"עליית הנקניק" - קולבסניקי

beatman

Member
אני לא מתאים כלום לשום אג'נדה

כל אחד אומר את דעתו ולך זה לא מתאים, יש דברים שהיית רוצה לכפות עליהם צנזורה.
&nbsp
מה שאני הבנתי שהוא לא אוהב קולבסניקים ורוצה לשלוח אותם חזרה כי מבחינתו הם חצופים, וואלה דעה לגיטימית.
&nbsp
אתה עושה אותו דבר כלפי אוכלוסיות אחרות.
ואני לא רואה שום בעיה.
אין שום הסתה/ביזוי/קללות/אלימות.
 

TaL53

New member
נכון, דעה לגיטימית לדרוש לגרש אנשים מהמדינה

SAY NO MORE.
 

beatman

Member
בוודאי, זה לגיטימי לרצות לגרש אנשים שעוינים ותוקפים את המבקש

 

TaL53

New member
ז"א שלגיטימי לדרוש

לגרש אנשים מהמדינה בשל מוצאם, דתם או זה שהחלטת שסיבת הגעתם הסובייקטיבית (שאינה נוגדת את החוק) אינה מתאימה לך. אגב, הרי 75% לפחות מהעולים הם, לטענתך, קולבסניקי ורוב הסיכויים שגם אתה (או לפחות למחצה). ז"א שצריך לגרש לפחות 75% מהמשתתפים בפורום (כמה זה יוצא. 2 וחצי?) וחצי ממך? הבנתי נכון?
 

beatman

Member
ע"פ מוצאם ודתם לא

זאת גזענות.
אבל אם אדם מותקף ע"י אנשים שלועגים לו ורואה בהם חצופים והוא מפנה אותם חזרה לביתם, אפשר להבין.
אותו דבר כמו לכנות חרדים בתואר אוכלי חינם, שגם זה נכון חלקית.
 

TaL53

New member
נו, אז מה קרה במקרה הנ"ל?

מי הותקף במקרה הבא? ע"ב מה מוגדרים האנשים שצריך "לגרש"? ובכלל, איך מזהים את ה"קולבסקיני"? יש להם איזה סימן מזהה שהם צריכים ללבוש או שזה השלב הבא בתוכנית?
&nbsp
>>ובמילים פשוטות: колбасникам одна дорога - обратно к себе!
&nbsp
&nbsp
 

TaL53

New member
בוא נלך למקור

>במילים פשוטות: колбасникам одна дорога - обратно к себе!
מרבית העלייה הרוסית, ובייחוד אלו שאינם יהודים - בהחלט колбасники, שהרי כל מטרתם הייתה לברוח משם ולא לחיות בארץ ישראל היהודית
הגוי הרוסי לעומת זאת, זה שהפציר בפניי валить в свой израиль, התלבש על חוק השבות העקום - לא בא הביתה, אלא חיפש לברוח ממדינתו המתפרקת.
הגויים הסובייטים, שבאו לארץ ישראל בעיקר לאורך שנות התשעים, ברובם המכריע אכן פסטרמניקים. אבל לא זו הנקודה - אלא העובדה שלהביא גויים לארץ ישראל הוא מהלך מיותר ומזיק לעם היהודי.
----------
עליה מבריה"מ לשעבר החל מ-1989 לפחות 75% הם קולבסניקים ורבים אף מודים בזה.
&nbsp
אפשר לקרוא לזה קולבסניק למחצה.
&nbsp
---------
&nbsp
אגב, עוד לא ברור לי, מי הותקף ע"י מי בסיפור הזה?
&nbsp
 

beatman

Member
פשוט מאוד

איך שאני הבנתי יבגני כועס על אלה שטענו נגדו בבריה"מ: "валить в свой израиль" ועלו ארצה ושולח אותם בחזרה.
לא רואה בזה גזענות או הכללה על כלל העולים, יהודים או לא.
כנראה שבדיוק לאלה הוא קורא קולבסניקי.
&nbsp
את זה אני אמרתי ואינו קשור לדבריי יבגני כלל:
"עליה מבריה"מ לשעבר החל מ-1989 לפחות 75% הם קולבסניקים ורבים אף מודים בזה.
אפשר לקרוא לזה קולבסניק למחצה."
&nbsp
המשפט הראשון מתאר את הערכתי כמה מהעולים הם קולבסניקים, ע"פ הגדרתי קולבסניקים = מהגרים כלכליים נטו. (ששונה מההגדרה של שאר החברים)
וקולבסניק למחצה זה מהגר כלכלי משולב עם סיבה ציונית.
&nbsp
כל דבריך הם הסקת מסקנות שגויות למה שאתה רוצה לראות כגזענות ודרישה לגרש אזרחים ע"פ מוצאם.
כאשר המטרה היא השתקת ביקורתו על תופעות בחברה.
 

TaL53

New member
למה לנחש?

ככה הוא מגדיר "קולבסניקי"-
&nbsp
>מרבית העלייה הרוסית, ובייחוד אלו שאינם יהודים - בהחלט колбасники, שהרי כל מטרתם הייתה לברוח משם ולא לחיות בארץ ישראל היהודית.
&nbsp
קרי, העולים (ללא הבדל מי מהם יהודים או לא) ולפי כך, אותך בתור "קולבסניק למחצה" יש חצי לגרש (ובנוסף לעוד 75% מהעולים)- זה הפשט מדבריו. אגב, אם הייתה כותבת את זה הבחורה שאוהבת "לבקר" את העולים כאן, היית מוחק את ההודעות שלה בשנייה. פה ההבדל הוא ברור.
&nbsp
שנית, הרי ההגדרה שלו של "גויים" זה כל מי שלא ע"פ ההלכה, אולם מה קורה עם מי שיהודי ע"פ האב? גם הוא צעק על יבגי "לך לישראל שלך?" ככ"נ לא.
&nbsp
בוא נפסיק את ההתפתלויות המיותרות האלה. הרי ברור שיבגי טוען שיש לגרש אנשים בשל מוצאם (ואף אחד מהם לא פגע בו אישית) וזאת הוא כתב לא פעם בפורום. אז פעם הצהרת שאין לקרוא לגירוש אנשים מהמדינה ועכשיו אתה טען אחרת. אז מה הבעיה לכתוב את זה בבירור? חופש ביטוי וכאלה.. לא?
 

beatman

Member
הוא דיבר בבירור על אלה שהיו עויינים כלפי יהודים בבריה"מ

ועלו לכאן בתור קולבסניקי.
לא מצאתי שום קריאה בדבריו לגרש את רוב העולים ואותי

&nbsp
הגברת שאהבה לתקוף את העולים, הכלילה ודיברה בגסות.
&nbsp
לקרוא לגירוש מחבלים ואנשים עויינים - לא רואה בזה בעיה.
זה נכתב בכל אתר ובכל פורום ברשת.
 

TaL53

New member
לא נכון

הנה ההודעה הראשונה בנושא. אין שום מילה אחת על מישהו שתקף או תוקף מישהו אחר.
&nbsp
>הנה התוצאות הישירות של חוק השבות העקום המנוגד לתורה - גויים גמורים מחפשים דרכים להסתדר בארץ ישראל. ולגופו של עניין:
1. גיור כהלכה - או גיור כהקלה? שהרי הסוג השני - אינו גיור כלל ועיקר, אלא לכל היותר העמדת פנים מוצלחת.
2. כשעושים גיור כהלכה - לא נותנים לילד היהודי המתוק של של גויים (מייקל???).
3. כשבן הזוג, מגיש בקשת האיחוד, נפתר - אפילו באמריקה אתה יוצא בחוץ.
4. ארץ ישראל ניתנה להתיישבות העם היהודי - לגויים יש עשרות מדינות מתאימות.
ובמילים פשוטות: колбасникам одна дорога - обратно к себе!
&nbsp
-----
&nbsp
עזוב, נמאס לטחון מים. בסדר, שימשיך לגרש את כולם, אותך, אותי, את עצמו. הבנתי את צורת ההתנהלות כאן.
 

ivgy1980

New member
תשובה

הרי ידוע לכל שהגויים לא אוהבים את היהודים בתוכם - אז מדוע היהודים מזמינים את הגויים לתוכם? הזוי.

החוק האזרחי עובר תיקונים ועדכונים יומם ולילה - מכאן ברור שיש בו טעויות רבות. אחת מהן - לתת לגויים האנטישמיים אפשרות להגיע לארץ ישראל.

הרי אפ'חד לא מעלה בדעתו לצרף גוי למניין או להעלותו לתורה - מדוע צריך להעלותו ארצה??
 

beatman

Member
"גויים" אלה כל אזרחי העולם מלבד יהודים

כל האנושות לא אוהבת יהודים ?
גם כל סביבתך הלא יהודית בארה"ב לא אוהבת אותך ?
 

ivgy1980

New member
התשובה מאוד פשוטה

כשאתה לא מתערבב בהם ולא מכירים אותך - היחס מכובד ונייטרלי. כשאתה מתרבב בהם ומכירים אותך אישית - היחס הופך אישי.

הרי כשבעבודה עובר במסדרון אדם שאינך מכיר, לרוב היחס שלך כלפיו יהיה נייטרלי. אולם כשתכיר את אותו האדם, סביר שתסמפט אותו או תסלוד ממנו.

לכן, כל עוד יש דיסטנס - הכל בסדר. ברגע שמתחילים ההתחברויות - פתאום אתה לא יכול לצאת בשישי ושבת, פתאום אתה צריך אוכל "מיוחד", פתאום יש אירועים חברתיים/דתיים למחצה שלא תגיע אליהם ובוודאי שלא תזמין אפ'חד לאירועים היהודיים שלך. וכך זו הדרך להתבוללות היהודי, כי הרוב סביבו גויים וקל יותר ללכת עם הרוב - או הפרדה כמעט מוחלטת.

מי ששומר על המרחק ומסביר מה הכללים הבסיסיים שלו (לא בשבת וסימני כשרות על אוכל ארוז) - מצבו מצויין והוא זוכה ל-respect בסיסי ואך יותר מכך. מי שמנסה לייצור קרבה - נאלץ לזרום עם הרוב ולהתבולל. ואז מתפתחת השנאה - כי הגויים לא טמבלים ומבינים שעצם המוכנות שלך להיות כמוהם מראה שאינך מכבד את עצמך. אי אפשר גם להיות יהודי וגם חבר טוב של הגויים - זה סותר אחד את השני.
 

SupermanZW

Well-known member
נשמע שאתה מאוד בודד, אבל כך בחרת לחיות

זה נורא לא להתחבר עם אף אחד בעבודה, אם באמת לא התחברת עם אף אחד בעבודה בטח חושבים אליך שאתה אדם לא חברותי ואנטיפת, אם כן לא מפתיע שלא אוהבים אותך.

לא צריך דיסטנס, צריך להיות אנושי (אני אפילו לא אומר חברותי, רק אנושי מכיוון שהאדם מטבעו יצור חברתי), עבטדה זה לא כמו צבא, לדיסטנס יש מקום בסיטואציות פורמליות אבל מחוץ להן מתחברים גם עם המנהלים וגם עם הכפיפים וחשוב לדעת להבדיל בין סיטואציות שבהן צריך להיות דיסטנס לבין כאלה שלא, יצירת דיסטנס בסיטואציות שבהן אינו נדרש היא בעייתית ואף מזיקה.

אפילו יהודים שומרי כשרות שמוזמנים ע"י חבריהם הגויים למסעדה או אירוע מגיעים, אפילו אם הם נמנעים מלהזמין מאכלים מסויימים, הם מגיעים בשם הנימוס. באותו אופן הם גם מזמינים את חבריהם הגויים לפעמים (כי לא נהוג להיות מוזמן ולא להזמין חזרה).

שום שנאה לא נוצרת מיצירת קרבה עם גויים, מי שרוצה להתחבר מתחבר ומקבלים אנשים מרקעים שונים עם השוני שלהם וזה בסדר. לא חייבים להיות "כמוהם" כדי להתחבר איתם ואנשים שמתגמשים אינם מגונים על כך. בסופו של דבר אם אתה חברותי לא מעניין את אף אחד מה הדת שלך או אם יש לך דת בכלל ואפילו אם מעניין אז זה רק כנושא לשיחת חולין, אך אחד לא יפסול אותך בגלל שאתה יהודי אם אינו אנטישמי והרוב לא אנטישמים.

בהחלט אפשר להיות יהודי וחבר טוב של גויים, אין שום סתירה.
 

beatman

Member
להיות חבר טוב אפשר, זה לא מצריך להתפשר על שבת

כשרות וחגים.
אבל כאשר היהודי לא מכבד את עצמו ומוחק עצמו לצורך טמיעה בעם האחר, יש כמה אפשרויות:
א. הגויים יתנו לו "סטירה" בשל חוסר הכבוד העצמי שלו ויזכירו לו את יהדותו.
&nbsp
ב. במקרה ומדובר בפוסט מודרנים הנפוצים בעולם המערבי סיכוי טוב שינסו ללחוץ עליו, אקטיבית או פאסיבית, לעזוב את היהדות הלא אהודה עליהם ולהתאבד מבחינה דתית ולאומית ולעיתים גם תרבותית.
&nbsp
ג. אדישות ו/או חוסר הבנה.
 

SupermanZW

Well-known member
אני אומר 100%

לעזוב את ברה"מ לשעבר זו פריבילגיה, הרוב לא יכולים
 

beatman

Member
ומה הקשר לקולבסניקיות ?

מה אתה מגדיר במילה הזאת ?
בתקופה שמשפחתי עלתה, היה צריך להשיג מעין קריאה של קרובי משפחה מישראל ואז בריה"מ היתה משחררת את האזרח, לאחר עוד כל מיני אישורים ושלילת אזרחות כמובן.
אחרי סוף 1991, כל מי שיש לו סב יהודי יכל לעזוב ולעלות ארצה.
 
למעלה