך מהדורת 20:00 של תוכנית החדשות בהנחיית מוניקה מג'יוני, ב-1 או 2 בדצמבר.
הקדמה זו תאפשר ל-22 האמנים שנבחרו להתארגן להשתתף, ביום שישי ה-16 בדצמבר, בשידור חי ב-Rai1, בגמר שלSanremo Giovani.

הערב יקדם, כמו בשנה שעברה, את שלושת המסיימים הראשונים בפסטיבל פברואר, ויביא ל-25 האמנים המתמודדים על המקום הראשון וגם את ההזדמנות להשתתף באירוויזיון בליברפול.

כיום עוסק המנהל האמנותי של הפסטיבל בבחירת צעירים. החל מה-4 בנובמבר יתקיימו האודישנים של האמנים שנבחרו לאחר הסינון הראשון במטה רדיו ראי בויה אסיאגו.
ב-27.11 תגיע ההכרזה על 4 הזוכים הצעירים של סנרמו ארנה ובמקביל יוכרזו גם על שאר 8 הצעירים שנבחרו באודישנים.סה״כ 12 זמרים צעירים שיתחרו בג׳ובאני על שלושת המקומות הראשונים שמשם ימשיכו לפסטיבל בפברואר .
"האזנה לשירים היא אחת הפריבילגיות הגדולות״ אמר המנהל האמנותי. ״אני מרגיש את האחריות להשפיע על עתידם של צעירים רבים. סן רמו ג'ובאני הפך עם השנים למינוי חיוני עבור כישרונות חדשים, והדבר בא לידי ביטוי בקריירות מנצחות רבות. תודה לראי שבכוח והמשכיות שואף לקידום אמנים צעירים ומוזיקה איטלקית".
אלו המילים שאמר אמדאוס, במהלך הצגתו של סן רמו ג'ובאני.
https://www.imusicfun.it/news/sanremo-2023-amadeus-potrebbe-anticipare-lannuncio-dei-big/?amp=1
חרושת השמועות לגבי הזמרים ששלחו שירים לתחרות ממשיכה , אם כי אני חייב לציין שהשמות חוזרים על עצמם allmusicuitalia פרסם עוד מאמר על כך אמש
https://www.allmusicitalia.it/ma-qu...-cantanti-in-gara-tutti-vogliono-esserci.html

הוא לא מחדש הרבה למעט שמות כמו לורה פאוזיני
וארוס ראמזוטי. אך הסיכוי שהם יקחו חלק בתחרות הוא אפסי ,לורה עצמה מסומנת כאורחת על שכן בסוף פברואר ימלאו 30 שנות קריירה מאז שהתחרתה בפעם הראשונה בפסטיבל .כך סביר להניח יקרה עם ארוס רמזוטי שיבוא להתארח.

על אף שאותו אתר לא נתן סיכוי גדול לטיזיאנו פרו להתחרות אך השמועות לגביו הולכות וגוברות שהוא כן יקח חלק בתחרות,אך האתר עדיין מדגיש כי הוא סקפטי לגבי האפשרות הזו של הופעת בכורה תחרותית של הזמר-יוצר מלטינה.
מה שהאתר כן מחדש הינו שאמנים שמגישים שירים, כמעט כולם מגישים לפחות שני שירים, רבים רוצים להיות שם בכל מחיר אבל השיר הנכון חסר ואמדאוס מצביע על השירים.. אם אז יש את השילוב של השיר/ ושם של זמר מפורסם.במילים אחרות הסיכוי למצוא זמרים אלמוניים ( מלבד מהג׳ובאני) הוא קטן.
הוא מציין שכמעט בודאות השתתפותו של מרקו מנגוני מובטחת שיגיע לבמת האריסטון בדיוק עשר שנים אחרי הניצחון שלו ב-2013 עם L'essenziale (קצת כמו בשנה שעברה עם אמה). הזמר ישיק אז את הפרק האחרון בטרילוגיית Materia בחודש מרץ.( עוד על מנגוני בהמשך) הוא מציין גם את חלק מהצמד שיצג אותם בתחרות האירוויזיון ב 1987 ראף, ההשתתפות האחרונה שלו בפסטיבל היתה ב-2015 הזמר, עם בעיית קול, הודח לפני ערב הגמר.
מסצינת הראפ אמדאוס מאד רוצה את LAZZA

וגם את הזמר בראש שלאחרונה הקליט דואט עם מנגוני


מסצינת האינדי הוא מונה את VASCO BROND
משום מה הוא מונה גם את דיודאטו על אף שהזמר הודיע שאין לו כוונה לקחת חלק בתחרות.
וגם ארמל מטא.
מגיזרת הרוק יכול להגיע לבמת אריסטון MANUEL AGNELLI שבין היתר היה שופט באקס פקטור לצד פדז
נרשם שככל הנראה שיר שהרשים מאוד את המנהל האמנותי, הוא של MR. RAIN ראפר שמנסה להיכנס לפסטיבל כבר כמה שנים אך לשווא.

גם ראפר בשם הצל שהתחרה ב 2019 עם פדריקה קרטה ינסה הפעם כסולן.
תומאסו פרדסיו נותר תעלומה אחרי התוצאות הצנועות של אלבום הבכורה שלו, אולי הגיע הזמן עכשיו.
הוא חוזר לאותם שמות מתוכניות הריאליטי מוזיקליות
כמו סנג׳ובאני ,Aka 7even, gIANMARIA וכמובן לואיג’י סטרנג׳ס.
מבין הצעירים הוא מונה את TANANAI ומציין שהסינגל האחרון שלו יכל מאד להתאים לפסטיבל

כמו במקרה של מנגוני הוא גם סבור שכמעט בודאות תשתתף אלסנדרה ארמוסו בתחרות .
לגבי ג׳ורג׳יה נראה שהחיפוש אחר "היצירה הנכונה" החל, הפעם האחרונה שהשתתפה בתחרות היתה ב 2001 וסיימה במקום השני אחרי אליסה.
ב-2023 ישוחרר גם האלבום החדש של אמה היא עובדת עם מס׳ יוצרים מסצינת האינדי אך שם מפתיע נוסף שנודע שהיא עובדת איתו הינו ריקרדו זנוטי הסולן של הפינגווינים האם תשלח שיר שהוא כתב לה?
עוד מהזמרות הוא מונה את לבנטה,מאדאם,אלודי,פרנצ’סקה מיקלין ואת מרצ׳לה בלה שאת הופעת הבכורה שלה היא עשתה בפסטיבל 1972 לפני יותר מ 50 שנה.

מהלהקות הוא שוב מונה את הפינגווינים הגרעיניים הטקטיים, NEGRAMARO ועדיין RICCHI E POVERI יותר נכון אנג׳לה ואנג׳לו שנאלצו להיפרד מחברם פרנקו גאטי שהלך לעולמו לפני ימים אחדים הוא מציין שוב את MODA , איחוד של ARTICOLO 31 ,פאולה וקיארה.
מבין הצמדים הוא מונה צמד מעניין - נק ופרנצ׳סקו רנגה. MYSS KETA עם IL PAGANTE. השיר יתהדר בהפקה של יצרני הלהיטים Merk & Kremont. ושני המתמודדים מאמיצ׳י אלכס וסיסי,
אלסנדרו קאסילו (ארקו) עם ביג בוי (סרחיו סילבסטר), מרקו גואזון עם ולנטינה פאריס ופדריקה אבטה (אולי, למה לא, עם חברתה אמיס קילה?).
סימונה כריסטיצ'י (זוכה הפסטיבל) ואמארה(השתתפה בעבר בג׳ובאני וכתבה את השיר של פיורלה מנויה ב 2017) יכולים גם הם לנסות להגיע לאריסטון. השניים בחודשים האחרונים הדהימו את המבקרים והקהל במופע מרהיב המוקדש למוזיקה המיסטית של פרנקו בטיאטו.
השמות די חוזרים על עצמם גם באתרים אחרים כמו זה למשל https://it.notizie.yahoo.com/sanrem...0jri1xWCugQ22dDcwSM5cKpNL67SmTAJ_61VgSpyKDrRY
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
המשך..
בשבועות האחרונים על דפי Il Messaggero נחשף כי הסינגל החדש של טציאנו פרו
שנכתב על ידי ברונורי סאס ודימרטינו (גם טציאנו עצמו הוא בין המחברים), La vita Splendida, נשלח לפסטיבל סן רמו בשנה שעברה בביצוע של אריסה והשיר לא שיכנע את אמדאוס, לפיכך השיר לא התקבל על אף שהשיר זוכה להצלחה
מספרים ששני המחברים החליטו להציע אותו לטיציאן, שלא רק כלל אותו באלבומו החדש שייצא בנובמבר,אלא גם הפך אותו לסינגל הראשון מהאלבום שזכה להצלחה ברדיו .

לאחר הידיעה עלו ביקורות שונות כלפי אמדאוס.
כשיש ספק, ובעקבות נימוקיו של המנהל האמנותי לפיו השירים נחשבים, שיר לא טוב ( לטעמו) נשאר לא טוב אם הביצוע זה של טיציאן או של אריסה.
כותב המאמר טוען שהוא לא מוצא את זה שערורייתי שאמדאוס לא קיבל את השיר לסנרמו ושהוא נתון למחלוקת מצד אלה שאוהבים את השיר. מעבר לטעם האישי ולמבצע, הוא סבור שלהיט פוטנציאלי פשוט לא הובן, כנראה שהוצג במצב עוברי ולא מפותח.
הוא לא חושב שאמדאוס טעה במקרה הזה, אבל, גם אם הוא טעה, גם המנהלים האמנותיים טועים, וזה מרגיע כי זה אומר שהם באמת הולכים אחר הטעם האישי שלהם. וגם העיתונות טועה ומביא לדוגמא את שירו של אירמה מהשנה החולפת שכן השתתף בפסטיבל Ovunque sarai בלדה שספגה ביקורת קטלנית ונדחתה על ידי מבקרי מוזיקה שונים אך זכתה להצלחה רבה בפסטיבל ומחוץ לפסטיבל. 8 חודשים אחרי, 3 תקליטי פלטינה, 40 מיליון סטרימינג בספוטיפיי בלבד, מקום רביעי (וכמעט שלישי עם הנתונים ביד) במירוץ באריסטון והופעה טובה ברדיו. מספרים חד משמעיים בכל המצעדים, המעידים על כך שעומד בפנינו שיר טוב
כותב המאמר טען שיש לבחון את הבחירות של מנהל אמנותי במסגרת תכנון מדויק, הנושא את חתימתו של המנהל עצמו ומשקף את חזונו המוזיקלי, שלו. רעיון של פסטיבל, הרעיון שלו לגבי מגוון ההצעות. בין אם הבחירה נכונה ובין אם לא, לפחות יש לנו פסטיבל עם חותם מדויק, שתוצאותיו מדברות בעד עצמן.


https://www.allmusicitalia.it/ma-qu...dida-tiziano-ferro-arisa-amadeus-sanremo.html

ושוב בקטנה ושוב השוואה בין מנגוני למרגי,
אז הקליפ השלישי של מרגי שוחרר לא מזמן ( paradise )

עושה רושם שהוא הקליפ הנועל מה שהופך זאת לטרילוגיה אף צורף לו סרטון מאחורי הקלעים
אע״פ שמרגי הספיק להוציא 2 קליפים נוספים ( falling ו somebody’s fool) , אך נדמה שהם אינם קשורים לשלושת הקליפים הראשונים , שהרי בניגוד לשלושת הקליפים הראשונים אין קרדיטים ובקליפ השלישי לא נרשם to be continued .

2 הקליפים האחרונים נראים כשאריות מ 3 הקליפים הראשונים.

בתגובה הקודמת רשמתי בנוגע לקליפ הראשון בטרילוגיה של מנגוני שהקליפ מתחיל שהוא מתעורר המום וקר בלי להבין או זוכר שום דבר על הסיבה שהוא שם. כדי למצוא את זהותו, הוא מתחיל לרוץ במקומות מעוררי רגשות.אני יכול לרשום את אותו הדבר גם על הקליפ השלישי של מרגי.מה שנקרא פתאום קם אדם ומרגיש שהוא חסר זהות ומתחיל ללכת ואז לרוץ.
אם נחזור למנגנוני , הוא הוציא את האלבום ב 7/10
ויצא הגורל שגם מרגי הוציא את מיני האלבום שלו
באותו מועד Dark side of the rainbow
האלבום של מנגוני כולל לא מעט דואטים כמו עם לה רפזנטטה דה ליסטה .אך בולט באלבום שלו דואט אחר זה עם סמואל בראסני שם השיר Ancora Una Volta ( שוב פעם ) המציג מראה בוגר, הוא יודע לשלב בעיקר בשיר זה גרון ולב, טכניקה ונשמה. שבו מרקו מנגוני וסמואל ברסאני מלטפים זה את זה באופן קולי כשהם מתבוננים זה בזה מאוקטבה אחרת, כדי לשיר על השמלה הזו שבהחלט לא בחרנו שהיא החיים. מחשיב את הנוכחות של סמואל בקטע כמתנה יקרה, היפה מכולן, בלתי צפויה. עדינות המנגינה ושירת הטקסט מאפיינים את השיר הניפלא והפיוטי הזה שבה קולותיהם של שני החברים ושותפים, מנגוי וברסאני, משתלבים בעדינות, עד לקבלת התאמה מושלמת. מרקו נקשר לסמואל ברסאני על ידי מערכת יחסים של הערכה, כמו גם על ידי ידידות ארוכה וכנה. ברסני מההאזנה הראשונה הופתע מהיצירה הזו, והביע את הרצון לקחת בה חלק.
השיר כולל "תזמורת מיתרים" המורכבת מגיטרות אקוסטיות, גיטרות חשמליות וצ'רנגו. וכלי הנשיפה (חצוצרה, טרומבון, חליל, סקקסון סופרן) ממה שהבנתי זהו שיר שהקדיש לסבתו המנוחה.


ואילו המילים של השיר מתורגמות לאנגלית
https://lyricstranslate.com/it/ancora-una-volta-one-more-time.html
זה באמת יהיה מעניין לראות את מנגוני משתתף בפסטיבל עם לוח הזמנים הצפוף-צפוף שלו, שכרגע בעיצומו של שיווק האלבום שלו שיצא לפני כשבועיים
ועובד על האלבום הבא שלו ועם סיבוב הופעות צפוף ביותר ברחבי איטליה שכל הכרטיסים להופעות שלו אזלו תוך זמן קצר מאד , הוא בין היתר הופיע בשבוע שעבר גם בטורינו באולם Pala Alpitour
היכן שהתקיים האירוויזיון https://www.allmusicitalia.it/news/marco-mengoni-materia-pelle-tracklist.html

אני משער שאם מרקו מנגוני וטציאנו פרו יחליטו אכן להתמודד בתחרות הם יובילו את טבלאות ההימורים.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
אמדאוס פירסם בדף הפייסבוק שלו סרטון עם זמרים ורשם ‘הפתעות גדולות הולכות להיות בפסטיבל:
בסרטון צילומים של מרקו מנגוני, ג׳ורג׳יה , אנאליזה,ארוס רמזוטי,אלסנדרה ארמוסי,לורה פאוזיני
,אליסה, טציאנו פרו,גאלי,מאדאם, באג׳יו אנטונצי,לואיג’י׳ סטרנג׳ס,קלמנטינו ו LDA

ואם זה לא מספיק גם בויקיפדיה
נרשמו 22 זמרים, לא ראתי שיש לכך אישור מטעם rai

**ויקיפדיה הספיקה למחוק את הרשימה , במקביל מתפרסם
שהועדה שהאזינה ל-714 הבקשות שהתקבלו, הוועדה האמנותית של Sanremo Giovani 2022 פרסמה את רשימת 43 הזמרים שישתתפו באודישן החי שיתקיים ברומא, ב-4 בנובמבר הקרוב במטה רדיו Rai ב-Via Asiago.

כדי להתחרות על אחד משלושת המקומות ב- הפסטיבל הבא של סן רמו 2023.

הקבוצה המונה 43 אמנים מורכבת כך: 35 יחידים (12 זמרות ו-23 זמרים) ו-8 הרכבים .

וכמו בשנה שעברה התכוונו לבחור 30 זמרים לשלב הבא, אך אמדאוס ושאר חברי הוועדה החליטו להרחיב את המספר ולהביא אותו ל-43.

כל 43 האמנים יעברו אודישן בשידור חי ברומא מול הוועדה האמנותית עם שיר שלהם ,מהם יבחרו 8 שימשיכו לג׳ובאני שישודר בטלוויזיה ב-16 בדצמבר .אליהם יצטרפו 4 זמרים ממסלול אחר סנרמו ארנה.
וכך יבחרו את ה 12
כפי שנרשם ״האזנו ל-714 השירים שהתקבלו ובהתחשב באיכות הכללית החלטנו להעלות את מספר המשתתפים באודישנים מ-30 ל-43. בהצלחה . קדימה חבר 'ה".
מתחרים שם כמה פנים מוכרות ,פנים שכבר ידועות לציבור הרחב מבין הנבחרים. מ"Amici di Maria de Filippi" יש את עיישה, אנולה( ניסתה בשנה שעברה אך לא הצליחה)






קלמה וניקול, מ-X-Factor מגיעים gIANMARIA(סומן שיגיע דרך סן רמו עצמו אך בחר דרך הג׳ובאני)


קתרינה וסראי. לחלקם יש ניסיון בקרב הג׳ובאני כמו אנולה שהזכרתי ושרי וסמיה.



https://www.imusicfun.it/news/sanremo-giovani-2022-i-nomi-dei-43-selezionati-per-le-audizioni/?fbclid=IwAR3rVbklOS1D7dRMw3_CZBEAIUN6Lp-nHkeXu87pC7xBD-2P8KVOcgAMra

* הזמר אלפא מי שסומן כפייבוריט לזכיה בג׳ובאני בחודש דצמבר וזוכה להצלחה רבה בימים אלה באיטליה עם קאבר לשיר… מהאירוויזיון ואני מתכוון לשיר snap יחד עם רוזה לין נציגת ארמניה בשנה שעברה.




אמור היה לעבור אודישן לג׳ובאני מחר ונאלץ לבטל הוא פירסם ברשת החברתית שהדבר ימנע ממנו בגלל בעיה בריאותית :
"מחר הייתי צריך לנסוע לרומא לאודישנים של סן רמו ג'ובאני, אבל אני מוצא את עצמי במיטה עם חום ובלי כוח לקום. אני לא יודע מה להגיד, אני בוכה מכעס במשך שעות...
חלמתי על הפסטיבל מאז שהתחלתי לעשות מוזיקה, אני זוכרת שצפיתי בו עם סבא וסבתא שלי.
אני מאוכזב כי אחרי חודשים של עבודה והקרבה לא אוכל להגיע לאודישן ואפסל אפילו בלי שאוכל לשיר.
אני כל כך מצטער, זה לא היה אמור להיות ככה!"
לא ברור אם תנתן לו הזדמנות נוספת שהרי מדובר בבעיה בריאותית ולא כשלון באודישן .


כמו כן הולכות ומתחזקות ההשערות שלהקת MODA תתחרה בפסטיבל , https://amp.anticipazionitv.it/news/festival-di-sanremo-2023-castmoda-ritorno-paola-e-chiara.html ההופעה האחרונה שלהם בפסטיבל היתה גם לפני 10 שנים
ב 2013 וסיימו במקום השלישי ,הם התחרו בפעם הראשונה לפני 12 שנה בדואט עם אמה עם השיר arrivera עמו הגיעו למקום השני ב 2011
לאחרונה הוציאו סינגל מאלבומם הבא

כמו כן נודע שאלטרה למבורגיני שהתמודדה בפסטיבל סן רמו 2020 תגיש שיר לתחרות בסן מרינו כדי לנסות לייצגם,
עוד זמרת שתנסה להגיע לליברפול דרך מדינה אחרת ונטלה חלק בעבר בפסטיבל סן רמו 2003 ו-2007 הינה אלזה לילה היא בין 26 המשתתפים בפסטיבל I K ëng ës 61, הנבחרת האלבנית לאירוויזיון 2023
 

קבצים מצורפים

  • 78ED4F8D-152A-4AB2-9707-87D5424DBB1F.png
    78ED4F8D-152A-4AB2-9707-87D5424DBB1F.png
    KB 324.7 · צפיות: 11
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
נבחרו 8 המתמודדים לתחרות הג׳ובאני שתתקיים ב 16/12 לאחר אודישן שהיה להם אמש,
ואלו הם


  • gIANMARIA - "La città che odi"
  • Giuse The Lizia - "Sincera"
  • Maninni - "Mille porte"
  • Mida - "Malditè"
  • OLLY - "L'anima balla"
  • Sethu - "Sottoterra"
  • Shari - "Sotto voce"
  • Will - "Le cose più importanti"
אמדאוס הצהיר כך ״הרבה הצעות מעניינות, הרבה אמנים עם בגרות מוזיקלית מפתיעה לגילם הצעיר. לא היה קל לבחור את 8 הפיינליסטים מבין 42 שהגיעו לאודישנים דרך אסיאגו ,
כי הרמה האמנותית הכוללת גדלה ומעל לכל עונה באופן מלא לדרישות שוק ההקלטות". "כל זה מאשר את ההחלטה שהתקבלה לפני שנתיים לשנות את התקנון ולבטל את סעיף הג׳ובאני מהפסטיבל ולאפשר להם להתחרות ישירות בגדולים".

לאחר מכן יצטרפו ל-8 המועמדים הסופיים 4 ההצעות מ"סן רמו ארנה " שייבחרו בסוף נובמבר על ידי ועדת המוזיקה של ראי. רק ל-3 הראשונים, מבין 12 הזמרים הסופיים, על פי התקנון, תהיה אז הזדמנות להופיע על במת תיאטרון אריסטון כ"גדול" במהלך המהדורה ה-73 של פסטיבל השירים האיטלקי בסן רמו.
וכמו בכל שנה ישנו אתר שמנסה גם הוא לזהות
את שמות הזמרים שישתתפו בפסטיבל והוא בנה טבלה שמתארת באופן אינדיקטיבי את רמת ההשערה שאמן מסוים יצטרך לצעוד על במת האריסטון באחוזים הטבלה תתעדכן כל הזמן
בהתאם להתפתחויות ועוקבת אחר השמועות השונות שמלוות, כרגיל, את השבועות הקודמים. לחשיפת השמות.

 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
פורסמו השירים המתמודדים בג׳ובאני , מדובר ב 8 שירים שניתן לשמוע ולצפות בקליפים . עוד 4 מתמודדים יתפרסמו בעוד שבועיים .
השירים נימצאים באתר של rai
https://www.raiplay.it/video/2022/11/Sanremo-Giovani-2022-Mida-Maldite-719b4b3d-8ec5-4822-b34c-390629377bcf.htm
ברגע שנכנסתם לאתר ישנו סרגל כלים למטה ויש ללחוץ היכן שיש איור של זכוכית מגדלת ורשום cerci ולרשום sanremo
Giovani .
בסבירות גבוה אמדאוס יכריז על המתמודדים בתחרות הגדולה ב 2 וה 3 בדצמבר.

מתפרסמות ידיעות לגבי אלו שאינם מתכוונים לקחת חלק בתחרות ,הראשון הוא טציאנו פרו שהוציא את אלבומו ביום שישי האחרון והתראיין שאין לו כוונה להתחרות או במילותיו שלו ״המירוץ? לא בא לי". הזמר והיוצר ילך לאריסטון במסווה אחר כניראה דואט עם אחד המשתתפים בערב הקאברים. לא נמצא (או כמעט בודאות) את אלסנדרה ארמוסו אשר בפעם המי יודע כמה דוחה את הופעת הבכורה שלה בתחרות וכפי הניראה גם לא את ג׳ורג׳יה ניראה שהאחרונה חשבה על זה, חשבה על זה ברצינות, ואז החליטה בימים האחרונים שלא, לא מתחשק לה לחזור למירוץ.
על דיודאטו וטננאי יש ידיעות סותרות,הזמרים עצמם טוענים שאין להם כוונה להשתתף אך אתרים מסויימים טוענים בעקשנות שיש סיכוי טוב לראות אותם בתחרות, טננאי הולך להוציא את אלבומו בסוף החודש הזה, גם הולך ופוחת הסיכוי לראות את הפינגוונים הם הודיעו שהם הולכים להוציא את האלבום הבא שיקרא למרבה האירוניה ״פייק נויז״ ב 3/12/22 ביום הכרזת המתמודדים בתחרות ,הם כניראה יהיו אורחים.
לא בטוח שלורה פאוזיני וארוס רמזוטי יהיו אפילו אורחים.גם ביאג׳ו אנטונאצ׳י הודיע במהלך הופעה שלו שאין לו כוונה לקחת חלק בתחרות.

השמועות מספרות שאנאליזה שלחה לפחות שלושה שירים לתחרות ,אך אמדאוס לא השתכנע לגבי אף אחד מהשירים שלה,
השמות הזמרים שכן שלחו שירים חוזרים על עצמם, והם לא מחדשים הרבה מלבד אולי לגבי אלודי שהשמועות מספרות שהיא שלחה שיר חזק לתחרות באתר אחד נרשם שכותבי השיר שלה הם פדריקה אבטה וג'קופו אטורה ובאתר אחר נרשם שמי שכתבה לה את השיר לתחרות היא אליסה שכתבה לה אף את השיר שפרסמתי קודם לכן בשירשור Bagno a mezzanotte .צויין שאלודי השנה תהיה שם כדי לשאוף לניצחון.
https://recensiamomusica.com/sanremo-2023-cast-rumors-cantanti-in-gara/
הולכים ומתחזקים ההשערות של השתתפות בתחרות של סנג׳ובאני והצמד האחיות פאולה וקיארה.
אם תהיה הפתעה הם אולי יבואו בהרכבים של צמדים כמו הצמד שהפתיע לפני שנתיים קולפסה ודימרטינו, לצמד כותבי השירים יש כוונה להראות את כישרונם על ידי הצעת שיר אינטנסיבי ומשפיע על הבמה שאמדאוס מעריך.

https://www.allmusicitalia.it/ma-qu...2023-big-aggiornamento-inizio-novembre.html/4
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
549 אמנים נרשמו למסלול של סן-רמו ארנה למהדורה זו של התחרות. על ועדת ההערכה הייתה המשימה להקשיב לכולם בשישה ימים של אודישנים, הרשימה צומצמה ל 46 (בשנה שעברה סיפקה 20 אמנים נבחרים ועלתה ל-21) והיום ה 46 הנבחרים יופיעו מול אמדאוס וועדת ראי תצמצם את הרשימה ל 20 שיקחו חלק ב"AreaSanremoExperience" על ידי השתתפות באירוע פתוח עם התזמורת הסימפונית של סן רמו. האודישנים הסופיים יהיו מחר, ביום ראשון ה-27 בנובמבר ,איתם יבחרו אמדאוס וועדת ראי את ארבעת הזמרים שיצטרפו ל-8 שכבר נבחרו ובכך יהוו את צוות הזמרים של 12 הפיינליסטים של Sanremo Giovani 2022 שישודר ב-16 דצמבר 2022 ב-Rai 1 בפריים טיים.
בין הצעירים הללו יהיו שלושת הזמרים שיקודמו על המגרש בהצטרפותם לקאסט של השמות הגדולים של פסטיבל סן-רמו 2023.

יש את האתר הזה שהאזינה לשמינייה מהג׳ובאני שכבר נבחרה וקבעה שלזוכה המקום השני באקס פקטור gIANMARIA יש את הסיכוי הטוב ביותר להבחר גם ל MANINNI אע״פ שאני באופן אישי אהבתי את השיר של Will ו Mida
https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-giovani-2022-pagelle-redazione.html/2
לגבי הרשימה לפסטיבל הגדול התראיין אמדאוס
וחזר על דברים שאמר בשנה שעברה על השיטה בה הוא בוחר
"אני מודה לראי 1, הם בטח מבינים שהשקעתי בזה הרבה מסירות ובוחר בכזו כנות, כי אני בוחר לחשוב על מה שהציבור יאהב ולהתחיל מצעירים, אז אני מוצא הרבה שיתוף פעולה ואמון".
מילים שמביעות הכרת תודה, אך יחד עם זאת תקיפות בהחלטות.

"זה הקונספט שלי: מה שנשאר זה השיר, אני צריך להתחיל מהשיר. זה נשאר לנצח וההיסטוריה מלמדת אותנו את זה, שירים מביאים לאמנים הצלחה".
והוסיף
״ אני מאמין שלחברות התקליטים הנוכחיות צריכות להגיע לסנרמו ,וכדי לעשות זאת אתה צריך להתחיל לא מהשם, אלא מהשיר. כשאני בוחר שירים, אני חושב אם לשיר הזה יכול להיות להיט רדיו. עד כדי כך שהבחירות שלי נעשות במכונית. אם מישהו חושב שאני מסתגר בחדר הקלטות עם רמקולים, לא. אני נכנס לאוטו ובוחר את השירים תוך כדי נסיעה ולפעמים אפילו יוצא לטיולים רק כדי לשמוע את השירים”.

אמדאוס תמיד הצהיר שהוא בוחר את השירים באוטונומיה מוחלטת גם אם, יש לומר, בדיסקוגרפיה נשמעות שגם דעתו של מאסימו מרטלי חשובה מאוד. בכל מקרה, ההחלטה לקחת אחריות מלאה על בחירת השירים נובעת מעצות של האיש שהחזיר את פסטיבל סן רמו להצלחתו בשנות ה-90, פיפו באודו.
"לקחתי עצה מפיפו באודו: 'זכור שאם אתה עושה את סנרמו אתה תצטרך לדאוג לכל הפסטיבל באופן אישי, אבל במיוחד לשירים בתחרות. רק אתה צריך לבחור אותם ואתה צריך לדעת אותם בעל פה .בעבר, העניין בשירי הפסטיבל דעך לאחר מספר שבועות היום הם נמשכים אפילו 8-9 חודשים"

בינתיים מתקרב המועד האחרון להגשת השירים בתחרות הגדולה ל-Sanremo 2023. היום האחרון לשליחת ההצעות יהיה 28 בנובמבר גם אם, שוב על פי השמועות, כבר נעשו בחירות רבות והכרזה של אמדאוס על הזמרים שנבחרו לפסטיבל תדחה ל 4 בדצמבר בשעה 13:30 ב-tg1, ( יום ראשון הבא) ההכרזה על הזמרים הגדולים שיתחרו בפסטיבל סן רמו 2023
, כדי לזכות בשוויון, יכולים להיות 23 ולא 22 (ואליהם יתווספו ה-3 שנבחר על ידי סן רמו ג'ובאני כך שיתכן ויתחרו 26 זמרים בתחרות)
״אנחנו בנקודה טובה, בשבוע הבא מסתיימת האפשרות להציג שיר בתחרות.
יש הרבה מוזיקה, הרבה מוזיקה, זה השלב הכי לוהט עבורי. אני יכול לקבוע את התאריך שבו אספר לזמרים בתחרות. זה יהיה יום ראשון ה-4 בדצמבר בחדשות השעה 13:30, כי אני חושב שזה דבר טוב גם לעיתונות. עכשיו יש לי בערך 30 שירים במאבק אני עדיין עושה את הבחירות האחרונות כדי לרדת קצת עם המספר".
והוסיף
״הייתי רוצה לשחזר את נוכחותם של אמנים אורחים ובינלאומיים בפסטיבל סן רמו, בשנתיים האחרונות לא הצלחתי לעשות זאת. אנחנו עובדים על הניסיון להחזיר כמה אמנים בינלאומיים השנה".
לכן עולה שוב שמה של בריטני ספירס כדי לפסוע על הבמה של האריסטון.שם אורח נוסף יכול להיות של להקת הפופ רוק האמריקאית OneRepublic. סולן הלהקה ריאן טדר הכריז כי מתנהל משא ומתן על השתתפותם ב-Sanremo 2023
יש דיבור גם על הלהקה האוקראינית שניצחה
באירוויזיון האחרון.
https://www.imusicfun.it/news/sanremo-2023-amadeus-milano-music-week/?amp=1



https://www.allmusicitalia.it/news/amadeus-sanremo-2023-cast-big-in-gara.html/2?amp

ובקטנה מבין השירים שיצאו לאחרונה בולט שירו של דיודאטו המשמש פסקול לסרט הנקרא diabolik על אף שזהו שיר שמתאים מאד לפסקול של סרטי ג׳ימס בונד עם עיבוד תזמורתי עשיר ומשגע כשהכלים הממלאים את האווירה מעלים בהדרגה את המתח. במחצית השנייה גם הקצב נכנס לתמונה אבל ההתקדמות האמיתית מגיעה בסוף כשהכל הולך לקרשנדו עם הילה אופראית שבה קולו של אנטוניו מגיע לגבהים.איזה יופי .


בין אלה של המהמרים על השמות הזמרים יש את אלה של אנדריאה קונטי ופאטו קוטידיאנו הנראים אמינים במיוחד ששיתפו את רשימת הזמרים בפרופיל האינסטגרם .השמות די חוזרים על עצמם שבסבירות גבוהה נראה כמתחרים בפסטיבל: פאולה וקיארה, מרקו מנגוני, אלודי, מאדאם ,פרנצ׳סקה מיקליין,לבנטה ( האקסית של דיודאטו שעל רקע פרידתם נכתב השיר הזוכה בפסטיבל 2020 fai rumore ), והראפר LAZZA נראה שהאמן עבד לאחרונה עם Meduza, שלישיית שוברת השיאים שהתארחה בפסטיבל בשנה שעברה. האם הם יכולים להיות ביחד על במת אריסטון? עבור אמדאוס זו תהיה זריקה ממש טובה! כמו כן הראפר בראש.
ושם נוסף שכמעט בודאות יהיה במרוץ הוא סנג'ובאני, אחרי המקום החמישי בשנה שעברה , נראה שיש לו שיר חזק מאוד, עליו חתום אותו יוצר שכתב לו את השיר לפסטיבל בשנה שעברה- אלסנדרו לה קאווה.
גם הצמד שזכה להצלחה כבירה בפסטיבל לפני שנתיים קולפססה ודימרטינו (עם בלדה שונה לגמרי מ’מוסיקה לגריסימה׳),ישובו לתחרות.
שמות מפתעים שנזרקים האוויר, נראה שיש חשיבה מחודשת חיובית על פרנצ'סקו גבאני. הזמר-יוצר, הזוכה ב-2016 בג׳ובאני וב-2017 ו והמקום השני ב-2020, כתב באינסטגרם.
"הכל יותר יפה מכאן... כמו החדשות הטובות באופק! סוף שבוע נעים לכולם... ובינתיים... שמרו על אנטנות ישרות!"
סיבוב הופעות יוכרז בקרוב, אך נראה שחזרה לתחרות סבירה מאוד.גם שמה של ג׳ורג׳יה חזר לעלות על אף שהזמרת הצהירה שוב ושוב שהיא חוששת מבמת אריסטון ושהיא שומרת בקנאות על השיא שלה על המקום הראשון ב 95 , מקום שני ב 2001 ומקום שלישי ב 96 .


עדכון:אז היום, ה-27 בנובמבר, בחר אמדאוס, באמצעות ועדת המוזיקה של ראי, את ארבעת האמנים האחרונים שישלימו את 12 הפיינליסטים של Sanremo Giovani.
והם:
Colla Zio – Asfalto
Fiat 131 – Pupille
Noor – Tua Amelie
Romeo & Drill – Giorno di scuola

הם יתווספו לפיכך ל-8 שכבר הוכרזו לאחר האודישנים ברומא ב-4 בנובמבר.

"אני ממש מרוצה״ מעיר אמדאוס
כמתחייב בתקנת האירוע, ההרשמות למהדורה ה-73 של פסטיבל הזמר האיטלקי ייסגרו ביום שני( מחר) ה-28 בנובמבר בשעה 18.00, אז יוטל הקובייה וההחלטות יישלחו בחזרה לאמדאוס, בקדנציה הרביעית שלו כמנהל אמנותי .

"מעבר לתפקיד שאני משחק, אני אוהב מוזיקה ומאז שהייתי ילד חלמתי לעשות סנרמו. לחלום לא עולה כלום, גם אם בזמנו היה קל יותר לחשוב על להיות אסטרונאוט, כי לא היה מסלול לימודים ספציפי להפוך למגיש.
הרדיו היה בית הספר שלי, בבחירת השירים לשידור פיתחתי את היכולת הזו".
״לכן, הכל נובע מתשוקה: אני עוקב אחרי מוזיקה כמשתמש, אני מעריך כל ז'אנר, אני בר מזל שיש לי ילדים בגילאים שונים שמפציצים אותי במוזיקה עדכנית".
"כשבאתי לטפל בפסטיבל, דבר אחד היה בלתי נתפס בעיני: השירים של סן רמו לא יכלו לדעוך כמה שבועות לאחר סיום הפסטיבל. כעורך מוזיקלי ברדיו, חשבתי שצריך להתמקד בהצעות מוזיקליות ולא בשמות הזמרים. חיבור צוות כוכבים יכול להיות יפה עבור השער המגזין של Sorrisi e Canzoni, אבל בלי קטעים תקפים, מה הטעם?".

שאלה שצריכה לגרום לנו לחשוב, במיוחד בסמוך לשלוש מהדורות למופת עם תוצאות צומחות ומשביעות רצון, הן בהקלטות והן בתקשורת:״ בסופו של דבר, זה הקטעים שנשארו וצריך להתחיל ממש משם, אם אז הם תואמים פחות או יותר פופולריים, ההיבט הזה תופס לי את המושב האחורי. ההיסטוריה מלמדת אותנו ששירים מובילים אמנים להצלחה, לא להיפך"
לגבי בחירת השירים המרכיבים את הפסטיבלים שלו, הוא מסביר: ״אני אנוכי, אני עושה הכל לבד, אני משווה את עצמי למאסימו מרטלי, מומחה מאוד מבחינה מוזיקלית. ואז, לקראת הימים האחרונים, אני סוגר את עצמי במעין בלק-אאוט עיתונאי ובמהלך נסיעה ברכב, רומא-מילאנו או להיפך, אני בוחר את השירים המובהקים שיוצגו לאחר מכן על במת אריסטון".

כבוד, אבל גם נטל, כי אם הכל ילך כשורה, הרבה מחיאות כפיים, אחרת האחריות מוטלת על כתפיו: "זה היה פיפו באודו שיעץ לי לטפל באופן אישי בכל היבט, ממוזיקה ועד בידור, בלי להאציל אנשים אחרים, כי בסופו של דבר האחריות עדיין תיפול עליי, כי תפקיד המנהל האמנותי כופה אותה".

המטרה היא לשים דגש את ההשתתפות המתחרים ביחס לאורחים, מסורת מפוקפקת שנחנכה החל מהמהדורה של 1999, בשנה הראשונה בניצוחו של פאביו פאציו, כאשר, כדי להגיב לירידה בעניין של הפסטיבל, הוחלט להזמין אורחים מפורסמים איטלקיים, כדי לפצות איכשהו על המחסור שלהם במירוץ.
הרגל שהגיע הזמן לשבור, לביקורת שהיום יש בה כוח לחזור להכתיב את חוקי המשחק: ״אני חושב שזה צריך להיות ההווה והעתיד של הפסטיבל, הזמרים שמרכיבים את צוות המתחרים הם אורחי העל שלי. בשנה הראשונה כולם רצו להיות שם אבל לא בתחרות אלא כאורחים , זה השתנה לאט".

״היום התחרות פחות מורגשת מבעבר, האמן בא להציג את היצירה שלו מול מיליוני מאזינים, הדירוג לא נחשב ויש אקלים של חגיגה עממית גדולה. נכון שהזמר בתחרות, האורח נמשך עשר דקות ואינו שווה מבחינת הקלטה ותיווך לחשיפה של שבוע שלם״

על האפשרות להגדיל את כמות השמות הגדולים במירוץ, בעל הבית שותק וקובע כי מדובר בהערכה שהוא יכול לשקול רק מיום שלישי ואילך.

בזמן שהעיתונות משחקת עם השמועות על ידי שיגור לשמות הטוטו הרגילים והשונים(פתאום עולה שמועה על דואט של אמה ואלסנדרה ארמוסו על אף שהאחרונה כבר הודיעה שאין לה כוונה לקחת חלק בתחרות), אמדאוס מגלה שהוא בנקודה טובה, שהוא עשה בחירה ניכרת ושהוא מתלבט לגבי מספר קטן של הצעות, ותמיד חוזר ואומר כי הסגירה הרשמית של ההרשמות מתוכננת ליום שני ה-28 בנובמבר.

"יש הרבה מוזיקה, מבחינתי זה השלב הכי חם. התאריך בו אכריז על הזמרים בתחרות יהיה יום ראשון ה-4 בדצמבר במהלך השעה 13:30 Tg1. עכשיו אני מתלבט בין כשלושים שירים, אבל יש עוד זמן עד יום שני להגשת מועמדות. יש כמה אמנים שיהיו לי שירים אחרים להאזין להם".
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
האתר המוזיקלי allmusicitalia פירסם את השמות שלטעמו הם אלה שיתחרו בפסטיבל סן רמו 2023 , הוא פרסם 28 שמות
רצוי לציין שבשנים קודמות הוא דייק (כמעט) בכל השמות ,מתוכם בין 22 ל 23 מתחרים יבחרו
והשמות יפורסמו מחר בצהריים

מהזמרים:
  • Bresh
  • Cosmo
  • Lazza
  • LDA
  • Marco Mengoni
  • Matteo Bocelli
  • Mr. Rain
  • Rosa Chemical (solo o in feat.)
  • Sangiovanni
  • Tananai
  • Tommaso Paradiso
  • Vasco Brondi


  • מהזמרות

  • Ariete
  • Elodie
  • Francesca Michielin
  • Giorgia
  • Levante
  • Madame (sola o con Giuliano Sangiorgi)
  • Paola Turci


  • מהלהקות :

  • Fast Animals and Slow Kids
  • Paola & Chiara
מהצמדים

  • Colapesce Dimartino
  • J-Ax e Max Pezzali
  • Jack Savoretti e Svegliaginevra
  • Myss Keta e Il Pagante
אם תהינה הפתעות אז מכיוון

Sfera Ebbasta

Salmo

Ultimo

הוא לא מונה את פרנצ’סקו גבאני,MODA ולא את אנאליזה , נאדה ודיודאטו.

האתר אף כותב שלטעמו שלושת הזמרים מהג׳ובאני
שיבחרו לתחרות בפסטיבל הגדול הם:
Giuse TheLizia,
gIANMARIA ei זוכה מקום השני באקס פקטור
Colla Zio מסן רמו ארנה .

גם האתר שצירפתי בשרשור זה

ובו טבלה שמתארת באופן אינדיקטיבי את רמת ההשערה שאמן מסוים יקח חלק בתחרות
מסמן גם הוא ( כמעט) את אותם השמות .
 

mati02021

Member
אלו 22 הזמרים שנבחרו עד כה;
ג’ורג’יה
Aricollo31
אלודי
קליפסה דיטרמינו
MODA
Arite
Mara sattei
Leo gossman
I cugini di campagana
Mr rain
מרקו מנגוני
אנה אוקסה
LDA
Lazza
טננאי
פאולה וקיארה
מאדאם
ג׳ינלוקה גריג׳אני
רוזה כימיקל
Coma-cose
לבנטה
ואוליטימו.

באופן מפתיע פרנצ’סקה מיקליין וסונג׳ובאני - בחוץ
זוהי בהחלט רשימה מפתיעה שאף אתר לא הצליח לחזות , יש יותר מקום לזמרים ותיקים.
אני משער שבעוד שבועיים יפרסמו את שמות השירים
בתוכנית הגמר של הג׳ובאני, ובקרוב יחלו ההימורים אני משער שמרקו מנגוני, אולטימו וג׳ורג׳יה יובילו .
השמועות מספרות שאולטימו הגיש את השיר שלו בשנייה האחרונה לפני סגירת
הרשימה ומשערים שמדובר בבלדה חזקה אך ההפתעה האמיתית ברשימה היא אנה אוקסה, אמדאוס הצליח יפה להחזיק את השם שלה בסוד.
מוזר מאד שקיבל לתחרות את Gianluca Grignani מי שלא זוכר זהו הזמר שעלה שיכור לבמה בשנה שעברה בערב הקאברים עם אירמה שפשוט הרס לו את ההופעה, עוד הפתעה זוהי להקת רוק- פופ איטלקית
בשם I Cugini di Campagna
שהוקמה ב 1970 ונודעה בשימוש בקול פלסט גבוה ובמראה האקסצנטרי שלהם, הכלאה בין גלאם לקיטש
אם תרצו הסבא והסבתא של מונסקין שמם מקושר לכמה שירים ובשנת 1997 הם אף ביצעו שיר עם הטקסט חתום על ידי האפיפיור יוחנן פאולוס השני.

ואם זה לא מספיק מפתיע אמדאוס מגדיל את כמות המשתתפים ל 28 , הוא מביא לא פחות מ 6 מתמודדים מהג׳ובאני ולא 3.
יש ריקייפ של הזמרים שנבחרו לתחרות
עם שירים קודמים שלהם .

עדכון;
Cugini di Campagna יתחרו בפסטיבל Sanremo 2023 עם שיר חתום ע״י דה פרזנטטה די ליסטה ( צ׳או צ׳או) כך חשף אמדאוס בתוכנית טלוויזיה .

ומי שהפיק את השיר של Ariete הוא ככל הנראה דרדאסט .

מרקו מנגוני פירסם סרטון משעשע באינסטגרם שהוא באמצע משחק קלפים במסעדה שומע בטלוויזיה את אמדאוס מכריז עליו שהתקבל לפסטיבל והוא מתעלף.

https://www.imusicfun.it/news/sanre...attesa-terzo-capitolo-trilogia-materia/?amp=1

עוד דבר משעשע באינסטגרם שם חשפה ג׳׳ורג׳יה התכתבות על משפחתה .
אבי כותב לי: ״ג'ורג'יה ראיתי שאת נוסעת לסנרמו, אבל כאורחת ? גָאוֹן!"
ואז…
"בני כותב לי: אמא אני תומך בLazza (ראפר) לא בך״

ומה שנה משנתיים הצמד ג׳יילס שניצח בפסטיבל 97 ונסע עם השיר לאירוויזיון באותה שנה שוב שלח שיר לפסטיבל ולא התקבל , בפעם ה 26.
https://www.imusicfun.it/news/jalisse-ennesima-bocciatura-da-sanremo-26-no-ma-non-ci-fermiamo/

עדכון: החלו להתפרסם ההימורים הראשונים לסן רמו, יותר צפוי מזה לא יכול להיות : אולטימו ,מרקו מנגוני וג׳ורג׳יה מובילים .
אחריהם בפער די גדול אלודי ומאדאם.

 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
מסתבר שאף אחד מהזמרים לא ידע שהוא התקבל לתחרות, הם שמעו זאת מהטלוויזיה וישנו סרטון
כיצד חלקם הגיבו למשמע שמם בהכרזה של אמדאוס
https://www.tgcom24.mediaset.it/202...menti-dei-cantanti-in-gara_58281049-02k.shtml
מסתמן שהתמודדות חזיתית על הזכייה היא בין שניים ששוברים קופות עם סיבוב האצטדיונים שלהם וכבר רשמתי בשירשור זה לגבי מנגוני שקשה להשיג כרטיסים להופעות שלו ,תוך זמן קצר אוזלים הכרטיסים וכמעט ניתן לראות בכיתוב ליד כל הופעה שלו את צמד המילים ׳sold out׳ אז כנ״ל לגבי אולטימו ,האחרון נחשב לילד הרע באיטליה עם גינונים של כוכב רוק , מי שזוכר הוא התעמת עם עיתונאים במסיבת העיתונאים לאחר שהפסיד
למחמוד בפסטיבל ב 2019 היות והוא הביס את מחמוד בטלווטינג אך מחמוד ניצח בזכות השופטים
אף העליב את מחמוד באותה מסיבת עיתונאים וקרא לו ׳ילד׳ על אף שמחמוד יותר מבוגר ממנו. הוא אף נטש את הצילום הרגיל שאורגן על ידי Tv Sorrisi e Canzoni השמור ל 3 הפיינליסטים בסופרפיינל .

https://news.italy24.press/tv/amp/250077
ונדמה שזה הולך להיות מאבק בין שתי מחנות ,אם תרצו הגירסה האיטלקית לעפרה נגד ירדנה:אולטימו vs מרקו מנגוני עשר שנים לאחר הניצחון שלו "L'essenziale".
יש לשניהם גדוד של מעריצות שהולכות להסתער על הטלווטינג , כמה גדול הגדוד?
תראו בעצמכם






ישנה התלהבות מליין אפ אך מעט פחות מאשר שנים קודמות, וישנה ביקורת בדיוק על הבחירה בשני הפייבורטים לדוגמא בלינק שאני מצרף “זה בסדר עבור אנה אוקסה ועבור Cugini di Campagna, אבל אולטימו או מנגוני חייבים להיות האורחים, לא המתחרים!אולטימו סוגר הופעה של 70,000 איש באולימפיקו, מה אתה הולך לעשות בסנרמו? גם מנגוני, מה אתה הולך לעשות בסנרמו? הם לא צריכים את הפסטיבל! מישהו כמו אולטימו, טוב ככל שיהיה, מה הוא יעשה שם? בין היתר, אם אולטימו הולך לסנרמו הוא חייב לנצח, כי בפעם הקודמת העיתונאים נתנו למחמוד לנצח במקומו!"

זאת באמת תהיה הפתעה גמורה אם בשנה כזאת זמרת ( אלודי?) תנצח ותשבור בצורת של 9 שנים.

https://www.imusicfun.it/news/sanremo-2023-giuseppe-cionfoli-contro-le-scelte-di-amadeus/



אמדאוס הודה שקיבל למעלה מ-500 שירים מאמנים גדולים לתחרות הגדולה ,יותר מ-1,200 מהג׳ובאני ולמעלה מ-500 מבין אלו למסלול סן רמו ארנה.
"סנרמו עדכנית מבחינת הקלטות המדברות לדורות החדשים בזכות השתתפותם של אמנים כמו אלה שיש לנו, בראש ובראשונה Lazza .

בגמר הג׳ובאני ב 16.12 ( יום שישי הבא) הוא יארח את הזמרים שנבחרו לתחרות הגדולה על מנת שיפרסמו את שם השיר שלהם לתחרות ולראשונה גם את מחברי השירים וכניראה יקרינו לחלק מהם שירים מהעבר שהשתתפו בפסטיבל כמו בשנה שעברה. בנוסף לבחירת של ה-6 הזמרים מהג׳ובאני שישלימו את צוות האמנים המתחרים.
הוא התמקד בעובדה שמושג הסיווג הוא יחסי בהחלט.
"איך ייתכן שטננאי סיים אחרון
עם השיר ׳סקס מזדמן׳? זה גורם לך להבין שהדירוג הוא יחסי, ראית איזו שנה מטורפת עברה לילד הזה?״
וכבר נחשף The Representative of List חיברו את השיר של Cugini di Campagna, וישנם המנחשים שאת השיר של אנה אוקסה חיבר איבנו פוסטי(Ivano Fossati) שחיבר לה בין היתר את השיר הראשון שלה בתחרות כשעדיין לא מלאו לה 17 ״Un'emozione da poco

https://www.imusicfun.it/news/sanremo-2023-amadeus-svela-
qualche-altra-novita/?amp=1


וגם Eurovisionworld תורם את חלקו בפרסום ההימורים, שם אולטימו מגדיל את הפער ממנגוני, אלודי עוקפת את ג׳ורג׳יה וLazza עוקף את מאדאם

עדכון:כפי שכבר נרשם ביום שישי לא רק יבחרו 6 הפאנליסטים מהג׳ובאני לתחרות הגדולה אלא גם הזמרים שנבחרו לסן רמו יגיעו כדי לחשוף את שם של השיר
שלהם ולראשונה גם את שמות מחברי השירים, בעבר לא היה נהוג לחשוף את מחברי השיר לפחות עד שלב השמעת השירים לעיתונאים אולי על מנת לא לתת יתרון לשיר כזה או אחר באמצעות שם הכותב, אך כאמור כבר ידוע ש
The Representative of List חיברו את השיר של Cugini di Campagna
זוהי למעשה ההשתתפות הרביעית ברציפות שלהם בתחרות במשמרת של אמדאוס( ב 2020 הם הופיעו בערב הקאברים עם רנקור)
גם לגבי אנה אוקסה מדברים על שיתוף פעולה עם היוצר שכבר כתבתי עליו שאחראי לפריצה שלה בפסטיבל,
האתר allmusicitalia פירסם מאמר על כך שלטעמו מרבית הזמרים כתבו לעצמם את השיר למשל ג'אנלוקה גריניאני, עד היום המחבר היחיד של כל שיר שלו שפורסם מ-1995 ועד היום (או כמעט) אבל גם Ultimo, Ariete, Madame, Levante, the Coma Cose (עם המפיקים Mamakass)
, Colapesce Dimartino,
Modà ו, בעולם הראפ, סעיף 31, LAZZA (עם דרדאסט), רוזה כימיקל וטננאי.
הוא סבור שג׳ורג׳יה עבדה על השיר שלה עם יוצר אינדי בשם Bianco
אשר היה שותף להפקת לאלבום הבכורה של לבנטה.
הוא מגלה שהיוצרת הפוריה בפסטיבל
המתקרב היא פדריקה אבטה שכתבה למס׳ זמרים, כבר רשמתי שהיא כניראה כתבה את השיר של אלודי
יחד עם ג'קופו אטורה ופרנצ'סקו "קאטו" קאטיטי( אותם יוצרים של השיר של מיקלה בראבי לפני שנה וב 2017) אבטה כניראה היתה שותפה לכתיבה של השיר של פאולה וקיארה, יחד עם הכותב הצעיר והמצליח מאוד אלסנדרו לה קאווה ומרק אנד קרמונט, כמו כן אבטה היתה כניראה שותפה לשיר של הראפר מר ריין יחד עם האמן עצמו ולורנצו ויזיני.
אין כל כך מידע לגבי השיר של מרקו מנגוני, משערים שהוא כתב את השיר בעצמו יחד עם Takagi & Ketra ו-Paolo Antonacci.
וסבורים שהשיר של ליאו גסמן נכתב ע״י ריקרדו זנוטי, סולן להקת הפינגוונים.

אם נחזור רגע לאלודי, היא הוציאה סינגל חדש בשם
O.K RESPIRA (בסדר, לנשום) זהו שיר הנושא של אלבומה שתשחררו בעיצומו של הפסטיבל ב 10.2 יוצרי השיר הם פדריקה אבטה וJacopo Etorre
כניראה אותם יוצרים של השיר שלה לתחרות.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
אלו שמות השירים שיתחרו בפסטיבל סן רמו 2023:

🎙️שם השיר של טננאי Tango ( טנגו)
🎙️שירה של אנה אוקסה -Sali (Canto dell'anima ( סאלי.שיר הנשמה)ֶ ואכן מי שכתב את השיר שלה הינו איוונו פוסטי.
🎙️שם השיר של אלודי הינו Due ( שתיים)
🎙️של ג׳ורג׳יה Parole dette male ( מילים רעות)
🎙️של ג׳נלוקה גרג׳אני Quando ti manca il fiato ( כשאתה חסר נשימה)
🎙️של Lazza שירו Cenere ( אפר)
🎙️השיר של מאדאם נקרא Il bene nel male ( הטוב ברע)
🎙️השיר של מארה סאטי נקרא Duemilaminuti
( אלפיים דקות) וכאן נרשמה הפתעה משום שמי שכתב לה את השיר הינו סולן מונסקין דומיאנו דויד.
🎙️של מרקו מנגוני Due vite ( שני חיים)
🎙️Mr rain שירו נקרא Supereroi ( גיבורי על)
🎙️שם שירו של אולטימו הינו Alba ( זריחה)
🎙️שירם של MODA נקרא Lasciami ( עזוב אותי).
🎙️שירם של פאולה וקיארה נקרא Furore ( זעם)
🎙️שירם של קוליפסה דיטרמינו נקרא Splash
🎙️שירו של ליאו גוסמן נקרא Terzo cuore (לב שלישי) ואכן מי שכתב את שירו הוא סולן להקת הפינגוונים ריקרדו זנוטי.
🎙️שירם של Articolo 31
נקרא Un bel viaggio ( טיול נחמד)
🎙️שירה של ארייט נקרא Mare di guai ( ים של צרות) שותף לכתיבת השיר הינו Matteo Branciamore
שיותר מוכר כשחקן בסדרות טלוויזיה מאשר כותב שירים.
🎙️שירם של להקת I Cugini di Campagna נקרא letters 22 ( המכתב ה 22) ואכן דריו וורוניקה
מלה רפריזנטנטה די ליסטה כתבו להם את השיר.
🎙️שירה של לבנטה נקרא Vivo (אני חי)
🎙️ שירם של coma-cose
נקרא L'addio ( הפרידה)
🎙️שירו של LDA נקרא Se poi domani ( אם אז מחר)
🎙️והשיר של רוזה כימיקל
נקרא
Made in Italy

🎙️Shari Egoista
(אגואיסט )
🎙️gIANMARIA –Mostro
(מפלצת) והבנתי שהוא ניצח בג׳ובאני כך קראתי באחד האתרים אך אמדאוס העלה בכל
בכל פעם שתי נציגים מתוך 12
ובכל פעם הכריז על המנצח מבין השניים .
🎙️COLLA ZIO – Non mi va
אני לא אוהב את זה)
🎙️Sethu – Cause perse
(סיבות אבודות )
🎙️Will – Stupido
(טיפש)
🎙️Olly – Polvere
( אבק)






 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
רוב הזמרים שהולכים לקחת חלק בתחרות
התראיינו וסיפרו על משמעות השירים בתחרות
חוץ מאנה אוקסה שמסרבת להתראיין באופן גורף ( בכך הסתכסכה מעט עם אישתו של אמדאוס שהרי גם היא עיתונאית .וטננאיי שהעדיף לדבר על עצמו אך לשמור על תוכן השיר לעצמו .

ARIETE-MARE DI GUAI
׳ים של צרות׳-
״השיר שלי הוא בהחלט על סיפור אהבה גמור אבל בפרספקטיבה הרבה יותר מופנמת שמתמקדת בי הרבה. זה שיר מאוד מרגש, מאוד סנטימנטלי. אני מתכוננת לפסטיבל על ידי אימון כל יום.

ARTICOLO 31 – UN BEL VIAGGIO
(טיול נחמד)
אמדאוס ניסה לשווא לשכנע את J-Ax (הסולן) להשתתף ב-Sanremo כבר בשנת 2020. השנה, גם הודות ל-Dj Jad, הוא הצליח במיזם.
״השיר שלנו עוסק בחברות גברית, ידידות גברית לחלוטין. פסטיבל סן רמו הוא כמונו, משהו שהשתפר עם הזמן וזה בהדרו שלו בשנים האחרונות הודות לאמדאוס שהוציא אבק טוב. אנחנו טירונים אבל אנחנו בני 105 ביחד.״


COLAPESCE DIMARTINO – SPLASH
״השיר שלנו עוסק בציפיות. האדם יוצר לפעמים ציפיות וזהו מצב אנושי אופייני מאוד לתקופה היסטורית זו. האדם ממלא אתעצמו בדברים לעשות כדי להימנע מהחיים.״


COMA COSE – L’ADDIO
( להתראות )
״השיר הוא שיר אינטרוספקטיבי שמדבר על רגשות שבהם אנחנו מאמינים הרבה ומקווים שגם אנשים אחרים רואים את עצמם במילים שלנו.״



ELODIE – DUE
( שניים)
״השיר שלי מדבר על מערכת יחסים מורכבת... אם אפשר לומר שזו יציאה החוצה ממנה.״



GIORGIA – PAROLE DETTE MALE
(מילים רעות)
״היצירה שלי מדברת על יכולת להרפות ממשהו שהוא חלק ממסע שכבר אינו שם ולכן להסתכל על העתיד, קדימה וההווה ולהצליח להמשיך ולהפוך את המלנכוליה הזו למשהו בונה יותר.״


GIANLUCA GRIGNANI – QUANDO TI MANCA IL FIATO
(כאשר אתה חסר נשימה)
״זה שיר שקשה לדבר עליו כי זה שיר שיש לו מילים קשות. לקח לי זמן עד שהחלטתי לשיר אותו וכתבתי אותו לפני זמן מה. אבל זה שיר שאתה צריך שיהיו לך ביצים, או שלא להיות מחוסר הכרה, כדי להיות מסוגל לשיר אותו.״



CUGINI DI CAMPAGNA – LETTERA 22
( האות ה 22)
באל׳ף בי׳ת האיטלקי יש 21 אותיות,
״מה משמעות הכותרת של השיר שלנו? אות 22 היא אותה אות שלא קיימת, היא לא באלפב׳ית שלנו וצריך לחפש אותה. זוקצת מטאפורה שכאשר אנחנו מחפשים משהו כמו דרך להגיד סליחה או אני אוהב אותך, אני רוצה למצוא אותך שוב, אבל קשה למצוא אותו.״



LAZZA – CENERE
(אפר)
״אפר הוא יצירה שמדברת על אהבה בצורה קצת מיוסרת, קצת סוערת. בגשר האחרון הוא משאיר תקווה לשיפור, לפתרון.״
LDA – SE POI DOMANI
(אם אז מחר)
״השיר שלי הוא שיר אהבה אוטוביוגרפי שמספר על סיפור אישי שכל כך אכפת לי ממנו.״


LEO GASSMANN – TERZO CUORE
(לב שלישי)
״ השיר שלי הוא שיר שמדבר בעיקר על אהבה אבל במפתח חדש, אני חושב שלא נכון לחשוף מה המסר שאני נותן לשיר כי אני מעדיף שאנשים יוכלו לתת לו משמעות משלהם. זה שיר שאני מאוד אוהב ושנכתב עם ריקרדו מהפינגווינים הטקטיים הגרעיניים שהוא חבר יקר ואמן שאני מכבד.״




LEVANTE – VIVO
( אני חי)
״אני חי מספר על הרצון ללידה מחדש כתבתי אותו חודש לאחר שילדתי הייתי בחדר חשוך, זה שבו את פשוט מוצאת את האימאות של עצמך.
ורציתי להחזיר את הגוף שלי, להחזיר את החיים שלי ואמרתי לעצמי שאני רוצה לחיות, אני רוצה שתהיה לי תשוקה גדולה לחיים... אני רוצה לקבל הכל בחזרה.״




MADAME – IL BENE NEL MALE
( הטוב שברע)
זה שיר שהולך לעורר הרבה רעש
משום שהיה אפילו ויכוח על שם השיר ,שם השיר במקור היה Puttana ( זונה) אמדאוס דרש ממנה לשנות את שם השיר כתנאי להשתתפותו אך לא נגע בתוכנו
״זה סיפור אהבה שמסופר על ידי זונה.״




MARA SATTEI – DUEMILAMINUTI
(אלפיים דקות)
״זה שיר שמדבר על אהבה שתגלו על הבמה... אני לא רוצה להוסיף יותר מדי פרטים.״
כאמור מי שכתב לה את השיר הינו הסולן של מונסקין דמיאנו דויד.


MARCO MENGONI – DUE VITE
( שני חיים)
״זה שיר מאוד אינטימי. זה מסע רב-משמעי, זה מאוד הדוק. יש הרבה מילים והרהורים רבים.״



MODÀ – LASCIAMI
(עזוב אותי)
״תן לי לדבר על איך לפעמים הדברים השליליים והקשים שקורים לך בחיים יכולים להפוך לחוזקות, של לידה מחדש. זה שיר שמרגיש כאילו אישה כתבה אותו אבל כתבתי אותו בשביל הדמות השלילית הזו שנכנסה לחיי אבל אז שינתה אותו כדי לשפר אותו״.
MR. RAIN – SUPEREROI
(גיבורי על )
״השיר שלי עוסק בדיכאון ושכולנו צריכים להיות אמיצים מספיק כדי לבקש עזרה.אני מדבר מניסיון אישי…״


PAOLA & CHIARA – FURORE
(זעם)
״זה שיר על רגע של ביחד וכיף שמתבטא בכזו עוצמה.״


ROSA CHEMICAL – MADE IN ITALY
(תוצרת איטליה)
״ השיר מדבר על החופש של מין, של אהבה ושל להיות איטלקי.״


ULTIMO – ALBA
( זריחה)
״אני לא ממש טוב בלהסביר את השירים שלי כי אני חושב שהם צריכים להסביר את עצמם כששומעים אותם. ניסיתי לכתוב שיר שדיבר על הבן אדם כשילוב של שבריריות וכוח.״






https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-2023-significato-canzoni.html/2



אני משער שבעוד שבועיים וחצי ישמיעו את השירים לעיתונאים.
לא נרשמו בינתיים לגבי השירים של אלה
שעברו לפסטיבל מהג׳ובאני, אך ישנו סרטון שיצא לפני ימים אחדים המסקר את כל המנצחים של הג׳ובאני משנת 84 ועד היום, ומצויין שהשיר שניצח השנה היה של
gIANMARIA
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה