עוד יומיים נשארו!

CATS7

New member
מכריזה בזאת על פרישה מהתחרות ..

א. אני לא משתפנת ב. לא אוהבת להכין עוגות, עוגיות וכל דבר שהוא מדע מדוייק. ג. הצליאקון שלי שמפונק באוכל (ובכלל) כמעט כמו פני בובה (זו היתה מחמאה), מבטל הרבה אופציות מראש ככה שחבל שאטרח ואוכל לבד והכל ידבק לי ... ובשבילו המנה האחרונה האולטימטיבית היא פודינג וניל (אינסטנט של אוסם), מעל הר קצפת (מעדיפה של טרה) ומעל נשיקות מרנג - ביום טוב מוכן לשלב גם תותים. אם זה מה שייתן לי את הפרס ? בהצלחה לכולם הרעיון באמת נהדר והפרסים עצומים אמשיך לכתוב שאר רעיונות ןמתכונים חביבים
 

CATS7

New member
OK הצד הפולני שבי ניצח

וכן מכין מנה אחרונה. "לא תהיי זאת שתיכנע" - אמר הצד השלילי וניצח ... התכנון המקורי היה אחר (כרגיל אצלי) ובסוף יצאה מנה שאקרא לה "ספינה לבנה" האותיות נ"ג הוספו ע"י הצליאקון שחשב וקיווה לתומו שכך יתפוס בלעדיות על המנה. אוי עד כמה הוא טעה ... אם לא פרס לפחות "ציון לשבח" - סתםםםםם. המתכון והתמונה יופיעו בנפרד
 

CATS7

New member
../images/Emo71.gif ../images/Emo212.gif ../images/Emo210.gif ספינה לבנה ../images/Emo210.gif ../images/Emo212.gif../images/Emo71.gif

ספינה לבנה חומרים: חבילה ביסקוֹטים נ"ג (יש בגלוטן פרי) כפית נס קפה חצי כוס מים רותחים 2 חבילות פודינג וניל אוסם 3 כוסות חלב 3 מיכלים שמנת מתוקה 2 שקיות סוכר וניל פירות העונה אופן ההכנה: להמיס את הקפה במים הרותחים לסדר את הביסקוטים בתבנית ולהרטיב אותם בקפה להקציף במערבל חשמלי מיכל 1 שמנת מתוקה לערבב במערבל חשמלי את הפודינג עם החלב לערבב את הפודינג עם הקצפת ולמזוג על הביסקוטים להניח על הפודינג פירות חתוכים להקציף 2 מיכלים של שמנת מתוקה עם הסוכר וניל להניח הקצפת שהתקבלה על הפירות מעל אפשר לפזר נשיקות מרנג (שלמות או מפוררות), חתיכות פרי או שוקולד מגורר. ו/או לכתוב "מזל טוב", "בהצלחה" לצייר
אופציה נוספת להגשה: אפשר להכין מנות אישיות מתאים מאד לימות הקיץ החמים זהירות ממכר ...
 
מתכון שני: ג'בטה ממולאת

בתחילה חשבתי על פיצה קלציונה ממולאת, אולם מכיוון שאימתה של פני בובה מהלכת עליי אימים, גמרתי אומר לא לשלב בפנים לא חצילים ולא גבינה צהובה. חומרי הבצק: שתי כוסות קמח ללא גלוטן (אני משתמש ממניעי חיסכון ועקרונות צרכניים נוספים רק בקמח מרמולייט) ביצה אחת שתי כפות שמרים יבשים (אבל כל שמרים אחרים יכולים לשמש לכך) כף "טוסקנה" - תבלין צמחי ריחני - ראו בהמשך (ניתן להשתמש גם בעלים טריים למי שמתעצל) 3 כפות סוכר כפית מלח רבע כוס שמן הכנת הבצק 1. מערבבים את כל החומרי הבצק עם כף עץ גדולה עד שהבצק נטול גושונשונים. 2. מכסים את הקערה ומשהים במקרר לחצי שעה. 3. מוציאים את הבצק המקורר אל משטח מקומח מקמחים את הידיים ומכינים כדור. 4. משטחים את הכדור על המשטח המקומח (מרדדים את הבצק) 5. יוצרים ריבועים או עיגולים בגודל כפול מכף היד שלנו. חומרים למילוי: סלט פלפלים קלויים אהבניות פרוסות שיני שום ביצה קשה פרוסה שמן זית הכנת התוספים השונים: טוסקנה ריחנית 1. קונים בשו-קקה-רמל (או בכל שוק אחר) זרים טריים ומכובדים של רוזמרין, שני זרי מרווה וזר של זעתר - הכל טרי. 2. קוטמים את העלים מהגבעולים ומניחים בתבנית שטוחה בתנור. 3. מחממים את התנור על חום נמוך ושוכחים מהתבנית לפחות לחצי יום. 4. כשהעלים כבר יבשים - טוחנים במטחנת תבלינים (80 -120 ש"ח, בכל חנות של מוצרי אלקטרוניקה זעירים לבית). 5. שומרים בקופסת זכוכית במקרר (לא צריך בפריזר). השמנים הארומטיים של התערובת הזו נשמרים היטב כך, ומוסיפים רק טוב לכל קערית טחינה שתכינו, עוף וכו'. סלט פלפלים קלויים יש כל מיני וריאציות שההבדלים ביניהן קלים, אך משמעותיים לדעתי. הנה הוורסיה שלי: 1. קולים פלפלים אדומים וירוקים בתנור עד להתפקעות או השתחרות של קליפתם מכל הצדדים (יש להפוך מידי פעם אם צריך כדי לשזפם מכל הכיוונים). (השתמשתי ב-3 קילו). 2. מוציאים מהתנור היישר לקופסה עם מכסה, ונותנים להם להזיע שם כמה דקות טובות. לאחר מכן ניתן לקלפם יותר בקלות. 3. חותכים לרצועות או איך שאוהבים. 4. מערבבים בקערה עם כמה שיני שום קצוצות (אני אוהב הרבה), מיץ מחצי לימון, רבע כוס חומץ, שליש או חצי כוס שמן. 5. מוכן במיוחד לאחר יום במקרר. שלב המילוי והאפייה: (מומלץ להכין את שלבים 1-3 כבר מראש על התבנית עצמה כדי לא לחבל בצורת הבצק הממולא עם העברתו התבניתה). 1. לוקחים כל ריבוע או עיגול מהבצק המרודד - ומניחים על חצי אחד שלו את חומרי המילוי. לא לחסוך בשום ובשמן זית. משפיע היטב על הטעם וגם על הארומה המאאאאמממממממתתתת בזמן האפייה. 2. מקפלים את החצי הנותר מעל החצי השכוב והממולא. 3. מהדקים קלות רק בכמה נקודות בקצה הסהרון או המשולש הממולא הזה. 4. מושחים את פני הבצק במעט שמן זית. 5. בוזקים מעל מעט תבלינים (פלפל שחור גרוס, טוסקנה, עשבי תיבול מיובשים אחרים, סומסום וכו'). אופים בחום בינוני עד להשחמה של פני המאפים. אפשר להקפיא ולאכול מחומם במקרו. אבל אין כמו טרי.... והריח, אוי הריח... המאפה כעת בשלבי הצטננות במקרר. תמונות נוספות בהמשך.
 
והנה שלי...מזהירה--זה מתכון ממכר...

במקרה ראיתי את הפורום המדליק הזה.. ובכן- אני לא חולת צליאק, אבל מה? חברה הכי טובה שלי כן. וכשהיא מתארחת, אני קונה את כל הדברים נטולי הגלוטן..אינ כבר יודעת בעל פה מה טוב ומה רע... לשאלתכם.. ובכן-צריך מכונה לוופל בלגי- מכונת קרופס, אבל זה שווה את התענוג... מתכון לוופל בלגי מדהים: חבילת קורנפלור- 250 גרם ביצה 2 כפות סוכר חצי מיכל של חלב קליפת תפוז/לימון מגוררת. כל זה--למקסר.. ואחר כך, את הבלילה- לתוך המכשיר... ליד זה לשים גלידה,קצפת,או סירופ מייפל... וזה ממכר......
 

Koala Girl

New member
../images/Emo23.gif../images/Emo13.gif

עוגת גבינה המתכון: תבנית קפיצית 24-22 לתחתית: כוס פרורי עוגיות/עוגות יבשות שאף אחד לא אוכל
50 גרם מרגרינה מומסת(במיקרו) מערבבים ומשטחים על תבנית. למלית: 500 גרם גבינה לבנה 1 שמנת חמוצה 2 ביצים חצי כוס סוכר 2 כפות קמח מרמולייט 1 כפית תמצית רום (לא חובה) מערבבים הכל יחד עד שמתקבלת תערובת חלקה. שופכים על התחתית ומיישרים. במידה ונשארו פרורים מהעוגיות אפשר לשפוך אותם מעל... אופים בחום בינוני 50 דקות. לציפוי: 1 גביע שמנת חמוצה 2 כפות סוכר 1 כפית קקאו מערבבים ושופכים על העוגה בעודה חמה,אופים עוד כ- 5 דקות ומוציאים להצטנן.
 

Koala Girl

New member
ועוד מתכון.....

מאפינס חומים: תבנית שקעים 12 50 גרם מרגרינה מומסת 1 כוס סוכר +2 כפות 2 כפות שטוחות קקאו 2 ביצים 1 כוס קמח מרמולייט 1 כף ברנדי 1 כף יין אדום שליש כוס חלב חם+חצי כוס מים רותחים לערבב הכל יחד(לפי הסדר!) למלא מנג'טים עד 3/4 מגובהם. לאפות בחום בינוני עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא יבש. (גג חצי שעה...)
 

גיסין

New member
מצטרפת-עם עוגת טבעות גבינה ושוקולד../images/Emo212.gif

(אמנם אני לא פעילה, אבל קוראת כאן בקביעות..
) זו הפכה להיות עוגת ימי ההולדת הרשמית שלנו. גם בגלל הצליאק (שלי), גם בגלל הרושם וגם בגלל הטעם המדהים המתכון: עוגת טבעות גבינה ושוקולד חומרים לתבנית בקוטר 24 ס"מ:
לתחתית:
200 גרם פירורי עוגיות נ"ג/ נשיקות 70 גרם חמאת תנובה מומסת (אם משתמשים בנשיקות אז פחות חמאה)
למלית גבינה:
1 קילו גבינה לאפיה 9% 3/4 כוס (150 גרם) סוכר 6 ביצים
לתערובת שוקולד לבן:
200 גרם שוקולד לבן 1/3 כוס (80 מ"ל) שמנת 1 כף (10 גרם) קורנפלור
למלית שוקולד מריר:
150 גרם שוקולד מריר 1/2 כוס (120 מ"ל) שמנת 1 כפית אבקת קפה נמס הכנה:
לתחתית:
מערבבים פירורי עוגיות עם חמאה מומסת, ומהדקים לתחתית תבנית מרופדת בנייר אפייה. שומרים במקפיא, עד שמלית הגבינה מוכנה.
למלית הגבינה:
מחממים תנור ל-160 מעלות. טורפים (לא מקציפים!) יחד גבינה עם סוכר, עד שהסוכר נמס והתערובת חלקה. מוסיפים ביצים וטורפים לתערובת חלקה. מחלקים את התערובת באופן שווה בין 2 קערות.
לתערובת הבהירה:
ממיסים יחד שוקולד לבן ושמנת מתוקה. מערבבים היטב עד שהשוקולד נמס ומצננים מעט. מוסיפים לתערובת הגבינה. מעבירים כוס מהבלילה לקערית, מוסיפים פנימה קורנפלור וטורפים היטב לתערובת חלקה ללא גושים. מחזירים את הכמות הקטנה לתערובת ומערבבים יחד.
לתערובת הכהה:
ממיסים שוקולד מריר, שמנת מתוקה וקפה ומערבבים עד שהשוקולד נמס. מוסיפים את תערובת השוקולד לתערובת הגבינה, וטורפים לקבלת תערובת חלקה.
מרכיבים ואופים:
יוצקים מים רותחים לתבנית גדולה ומניחים בתחתית התנור. מעבירים כל אחת מהתערובות לכד מזיגה ויוצקים באופן הבא: יוצקים בערך כמות של כוס מהתערובת הכהה למרכז התבנית. מנערים עד שהתערובת מכסה את התחתית. יוצקים שוב למרכז התבנית כמות של כוס בערך -הפעם מהתערובת הבהירה. יוצקים כוס מהתערובת הכהה למרכז התערובת הבהירה, וממשיכים כך לסירוגין עד לסיום הבלילות. מתקבלת דוגמת טבעות. מעבירים (בזהירות!) את התבנית לתנור ואופים שעה ורבע, עד שהעוגה יציבה בשוליים ורוטטת במרכזה. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר לחלוטין. מעבירים למקרר ל-24 שעות. שומרים את העוגה במקרר ומגישים קר. מקור העוגה: קרין גורן (עם שיפוצים של בנות הבית..) העוגה באמת באמת מדהימה, הפרוסות בעלות פסים של שחור-לבן והטעם של הגבינה עם השוקולד קרמי ואחיד.
 

daniela21

New member
מעדן חלומי שוקולד-וניל (חלבי או פרווה)

המעדן נפלא גם כקינוח חלבי וגם כקינוח פרווה לרגישי הלקטוז שבנינו. בתחתית ההודעה פירטתי איך אפשר בדרך יותר קלה להכין מעדן חלב/סויה ללא שמנת מתוקה, בקלות ובזול. מצרכים: * חבילת אינסטנט פודינג שוקולד של אסם. * חבילת אינסטנט פודינג וניל של אסם. * 2 כוסות חלב פרה/חלב סויה. * שמנת צמחית של ריץ או שמנת מתוקה רגילה. * רשות: משהו לעיטור הקינוח: עדשי שוקולד, מרשמלו, סירופ שוקולד/תות, נטיפי שוקולד קטנים, פירות, אבקת קקאו וכו'. ההכנה: 1. בקערה עמוקה מערבבים את הפודינג שוקולד עם כוס החלב וכשמתקבלת תערובת אחידה שמים בכוס גבוהה או בכלי ההגשה המתוכנן ומעבירים לקירור. 2. שמים בקערה כוס חלב + שמנת מתוקה + פודינג וניל ומערבבים במיקסר עד לקבלת קצפת יציבה. 3. לאחר מכן, שמים את הקצפת מעל מעדן השוקולד ומעטרים לקישוט. מכניסים למקרר ומגישים קר. קינוח קל יותר, בפחות לכלוך וזמן: אפשר על אותו העיקרון להכין מעדני סויה, מעדני חלב ומעדנים על בסיס חלב אורז. הרבה יותר זול ממעדנים קנויים ולדעתי - הרבה-הרבה יותר טעים ונגיש. לאסם יש מבחר של אינסטנט פודינג בטעמים: וניל/ וניל עם פצפוצי שוקולד/ ריבת חלב/ אגוזים/ שוקולד ופירות יער. פשוט שופכים את הפודינג לקערה עם חלב וזה אמור להספיק בערך ל-3 מעדנים טעימים יותר מכל מעדן שתקנו בסופר. ניתן גם לבחור האם להשתמש בחלב סויה/אורז/רגיל/דיאט וכו' ואפשר כמובן לשלב באותו מעדן כמה טעמים. תיהנו!
 

daniela21

New member
עוגת קרמבו ! ../images/Emo212.gif

עוגה קלה להכנה, ללא קמח, יכולה להיות גם חלבית וגם פרווה וכולם מתים עליה. אני אוהבת להכין את העוגה הזו גם בגלל שהיא לא מצריכה ידע באפייה וניסיון במטבח, בגלל שאני לא אוהבת להשתמש בקמחים חלופיים בעוגות ומעדיפה עוגות שהמתכון המקורי שלהם לא דורש קמח, משום שהיא מתאימה גם לאנשים שנמנעים מחלב וכמובן בזכות העובדה שהיא מתוקה ומזכירה לי את אחד הדברים שהכי חסרים לי מאז תחילת הדיאטה - קרמבו..! החומרים הדרושים: * אינסטנט פודינג שוקולד של אסם. * אינסטנט פודינג וניל של אסם. * 6 ביצים. * 7 כפות סוכר. * מיכל שמנת מתוקה של ריץ (פרווה) או כל שמנת מתוקה חלבית. * כוס חלב (רגיל או סויה). * חבילת שוקולד מריר. * 50 גרם מחמאה/חמאה/מרגרינה. הוראות הכנה: 1. מפרידים את החלבונים והחלמונים לשתי קערות נפרדות. מקציפים את החלבונים עם הסוכר עד לקבלת קצף יציב. 2. מערבבים את החלמונים והאינסטנט פודינג שוקולד ומוסיפים לקצף היציב, מערבבים הכל. 3. שמים בתבנית עגולה מס' 26, לאחר ששימנו את התבנית עם מעט שמן או מרגרינה ואופים על חום בינוני של 160 מעלות למשך 45 דקות. 4. להוציא את התבנית מהתנור ולתת לה להתקרר כ-20 דקות. 5. להקציף יחד שמנת מתוקה עם חלב ופודינג וניל ולשים את התערובת הריחנית הזו מעל השכבה הראשונה שכבר אפינו. להכניס לקירור. 5. להכין את הציפוי של עוגת הקרמבו: לשים בסיר קטן על הגז 100 גרם שוקולד מריר + 3 כפות מים ו-50 גרם חמאה/מרגרינה/מחמאה. את השוקולד הנוזלי והחם שופכים על שכבת הוניל ומכניסים למקרר. הכנתי את העוגה כבר 3 פעמים (ליום הולדת של חברה, בפסח ועכשיו) ותמיד היא היתה להיט.
העוגה עכשיו בקירור, כשתהיה מוכנה, אחתוך אותה ואצלם.
 
הצעה לשדרוג.

אפשר להכין תחתית מפצפוצי אורז שוקולד נוטלה ושוקלד חלב מומס. זה מוסיף לזה עוד מימד של קרמבואיות.
 

daniela21

New member
הרסת לי את ההפתעה ../images/Emo46.gif

סתם.. האמת היא שבהתחלה רציתי להכין קרמבו ולא הצלחתי (אם להתנסח בצורה עדינה). ביקשתי אתמול מדודה שלי שתכין, כי אני זוכרת שהיא יודעת איך ובאמת הצעתי לה להכין את התחתית מפצפוצי אורז והיא כזו מתוקה הכינה חתיכת כמות לי, לבת שלה ולחבר של הבת. אני מיד אעלה את המתכון. והתמונה.
 

daniela21

New member
מתכון ל.... קרמבו!!! ../images/Emo23.gif

נתחיל עם וידוי: לפני שהכנתי את עוגת הקרמבו, ניסיתי להכין קרמבו. זה היה התכנון המקורי שחשקתי בו עוד ביום פרסום התחרות. לא רק שלא הצלחתי להכין משהו שנראה כמו קרמבו, המטבח היה נראה כמו אחרי שואה גרעינית... מסתבר שזה מאוד לא קל. אחותה התאומה של אמא שלי, שלאחרונה גם נכנסה לעולם הצליאק בזכות ביתה, הסכימה להכין לי את הקרמבו לתחרות. אז אם המתכון יזכה, זה יהיה בזכותה ואני ובת דודה שלי נתחלק בשלל (או נאכל יחד במסעדה). לאחר ההקדמה, אני מעתיקה את המתכון של קרמבו קריר ואלוהי: חומרים: לבסיס: * 200 גרם פצפוצי אורז - אנחנו השתמשנו בפצפוצים לא ממותקים שקנינו במחלקת הטבע בסופר. * 200 גרם (2 חבילות) שוקולד מריר. למילוי: * 3 חלבונים. * 180 גרם סוכר (כמעט כוס). * 3 כפות מים. לציפוי: * 200 גרם שוקולד מריר. * 50 גרם חמאה/מחמאה. הוראות הכנה: בסיסי הקרמבו: 1. ממיסים שוקלד מריר בסיר ומוסיפים את פצפוצי האורז עד שהם מצופים היטב בשוקולד. 2. את התערובת מעבירים לנייר אפייה ומעל התערובת שמים נייר אפייה נוסף (כלומר, לכסות בנייר אפייה). 3. לרדד באמצעות מערוך את התערובת הארוזה בנייר האפייה (זה בסדר גמור אם שומעים קולות של מעיכת פצפוצי האורז), עד קבלת דף דחוס שעוביו בערך כסנטימטר. 4. את התערובת המכוסה שמים במגשומעבירים למקפיא, ל- 20-30 דקות שהבסיס יתקשה. 5. לאחר מכן, קורצים עיגולים בגודל הרצוי, בין אם ע"י חותכן עוגיות או ע"י שימוש בכוס הפוכה. שומרים את הבסיסים בכלי אטום במקפיא. מילוי הקרמבו: 1. את הסוכר והמים מביאים לרתיחה ומצננים מעט, במקביל מקציפים את החלבונים, עד לקבלת קצף רך ואחיד. 2. מוסיפים את סירופ הסוכר והמים החמימים לקצף בהדרגה, ומקציפים במיקסר, בעוצמה בינונית. 3. מגבירים את מהירות ההקצפה ומסיימים להקציף כשנוצר קצף חלק ומבריק. מזליפים את הקצף על הבסיסים בצורה יפה, מניחים ע"ג צלחות ומקפיאים. כשהקצף קפוא לגמרי, מכינים את המילוי ע"י המסת שוקולד מריר וחמאה/מחמאה. שמים את הבסיסים על רשת מעל הכיור (כדי לא ללכלך יותר ממה שכבר לכלכנו) ויוצקים מעליהם את מילוי השוקולד, כך שיכסה לגמרי את הקצף. לשמור בקירור ולאכול קר (מתאים בדיוק לעונה החמה - קרמבו צונן ומתוק). לנו יצאו בערך 20 קרמבואים בגודל סטנדרטי.
 

daniela21

New member
והתמונה:

מקווה שיצאה פוטוגנית.. משום מה אמא שלי החליטה לתקוע שם נענע ופטל, לא יודעת איך זה משתלב עם קרמבו, אבל אולי ויזואלית זה נראה טוב.
 
למעלה