פונה לכווולם בעניין סוס טרויאני ושאלת מוסר

צורי80

New member
כן, בדיוק, הליכוד דואג לחיים עצמם, יחד עם הדאגות הגדולות.

מה שקודם כל משפיע על המצב הביטחוני זו מדיניות הממשלה.
המדיניות היא זו שגורמת לשלוף "מגירה" כזו או אחרת.
ויתורים מעודדים טרור, ואז הצבא צריך לשלוף את מגירת הטרור,
נחישות מעודדת רגיעה, ואז הצבא צריך לשלוף את מגירת הרגיעה.
לכן כל כך חשוב שההנהגה תבוא בגישה של 'אף שעל' בלי ויתורים.

זה לא האינטרס של רוב העם להפוך למדינה מערבית לכל דבר ועניין, לא בשביל זה חיכינו כמעט 2000 שנה למדינה, להיות כמו כולם, בשביל להיות כמו כולם יכולנו להישאר בגולה, ויש כאלה שבאמת בחרו כך.
זה לא האינטרס של רוב העם שיוויון מלא, זו מדינה יהודית, ואין סיבה שלא תהיה העדפה ליהודים, יחד עם זאת, גם לא יהיה שיוויון חובות מלא, ערבים לא יחוייבו להתגייס לצבא.
עם הודו וסין לא היו לנו יחסים רעועים? אז אעדכן אותך, ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל היה הראשון ב-70 שנים של המדינה. אתה כנראה לא מספיק מכיר את הנתונים ולכן אתה לא מעריך את ההישגים של נתניהו. גם עם סין היחסים היו מאוד רעועים.
פרגוואי עם מספר תושבים קטן מישראל ותוצר לנפש במקום ה-137 בעולם לא מעניינת אותי.
עם סעודיה, נתניהו מוביל נורמליזציה לאחר ששכנע את נשיא ארה"ב בראיה האסטרטגית שלו.
אם לא ניגרר לויתורים באמת אין סיבה שיהיה פה מבצע כל שנתיים.
אנחנו בשיא של כל הזמנים בתיירות, מערכת הבריאות הציבורית בישראל מהטובות בעולם, הכלכלה שלנו נהדרת, אני מסכים שאינטרס של כולנו למצות את הפוטנציאל, חבל רק שאתה לא שם לב שאנחנו באמת ממצים אותו.
האינטרס של רוב העם זה שלא תהיה מדינה נוספת בין הים לירדן.
 

shayCn

New member
אסטרטגיה של obvious כמדיניות.

לקראת הבחירות הקרובות ביבי יוכל להכריז שבזכותו אזרחי ישראל נושמים אויר, מסוגלים להתמתח ויש להם היכולת לגרד בראש ובתחת.
וכ-ל זה בזכות ביבי.
היידה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ביבי פוליטיקאי מוכשר בהרבה מלפיד; מעריכה אותו? גם לא.

ובדוק למעלה בשרשור, כבר כתבתי "זה נבלה וזה טרפה". מה אני שואלת ועונה לעצמי אינו עניינך; לא באתי להטיף למי להצביע או לפרוש את משנתי הפוליטית. ראיתי "הילולת לפיד" מטרידה ומוזרה (ומסוכנת), וחשבתי שחשוב להצביע על השקרים שלו, על הסתירות בדבריו (לאלה של ביבי נראה לי שאתם מודעים לבד).

אני מאמינה גדולה באמרה "ידע הוא כוח". כשאנשים מקבלים את המידע שלהם מהתעמולה של לפיד, הם מקבלים תמונת עולם שאינה עולה בקנה אחד עם המציאות. חשוב להכיר את המציאות ולהבין מה לפיד אומר ולמי. מי שעדיין רוצה להצביע לו, לבריאות; אבל לפחות עם קורטוב של מודעות.

הנקודה בגירעון אינה מה לפיד עשה, היא מה הוא אמר. איך הוא הציג את העשייה שלו. אני לא מצפה שהוא ימחק במו ידיו גירעון, של 40 מיליאד שקל; אני בסה"כ מצפה שהוא לא יציג מצג שווא כאילו הוא עשה את זה. דרישה מוגזמת?
 
תראי, אני רוצה לסכם בכמה מילים את הנושא הזה

גם אם כל מה שאת אומרת על לפיד הוא נכון ואמיתי (פשוט אין לי כוח להתווכח על כך) אני עדיין לא מוצאת אף אחד אחר במערכת הפוליטית שמרגיש לי נכון להצביע עבורו, או שמרגיש לי שאני רוצה שהוא יהיה ראש הממשלה שלי.
גם על רובי ריבלין בזמנו צחקו נורא. אמרו עליו שהוא ליצן הכנסת. היום הוא בשבילי הנשיא הכי טוב שהיה לי אי פעם.
אני עדיין מאמינה שאם לפיד יהיה ראש ממשלה, הוא יהיה ראש ממשלה נפלא. עם כל מה שאומרים עליו ועם כל זה שצוחקים עליו ומלגלגים עליו ושמים את דבריו ללעג ולקלס ואומרים שהוא אופורטוניסט ושאר הבלים. זה לא מזיז לי כהוא זה. כשאני רוצה לשאול משהו קונקרטי אני עושה זאת במקומות הנכונים ומקבלת תשובות שמספקות את דעתי. אני לא נכנסת כאן לסטטיסטיקות ולמספרים. אני מאוד חלשה בזה. אין לי כוח או סבלנות או זמן מיותר לחפש במקורות. אני יודעת בתוך תוכי שהוא יהיה ראש ממשלה מצויין דווקא מתוך זה שהוא לא פוליטיקאי משופשף, לא סכסכן ולא חתרן. זה כל מה שיש לי להגיד בשלב זה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה כבר משהו אחר ממה שכתבת קודם

ובדיוק כתבתי לך בתגובה אחרת דברים דומים. לומר "אני מודעת לחסרונות של לפיד, אבל לא מוצאת מישהו טוב ממנו" זה שונה מלחזור על ססמאות התעמולה שלו ולהתייחס כאילו הכול טוב והוא פוליטיקאי משכמו ומעלה. גם לומר שהוא יהיה "ראש ממשלה מצוין" זה לא כמו "לא מצאתי אף אחד אחר". בעיניי לפיד כ"כ גרוע שעדיף כמעט כל אחד אחר, אבל כאן כבר נישאר חלוקות.
 

shayCn

New member
זו דעת רבים

אף אחד לא בטוח ב100% שהפוליטיקאי שהוא מצביע עבורו הוא הבנאדם והפוליטיקאי המושלם. בישראל של 2017 אין דבר כזה מושלם.
זה עניין של בחירת הברירת מחדל הטובה ביותר נכון להיום.
אבל לפסול מועמדים מבלי לחשוף בכלל מי המועמד המועדף שאת מצביעה עבורו, מצביע על חוסר עמדה החלטית או חוסר דעה פוליטית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, זה מצביע על חוסר רצוני לדון בנושא.

את דעותיי הפוליטיות אני מעדיפה לשמור לעצמי. לא באתי לשכנע אף אחד להצביע למועמד כזה או אחר. אני סולדת מדיונים פוליטיים, אבל קצת בדומה לליאור שליין (שלא התכוון לדבר שוב על לפיד) גם אני לא יכולה לסתום את הפה כשאני רואה את האמת והמציאות נרמסות לרגלי תעמולה שקרית. בעיניי אפשר לפסול אדם בפני עצמו, ואפשר ורצוי להצביע על שקרים ועל סתירות בדבריו של אדם, כל אדם. אח"כ אתה יכול לומר "בסדר, הוא לא מי יודע מה, אבל הוא עדיין עדיף בעיניי על...".
 

shayCn

New member
תודה. מחמיא לי שניצחתי בטיעונים

גם ככה לא הבנתי כל השרשור איך בדיחות של קומיקאי הפכו לדעות פוליטיות מוצקות שאנשים מזכירים פה.
&nbsp
זכותך לא לדון, התקבלה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא החמאתי לך, אבל שיהיה לבריאות...


 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעיניי זה רעיון תבוסתני (ואני לא רואה בו בעיה מוסרית)

אנשים יכולים להתפקד לכל מפלגה שהם רוצים (כל עוד הם לא חברים במפלגה אחרת) ולהצביע לאיזו מפלגה שהם רוצים. אם הם מקבלים את מפלגת השלטון, שיתפקדו אליה, למה לא? אבל אם הם רוצים להחליף אותה, נראה לי הגיוני יותר להתפקד למפלגה אחרת ולפעול למען החלפתה במקום להניח מראש שמה שהיה הוא שיהיה והמצב "אבוד".

בכל מקרה גם היכולת של מתפקדים כאלה להחליף את העומד בראש מפלגה כמו הליכוד היא אפסית (להערכתי), לכל היותר יוכלו לקדם איזשהו מועמד (ע"ע פייגלין, וגם שם זה לא עזר לאורך זמן) ואני לא רואה איך זה באמת יעזור להם. בכל מקרה כל אחד רשאי לפעול לפי רצונו ומצפונו האישי (גם אם הוא שונה משלי). שיהיה להם לבריאות.
 
למעלה