עדכון חשמול A1 - מדרום אך בקרבת תחנת ההגנה

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
אכן היו מספר דיווחים בפורום שהקו הבה שיקבל חשמול יהיה

גם לי נשמע שהם קרובים יותר, אבל הנה ציטוט התוכנית
" אחרי ירושלים, המקטעים הבאים שיזכו לחשמול הם בין תל אביב ללוד וכן מקטע אשקלון. השניים זוכים לעדיפות מאחר שלצד שתי התחנות הללו מוקמים בימים אלה מוסכים שנועדו לשרת את הקרנועים החשמליים שרכשה הרכבת. המקטע הרביעי שיחושמל יהיה הצפוני שעובר בין כרמיאל לחיפה. "
&nbsp
בקונטקסט הזה הגיוני שמדובר על לוד - אשקלון. נראה שאלו בשורות עבור תחנת רחובות.
&nbsp
בגלל קצב ההתקדמות המהיר יחסית לפני פתיחת הקו והדיווחים כאן על התקרבות החישמול לאיילון (והקצב בו חושמל הקו בעת בנייתו) גם לי נראה מוזר שמדברים על חצי שנה עד להפעלה לתחנת איילון כלשהי ללא התלות בקו מודיעין-נהריה.
&nbsp
אכן היו מספר דיווחים בפורום שהקו הבה שיקבל חשמול יהיה
הקו לאשקלון דרך רחובות.
נדמה לי שזה הוחלט כאשר בוטל הראיון להמשיך מסלול A1 עד לכרמיאל
 
לפי מה שאתה בעצמך ציטטת משבתשתיות הקו עד ההגנה

זה לא מה שכתוב בכתבה.
מה שכתוב בכתבה (שאגב רשמה שטות, כי הקו הוא ירושילים הרצלייה, לא ירושלים תל אביב), תוך חצי שנה הקו יהיה מוכן בכללותו (נניח לא עד הרצלייה, אבל לכל הפחות עד אוניברסיטה (אם מדברים על תל אביב).
החשמול עד הגנה לא יקח 5 חודשים, כי אם כן, יקח עוד שנתיים לסיים עד הרצליה

תיקון, סבבה מצאתי את המשפט "ממקורות".
קשה לי מאוד להאמין למשפט הזה.
המצב כרגע זה כמה מאות מטרים שמפרידים בין חשמול עד ההגנה.
זה בוודאי לא חצי שנה.
לפי מה שאתה בעצמך ציטטת משבתשתיות הקו עד ההגנה
ייפתח בפסח. פסח זה עוד שלושה חודשים, כך שלא סביר שהחישמול עד הרצליה יסתיים תוך חצי שנה והאמת שגם לא עד האוניברסיטה. ולחישמול עד האוניברסיטה אין משמעות מבחינת תפעול הרכבות, כי היא לא יכולה לשמש תחנת קצה. אם לא עד הרצליה, אז הגבול הצפוני שמשמעותי מבחינת תפעול זה מסילות הדיור צפונית לסבידור.
 

matrix200200

Active member
הטענה שלך צריכה להיות מופנית כלפי עיתונאי ווינט.

לפי מה שאתה בעצמך ציטטת משבתשתיות הקו עד ההגנה
ייפתח בפסח. פסח זה עוד שלושה חודשים, כך שלא סביר שהחישמול עד הרצליה יסתיים תוך חצי שנה והאמת שגם לא עד האוניברסיטה. ולחישמול עד האוניברסיטה אין משמעות מבחינת תפעול הרכבות, כי היא לא יכולה לשמש תחנת קצה. אם לא עד הרצליה, אז הגבול הצפוני שמשמעותי מבחינת תפעול זה מסילות הדיור צפונית לסבידור.
הטענה שלך צריכה להיות מופנית כלפי עיתונאי ווינט.
אני מעולם לא טענתי זאת, רק ציטטי את הכתבה.
ברור לי שהשלב המשמעותי הבא זה סבידור (ואחריו הרצליה).
אני גם מסכים שזה לא ריאלי לסיים את החשמול עד הרצליה בחצי שנה הקרובים.
מה שכן, אני בהחלט חושב שזה אפשרי גם אפשרי לסיים עד סבידור.
הציטוט על הפתיחה בפסח עד הגנה הוא גם כן לא שלי, אלה של שבתשתיות.
אם אתה ראית את הפוסט המדובר, הרי שהוא אמר שעבודות התקנה (עד הגנה) עלולות להסתיים משמעותית קודם לכן (נדמה לי הוא דיבר על פברואר בכלל).
התאריך שהוא נקב בו, התייחס לפתיחה "רשמית" אחרי בדיקות והרצות ולא בהכרח על סיום עבודות בקטע הנ"ל.
ללא קשר, ברור גם לי, שקצב העבודות (האיטי גם ככה) עלול להיות עוד הרבה יותר איטי בפרוזדור איילון מסיבות טכניות ברורות.
עדיין לדעתי מה ש"גורמים" עלומי שם אמרו לעיתונאי התייחס לפתיחה עד סבידור ולא עד הגנה.
פתיחה בעוד חצי שנה עד הגנה זה בזיון חסר תקדים אפילו בשביל הבזיון שכל פרויקט החשמול הפך להיות.
חוץ מכך, יש לי הרגשה שברגע שנגמר הלחץ הפוליטי (לדעתי זה כבר לא מעניין את השר), אז פתאום מדברים על "עוד חצי שנה" ושאר הירקות שרואים בכתבה.
אני גם די בטוח שללא אותו לחץ פוליטי שהשר הפעיל בשביל הפתיחה החלקית, גם הקטע עד נתב"ג היה במרחק של "רק עוד חצי שנה" גם היום.
והרשה לי לצטט פתגם/בדיחה רוסית ידועה "קיפוד הוא ציפור גאה, עד שבועטים בו , הוא לא עף"

עם פקידים ועובדי המדינה שלנו, עד שאתה לא בועט בהם, הם לא יזוזו.
מש"ל
 
עמודי החשמולת שנבנו כבר הם לא בסדר? היה צריך לעשות אחרת?

כרגע נראה שחודשים.
שבתשתיות אמר בפוסט האחרון שלו בנושא, שיש צפי לפתיחת הקו עד להגנה בפסח.
אני מניח שהכל תלוי בצורך ב"פתרונות מיוחדים" בהתקנת עמודי חשמולת כמו שהיה צריך לעשות בחלק שכבר חושמל.
לדעתי גם, אם אכן יוחלט לפתוח עד הגנה (ולא עד סבידור כפי שנשקל בעבר ולא ברור מה הוחלט בסוף), אז הדבר יידחה עוד יותר.
עמודי החשמולת שנבנו כבר הם לא בסדר? היה צריך לעשות אחרת?
אנא הרחב, תודה.
 

ZJack

New member
השלמה

עדכון חשמול A1 - מדרום אך בקרבת תחנת ההגנה
עברתי אתמול בלילה במקרה בחיבור של כביש 1 עם נתיבי איילון.
חייב לציין שהיו מספר צוותים של SEMI שעבדו במקביל ומתחו את החשמולת באיזור הזה. קשה לי להצביע דיוק וכמובן שלא יכולתי לצלם באמצע הלילה אך העבודה היתה לאורך העיקול שצפוני לתחנת רכבת תל אביב דרום (עליה השלום).
ישנו רצף של פורטלים והעבודה בוצעה על יותר ממסילה אחת במקביל.
השלמה
עברתי שם בליל שבת גם כן, נראה שעובדים במקביל על כל הקטע בין תחנת ת"א דרום לבין גנות.
 

GLSRA

Active member
אכן, זה מה שכתבתי, שהיו מספר צוותים בעבודה במקביל.

השלמה
עברתי שם בליל שבת גם כן, נראה שעובדים במקביל על כל הקטע בין תחנת ת"א דרום לבין גנות.
אכן, זה מה שכתבתי, שהיו מספר צוותים בעבודה במקביל.
 
וזה מה שיש לטמקא לומר על העניין

עדכון חשמול A1 - מדרום אך בקרבת תחנת ההגנה
עברתי אתמול בלילה במקרה בחיבור של כביש 1 עם נתיבי איילון.
חייב לציין שהיו מספר צוותים של SEMI שעבדו במקביל ומתחו את החשמולת באיזור הזה. קשה לי להצביע דיוק וכמובן שלא יכולתי לצלם באמצע הלילה אך העבודה היתה לאורך העיקול שצפוני לתחנת רכבת תל אביב דרום (עליה השלום).
ישנו רצף של פורטלים והעבודה בוצעה על יותר ממסילה אחת במקביל.
וזה מה שיש לטמקא לומר על העניין
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5449368,00.html

מעניין האזכור בראיון של "תכנית ההאצה" שאמורים לסגור עם הקבלן שיגרום לחשמול להתמשך על פני 5-6 שנים.
 

raminec

New member
הם מתכוונים שאחרי ש"יאיצו" את העבודות של הקבלן

וזה מה שיש לטמקא לומר על העניין
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5449368,00.html

מעניין האזכור בראיון של "תכנית ההאצה" שאמורים לסגור עם הקבלן שיגרום לחשמול להתמשך על פני 5-6 שנים.
הם מתכוונים שאחרי ש"יאיצו" את העבודות של הקבלן
זה ייקח לו לחשמל את חלק מהקווים של רכבת ישראל 5-6 שנים. "מזל" שלרכבת ישראל יש כל כך מעט מסילות יחסית למדינות מערביות, אחרת זה היה לוקח 50-60 שנה...
 

matrix200200

Active member
לא דובר בעבר שלאור הביצועים הירודים של הספרדים

הם מתכוונים שאחרי ש"יאיצו" את העבודות של הקבלן
זה ייקח לו לחשמל את חלק מהקווים של רכבת ישראל 5-6 שנים. "מזל" שלרכבת ישראל יש כל כך מעט מסילות יחסית למדינות מערביות, אחרת זה היה לוקח 50-60 שנה...
לא דובר בעבר שלאור הביצועים הירודים של הספרדים
היו אמורים לבטל את החוזה ולהוציא את שאר החשמול למכרז חדש?
נדמה לי שגם הספרדים לא ממש מרוצים מהמכרז והיו די שמחים לצאת ממנו, לא?
 

קו 415

Active member
איפה ישראל כץ?

לא דובר בעבר שלאור הביצועים הירודים של הספרדים
היו אמורים לבטל את החוזה ולהוציא את שאר החשמול למכרז חדש?
נדמה לי שגם הספרדים לא ממש מרוצים מהמכרז והיו די שמחים לצאת ממנו, לא?
איפה ישראל כץ?
כששר התחבורה הודיע שייפתחו את הרכבת ב 25 בספטמבר לירושלים. (אחרי שהוא דחה את התאריך הקודם בתירוצים שהמשטרה לא אישרה).
חברת SEMI ידעה לעבוד בקצב של חשמול ק"מ מסילה בשלושה ימים.
דבר כזה במסילת איילון היה אמור להפוך לכמה סופ"שים קצובים, ולא "עד הודעה חדשה" .
&nbsp
אני רוצה ששר התחבורה ינקוב בתאריך שבו הקו יגיע מירושלים לת"א סבידור ללא החלפה!
 

matrix200200

Active member
לדעתי השר עיבד עניין.

איפה ישראל כץ?
כששר התחבורה הודיע שייפתחו את הרכבת ב 25 בספטמבר לירושלים. (אחרי שהוא דחה את התאריך הקודם בתירוצים שהמשטרה לא אישרה).
חברת SEMI ידעה לעבוד בקצב של חשמול ק"מ מסילה בשלושה ימים.
דבר כזה במסילת איילון היה אמור להפוך לכמה סופ"שים קצובים, ולא "עד הודעה חדשה" .
&nbsp
אני רוצה ששר התחבורה ינקוב בתאריך שבו הקו יגיע מירושלים לת"א סבידור ללא החלפה!
לדעתי השר עיבד עניין.
לא נשאר לו הרבה בתפקיד, היה לו מספיק להצהיר על פתיחה חלקית של הקו בשביל הנקודות זכות אצל ציבור בוחריו.
לדעתי לא תשמע ממנו שום דבר בעניין עד הבחירות.
וכפי שכתבתי למעלה, תהיה גם האטה משמעותית בעבודות, כי הפקידים של רכבת ישראל וגם SEMI ושאר החברות המעורבות הבינו זאת גם, ואין להם ממש להתאמץ.
 

דוד311

New member
הנה השר: "בחודשים בקרובים הוא יגיע לתחנת ההגנה"

איפה ישראל כץ?
כששר התחבורה הודיע שייפתחו את הרכבת ב 25 בספטמבר לירושלים. (אחרי שהוא דחה את התאריך הקודם בתירוצים שהמשטרה לא אישרה).
חברת SEMI ידעה לעבוד בקצב של חשמול ק"מ מסילה בשלושה ימים.
דבר כזה במסילת איילון היה אמור להפוך לכמה סופ"שים קצובים, ולא "עד הודעה חדשה" .
&nbsp
אני רוצה ששר התחבורה ינקוב בתאריך שבו הקו יגיע מירושלים לת"א סבידור ללא החלפה!
הנה השר: "בחודשים בקרובים הוא יגיע לתחנת ההגנה"
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-410427-00.html

"שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שהתראיין אצל מזל מועלם בערוץ כנסת סירב להתחייב על תאריך סופי לפתיחת הקו המהיר, אך ציין כי להערכתו המהלך יושלם בחודשים הקרובים.

"הקו לירושלים מגיע לתל אביב ונהריה, ואנחנו רוצים שהוא יחובר באופן ישיר. אני משוכנע שבחודשים בקרובים הוא יגיע בחיבור ישיר לתחנת ההגנה בתל אביב", אמר כ"ץ.
 

Bus Nerd

Active member
נהריה? אבל התוכנית המקורית הייתה לכרמיאל

הנה השר: "בחודשים בקרובים הוא יגיע לתחנת ההגנה"
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-410427-00.html

"שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שהתראיין אצל מזל מועלם בערוץ כנסת סירב להתחייב על תאריך סופי לפתיחת הקו המהיר, אך ציין כי להערכתו המהלך יושלם בחודשים הקרובים.

"הקו לירושלים מגיע לתל אביב ונהריה, ואנחנו רוצים שהוא יחובר באופן ישיר. אני משוכנע שבחודשים בקרובים הוא יגיע בחיבור ישיר לתחנת ההגנה בתל אביב", אמר כ"ץ.
נהריה? אבל התוכנית המקורית הייתה לכרמיאל
 
מה זה משנה, כנראה יהיו עוד כמה וכמה מערכות בחירות ושרי

נהריה? אבל התוכנית המקורית הייתה לכרמיאל
מה זה משנה, כנראה יהיו עוד כמה וכמה מערכות בחירות ושרי
תחבורה, עד שהן נהריה והן כרמיאל יהיו רלוונטיות לקו הזה.
אז מה איכפת לשר התחבורה לומר נהריה או כרמיאל...
הוא לא באמת יודע מה יהיה בסוף כשיגיע הסוף הזה.
כשהחישמול יגיע להרצליה (ולא לנהריה או לכרמיאל) הוא כנראה כבר ישכח שהיה שר התחבורה. את החישמול עד סבידור כנראה לא הוא יחנוך...
 

matrix200200

Active member
מש"ל

הנה השר: "בחודשים בקרובים הוא יגיע לתחנת ההגנה"
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-410427-00.html

"שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שהתראיין אצל מזל מועלם בערוץ כנסת סירב להתחייב על תאריך סופי לפתיחת הקו המהיר, אך ציין כי להערכתו המהלך יושלם בחודשים הקרובים.

"הקו לירושלים מגיע לתל אביב ונהריה, ואנחנו רוצים שהוא יחובר באופן ישיר. אני משוכנע שבחודשים בקרובים הוא יגיע בחיבור ישיר לתחנת ההגנה בתל אביב", אמר כ"ץ.
מש"ל
לשר כבר לא איכפת, כי בכל מקרה מדובר בתאריך אחרי שהוא יסיים את כהונתו (וכנראה לא ימשיך לקדנציה הבאה בתפקיד הזה).
 

matrix200200

Active member
המשך עדכונים

עדכון חשמול A1 - מדרום אך בקרבת תחנת ההגנה
עברתי אתמול בלילה במקרה בחיבור של כביש 1 עם נתיבי איילון.
חייב לציין שהיו מספר צוותים של SEMI שעבדו במקביל ומתחו את החשמולת באיזור הזה. קשה לי להצביע דיוק וכמובן שלא יכולתי לצלם באמצע הלילה אך העבודה היתה לאורך העיקול שצפוני לתחנת רכבת תל אביב דרום (עליה השלום).
ישנו רצף של פורטלים והעבודה בוצעה על יותר ממסילה אחת במקביל.
המשך עדכונים
תמונות של תחנת אלנבי במלוא תפארתה באינסאגראם.
לא ברורה לי תצורת הקומה הזאת.
עם "חור" כזה ערוך באמצע שכנראה מיועד לדגרנועים, אבל נראה לי קצת גדול מדי.
כמו כן, עדכון ממצב מנהרות בפייסבוק.
תמונות של מנהרות עם רצפה מוכנה, עם מסילה (זמנית), תמונות של אחד המעברים בין המנהרות (מוכן).
כמו כן הודעה רשמית על סיום המנהור בקטע העיקרי (פרט לפורטל שנקר עד הצימבר).
לגבי המנהרה האחרונה, אומרים שהמכונות יתחילו את עבודתן בקרוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה