פיצ'ר stop/start

חן 1111

Active member
לדעתי בכוונה, כדי שבעל הרכב יהיה מרוצה ולא ירוץ להתלונן

על צריכה טיפה גבוהה.
חוץ מזה, כמו שכתב אניגו, אין מדידה ישירה של כמות הדלק הנצרכת. יש רק אלגוריתם שאמור לחשב את זה מתוך סיבובי המנוע, העומס, זמני פתיחת המזרקים וכדומה.
 

WarDog

New member
ועדין סטיה של 50% לא נראת הגיונית. (10-15% עוד סביר)

כמו כן יש שיטה לא מדויקת של בדיקה בעזרת המחשב דרך,
נוסעים כמה קמ' טובים ללא עצירות ממושכות, רצוי בלי רמזורים (רצוי מעל 200 ק"מ כדי לקבל נתון קצת יותר מדויק של הצריכה בנסיעה), עומדים 30-60 דק' עם מנוע דולק ואורים כמה משתנה הצריכה הממוצעת בנסועה הזאת עם העצירה.
ככה "בדקתי" (סתם שמתי לב לזה בהמתנה ארוכה באמצע הקיץ) ברכב שלא ידע להציג את הנתון ב"ליטר/שעה" בזמן עמידה.
&nbsp
 

enigo

New member
מה לעשות, נמלה, שמול טיעוני ה"נדמה לי"

ו"פעם היה לי" שלך עומדים נתונים ועובדות?
וכן, אני יודע שזה מבעס עבורך - אבל נתונים מנצחים נדמה לי כל פעם...
והנתונים מדברים על חסכון אמיתי שנע סביב 5% בנסיעה עירונית.
 

enigo

New member
ושוב חוזרת המגלומניה שלך

שגורמת לך לחשוב שאתה מייצג את הכלל - למרות שבפעם הקודמת שהתנהל דיון דומה התברר שאתה לא נוסע הרבה בתנועה עירונית, וכשאתה כן נוסע בתנועה עירונית אתה בולם בכוונה בצורה שמבלבלת את המערכת ומונעת ממנה להיכנס לפעולה...
כאמור - יש נתונים, שהתקבלו יותר ממשתמש אחד, והם מדברים על חסכון של כחמישה אחוזים בנסיעה עירונית.
 
כן , אבל את זה עשיתי לאחר שראיתי שהמערכת הזו

לא שווה כלום .
הפסקת זרימת הדלק למנוע בירידות זה הרבה יותר משמעותי .
אני לא קונה את הנתון הזה הוא מופרך 5 אחוז זה הרבה במונחים של חיסכון בדלק . על 40000 קילומטר זה השבתת מנוע של 70 שעות בערך .
פי 5 בערך ממה שאני עשיתי .
כבר אמרתי , עצירה ממושכת זה לא נחשב ,
כאשר חם או קר בחוץ המערכת לא עובדת ,
כאשר ההגה לא ישר היא לא עובדת, אם אתה עוצר בכדי לפנות ימינה או שמאלה. בזחילה היא לא עובדת ורוב הפקקים הם זוחלים .
 

the annonymous

New member
התכוונת שאצלך באוטו כשההגה לא ישר היא לא עובדת

בקארוק היא עובדת בכל זוית הגה ופשוט לא בדקתי ברכבים אחרים.
 

dani666

New member
גם ברכבים אחרים היא עובדת בכל זווית הגה...

... אבל משחק בהגה אחרי דימום מעיר אצלי בסיטרואן את המנוע ואני מניח שזה גם מה שקרה אצל ידידינו במציאות.

מה שאני לא מבין זה למה לשחק עם ההגה בעצירה.
 

the annonymous

New member
גם אצלי וזה אחלה.

אם אני עומד ראשון ברמזור ואין רכב לפני כדי שהמערכת תזהה תחילת תנועה אני "מניע" עם תזוזה קטנה של ההגה כשרמזור הולכי הרגל מתחלף לאדום.
&nbsp
 

WarDog

New member
פחות קשר לצריכת דלק, יותר לזיהום אויר

היתה כתבה על זה פעם, הראו איך מחושב ערך הזיהום של האויר (או עמידה בתקן זיהום האויר) ושיצרני הרכב המציאו את הכיבוי של המנוע ברמזורים כדי למזער את ערכי המדידה (שמסתמכים על ערכים ממוצעים לאורך הבדיקה).
 
עיקר ההשפעעה היא על זיהום האוויר

כשמכפילים באלפי מכוניות שעומדות בפקקים מגיעים להרבה CO2. אני משבית אותו בכל תחילת נסיעה ומפעיל שוב בעמידה ממושכת.
 

enigo

New member
לא יודע איך הגעת למסקנה הזו

היא אולי נכונה ברכב שהיה אצלך, וגם זה בספק, אבל בטוח לא בכל המכוניות.
 

enigo

New member
והקשר למה שאמרתי הוא...?

מעולם לא זלזלתי במהנדסי מאזדה - רק בשטויות שאתה פולט פה על ימין ועל שמאל...
 
למעלה