פיזור הכנסת ובחירות חוזרות

החוק הישראלי יוחל רק על חלק משטחי יו"ש, לא על כולם.

בחלק שבו הוא יוחל לתושבים הערבים תינתן ברירה לקבל אזרחות ישראלית, והוא יחול על כל האזרחים באותו שטח, ללא הבדל דת או לאום.
 

beatman

Member
אני מתנגד לזה

שיעבירו את כפרי הערבים לשטח B ולשליטת הרשות.
 

Astroo

New member
להיפך, בג"צ זה הדבר היחיד שעומד ביננו לדיקטטורה נוסח ארדואן

גושי ההתנחלויות הגדולים יסופחו במוקדם או במאוחר, אין שום צורך למהר.
 

beatman

Member
בולשיט

בג"צ עוקף את החלטות רוב העם ומתערב יותר מידי ברשות המחוקקת והמבצעת, כאשר מינוי השופטים מתבצע עלל ידי קידום עצמי של בעלי דעות דומות.
 

TaL53

New member
בכמה חוקים בג"צ התערב?

איך מורכבת הועדה למינוי שופטים?
 

beatman

Member
ביותר מדי, חוקים מהותיים שפסילתם פגעה בתפקוד הממשלה

ובדעת רוב העם.
&nbsp
הועדה למינוי שופטים מורכבת מ-2 נציגי ממשלה, 2 נציגי כנסת, 2 נציגי לשכת עו"ד ו-3 נציגי שופטים כאשר לשופטים יש זכות וטו.
דברים כאלה לא קיימים באף מקום בערך מלבד הודו.
&nbsp
 

TaL53

New member
כמה זה יותר מדי?

נומינלית אני מתכוון.
&nbsp
זא שהשופטים הם רק שליש מחברי הועדה. לא ראיתי שיש לשופטים וטו מיוחד אבל אם יש לך מידע אחר אשמח לראותו.
 

beatman

Member
לא ספרתי, אבל זה לא משנה כמה

הם פוסלים חוקים מהותיים ומתערבים במהלכים של שרים.
&nbsp
בשביל לבחור שופט יש צורך ברוב של 7 מתוך 9, לשופטים יש כח של 3, כך הם יכולים להטיל וטו ולהפיל מינוי.
יש עוד וועדה שהקימו השופטים שמספקת מידע על המיועדים להיבחר להם בלבד ולא לשאר חברי וועדת המינוי, מרים נאור גם הוציאה הנחיה שאוסרת על השופטים המיועדים להיפגש עם ח"כים, שרים וחברי לשכת עורכי הדין.
&nbsp
יותר פרטים כאן:
http://a7.org/?file=20190117163752.pdf
 

TaL53

New member
אז גם פוליטיקאים יכולים

לעשות יד אחת ולהפיל מינוי. הרי בפועל מונו שופטים ימניים לבגצ בקדנציה האחרונה, אז מה הבעיה?
&nbsp
סהכ בצג ביטל 18 חוקים בלבד של הכנסת ולכן לא ברור על מה המהומה, אלא אם מדובר על כך שביבי פשוט מנסה לחמוק ממשפט.
&nbsp
https://www.idi.org.il/articles/22273
 

beatman

Member
לשופטים יש יותר כח

ואם הם בדעה אחת, הם יכולים בקלות להטיל וטו.
מונו שופטים ימניים, אך לא מספיק, צריך שיהיה איזון.
אני בדיעה שצריך שווה בשווה לכל הדעות והמחלוקות בשביל להבטיח כמה שיותר אובייקטיביות.
&nbsp
סה"כ 18, באמת על מה המהומה ?
המיעוט מנטרל את החלטת הרוב באמצעות בג"צ ומפריע לו למשול.
המשפט של ביבי לא קשור, זאת חסינות בכלל ולא נכנסתי לזה.
 

TaL53

New member
אבל הם רק שליש

מילא הם יכולים למנוע מינוי אבל הם גם לא יכולים לכפות מינוי שהרי אם הצד הפוליטי בועדה מתנגד אז אותו שופט לא ימונה. מכך, איך בדיוק הם שולטים בועדה?
&nbsp
קראת את החוקים שבוטלו? אני מניח שבחלק מהמקרים דווקא תסכים עם התערבותו של בג"צ. מעבר לכך ששיש קשר מובהק וברור בין ההתגברות והחסינות. ראה כאן:
&nbsp
https://www.idi.org.il/articles/266...Sob-WYmabJ6DZLDEa8Jl9HhfNl1pBU6EaAtM6EALw_wcB
 

beatman

Member
שליש משמעותי בעל סמכויות יתר.

רוב החוקים שבוטלו לא פגעו בשום זכות אדם בסיסית, אלא לדעת השופטים וחלק מהעם, כלומר מדובר בדעות פוליטיות ותו לא.
גם הנימוקים "לא מידתי" ו"לא סביר" לא מתאימים להוכחת סתירה ברורה עם החוק ופגיעה בזכויות אדם בסיסיות שברורה ומוסכמת על כולם.
&nbsp
הקשר שמצאת הוא שביבי מתכנן להעביר את החסינות ולמנוע מבג"צ לפסול אותה באמצעות פסקת ההתגברות.
אני התכוונתי שאפשר מצד אחד לתמוך בפסקת ההתגברות ומצד שני להתנגד לחוק החסינות.
ואני נגד חוק החסינות, נבחרי ציבור צריכים להיות שווים בפני החוק.
דווקא עצם העובדה שהם יחקרו וישפטו בזמן כהונתם במקרה ויעברו על החוק, תרתיע אותם יותר.
 

Astroo

New member
למדת אזרחות? יש מה שנקרא "איזונים ובלמים"

אתה רוצה לבטל איזונים ובלמים ואז הדמוקרטיה תהפוך לדיקטטורה.
 

beatman

Member
ודאי שלמדתי

יש כרגע בלם של הרשות השופטת כלפי הרשות המבצעת והרשות המחוקקת.
שתי הרשויות האחרונות לעומת זאת אינן יכולות לבלום את הרשות השופטת.
זהו מצב של חוסר איזונים ועריצות משפטית שפוגעת בדמוקרטיה.
&nbsp
אני רוצה שיהיה סדר בין הרשויות ואיזון נכון, וכמו-כן לאזן את השופטים שיהיו ממגוון דעות פוליטיות ולא מוטים לצד אחד.
 

TaL53

New member
אז מה שאתה מציע זה

שאם מחר יעלה השתן לראשו של סמוטריץ ופרץ והם יחליטו שמי שלא שומר שבת דינו מאסר לבית המשפט כמובן שיהיה אסור להתערב? נכון? או למשל אם ליצמן יחליט שיש קדימות בטיפול בבתי החולים רק לשומרי מצוות גם אם בית המשפט לא יוכל להתערב? אתה מבין את ההשלכות של ביטול הפרדת הרשויות ומערכת האיזונים והבלמים? אתה מבין את המשמעות של ריכוז כל הכוח בידי קואליציה של 61 ח"כ?
 

beatman

Member
אם החוקים האלה רעים לדעת רוב העם ופוגעים בו

אז הוא אמור לבחור בנבחרי ציבור אחרים שיבטלו אותם או לא לבחור מראש במנהיגים כאלה.
יש שלל דוגמאות לחוקים מפגרים והזויים בכל מיני מדינות דמוקרטיות ושום בית משפט 'נאור' ומהפכני לא פסל אותם.
כמו-כן, יש מדינות דמוקרטיות בהן בית המשפט לא פוסל חוקים, למשל בריטניה.

אתה התרגלת שבבג"צ יושבים בעיקר שופטים שמאלנים שמצדדים בדיעותיך ולכן אתה בטוח שהם יגנו עליך מחוקים כאלה.
ניקח דוגמא לבג"צ אחר: אם בבית המשפט היו יושבים שופטים דוגמת סמוטריץ', בן גביר וליצמן הם הרי לא היו מבטלים חוקים כאלה, נכון ? (לצורך הדוגמא הקיצונית)
או דוגמא הפוכה למצב בו השמאל מקבל רוב בכנסת, קמה ממשלה שמאלנית שמעבירה חוקים ללהט"ב, נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת למשל ואז בג"צ בראשות החרדים וסמוטריץ' יפסול אותם במחי יד.

אז איזה אפשרויות יש לנו:
ממשלה וכנסת רעים ובג"צ טוב - כלומר בית המשפט צריך להגביל אותם.
ממשלה וכנסת טובים ובג"צ רע - אז צריך להגביל את בית המשפט.

- בשני המקרים לעיל יש סתירה בין הפרלמנט והממשלה לבין בית המשפט, לכן יש לשאוף שבית המשפט יהיה מאוזן וייצג את כלל חלקי העם ואז נקבל 2 מצבים:
ממשלה, כנסת ובג"צ טובים - הכל טוב.
אם הכנסת רעה, הממשלה רעה ובית המשפט רע - כנראה שהעם רע.
ואם העם רע - אז לא תהיה מדינה דמוקרטית, כי הוא בכל מקרה יכול לעשות מהפכה מזוינת ולא יצטרך שום חקיקות ובתי משפט.
בסופו של דבר העם הוא הריבון במדינה דמוקרטית והוא יקבע את הלך הרוח במדינה ע"פ עקרון הכרעת הרוב.
הכח מרוכז בידי העם והפרלמנט, הממשלה ובית המשפט אמורים לייצג אותו ולשרת אותו.

אני לא רוצה לבטל את הפרדת הרשויות, אלא לתקן את המצב הלא מאוזן שקיים היום.
לבג"צ יהיו כמובן סמכויות, אבל הוא יהיה מאוזן מבחינת דעות השופטים ולא תהיה לו יד כל כך קלה על ההדק בביטול חוקים או התערבות בהחלטות שרים.
 

Astroo

New member
הממשלה לא אמורה לבלום את הרשות השופטת

הרשות השופטת היא זו שאחרית על פירוש החוקים של הרשות המחוקקת.
תפקידה של הכנסת לחוקק חוקים, תפקידה של הממשלה לבצע אותם בהתאם לפרשנות של הרשות השופטת. אם חוק מסויים נוגד חוקים קודמים, במיוחד חוקי יסוד, תפקידה של הרשות השופטת לפסול אותו.
אין זה תפקידה של הממשלה לפסול פסיקות של הרשות השופטת.
הכנסת יכולה לחוקק חוקי יסוד חדשים שישנה את הפסיקה בעתיד (אבל לא רטרואקטיבית).
 

beatman

Member
אז איזה איזונים ובלמים אלו אם רשות אחת בולמת את השניה

אבל השניה לא יכולה לבלום את הראשונה ??
&nbsp
פירוש חוקים ? באיזו צורה לפרש אותם ? כך שיתאימו לדעתם הפוליטית של השופטים ?
תפקידה של הרשות השופטת הוא לשפוט (הרי מה שופט עושה ?!).
החוקים צריכים להיות מוגדרים ומפורשים היטב ע"י הרשות המחוקקת, גם בין היתר בשביל למנוע את הפרשנות הסובייקטיבית של שופטי בג"צ שמשתמשים בהם כתירוץ לשליטתם במדינה תוך עקיפת שאר הרשויות.
&nbsp
באמצעות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו בג"צ של היום יכול לפסול כל חוק ולמנוע מכל שר לעבוד, ניתן לומר על כל דבר שהוא "לא מידתי ולא סביר" ו'פוגע' בכבודו של מישהו.
&nbsp
"אין זה תפקידה של הממשלה לפסול פסיקות של הרשות השופטת."
- נכון מאוד, על אותו משקל אין זה תפקידה של הרשות השופטת לפסול חוקים של הרשות המחוקקת!
הפרדת רשויות - אחת לא מתערבת בעבודת השניה.
אבל אם כבר הרשות השופטת פוסלת ומתערבת, אז שאר הרשויות צריכות לקבל אפשרות להתגבר עליה במקרים מסויימים.
&nbsp
 
שלושה גורמים בו-זמנית

1. ליברמן שקיבל 5 מנדטים בלבד והבין שבפעם הבאה לא יעבור את אחוז החסימה. הנייה לא חוסל, הפנסיות לא גדלו, מה עושים? משחקים אותה טומי לפיד.

2. ביבי שלא רצה להעביר את המנדט למתחרים (שוב, אפשר להבין אותו, רוב הסיכויים שריבלין היה מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה לא על איש ליכוד כגון גדעון סער, אלא על בני גנץ).

3. המנהיגים הרוחניים של המפלגות החרדיות שככל הנראה לא מבינים שיש מגוון דרכים יצירתיות להפוך את חוג הגיוס לבדיחה: לפנות לבית הדין בהאג וכיו"ב ולטען כי מטרת החוק היא פגיעה בדת וחינוך מחדש, לצוות על בני הישיבות המתגייסים ללכת לכלא צבאי (וכעבור חודש-חודשיים לקבל פרופיל 21), לשתף פעולה עם שלטונות הצבא ואז לשגע אותם במגוון הדרישות והבקשות (כי אותם האנשים שרוצים לגייס חרדים, מפחדים מ"הדתה").
 
למעלה