פלסטיני: אוסלו הביא לכולנו רק אסונות וייאוש

פלרית

New member
פלסטיני: אוסלו הביא לכולנו רק אסונות וייאוש


"צדק הוא מושג קולקטיבי", אומר זהארן ונעמד על רגליו. הדוברים האחרים מדברים באיפוק בעודם יושבים. הוא נואם בהתלהבות כשחקן מנוסה. "אי־אפשר לתת לנו, הפלסטינים, צדק, אך בו־בזמן לסרב לתת צדק ליהודים הישראלים השכנים שלנו. מאות־אלפי פלסטינים מגיעים יום־יום לעבוד בישראל ובהתנחלויות ומקבלים שכר גבוה לאין שיעור מהשכר הדל ברשות הפלסטינית. אוסלו הביא לכולנו רק ייאוש ואסון. מדינות האיחוד האירופי לא מבינות שהן שותפות למצב האסוני שפוקד אותנו".

"אני פלסטיני ירדני", מסביר זהארן לקהל המופתע. "אני בנם של שני פליטים פלסטינים שהיגרו מירושלים ב־1967 תחת איומי הלגיון הירדני, שהבטיח כי בתוך שעתיים הם יסלקו את כל היהודים ואז הפלסטינים יוכלו לחזור. השעתיים הפכו ל־50 שנה". זהארן תוקף גם את תנועת החרם. "למה אתם מונעים מהעם שלי את הזכות לחיות חיים נורמליים ולמצוא עבודה? כשהמפעלים הישראליים ייסגרו, האם אתם, האירופאים, תחתמו לנו על תלושי המשכורת? כמובן שלא. היחידים שאתם חותמים על משכורותיהם הם אנשי המנגנון הפלסטיני המושחתים, הפושעים, עבאס (אבו־מאזן) וחבריו. אתם שרים את השיר של האתמול במקום את השיר של העתיד. רובכם אנשים טובים, אבל אתם חוזרים על אותו סרט ישן. המשחק הזה נגמר. אוסלו מת".
 

פלרית

New member
בסאם עיד: מעדיף לפעול עם הימין, השמאל השתמש בנו.


בסאם עיד הוא פלסטיני שפעל יחד עם השמאל הישראלי, ומעדיף היום לפעול עם הימין. במסדרונות הפרלמנט של האיחוד האירופי הוא מסביר מה הוביל לשינוי. "עסקתי בזכויות אדם במשך 26 שנים. שבע שנים הייתי תחקירן של ארגון בצלם. אחרי אוסלו התאכזבתי מההתנהגות של הרשות הפלסטינית כלפי הפלסטינים. רציתי להקים ארגון זכויות אדם שיילחם ברשות על הפגיעות שהיא פוגעת בפלסטינים. ב'צלם' לא תמכו במהלך, אז החלטתי להתפטר. אחרי שהקמתי את הארגון נעצרתי על יד ערפאת. המעצר עשה רעש. וורן כריסטופר, מזכיר המדינה בתקופת ביל קלינטון, התקשר לערפאת והבהיר לו שיש לו חמש דקות לשחרר את בסאם עיד. שוחררתי. מאז יש לי חסינות מפני הרשות ואני מסתובב בכל העולם ואומר בלי פחד את מה שרוב הפלסטינים חושבים אך חוששים לומר.
אחרי שחייתי המון שנים בתוך השמאל, הגעתי למסקנה שהשמאל משתמש בפלסטינים כדי לקדם את המטרות הפוליטיות שלו. מה השמאל עשה לטובת הפלסטינים חוץ פגישה מצולמת עם עבאס כל חודשיים? הימין לא משתמש בנו. הוא אומר את מה שהוא חושב בצורה ישירה".
 

פלרית

New member
המטרה של הרשות היא לשמר את הסבל של הפלסטינים


עיד, 60, נולד ברובע היהודי בירושלים תחת השלטון הירדני וגורש משם על ידי הירדנים. "ביוני 66', בדיוק שנה לפני המלחמה, השלטון הירדני החליט לפנות 500 משפחות פלסטיניות מהרובע היהודי והעביר אותם למחנה הפליטים שועפט. שום הסבר על המהלך לא ניתן לתושבים. מי שעשה אותי פליט זה ירדן ולא ישראל. חייתי בשועפט 33 שנה. לצערי השתלטו על המחנה בריונים והקימו בו בניינים רבי־קומות בלי אישורים ובלי תכנון, על אדמה שגזלו מהפליטים. מערב פרוע. למזלי הצלחתי לעשות קצת כסף ולרכוש דירה בבית חנינא. אני מאוד גאה שהצלחתי לצאת מהמחנה. היום יש לי גם בית ביריחו. אני מתפרנס מהרצאות שאני נותן בכל העולם". על בימת הכנס פונה עיד לאירופאים בניסיון לשכנעם לסייע לשיתוף פעולה כלכלי בין מתנחלים לפלסטינים. "לעניות דעתי, לרוב חברי הפרלמנט האירופי אין מושג לגבי מה שקורה בשטח ועל מה בעצם הקונפליקט", נואם עיד באנגלית. "שגשוג כלכלי יסלול את הדרך לשלום. לצערי, אירופה נכשלה בכל ניסיון למצוא פתרון פוליטי בין ישראלים לפלסטינים.

"אנחנו לא צריכים לחיות בפחד. יש עשרות אנשי עסקים פלסטינים שהוזמנו להשתתף בכנס הזה, אך קיבלו איומים ממנגנון המודיעין הפלסטיני. המטרה של הרשות היא לשמר את הסבל של הפלסטינים. רק באמצעות סבל ניתן לשלוט על הפלסטינים". הקהל שוב מוחא כפיים. עיד ממשיך: "ה־BDSמנסה לנצל את הפלסטינים כדי לצבור כסף וכוח. אם מחר אירופה תקצץ את התמיכה ב־BDS, בדיוק כמו שטראמפ קיצץ את התמיכה באונר"א, החרם ייעלם. במקום להעביר מימון לארגוני ה־BDS, הרבה יותר חכם שהפרלמנטים האירופיים יעבירו את הכסף ישירות לפלסטינים. ה־BDS לא רוצה שלום בין ישראלים לפלסטינים. הוא רוצה להשמיד את ישראל. כפלסטיני אין לי זמן לזה". הקהל צוחק.

[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5350064,00.html[/URL]
 

פלרית

New member
התגלה הפרצוף האמיתי שלך

אתה תומך בהשמדת מדינת היהודים.
 

La Milagrosa

New member
רק עכשיו גילית את זה? בוקר טוב באמת.

מי שטוב לישראל וליהודים רע לשמאל הישראלי.
הם חולי נפש.
 

La Milagrosa

New member
התירוץ הקבוע שלך לא עושה עליי רושם.

זו לא "שפתי הוולגרית".
אלו טיעוניי, שאת/ה יודע/ת היטב שלא תוכל/י להמודד עמם ביושר.
 
גמרת לרחרח לכל ראשי החמאס והחיזבאללה?


אפילו
נגעלים ממך ומהסירחון הנודף ממך למרחקים.
 
הוא גנב לי את זכויות היוצרים!

שנים אני אומר שהשמאל משתמש בדיפוואים לצורכו.
מצוקתם מעניינת אותו כקליפת השום.
ואלמלא האשליות שהוא מוכר להם הדיפווואים היו משלימים עם המציאות ומשתלבים הרבה יותר טוב בכלכלה הישראלית.
שלא לדבר על נהרות הדם שנשפכו לשווא
 

ספי111

New member
מצחיק ומטופש.

אם לא טוב לפלסטינים אז אוסלו טוב ליהודים.
 
למעלה