עלי בזיליקום משפיעים על הבריאות

לכתבה המלאה - לחצו כאן
מקור שמו של הבזיליקום במונח היווני בזילאוס (βασιλεύς – Basileus) שמשמעותו "מלך", "מלכותי", "שליט". היוונים הקדמונים העריכו כל כך את תכונותיו ואת ריחו של הצמח, שכינו אותו "מלך התבלינים". בעברית - בזיליקום מקור שמו של הבזיליקום במונח היווני בזילאוס (βασιλεύς – Basileus) שמשמעותו "מלך", "מלכותי", "שליט". היוונים הקדמונים העריכו כל כך את תכונותיו ואת ריחו של הצמח, שכינו אותו "מלך התבלינים". בעברית - בזיליקוםמקור שמו של הבזיליקום במונח היווני בזילאוס (βασιλεύς – Basileus) שמשמעותו "מלך", "מלכותי", "שליט". היוונים הקדמונים העריכו כל כך את תכונותיו ואת ריחו של הצמח, שכינו אותו "מלך התבלינים". בעברית - בזיליקוםמקור שמו של הבזיליקום במונח היווני בזילאוס (βασιλεύς – Basileus) שמשמעותו "מלך", "מלכותי", "שליט". היוונים הקדמונים העריכו כל כך את תכונותיו ואת ריחו של הצמח, שכינו אותו "מלך התבלינים". בעברית - בזיליקוםמקור שמו של הבזיליקום במונח היווני בזילאוס (βασιλεύς – Basileus) שמשמעותו "מלך", "מלכותי", "שליט". היוונים הקדמונים העריכו כל כך את תכונותיו ואת ריחו של הצמח, שכינו אותו "מלך התבלינים". בעברית - בזיליקוםמקור שמו של הבזיליקום במונח היווני בזילאוס (βασιλεύς – Basileus) שמשמעותו "מלך", "מלכותי", "שליט". היוונים הקדמונים העריכו כל כך את תכונותיו ואת ריחו של הצמח, שכינו אותו "מלך התבלינים". בעברית - בזיליקוםמקור שמו של הבזיליקום במונח היווני בזילאוס (βασιλεύς – Basileus) שמשמעותו "מלך", "מלכותי", "שליט". היוונים הקדמונים העריכו כל כך את תכונותיו ואת ריחו של הצמח, שכינו אותו "מלך התבלינים". בעברית - בזיליקום
בזיליקום יוצא דופן עמוס ביתרונות בריאותיים רבים. המונח 'בזיליקום' בא מבזיליקון, מילה יוונית עתיקה שפירושה מלכותי. עם למעלה מ-60 זנים, כולל בזיליקום מתוק, בזיליקום קדוש, בזיליקום לימון, בזיליקום מתולתל, בין היתר, עכשיו עשב נפלא זה גדל בכל העולם.


אנשים רבים גם שותלים אותו בגינות המטבח שלהם כדי שיוכלו להביא חופן בעת הצורך. ורוב משקי הבית ההודיים סוגדים לבזיליקום (טולסי) ויש להם חלל המוקדש לו ליד פתח בתיהם. כמו כן, בזיליקום מתוק הוא חלק בלתי נפרד ממטבחים רבים, כגון הודי, תאילנדי ואיטלקי. ממש מחסינות לבריאות המעיים, עשב ריחני זה יכול לחולל פלאים. אז תן לנו להסתכל על כמה מהיתרונות הטובים ביותר של בזיליקום!

בזיליקום מכיל ויטמין A, ויטמין K, ברזל, מנגן, סידן ושמנים אתריים. בנוסף, יש לו את הטוב של נוגדי חמצון, כולל בטא-קריפטוקסנטין, זאקסנטין, לוטאין ובטא-קרוטן. עם זאת, כל התרכובות המופלאות הללו עוזבות את העשב במהלך תהליך הייבוש. לכן, תפסו עלי בזיליקום טריים במידת האפשר כדי להפיק מהם את המרב.
 
למעלה