על הריצפה + זקוקה ליעוץ

tau13

New member
רוב התמונות אכן מפוג'יפילם

קניתי את קנון רק שנה שעברה. וזה קנון A80, לא 75. גם הפוג'י נחמדה, אבל לא יותר מדי. לקנון יש מסך נשלף ומסתובב, והמון אופציות לשליטה ידנית, בעוד שבפוג'י הכל אוטומאטי.
 

ran refael

New member
לא כזה נורא שחותכים

השאלה היא מה את בוחרת לחתוך מתוך הנושא שלך החיתוך הזה לדוגמא, הוא קיצוני מדי לחתוך רק את כפות הידיים זה כמו לחתוך מאמצע הפנים של הילדה בשביל להתאמן בהתחלה, כדאי תמיד לצלם בזוית רחבה יותר ואח"כ במחשב להחליט איזה חלקים את מעוניינת להסיר מהתמונה הבעיה בשיטה הזו, שצריך לצלם ברזולוציה מספיק גבוהה שתיתן לך תוצאות הדפסה טובות גם אחרי החיתוך בתוכנה.
 

izackv

New member
כללים נועדו לשבירה, אבל...

שבירה מתוך כוונה מלאה ותכנון. אם תכננת באופן מודע חיתוך גס, אז זה מה שרצית וזה מה שיצא. אפשר להתוכח אם זאת התמונה האופטימלית. אפשר להתוכח אם זאת תמונה נעימה לצפיה או לא נעימה לצפיה. אבל אי אפשר להתוכח עם זה שזה בדיוק מה שתכננת. אם לא תכננת צילום, אלא רק לחצת על הכפתור... אז לא משנה איך התמונה יצאה. הכל במילא רק תרוצים. כשאת לא יודעת לאן את רוצה להגיע, כל שביל הוא השביל הנכון. (אליסה בארץ הפלאות?) בין לבין יש הרבה תחום אפור. תכננת, אבל רק בערך. רצית אבל את לא ממש זוכרת, ועוד. המטרה היא ללמוד להסתכל על המציאות כקומפוזיציה וכפריים. לזהות את הפריים עוד לפני שאת מרימה את המצלמה לעין (במקרה של סנפשוט) או להרים את המצלמה לעין ולתכנן את הפריים טוב טוב לפני הלחיצה. אחרי תרגול זה הופך לטבע ומתבצע אוטומטית. לא ממש משנה איזה סוג חיתוך את אוהבת. לא משנה גם אם את אוהבת תמונות לא מפוקסות ועם בעיות חשיפה. כן משנה אם את שולטת מספיק בטכניקה כדי להוציא תמונות טובות אם תחליטי להוציא כאלה. והכי משנה אם התמונות שאת מוציאה בסוף מתאימות למה שתכננת לפני.
 

tau13

New member
מסכימה, וזה כן מה שקורה בד"כ

כמו שאמרתי, התמונות נראו לי בסדר עד שהעירו את תשומת ליבי לכך. אני משתדלת לזהות תמונה, לפני שאני בכלל לוקחת את המצלמה לידיים. פשוט מזהים פוטנציאל במה שעומד מול העיניים וזה מגיע עם הזמן. וכשאני מרימה את המצלמה, אני פשוט לא אוהבת זוויות רגילות, אבל אולי כדאי לנסות כל מיני זוויות, שעדיין לא יכללו חיתוך, ואני פשוט אשים לב לזה יותר בפעם הבאה. תודה לכולם.
 

OhFear

New member
רק עוד הערה קטנה (לכולנו, אולי):

יכול להיות שלפני ששוברים את הכללים, צריך ללמוד אותם. לפני שמנסים זויות מטורפות (ויכול להיות שהן מושלמות לצורך צילום מסויים) - כדאי לצלם "רגיל". אחרי שלומדים את ה "רגיל" הזה, חיים אותו, נושמים אותו ויודעים בעל-פה - הטירוף יכול להשתלט
 

nunimon

New member
אנ יחושב שצילום לרוחב היה טוב יותר

צילום לרוחב היה משרת את המטרה הרבה יותר. הצדדים , הימין והמשאל מיותרים, הלבן לא מוסיך, והמוח שמשלים את הידיים והרגליים עובד הרבה יותר ממה שהוא צריך, במקום להנות מתמונה. זו דעתי כמובן.
 
למעלה