עשן שיוצא ממכסה המנוע וגזי פליטה שנכנסים לתא הנוסעים.

מזה כשנה וחצי שלעתים קרובות יוצא עשן ממכסה המנוע, ובקיץ כשהמזגן פועל נכנסים גזי פליטה לתא הנוסעים.
בבדיקה במכון אגזוזים נמצאה מערכת הפליטה תקינה. (ההשערה שהועלתה שם שזה בגלל שטיפות שמן שנוטפות
על האגזוז - נשללה)

המכונאי בבדיקותיו לא הצליח לעלות על הסיבה לכך. אשמח לקבל עיצה ממי שנתקל בבעיה כזו או יכול לתת כיוון
למקור התקלה.

מדובר ב-s60 בן 10 שנים שמור ומטופל כראוי.
 

חן 1111

Active member
רואים עשן או רק מריחים?
אם רואים, אז בטח אפשר לפתוח את מכסה המנוע ולנסות לראות מאיפה יוצא עשן.
אם רק מריחים, אז תנסה להדגים למכונאי מנוסה את זה, ייתכן שלפי אופי הריח הוא ידע אם זה גזי פליטה, שמן שרוף וכדומה.
יכול להיות שזה נכנס בכלל מאחור, כי מכסה תא המטען או רצפת תא המטען לא אטומים טוב.
בתא המנוע צריך לבדוק את מערכת הנשם ואת מערכת ה-EGR.
ואולי זה בכלל אדים של נוזל קירור?
בכלל האם יש אובדן נוזל קירור או צריכת שמן?
 
רואים עשן או רק מריחים?
אם רואים, אז בטח אפשר לפתוח את מכסה המנוע ולנסות לראות מאיפה יוצא עשן.
אם רק מריחים, אז תנסה להדגים למכונאי מנוסה את זה, ייתכן שלפי אופי הריח הוא ידע אם זה גזי פליטה, שמן שרוף וכדומה.
יכול להיות שזה נכנס בכלל מאחור, כי מכסה תא המטען או רצפת תא המטען לא אטומים טוב.
בתא המנוע צריך לבדוק את מערכת הנשם ואת מערכת ה-EGR.
ואולי זה בכלל אדים של נוזל קירור?
בכלל האם יש אובדן נוזל קירור או צריכת שמן?
תודה על התייחסותך.
1) פתחתי כמה פעמים את מכסה המנוע כשיצא עשן ולא הצלחתי לראות מאיפה זה בא.
2) הריח שנכנס הוא כמעט בוודאות גזי פליטה. וזה קורה רק כשהמזגן פועל. ושוב, התופעה היא מידי פעם.
3) אין אבדן שמן או נוזל קירור.

המכונאי אומר שהכל בסדר והוא לא מוצא בעיה. אני אבקש לבדוק את מה שאתה אומר.
 
למעלה